Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met deze speler?
Staat momenteel voor een zeer aantrekkelijke prijs te koop op tvixbenelux maar ik zou graag eerst wat reacties horen van mensen met een zelfde speler.
Heb namelijk nog nooit gehoord van TViX, een vriend van mij zegt dat zij nochtans een vrij bekende naam hebben in de wereld van Multimedia spelers en zelfs samen werken met Bang & Olufsen, als dit waar is kan het natuurlijk geen brol zijn :)
Hopelijk krijg ik wat reacties zodat dit mijn beslissing wat makkelijker maakt om al dan niet over te gaan naar een aankoop.
Alvast bedankt iedereen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Van wat ik er over tegenkom is het werkelijk niets speciaals. De enkele reacties die over deze speler gaan zijn in het Duits en Frans en die zijn allesbehalve lovend te noemen. Er wordt zelfs een vergelijking gemaakt met het merk Dacia door een gebruiker. Dat zou positief opgepakt kunnen worden ware het niet dat de gebruiker verre van positief reageert over het apparaat.

"TVIX 3D S2 = Dacia
Es war mal wieder soweit, nachdem ich mich ja erst vom XRoid A1 getrennt habe um mich dann wieder am 6600N zu erfreuen kam mir vor einigen Tagen die Idee doch mal zu sehen was es wieder neues bei DViCO gibt, leider gibt es ja keine neue Firmware mehr für den 6600N, man will ja auf Höhe der Zeit bleiben. Was sahen meine Augen, einen coolen Tvix 3D S2, ich habe nicht lange gefackelt und habe die Kiste bestellt, ich las nur Dual OS, Android und Linux
weil ich den auf Deutschen Verkaufsplattformen nichts sah orderte ich ihn in Frankreich für etwa 175,- Schleifen, das war am 12.12.12, ich konnte nicht mehr pennen vor Aufregung und versuchte die Zeit damit zu überbrücken noch mehr Infos zu bekommen über das neue tolle Teil, die Ernüchterung kam sodann am gleichen Tag als ich einen französischen Test las und auch die Menu-Struktur sah, ach du Schei.... sagte ich mir...was für eine Dreckskiste, ich erinnerte mich an den XROID A1 Hobel, der ja kein würdiger Nachfolger für den so beliebten 6600 ist, so sieht es auch aus mit dem tollen Tvix 3D S2 aus, das einzige was Tvix an der Kiste ist, ist die Verpackung, den Rest gibt es auch unter den Verkaufsnamen HiMedia 910B - Full HD 3D Mediaplayer oder dem Egreat R300 Pro <<< der zu mindest das gleiche bescheuerte Menu hat.
Es startet zwar ein Tvix Menu so wie man es kennt, so ähnlich jedenfalls, aber das übliche Tvix Handling mit der coolen Phosphor Fernbedienung - Fehlanzeige, stattdessen gibt es jetzt eine schwarze billigst FB. Android ist noch immer die 2,2 Froyo Version mit Telefonangaben

Fazit: Die neuen Tvix Modelle mit Android an Bord haben nur noch Dacia Charm. Wer nur Filme gucken will und kein Wert auf hübsche Grafik legt und Bedienerfreundlichkeit der greift zu diesen beiden Modellen, eine USB Platte direkt am TV bringt mehr Fun und ist preiswerter, okay der 3DS2 bringt 3D FullHD aus BD ISO-Layouts, aber die ruckeln zum Teil und einen großen Unterschied zu 3D-SBS konnte ich nicht erkennen
"

Night verstehen Deutsch? Google vertaal is your friend :)

Testing, one, two ...

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Hij ziet er mooi uit, maar 175 euro voor een chinees spelertje met android 2.2....
Doe een image search voor RTD1186DD en je vindt diverse klonen met identieke specs die allemaal uit een chinese fabriek komen.

Heb je de harddisk bay optie echt nodig? Om die reden zit er ook een ventilator in en ik weet niet hoeveel herrie dat maakt in je huiskamer.

Het is gewoon een chinese kloon en als je toch in het diepe wil springen om wat te proberen, kun je ook zelf iets in china bestellen, bijvoorbeeld deze voor €32 inc verzenden. Dit ding is relatief nieuw en ik ken het niet, maar het is een 'staff pick' en dan heb je bij DX meer kans dat het geen rommel is. Hij komt zonder remote, maar als je TV CEC ondersteunt dan kun je gewoon de remote van je TV gebruiken, of je koopt er zoiets bij.