• ruben-fcu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-04-2024
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op tweakers en meestal kom ik er met de goede informatie die erop staat zelf wel uit. Zelf heb ik een WD mediaplayer met een ingebouwde schijf van 1 TB. Echter loop ik nu tegen een probleem aan, hij speelt namelijk geen .mkv bestanden af.

Ik kijk veel films en series. Vooral nieuwe films zijn alleen maar in .mkv te vinden (scene rips). Nu wil ik een nieuwe mediaplayer kopen, maar er is zoveel keuze en van vele mediaplayers is het mij niet helemaal duidelijk of ze aan mijn eisen voldoen.

De mediaplayer die ik zoek moet iig aan de volgende eisen voldoen:
-speelt .mkv bestanden af (ook 1080p)
-speelt .srt ondertitels af, met de mogelijkheid om tussen ondertitels te schakelen voor 1 zelfde bestand. (bijv filmx.dutch.srt en filmx.eng.srt. De reden hiervan is dat ik graag films kijk met engelse ondertiteling, maar sommige mensen met wie ik kijk geen engels kunnen. Met mijn huidige mediaplayer kan ik tijdens de film gewoon switchen tussen de ondertitels)
-de gebruikelijke mediabestanden als .avi (xvid en divx) .jpg etc.

Ik twijfel erover of ik weer een ingebouwde harde schijf wil. Dit is mij wel erg goed bevallen, dus als ik een goede mediaspeler vindt met een ingebouwde hd dan ga ik daar waarschijnlijk voor.

Graag hoor ik jullie meningen/adviezen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je eisen zijn niet zo spannend, 1080p afspelen, kiezen van een sub en het afspelen van andere mediabestanden. Naar mijn mening is hiervoor 99,99% van de mediaspelers geschikt voor dus maak het jezelf niet te moeilijk.

Het al dan niet hebben van een ingebouwde harde schijf is een te maken keuze. Zelf heb ik alles op een NAS staan dus vind ik het niet nodig. Als je het zelf wel prettig vindt, waarom niet.

Ik heb wat met de pricewatch gespeeld en kwam al snel tot een lijstje met kanshebbers. Probeer dit ook eens zou ik zeggen. Zelf gebruik ik een mediaspeler van Dune en hier ben ik erg tevreden over, speelt alles af.

• ruben-fcu
Bedankt voor je reactie. Mijn grootste angst is dat ik ik er 1 koop die de .mkv bestanden (h.264 en 1080p) niet of niet vloeiend afspeelt. Hierover had ik enkele maanden terug aardig wat gelezen waaruit ik opmaakte dat veel medaspelers dit niet of niet vloeiend konden.

Btw. Ik had h.264 hierboven niet genoemd, maar ik ben er nu achter dat dit een hele andere codec is die veel gebruikt wordt.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volgens mij hoef je je hier echt geen zorgen over te maken. Het zal niet vloeiend zijn als je de data wireless bij de mediaspeler aanlevert maar wanneer dit bekabeld danwel via een ingebouwde hard schijf gebeurd, zie ik geen problemen. Volgens mij kun je met jou wensen met elke mediaspeler vooruit.

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Een aantal jaar geleden was het wel zo dat bepaalde mediaplayer mkv niet voeiend afspeelde (bv de eerste Xtreamer, bedraad) Maar tegenwoordig zijn de meeste, zoals al boven werd gezegd, meer dan genoeg om een video mooi en vloeiend af te spelen.
Zelf raad ik een Mede8er aan, die werkt erg goed, vloeiend en je kan kiezen uit een aantal modellen (met of zonder mogelijkheid om een HDD in te bouwen.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
MissShadows schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:49:
Een aantal jaar geleden was het wel zo dat bepaalde mediaplayer mkv niet voeiend afspeelde (bv de eerste Xtreamer, bedraad)
Hah, zelfs die ouwe doet dat bij mij prima, 1080p, no problem. :)

Ik was hier, voor ik die Xtreamer kocht, ook bang voor. In de praktijk kan ik mij niet herinneren dat ik ooit een video had die 'ie niet af kon spelen.

Saved by the buoyancy of citrus

• ruben-fcu
Wederom bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik voor een Mede8er ga, omdat ik een ingebouwde harde schijf toch wel erg fijn vind.

Er zijn aardig wat modellen. Ik kijk niks in 3d, dus ik hoef niet per se een 3d model. Wat zijn behalve de 3d de verschillen tussen de nieuwe en oudere modellen?

• ruben-fcu
Ter aanvulling: Ik zie Mede8er MED500X2 2TB te koop staan voor 189,- EUR en ik zie Mede8er MED800X3D-1000 1TB te koop staan voor 194,23 EUR

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Cyphax schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:51:
[...]

Hah, zelfs die ouwe doet dat bij mij prima, 1080p, no problem. :)

Ik was hier, voor ik die Xtreamer kocht, ook bang voor. In de praktijk kan ik mij niet herinneren dat ik ooit een video had die 'ie niet af kon spelen.
Ik had dat probleem met bijna alle 1080P bestanden
Terwijl het netwerk prima was. Maar goed dat terzijde.

• intGod
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Zijn er mediaspelers die een webbrowser ondersteunen - liefst Google Chrome, om bijvoorbeeld YouTube te kunnen kijken of te kunnen surfen vanaf de bank?

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:36
intGod schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:27:
Zijn er mediaspelers die een webbrowser ondersteunen - liefst Google Chrome, om bijvoorbeeld YouTube te kunnen kijken of te kunnen surfen vanaf de bank?
Ja, vrij veel.
Maar in de praktijk heb ik er nog geen enkele gezien waarbij het ook praktisch en bruikbaar werkt.

Denk dat je dan eerder naar een htpc moet kijken.

@TS: Heb zelf een MED500X2. Prima apparaat. Al vind ik een Raspberry Pi met XBMC veel duidelijker / vloeiender door de menu's heen gaan.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-01 22:54
intGod schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:27:
De Xtreamer Prodigy kan dit. Zoals hierboven gezegd, echt werkzaam is een ander verhaal. Daarvoor heb je toch echt nog steeds een klein maar fijn mediacenter pc'tje nodig.

De Xtreamer Prodigy kan alles wat jij voor eisen hebt, maar aan de andere kant, de Eminent 7080 van vier jaar geleden kan dat ook nog. Alle nieuwe mediaspelers die je in de Pricewatch ziet staan, voldoen wel aan jouw voorwaarde. Mocht je over een interne HDD willen beschikken, let er dan op dat sommige mediaspelers wel iets luidruchtiger zijn dan andere, afhankelijk van de koelingmethoden. Zo heeft de Xtreamer Prodigy bijv. geen actieve koeling. De schijf wordt wel redelijk warm, maar verre van heet. En is daardoor best stil te noemen.

Let daarbij ook nog wel op de toekomst; misschien wil je nu nog geen Apps op je mediaspeler, maar stel dat je over een half jaar opeens veel zin hebt in een Netflix abonnement, dan kan je met sommige mediaspelers meteen aan de gang. Iets oudere modellen ondersteunen weer geen, of bijna geen, Apps.

Test verder ook voor zover mogelijk, eens een mediaspeler bij wat vrienden of kennissen, of in de winkel (Media Markt, Saturn). Ik vind bijvoorbeeld gebruiksgemak erg belangrijk samen met een responsieve interface (snel door menu's heen). Mijn oude Eminent 7080 was retesnel, mijn huidige Xtreamer Prodigy toch een stukje langzamer. Als je je hier al snel aan irriteert, moet je echt vooraf zelf het apparaat even testen voor je hem aanschaft. Zonde als je een mediaspeler koopt, die na een paar maanden voor frustraties zorgt.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• ruben-fcu
@Rooot, kan je ook bevestigen of de MED500X2 meerdere ondertitels op voor 1 film aankan? Dat je dus tijdens de film kan overschakelen van engels naar nederlands.
Als dat het geval is ga ik hem aanschaffen!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:50
@ruben-fcu

Houdt er wel rekening mee dat de mede8er MED 500X2 geen updates meer krijg.(dat is de reden waarom ik de MED500X2 heb weggedaan) Ik heb zelf nu een mede8er MED800X3D en deze kan je via scrape (ondertiteling) zelf al via hun datebase zoeken. Ik heb zelf €199 betaald voor deze mede8er MED 800X3D met 1.5TB bij bol.com. :)
ruben-fcu schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:12:
@Rooot, kan je ook bevestigen of de MED500X2 meerdere ondertitels op voor 1 film aankan? Dat je dus tijdens de film kan overschakelen van engels naar nederlands.
Bij de mede8er MED800X3D kan dat wel gelijk. Volgens mij bij de MED500X(2) niet. Je kan ook gratis mede8er support bellen voor meer vragen.

Mede8er Support lijn van 9:00 uur tot 21:00 uur te bereiken.
0800-Mede8er (0800-6333837)
010-7142861

[ Voor 51% gewijzigd door pinokkia op 21-10-2013 18:14 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:13
Indien je een NAS neemt, ga dan voor de MED6003XD.

Verwijderd

Ik heb een TViX 3DS2
Deze speelt gewoon alles af, 1:1 copy bluray, mkv bestanden, avi, mp4,...
Super easy in gebruik en ziet er dan nog goed uit ook.
Full HD en speelt zelfs vlekkeloos 3D
Zowel streamen als interne HD of externe usb 3.0 speelt vloeiend af.
Persoonlijk speel ik enkel 1080p mkv files van gemiddeld 10GB per film, nog geen enkel probleem mee ondervonden met de 3DS2.
Staat momenteel zelfs in promotie via www.tvixbenelux.com, heb daar eentje besteld, betaald via paypal en 2 dagen later was deze netjes geleverd.

• DeBaroN
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:52:
Ik heb een TViX 3DS2
Deze speelt gewoon alles af, 1:1 copy bluray, mkv bestanden, avi, mp4,...
Super easy in gebruik en ziet er dan nog goed uit ook.
Full HD en speelt zelfs vlekkeloos 3D
Zowel streamen als interne HD of externe usb 3.0 speelt vloeiend af.
Persoonlijk speel ik enkel 1080p mkv files van gemiddeld 10GB per film, nog geen enkel probleem mee ondervonden met de 3DS2.
Staat momenteel zelfs in promotie via www.tvixbenelux.com, heb daar eentje besteld, betaald via paypal en 2 dagen later was deze netjes geleverd.
Een wat?
Maar aangezien je eigen topic hierover zou ik hem never nooit niet nemen!
TViX 3DS2 3D Multimedia Speler

Voor dat geld heb je gewoon een MED800X3D van een goed merk met veel ondersteuning.

EDIT:
Maar hoe kom je bij dat product? Via ene Rodec ofzo?
Of ben je zelf Rodec?!
Ga ergens anders die zooi spammen!

[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 22-10-2013 13:25 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het riekt naar spam. Daar komt dan nog eens bij dat de speler elders ook nog eens goedkoper te krijgen is en, zoals hier (direct) boven zeer terecht wordt opgemerkt, er is voor dat geld zoveel beters te vinden.

[ Voor 2% gewijzigd door hardware-lover op 22-10-2013 15:18 . Reden: Ik reageer op groene raket, dacht dat dit wel duidelijk was? ]

Testing, one, two ...

• pinokkia
hardware-lover schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:24:
Het riekt naar spam. Daar komt dan nog eens bij dat de speler elders ook nog eens goedkoper te krijgen is en, zoals hierboven zeer terecht wordt opgemerkt, er is voor dat geld zoveel beters te vinden.
Heb jij het soms tegen mij? Zo ja. Dit is niet als spam bedoeld. Reden waarom ik het gratis nummer erbij heb gezet is: Mede8er support kan beter (over het algemeen dan) de vragen goed beantwoorden. Dit is mijn ervaring dan en die wil ik graag delen met medetweakers.

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik denk dat ze het over de post van GreenRocket hebben. :)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pinokkia schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:45:
[...]
Heb jij het soms tegen mij? Zo ja. Dit is niet als spam bedoeld. Reden waarom ik het gratis nummer erbij heb gezet is: Mede8er support kan beter (over het algemeen dan) de vragen goed beantwoorden. Dit is mijn ervaring dan en die wil ik graag delen met medetweakers.
Ik zou niet durven O-)

Testing, one, two ...

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:36
ruben-fcu schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:12:
Ja dat kan ie. Wat ik ook een handige feature vind, is dat je de ondertitel in tijd kunt verschuiven.
Zie ook de handleiding.

pinokkia, waar haal je vandaan dat er geen firmware updates meer uitkomen?
(Los van het feit dat ik niet zou weten wat ze nog zouden moeten maken...)

De afweging voor een nieuwer model of een ouder model zal waarschijnlijk over de prijs gaan. Als dat geen rol speelt, zou ik ook voor een nieuwer model gaan.

• pinokkia
Whaha. Ik heb zoals gewoonlijk niet heel goed gekeken.
Miyamoto schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:53:
[...]

pinokkia, waar haal je vandaan dat er geen firmware updates meer uitkomen?
(Los van het feit dat ik niet zou weten wat ze nog zouden moeten maken...)

De afweging voor een nieuwer model of een ouder model zal waarschijnlijk over de prijs gaan. Als dat geen rol speelt, zou ik ook voor een nieuwer model gaan.
Er was toen sprake dat er geen firmware updates zouden komen. Daarom heb ik toen de mede8er MED500X2 weggedaan en de MED800X3D voor terug gekocht. Maar blijkbaar heb ik verkeerd gekeken op de mede8er forum. Schijnt dat de MED500X geen updates meer krijgt. Dus mijn oprechte excuses voor de foute informatie.

Op deze forum van mede8er haal je gigantisch veel informatie over de mediaplayer.

http://mede8erforum.eu/

[ Voor 10% gewijzigd door pinokkia op 23-10-2013 18:32 ]

Verwijderd

Oh oh oh wat een heftige reacties hier.
Ik heb inderdaad een topic geplaatst zoals onze 'vriendelijke baronruud' aangeeft maar dit was op
Vrijdag 06 september 2013 11:32

Ondertussen heb ik de speler gekocht en ik ben er super tevreden over.

Snap echt niet goed wat hier verkeerd aan is, iemand vraagt naar hulp voor een goede speler, ik heb zelf dit probleem gehad en reeds verschillende spelers getest, voor mij is de TViX 3DS2 een absolute topper.

Vind het grof en beledigend dat men hier zo uit de hoek komt en verwijten naar je hoofd smijt terwijl je enkel maar je mening geeft over een multimedia speler.

Maar ja, ieder zijn mening natuurlijk, ik respecteer dit, moest iedereen dit doen zou de wereld er al heel wat anders uitzien

Mij ga je hier alleszins verder niet meer zien op dit forum als het zo zit...

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Laat je niet teveel kisten joh. Het forum is zo veel groter dan deze thread. :)

Verwijderd

THX Cyphax, ben mij daar wel van bewust maar moest er toch even uit, enorm geschrokken van de reactie hier, maar kom, je hebt overal mensen die commentaren geven zonder nadenken en die moeten er ook zijn ;-)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:40:
THX Cyphax, ben mij daar wel van bewust maar moest er toch even uit, enorm geschrokken van de reactie hier, maar kom, je hebt overal mensen die commentaren geven zonder nadenken en die moeten er ook zijn ;-)
Vond je jezelf niet een beetje spammerig overkomen gezien je zelf een topic start maar daar verder geen reactie meer op geeft en de tweede reactie op dit forum betreft hetzelfde apparaat, hoe geweldig dit is, hoe voordelig op dit moment en met link waar aan te kopen? Als je er eens neutraal naar kijkt, hoe komt het dan op jezelf over, wees eens eerlijk?

Verwijderd in "TViX 3DS2 3D Multimedia Speler"

Verwijderd in "Hulp met kiezen mediaspeler"

Dat zijn je enige reacties, er zit geen andere reactie meer tussen, ook neem je de moeite niet om te reageren in het topic wat jezelf hebt gestart. Is het dan zo vreemd dat men denkt dat er gespammed wordt? Je moet een beetje voorzichtiger zijn met de reacties die je geeft, en de meesten die hier "commentaar" geven op Tweakers doen dit om elkaar te helpen, en daar wordt zelfs wel eens bij nagedacht ook ;)

Testing, one, two ...

• DeBaroN
@GreenRocket:
Excuus, dat ik onvriendelijk overkwam, maar zoals hardware-lover hierboven ook aangeeft.
Het eerste waar ik aandacht was spam, simpel zat.

En als je ff verder googled op die TViX 3DS2 3D (ja, ik heb best wel wat gezocht voor je, voordat ik een reactie plaatste) kom je een hoop "spam" berichten tegen in fora over dat ding.

[ Voor 40% gewijzigd door DeBaroN op 24-10-2013 15:54 ]

Verwijderd

Wat mij betreft, zand er over en we horen elkaar wel nog bij andere topics ;-)

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:19
Ik ben van plan om van de AC Ryan PlayonHD over te stappen naar de Mede8er Med8er MED800X3D.

De harde schijf koop ik los of gebruik die van de AC Ryan,

Is de Mede8er MED800X3D (net als de AC Ryan) ook gewoon aan te sluiten op de pc zodat ik de films er naar toe kan slepen? Ik wel het niet via het netwerk doen omdat ik weer kabels moet gaan leggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Mandrake466 op 07-11-2013 11:48 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• pinokkia
Mandrake466 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:45:
Ik ben van plan om van de AC Ryan PlayonHD over te stappen naar de Mede8er Med8er MED800X3D.

De harde schijf koop ik los of gebruik die van de AC Ryan,

Is de Mede8er MED800X3D (net als de AC Ryan) ook gewoon aan te sluiten op de pc zodat ik de films er naar toe kan slepen? Ik wel het niet via het netwerk doen omdat ik weer kabels moet gaan leggen.
Ja dat kan. Ik heb zelf deze met interne HD aangeschaft en heb een externe HD (2.5 inch). Ik zet alles op de externe HD (aangeschaft bij mijn 1e mede8er) en zet het dan over op de interne HD. Het is wel omslachtig maar heb geen zin om iedere keer de kabels los te trekken.

Pagina: 1