Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Avast Anti-Theft deinstalleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een heletijd geleden Avast Anti-Thieft geïnstalleerd op mijn Iocean x7 elite (Android) en het als systeemapplicatie ingesteld voor als hij gestolen zou worden en een hard reset zou krijgen. Daarna ben ik een week naar Duitsland geweest, toen had ik Anti-Thieft aangezet en toen ik terug kwam heb ik het uitgezet.

Pas heb ik mijn telefoon een hard reset gegeven, en kon ik na de hard reset niet meer in mijn instellingen komen en kon ik ook niet meer in het recovery menu komen.
Later heb ik Avast! een support-ticket gestuurd, waarvan ik als antwoord kreeg: Download het opnieuw en volg dan de Avast! Anti-Thieft Deïnstallatiewizard.

Na een tijd zoeken heb ik een apk gevonden, maar als ik het wil installeren zegt hij iets in het chinees, dan klik ik op de linkerknop en ga ik naar mijn instellingen maar dat word binnen 1 seconde weer afgesloten (Ik zie vaag iets over mijn sim staan in het 'menu').

Nu is mijn vraag:
Hoe kan ik de apk installeren? (ivm met de rare melding)

Bij voorbaat dank

(PS: Hoe kan ik een afbeelding invoegen vanaf mijn computer? (Sorry voor de domme vraag))

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2013 11:35 ]

Verwijderd

Ik neem aan dat het om een Android device gaat i.v.m de apk file?
Als dit het geval is even volgende stappen doen.
Menu>instellingen>toepasingen>Onbekende bronnen aanvinken

Ik gebruik zelf dan ES File Explorer om de APK file te openen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi The_mark,
het probleem is dat ik niet in de instellingen kan komen,
ik krijg een melding in het chinees, en als ik er op klik dan ga ik naar de instellingen en dan beveiliging.
Maar de instellingen worden binnen 1 seconde weer afgesloten, want ze worden geblokkeerd door avast! anti-Thieft...
Eerst krijg ik deze melding:
http://tinypic.com/view.php?pic=neibd4&s=5#.Um47zxCgTIM
(Sorry dat ik het niet vertaalt krijg)
Dan klik op het rechter "optievakje" en dan kom ik in het volgende menu voor 1 seconde

Afbeeldingslocatie: https://www.hkcert.org/image/image_gallery?uuid=e9f0688a-d00b-4d35-8cd1-4fb8baf972bb&groupId=16&t=1374735592705
(Dat rode venstertje moet je niet opletten, het is een plaatje van google)
Als ik hier kom weet ik niet wat ik moet doen...

Hebben jullie enig idee, en hoe ik het Avast! Anti-Thieft kan omzeilen om toch in de instellingen te komen of hoe ik de apk toch kan installeren zonder die melding te krijgen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2013 11:31 ]

Verwijderd

Unknown sources staat aangevinkt?
Of avast no thieft verwijderen en eerst gegevens wissen.

Waar heb je de apk vandaan?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is ik kan niet in mijn instellingen komen want het word geblokkeerd door Avast! Anti-Thieft.
Er staat niks aangevinkt en ik kan Avast! Anti-Thieft pas verwijderen als ik "Unknown sources" heb aangevinkt.

Apk: http://www.4shared.com/an...le_Security_202750_2.html
Gedownload via pc, overgezet naar mobiel, daarna via standaard bestandsbeheer geopenend.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:03
Waarom probeer je een losse apk te installeren en installeer je niet gewoon vanuit de playstore?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik geen internet heb op mijn telefoon, om dat te krijgen moet ik in mijn instellingen zien te komen, maar dat kan niet ivm. Avast! Ati-Thieft

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

LIjkt mij op mallware. Download en installeer deze Anti-virus (Sophos, via google playstore). Draai deze en kijk of deze iets vind.
Daarnaast kan ik je aanraden om nooit een .apk bestand buiten de Google Playstore (of een app die wel in Playstore staat, maar waar je normaliter voor moet betalen, maar nu gratis is) te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
De apk die jij aanraad moet je ook download via de playstore, maar ik kan niet in de playstore komen.
Ik moet Avast! Mobile security installeren zonder in de instellingen te hoeven. (Dus niet via de Playstore, of dingen waarvoor je internet nodig hebt)

• Polster
Je hebt dus ook geen wifi verbinding kunnen opzetten tijdens de setup van Android?

Wat je als laatste redmiddel nog kunt doen is ipv een hard-reset een nieuwe rom flashen. Daarmee wordt Avast overschreven. Hoe dat met jouw toestel moet weet ik niet maar kun je vast makkelijk vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb geen wifi verbinding op kunnen zetten tijdens de setup van Android, ik zal wel even proberen mijn toestel te flashen, anders moet ik maar wachten op het antwoord van Avast!, maar die zijn nogal traag met antwoorden ;(

• Polster
ROM opnieuw flashen (dus geen hard-reset) gaat sowieso werken. Maar het is natuurlijk wel irritant als dat echt nodig is.

Kun je vanuit My Avast verbinding maken met je telefoon? Vanuit daar zijn ook een hoop security opties aan te passen.

Edit: Heb het even nagekeken en in My Avast kun je inderdaad gewoon de blokkeerfuncties uitschakelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Polster op 28-10-2013 12:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou ik dan mijn toestel moet flashen, want via Clockwork & ROM manager gaat niet, want daarvoor moet ik een app installeren maar dat kan niet ivm. dat ik dan in mijn instellingen moet kunnen komen om daar "Installeren vanuit onbekende bron" aan te vinken.

Vanuit My Avast kan ik geen verbinding maken want ik heb geen internet op mijn telefoon.
En ik heb internet nodig om verbinding te kunnen maken

Edit: Op My Avast staat dat Anti-Thieft niet aanstaat en dat er een week geleden voor het laatst verbinding is geweest met My Avast, maar na de hard reset is er geen verbinding meer geweest en is Anti-Thieft automatisch aangegaan. (Hij heeft na de hard reset dus niet meer de gegeven up kunnen daten.)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2013 12:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:53:
Hoe zou ik dan mijn toestel moet flashen, want via Clockwork & ROM manager gaat niet, want daarvoor moet ik een app installeren maar dat kan niet ivm. dat ik dan in mijn instellingen moet kunnen komen om daar "Installeren vanuit onbekende bron" aan te vinken.

Vanuit My Avast kan ik geen verbinding maken want ik heb geen internet op mijn telefoon.
En ik heb internet nodig om verbinding te kunnen maken
Welk toestel heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Iocean x7 Elite.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2013 12:56 ]

• Polster
Oh ja stom. Maar het kan ook met SMS.

SET APPLOCKMODE <toepassingsvergrendelingsmodus>
Voorbeeld: 2222 SET APPLOCKMODE 1
Wijzigt het beveiligingsgedrag van het programmabeheer of de telefooninstellingen (0 = geen actieve instelling, 1 = programmabeheer weigeren, 2 = telefooninstellingen weigeren)

SET PROTECTION <beveiligingsmodus>
Voorbeeld: 2222 SET PROTECTION 1
Schakelt antidiefstalbeveiliging in of uit (0 = uitzetten, 1 = aanzetten)
Pas op: met deze opdracht schakelt u het avast! Anti-Theft-systeem helemaal uit, waardoor de antidiefstalbeveiliging nutteloos wordt.

http://www.avast.com/nl-nl/free-mobile-security#tab3

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dus als ik het goed begrijp moet ik een sms naar mijn telefoon sturen.

Naar: <Mijn telefoonnummer>
Bericht: "<Mijn AVAST PIN> SET PROTECTION 0"

Alleen nog 1 vraagje hoe moet ik dan die sms sturen, moet dat dan gewoon met een random telefoon?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2013 13:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een smsje gestuurd, en nu is hij geunlocked.
Ik heb Avast! Anti-Thieft gedeïnstalleerd.

Ik hoop dat het nu goed gaat, anders horen jullie wel van me.

Bedankt voor jullie aandachten en dat jullie hebben geholpen!

Met vriendelijke groet,
Robert

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2013 13:41 . Reden: Topic opgelost ]

Verwijderd

mocht je nog een goede costum rom zoeken.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2469671
Pagina: 1