Toon posts:

Windows 8.1 SecureBoot is niet juist geconfigureerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik zojuist Windows 8.1 overnieuw geïnstalleerd. Alleen het probleem is dat op mijn bureaublad steeds de foutmelding(frame) rechts onderin staat:
Windows 8.1 Pro
SecureBoot is niet juist geconfigureerd
Build 9600

Ik had gelezen dat je verschillende dingen kon doen zoals het windows 8 product nogmaals activeren via Windows uitvoeren - slui 4, Maar ik had het product al geactiveerd.

Er staat op internet dat je de bios UEFI moet aanzetten. Ik heb op mijn computer windows 7 op een HDD hardeschijf staan. Op mijn SSD schijf staat windows 8. Alleen ik heb het idee dat mijn bios die ik steeds krijg als ik op F2 druk dat die bij windows 7 hoort.

Heeft misschien iemand een enige idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik mijn bios aankan zetten of installeren bij windows 8? want hij staat ook niet bij het windows 8 menu van opstarten van de laptop bij advanced options, maar als ik in het begin op F2 druk krijg ik wel de bios, heeft iemand misschien raad voor mij?

Groeten simon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Is dat niet hetzelfde als hier? 'SecureBoot is niet juist geconfigureerd'
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:37:
Er staat op internet dat je de bios UEFI moet aanzetten. Ik heb op mijn computer windows 7 op een HDD hardeschijf staan. Op mijn SSD schijf staat windows 8. Alleen ik heb het idee dat mijn bios die ik steeds krijg als ik op F2 druk dat die bij windows 7 hoort.

Heeft misschien iemand een enige idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik mijn bios aankan zetten of installeren bij windows 8? want hij staat ook niet bij het windows 8 menu van opstarten van de laptop bij advanced options, maar als ik in het begin op F2 druk krijg ik wel de bios, heeft iemand misschien raad voor mij?
Je hebt maar 1 BIOS, die 'hoort' bij geen enkele versie van Windows

[ Voor 80% gewijzigd door Rupie op 21-10-2013 12:50 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel313
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 14:47
De bios zijn de algemene instellingen van je computer, dit staat los van Windows 7 of 8.
Mijn tablet had het zelfde probleem, door in de bios "UEFI Secure Boot" aan te zetten was de melding weg.

LAAG8 Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de UEFI al aangezet bij de bios instellingen alleen dit heeft helaas het probleem niet verholpen, heb je misschien nog andere raad wat ik eventueel zou kunnen doen? bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:51
Ik heb zojuist de melding "SecureBoot is niet juist geconfigureerd" kunnen oplossen door eerst bij MSI een geschikte vBIOS te verkrijgen voor mijn videokaart.

Na het flashen van de videokaart kon ik in mijn BIOS van het MSI mb de secure boot enable (GOP Compatible videokaart aanwezig) op enable zetten en moest ik keys genereren. Na een herstart was de melding verdwenen.

Hardware:
Grpahics: MSI GTX770
Mainboard: MSI Z87-G45

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22
Was alleen de keys genereren niet genoeg dan? Een videokaart met GOP is namelijk niet een vereiste voor secure boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:51
Zou heel goed kunnen hoor.
Ik krijg na het instellen van Secure Boot melding dat ik een niet GOP compatible kaart had.
Zou heel goed ook te maken kunnen hebben gehad met Enable windows 8 features

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste simontweakers,

Bij veel notebooks kan je in de bios naast de optie secure boot ook nog sub opties toepassen, in dit geval is er meestal een optie Install Default Secure Boot keys.

In principe zou het probleem daarna verholpen moeten zijn.

Succes!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 19:21

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ik wil graag even doorgaan op dit topic omdat de pc van de buurman dezelfde melding heeft ma installeren van windows 8.1 vorige week. We hebben dus geen andere instellingen of andere zaken doorgevoerd.

Ik heb zitten zoeken in de UEFI/BIOS, maar kan uberhaupt nergens een Secure Boot enable/disable knop vinden. Daar loop ik mee vast dus.

Ik zie in een ander topic de volgende stappen uitgelegd, maar weet niet of dat ook voor mij kan gelden:
Mogelijk heeft u deze functie in uw huidige BIOS.
U kunt dit probleem mogelijk verhelpen door de onderstaande stappen te volgen.
1. Schakel het toestel uit
2. Zet het toestel aan, en druk terwijl u het aanzet gelijk herhaaldelijk op de F2 toets om in de BIOS te komen.
3. Eenmaal in de BIOS gaat u naar het tabje boot en zet u Launch CSM op disable.
4. Vervolgens gaat u naar het tabje security en zet u Secure boot control op enable.
5. U kunt nu op F10 drukken en voor yes kiezen om de wijzigingen op te slaan en het systeem te herstarten
Ik heb een paar screenshots gemaakt van settings nu en welke moederbord het is (volgens mij)
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/famoldenburger/20131026_200234.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/famoldenburger/20131026_200349.jpg

Ik heb daarnaast ook op een helpmij forum iets gevonden wat verteld hoe je de SecureBoot moet UITZETTEN. Die beschrijving is overeenkomstig met hoe de instellingen nu hier eruit zien, maar ik weet niet wat ik moet veranderen om SecureBoot weer aan te zetten...
Dag, ik heb inmiddels contact gehad met de fabrikant en deze kwam met de oplossing. Eigenlijk heel simpel. Het was niet genoeg de onboard videokaart uit te zetten. Het is eigenlijk een probleem met windows 8.

Oplossing was:
In bios SECURE BOOT uitzetten
In bios Advanced Config - > os config - > os selection - > Op WIN7/ other OS zetten i.p.v. WIN8
Daarna komt er een optie CSM Parameters bij en de volgende onderdelen invullen.
CSM (enabled)
Boot Option Filter (UEFI only)
Launch Storage OpRom policy (UEFI only)
Launch Video OpRom policy (Legacy only)

De boot van de videokaart moet gewoon op auto staan.

Bedankt voor de tips en hoop dat ik iemand anders met deze info kan helpen!
Als iemand me een zetje kan geven hiermee, graag. Ik weet dat ik niet zoveel info heb, maar als je vraagt kan ik het uitzoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door DerOllie op 26-10-2013 20:46 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Iemand die iets kan toevoegen hieraan? Het betreft dus een AMI APTIO bios firmware...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Ze zeggen dat je naar het tabblad 'Boot' moet gaan, maar de inhoud daarvan heb je niet op de screenshots staan...

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde, ik kan niet in mijn Nvidia update setup, En krijg de melding. In mijn BIOS kan ik bijna niks vinden dus die moet ik updaten denk ik, had ik even geprobeert met een usb maar het lukte me niet. Iemand die een goed site weet hoe ik een asus laptop z'n bios kan updaten. Ik heb eventjes gezocht maar dat waren allemaal oude tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Rupie schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:43:
Ze zeggen dat je naar het tabblad 'Boot' moet gaan, maar de inhoud daarvan heb je niet op de screenshots staan...
Tabblad boot heb ik alleen de optie om de volgorde van booten te selecteren.

Er is daarnaast wellicht nog een andere optie, maar die is volgens mij niet beschikbaar. Kan daar in ieder geval niets selecteren behalve de boot sequence.

[ Voor 33% gewijzigd door DerOllie op 29-10-2013 15:54 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Update removes the "Windows 8.1 SecureBoot isn't configured correctly" watermark in Windows 8.1 and Windows Server 2012 R2

KB2902864

Microsoft heeft eergisteren gewoon een update uitgebracht om de melding weg te halen. }:|

Vanavond proberen of dat werkt... :+

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Instant update! (bijna dan.)

De update zoals hier boven beschreven heeft het probleem opgelost *O*

Als je dus nog steeds de melding hebt en je hem niet via het BIOS/UEFI weg krijgt, de update installeren zal het oplossen (de melding dan).

www.youtube.com/DerOllie

Pagina: 1