Ik heb gister windows 8.1 geinstalleerd en sindsdien staat er op mijn bureaublad de melding: 'SecureBoot is niet juist geconfigureerd'
Iemand een idee hoe ik dat kan fixen?
Iemand een idee hoe ik dat kan fixen?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Niet dat die UEFI niet ondersteund maar dat die UEFI GOP niet ondersteund. Ik had precies hetzelfde probleem bij mijn PC waar ik nu op zit en mijn laptop. Heb het uiteindelijk wel weggekregen. Alleen weet niet meer hoeVerwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:27:
[...] Het probleem blijkt ook samen te kunnen hangen met de GPU (ik heb de Gigabyte GV-R797OC-3GD). Omdat ie dan UEFI niet zou ondersteunen.. .[...]
[ Voor 43% gewijzigd door Caelorum op 18-10-2013 13:24 ]
Misschien BIOS updaten? Als je de disk omzet naar MBR, dan kun je geen EFI boot meer doen he....dat is niet echt een oplossing, maar meer een workaround.TheMadsn0w schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:48:
Dit is de geboden oplossing vanuit de fabrikant Asus:
"Bedankt voor uw email.
Mogelijk heeft u deze functie in uw huidige BIOS.
U kunt dit probleem mogelijk verhelpen door de onderstaande stappen te volgen.
1. Schakel het toestel uit
2. Zet het toestel aan, en druk terwijl u het aanzet gelijk herhaaldelijk op de F2 toets om in de BIOS te komen.
3. Eenmaal in de BIOS gaat u naar het tabje boot en zet u Launch CSM op disable.
4. Vervolgens gaat u naar het tabje security en zet u Secure boot control op enable.
5. U kunt nu op F10 drukken en voor yes kiezen om de wijzigingen op te slaan en het systeem te herstarten
De melding zal nu verdwenen zijn.
Mocht u deze optie niet hebben, dan zal u het bestandstype van de harde schijf moeten wijzigen naar MBR.
Hierdoor zal wel alle data gewist worden.![]()
Hoe dit precies in zijn werk gaat kunt op de onderstaande website vinden.
http://www.sevenforums.co...rt-gpt-disk-mbr-disk.html
Ik hoop u middels deze mail voldoende te hebben geïnformeerd, mocht u echter nog vragen hebben dan beantwoorden wij deze graag voor u."
Vanavond maar eens even nakijken, maar als ik me goed herhinner heb ik geen CSM instelling in mijn bios. Misschien dat jullie hier wat mee kunnen.
[ Voor 16% gewijzigd door AttiX op 24-10-2013 16:06 ]
Verwijderd
Dat is eigenlijk ook wat ik bedoelde. Ik heb hetzelfde issue gehad op mijn Surface Pro, moest de BIOS ingaan en de keys terugzetten naar default. Ik kon ook niet meer booten, maar na terugzetten van de default keys was dat dus ook opgelost..AttiX schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:10:
Ik heb een MSI B75MA-P45 moederbord en had het zelfde watermark in beeld. Confirm-SecureBootUEFI in PowerShell gaf false aan. Ik heb onderstaande stappen uitgevoerd en toen was het watermark weg. Confirm-SecureBootUEFI geeft nu True aan.
1. Log into UEFI settings
2. Go into BIOS features and scroll down to the bottom of the screen
3. Change SecureBoot options to Custom (normally it's set to Standard)
4. Enter Key Management. Most likely you haven't got any Key Installed. Select to generate default keys. Now you should see that the keys are installed.
5. Select Save and Exit.
Bron: http://answers.microsoft....c4-4abf-8435-8fac7999320c
Verwijderd
Probeer eens je cmos te resetten!Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:56:
Als ik de pc aanzet gebeurt er werkelijk niks. De ventilatoren gaan wel draaien maar scherm blijft op standby..
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 13:12 ]
Verwijderd
Verwijderd
Je kan gewoon de cmos resseten er gaat geen data verloren, je moet wel als de pc weer opstart alle waardes weer goed terug zetten in je bios/uefi,Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:17:
Oké, thnx voor je hulp. Cmos resetten dus. Is het rraadzaam om mijn HDD los te koppelen zodat die data niet verloren gaat? Ik lees iets over hardware opnieuw configureren?
Verwijderd
NeeVerwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:34:
Ik heb Windows op mijn SSD geïnstalleerd, maakt dat nog een verschil?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 13:43 ]
Verwijderd
Nu neem je eens de tijd om te kijken hoe je het bios/uefi moet instellen, dan hoef je ook geen F12 te bashenVerwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:42:
Ja! Ik zit nu weer in windows zelf al.. Heb wel f12 gebashed
Gek genoeg is het watermerk ook weg, problem solved?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 13:47 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door AttiX op 24-10-2013 16:42 ]
yup, zit met precies hetzelfde probleem als TW2406, ik heb ook een gigabyte mobo.AttiX schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:06:
Door de workaround die ik eerder heb gepost, hebben meerdere users net als TW2406
geen werkend systeem meer. PC boot niet meer. Dit lijkt volgens google vooral voor te komen bij Gigabyte moederborden. Dit lijkt mij een defect van het moederbord en niet van de workaround, want die beschrijft niets bijzonders. Maar toch uit voorzorg deze waarschuwing.
http://forum.giga-byte.co.uk/index.php?topic=13134.0
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?p=646047
http://www.helpmij.nl/for...n-sluit-weer-af-voor-BIOS
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq