Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefje_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 21:25
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-wTNkdc5wrmk/Uf_Ar22WcLI/AAAAAAAAgIM/kD-dNUgg6Hc/s640/DeSims4logo.png

De Sims 4 is het nieuwste deel in De Sims serie. Dit spel is sinds 4 september 2014 verkrijgbaar voor Windows en sinds 17 februari 2015 ook voor de Mac. Inmiddels zijn er veel nieuwe pakketten verschenen die nieuwe dingen toevoegen aan het spel.

Uitbreiding: deze pakketten voegen veel gameplay, voorwerpen en andere items toe aan het spel. De adviesprijs voor uitbreidingen is 40 euro.
Game pack: deze pakketten voegen ook gameplay en nieuwe voorwerpen toe, maar minder dan bij een uitbreiding. De adviesprijs voor game packs is 20 euro en ze zijn alleen via Origin verkrijgbaar (afgezien van gamebundels).
Accessoirespakketten: deze pakketten voegen nieuwe voorwerpen en kleding toe en één nieuw gameplayvoorwerp per pakket zoals bijvoorbeeld de buffettafel met drinkfontein (luxe feestaccessoires), een bubbelbad (perfecte patioaccessoires) en een ijsmachine (coole keukenaccessoires). De adviesprijs voor accessoirespakketten is 10 euro en ze zijn alleen via Origin verkrijgbaar (afgezien van gamebundels).

Basisinformatie

De Sims 4 is de nieuwste levenssimulatiegame waar reikhalzend naar uitgekeken wordt. Spelers kunnen in deze game met het leven spelen zoals nooit tevoren. Creëer en bestuur nieuwe Sims die hun eigen geest, lichaam en hart hebben. Bouw unieke huizen. Maak gebruik van leuke en eenvoudig te gebruiken nieuwe hulpmiddelen. Vertel en ontdek de verhalen van je Sims en ervaar het fantastisch leuke resultaat. De nieuwe creatieve hulpmiddelen in ‘Creëer-een-Sim’ en het nieuwe kamermodel van ‘Bouwen’ geven je als speler nieuwe intuïtieve en leuke manieren om geweldig materiaal te maken. Laat je favoriete creaties zien met nieuwe manieren om te delen en blader door het materiaal van de community om inspiratie op te doen.

BELANGRIJKSTE ONDERDELEN

Nieuwe Sims – Creëer en bestuur nieuwe Sims met hart, lichaam en ziel.

Intelligentie – Je Sims bewegen en gedragen zich natuurlijker dan ooit: van het uitvoeren van taken, uitdrukken van emoties tot de manier waarop ze lopen. Kies het karakter van je Sims, selecteer hun aspiraties en verken de omvang van deze levenslange doelen via de gedachten, sociale vaardigheden, carrières en herinneringen van je Sims.

Emotionele diepgang – Sims beleven voor de allereerste keer emotionele diepgang. Je Sims kunnen 15 verschillende emotionele toestanden ervaren en worden beïnvloed door andere Sims, acties, gebeurtenissen, herinneringen of zelfs de kleding en voorwerpen die je kiest. De keuzes die je maakt beïnvloeden het spelverloop en de verhalen van je Sims en kunnen zelfs tot heftige reacties leiden.

Nieuwe creatieve hulpmiddelen – Creëer-een-Sim en Bouwen zijn eenvoudiger en leuker dan ooit om te gebruiken. Je hebt alle vrijheid om je Sims met tactische precisie vorm te geven en moeiteloos het huis van je dromen te bouwen.

Levendige buurten – Kies uit verschillende omgevingen voor je Sims om in te wonen. De kleurrijke beelden brengen het huis van je Sims op prachtige wijze tot leven.

Prachtige beloningen – Verdien nieuwe voorwerpen, kleding en eigenschappen door evenementen te voltooien, verzamelbare voorwerpen te ontdekken en belangrijke prestaties te ontgrendelen.

Deel je creaties – Deel de huishoudens van je Sims en doe een gooi naar eeuwige roem. Download creaties van de community voor een gloednieuwe uitstraling.

De Sims 4 edities

Bonusvoorwerpen
De Sims 4 Limited Edition - Digitaal ´Feestbeest´ materiaal
De Sims 4 Premium edition - Digitaal ´Feestbeest´ materiaal + Digitaal ´Tot in de vroege uurtjes´ materiaal + Creator´s Guide (hardcover boek).
De Sims 4 Collector's edition - Digitaal ´Feestbeest´ materiaal + Digitaal ´Tot in de vroege uurtjes´ materiaal + Creator´s Guide (hardcover boek) + Digitale De Sims 4 soundtrack + Interactieve USB Plumbob beeld.
De Sims 4 Digital Deluxe - Digitaal ´Feestbeest´ materiaal + Digitaal ´Tot in de vroege uurtjes´ materiaal + Digitale De Sims 4 soundtrack + Exclusief op Origin verkrijgbaar materiaal.

Systeemvereisten

Minimale vereisten
Internetverbinding vereist voor productactivering
OS: Windows XP (SP3), Windows Vista (SP2), Windows 7 (SP1), Windows 8 of Windows 8.1
Processor: 1.8 GHz Intel Core 2 Duo, AMD Athlon 64 Dual-Core 4000+ of gelijkwaardig (Voor computers met ingebouwde chipsets heeft de game het volgende nodig: 2.0 GHz Intel Core 2 Duo, 2.0 GHz AMD Turion 64 X2 TL-62 of gelijkwaardig)
Geheugen: Minstens 2 GB RAM
Opslagruimte: Minstens 9 GB vrije ruimte op de harde schijf met ten minste 1 GB aanvullende vrije ruimte voor aangepast materiaal en opgeslagen spelbestanden
Videokaart: 128 MB aan Video RAM en ondersteuning voor Pixel Shader 3.0 Ondersteunde videokaarten: NVIDIA GeForce 6600 of beter, ATI Radeon X1300 of beter, Intel GMA X4500 of beter
Geluidskaart: Compatibel met DirectX 9.0c
DirectX: Compatibel met DirectX 9.0c

Aanbevolen vereisten
Processor: Intel Core i5 of sneller, AMD Athlon X4
Geheugen: 4 GB RAM
Videokaart: NVIDIA GTX 650 of beter

Video's

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Eerste blik: De Sims 4 Officiële Gameplay Trailer

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
De Sims 4: Live Gameplay Walkthrough officiële trailer

Screens

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/--07v3XhUmOk/UhONJrO5usI/AAAAAAAAh_s/AlRgNvHMYPg/s640/TS4_Build_Gamescom_3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-5bnlBwqXtfM/UjnlIQj-PNI/AAAAAAAAluk/957k-5NBzog/s640/desims4-4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-9QKkFol2-OE/UhONNLylqDI/AAAAAAAAh_8/GD_uuOwAPHo/s640/TS4_Build_Gamescom_4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-14ejWrh92f0/UhONUeHiV2I/AAAAAAAAiAc/vUWDbYtj7K8/s640/TS4_Live_Gamescom_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-JWsdkHwpkVw/UjnlDnhsvZI/AAAAAAAAluU/9DFiFQq6YRI/s640/desims4-1.jpg

Links

Officiële site en forum
http://www.thesims.com/nl-nl/the-sims-4
http://forums.thesims.com/nl_NL/

[ Voor 24% gewijzigd door Nefje_ op 16-08-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-05 14:47

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Goede evolutie van de Sims serie, maar ik ben eerlijk gezegd niet echt onder de indruk. Er lijkt zeg maar niet echt iets 'nieuws' of 'vers' te zijn toegevoegd.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefje_
Ik kijk zelf het meeste uit naar de nieuwe bouwopties. Verdiepingen van verschillende hoogtes, kamers in zijn geheel kunnen verslepen en eventueel nadat het huis klaar is nog een fundering kunnen toevoegen.

Verder lijkt mij het multitasken (dat Sims meerdere dingen tegelijk kunnen doen) erg fijn. Ook vind ik het geweldig dat je nu eindelijk hoofddeksels kan plaatsen op elk kapsel en ze dus geen onderdeel meer vormen van een kapsel. En natuurlijk dat de kleding beter aansluit op schoenen (als je een smalle broek hebt dan gaat die ook in de laars en bij een wijdere broek zal ie over de laars vallen).

Ik hoop dat ze creëer-een-stijl uit De Sims 3 erin houden (de optie dat je alles van een ander kleurtje kan voorzien). Verder hoop ik dat De Sims 4 een stuk stabieler zal draaien dan De Sims 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-04 14:04
Ik wil grotere bouwplaatsen, vroeger kon je nog proberen een paleis van versailles te bouwen. Nu worden de bouwoppervlaktes alleen kleiner.

Ik wil landhuis extravaganza kunnen bouwen

• Nefje_
Volgens mij is en was het maximale formaat nog steeds 64 bij 64. Geen idee wat de kavelgroottes worden bij De Sims 4 aangezien dat nog niet bekend is, maar bij De Sims 3 kan je eventueel meerdere kavels tegen elkaar plaatsen. Het functioneert dan wel niet als één kavel, maar je kan zo eventueel wel gigantische projecten bouwen.

Jammer genoeg duurt het waarschijnlijk nog wel een paar weken/maanden voor we weer wat nieuws te horen zullen krijgen over De Sims 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 19:39
Ook maar hopen dat de laad tijden niet meer zo tergend lang gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185331

De ontwikkelaars krijgen echt heel veel kritiek dat kwaliteit niet goed is. Heel jammer, want ik denk dat ze wel wat aanmoediging nodig hebben om verder te gaan. Ik vrees een beetje voor het ergste. De nieuwe CAS is uiteraard erg goed! Maar na een paar dagen heb je het ook wel gehad. Het grote negatief van De Sims 4 zal zijn dat er veel te weinig keuze van meubels in het spel aanwezig zijn, buiten dat de kleur veranderd kan worden. Maar goed, in juni zullen we meer te horen krijgen van E3! Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri_G
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:05
Wist niet dat het er al aan zat te komen. Zal mijn vriendin leuk vinden.
De SS zien er goed uit, Zal het tijdens de E3 in de gaten houden.

FFXIV: Zodiark, Teddy Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:26
Zouden ze nu ook eindelijk aangepakt hebben dat iets simpels als naar de WC gaan zo een uur kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:21
Anoniem: 185331 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 21:32:
De ontwikkelaars krijgen echt heel veel kritiek dat kwaliteit niet goed is. Heel jammer, want ik denk dat ze wel wat aanmoediging nodig hebben om verder te gaan. Ik vrees een beetje voor het ergste. De nieuwe CAS is uiteraard erg goed! Maar na een paar dagen heb je het ook wel gehad. Het grote negatief van De Sims 4 zal zijn dat er veel te weinig keuze van meubels in het spel aanwezig zijn, buiten dat de kleur veranderd kan worden. Maar goed, in juni zullen we meer te horen krijgen van E3! Ik ben benieuwd!
Het feit dat je niet meer van elk opject de gehele kleur kan finetunen vind ik het alles grootste gemis. Maar als ik kijk naar de informatie van de afgelopen dagen met betrekking tot bouwen, gebruiksvriendelijkheid en mogelijkheden heb ik er juist super veel zin in! Ze hebben goed werk geleverd als ontwikkelaars, alleen de kleuren mis ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
4 - 5 September in europa :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Ik ben benieuwd ik heb de Sims 3 een tijd gespeeld, maar naarmate ik wat uitbreidingspakketten toevoegde werd het zo tergend traag. En nee, ik heb geen laptop, maar een goede desktop gewoon. Als ze zorgen dat het opslaan/laden sneller gaat en dat de engine beter werkt op snellere systemen dan is het voor mij al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185331

TheUninvited schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:29:
Ik ben benieuwd ik heb de Sims 3 een tijd gespeeld, maar naarmate ik wat uitbreidingspakketten toevoegde werd het zo tergend traag. En nee, ik heb geen laptop, maar een goede desktop gewoon. Als ze zorgen dat het opslaan/laden sneller gaat en dat de engine beter werkt op snellere systemen dan is het voor mij al genoeg.
Beter nog, het saven gaat automatisch om de x aantal minuten. Je kan ook handmatig saven. Meer is er nog niet bekend bekend daarover, maar het wordt in elk geval stukken beter dan in de vorige versies. Ook de source is volledig nieuw. De source van De Sims 3 is gekopieerd van De Sims 2 waardoor alleen maar is aangepast. De source van De Sims 4 zou veel sneller gaan en sneller draaien op een lichte computer. We moeten er dan ook vanuit gaan dat het spel niet meer zal vertragen met uitbreidingen.

Helaas komen er wel meer laadschermen terug en die kunnen 24 a 30 seconden duren. In de sims 2 was dit ergerlijk! Maar het zou voor een betere uitkomst dienen dat er meer sims op een kavel kunnen komen waardoor het spel soepel blijft draaien. De hoeveelheid laadschermen van De Sims 4 tov De Sims 3 zijn vermeerderd, maar niet veel vermeerderd dan in De Sims 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
Anoniem: 185331 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 17:54:
[...]
Beter nog, het saven gaat automatisch om de x aantal minuten. Je kan ook handmatig saven. Meer is er nog niet bekend bekend daarover, maar het wordt in elk geval stukken beter dan in de vorige versies. Ook de source is volledig nieuw. De source van De Sims 3 is gekopieerd van De Sims 2 waardoor alleen maar is aangepast. De source van De Sims 4 zou veel sneller gaan en sneller draaien op een lichte computer. We moeten er dan ook vanuit gaan dat het spel niet meer zal vertragen met uitbreidingen.

Helaas komen er wel meer laadschermen terug en die kunnen 24 a 30 seconden duren. In de sims 2 was dit ergerlijk! Maar het zou voor een betere uitkomst dienen dat er meer sims op een kavel kunnen komen waardoor het spel soepel blijft draaien. De hoeveelheid laadschermen van De Sims 4 tov De Sims 3 zijn vermeerderd, maar niet veel vermeerderd dan in De Sims 2.
Laadschermen trek ik op zich nog wel, omdat het volgensmij alleen voorkwam als je een ander huis binnen wilde lopen in je buurt. De public spaces en community lots niet meer ik (al weet ik het van de comunity lots niet zeker) Al neem ik aan dat bij het wisselen van neighborhood je ook een laadtijd krijgt

Wat ik wel heel raar vind is de kleine hoeveelheid lots. 1 gebied met 5 neighborhoods met hierin maximaal 5 lots. Of er zijn maar 25 lots, of het nou comunity of residential is. Wordt een heel klein dorpje,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefje_
Ja, dat vind ik ook erg raar. Op de beelden die we tot nu toe hebben gezien lijkt de wereld veel groter te zijn dan 25 kavels (dat zou ook wel erg klein zijn, zeker gezien de huidige werelden in De Sims 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefje_
Er is niet veel activiteit in dit topic. Heeft iemand al de nieuwe live gameplay trailer gezien?

YouTube: The Sims 4 | Official Gameplay Walkthrough Trailer

Ik moet zeggen dat het park toch groter is dan verwacht. Ben benieuwd naar een overzicht van de wereld en de andere werelden.

[ Voor 11% gewijzigd door Nefje_ op 22-07-2014 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
Nefje_ schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 09:02:
Er is niet veel activiteit in dit topic. Heeft iemand al de nieuwe live gameplay trailer gezien?

YouTube: The Sims 4 | Official Gameplay Walkthrough Trailer

Ik moet zeggen dat het park toch groter is dan verwacht. Ben benieuwd naar een overzicht van de wereld en de andere werelden.
Werelden bestaan uit 5 neighborhoods van max 5 lots. Winkels e.d. horen daar ook bij, ik hoop dat er dan wel genoeg ruimte is om lekker te bouwen :(

Ik ben het er mee eens dat het veel groter lijkt, ik hoop dat er gauw een plattegrond van Willow creek komt!

[ Voor 8% gewijzigd door Fragadder op 22-07-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-05 17:40

Pykow

Angelo OTR

ik heb het gevoel dat ze meer met de sims (personen) zelf bezig zijn geweest dan het bouwen van huizen.

The sims 1 is nog steeds de beste sims ever.
je kon hotels, restaurants, winkels, dierenwinkel,filmset,discotheek, parken en geluidstudio's bouwen

bij The sims 2 en 3 was dit minder leuk om te doen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
Pykow schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:04:
ik heb het gevoel dat ze meer met de sims (personen) zelf bezig zijn geweest dan het bouwen van huizen.

The sims 1 is nog steeds de beste sims ever.
je kon hotels, restaurants, winkels, dierenwinkel,filmset,discotheek, parken en geluidstudio's bouwen

bij The sims 2 en 3 was dit minder leuk om te doen.
Omdat bij the sims 1 minder mogelijk was qua terrein was het veel gemakkelijker om een huis te bouwen. Waar ik bij the Sims 4 heel erg naar uit kijk is de mogelijkheid om je bestaande woning met gemak aan te passen en uit te bouwen. Ik hoop alleen dat ik niet veel te veel features ga missen...

324936

Morgen ga ik naar Gamescom en kijk alvast uit naar The Sims 4. Zelf speel ik momenteel alleen maar Hearthstone en dat zal zo blijven maar tussendoor toch eens proberen de Sims 4 mee te nemen vanaf September. Ziet er toch weer gezellig uit ze.

EDIT: Even een update over Gamescom 2014:

Ik stond 1.5 uur in de rij aan te schuiven om dan een balletje in mijn handen gepropt te krijgen. Een wit balletje was Create-A-Sim DEMO en een groen balletje was het effectieve volledige spel, alle bouwmodi + speelmodus. Ik kreeg uiteraard het groene balletje in mijn handen. 4 groene van de 80 of zo lol :)

Spel speelt héél vlot, maar zijn natuurlijk ook super PC's die daar staan. Je begint met een aanzienlijk laag bedrag simdollars en je moet daarmee een huis bouwen. Ik was al rap de helft van mijn geld kwijt na het zetten van de funderingen, de muren en het behang. Nu, ik heb dan maar een super deluxe keuken gemaakt waar er voldoende variatie was aan verschillende items. Het was soms een beetje zoeken naar de controls als je lang niet meer hebt gespeeld. Maar eigenlijk had ik vlug weer de smaak te pakken.

Conclusie, het was een toppertje van formaat. Jammer van de baby's en de pools maar er zijn nog een aantal zaken dat ze eruit hebben gehaald maar dat zal mijn speelpret niet bederven.

Ook veel vrouwen die stonden aan te schuiven, nog geen lelijke ze. :)

[ Voor 70% gewijzigd door 324936 op 20-08-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

324936

Het is hier verdacht stil over De Sims 4? Niet veel mensen die dit zullen spelen misschien? Ziet er mij toch weer een leuk spel uit. Hopelijk vermaak ik mij een beetje hiermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 12:24

garriej

Ik las ondertieten.

Iedereen schaamt zich natuurlijk een beetje voor het spelen van de sims, maar ik heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 18:34

auto660

1991 240 GL Brick

garriej schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:23:
Iedereen schaamt zich natuurlijk een beetje voor het spelen van de sims, maar ik heb er zin in!
+1 ;)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:09
The Sims 4 is een soort van guilty pleasure..
Veel mensen die het spelen maar niet toegeven.

Waar ik naar uit kijk
-Bouwen van huizen : Na het lezen en bekijken van previews zou dit een stuk makkelijker moeten zijn
-Werken : je kan nu sneller een betere baan zoeken en je kids een part time job laten zoeken
-Emoties : Van wat ik gezien heb kan je nu meerdere acties tegelijk doen (TV kijken en eten)
-Laad Schermen : Hoe snel zal dit zijn op een SSD en hoe hinderlijk/verbetering is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

324936

Ik kijk vooral uit naar de andere look van het spel en weer eens opnieuw alles fresh beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:09
324936 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:55:
Ik kijk vooral uit naar de andere look van het spel en weer eens opnieuw alles fresh beginnen. :)
Definieer "andere look" .. en "alles fresh beginnen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

324936

Nieuwe look: Ze hebben gezegd dat ze het iets meer cartoonisher gingen maken. Dus met look bedoel ik effectief wel de grafische look.

Fresh begin: Nieuwe familie maken en alles weer vanaf 0 opbouwen. Het is weeral jaren geleden dat ik The Sims heb gespeeld daarmee. Maar sowieso speel ik Sims niet voor een lange periode. Ik ga blijven Hearthstone spelen maar tussendoor misschien The Sims 4.

Ik zal er wel geen 60 euro voor neertellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-05 12:13
Dit bespreken we niet op Gathering of Tweakers

[ Voor 79% gewijzigd door Gropah op 31-08-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Ze delen nu ook rewards uit als je Sims 3 en expansies in bezit hebt.

Claimen doe je hier: http://www.thesims.com/rewards/en_US/claim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 07-05 21:53
IGN heeft het eerste deel van de "review in progress" gepubliceerd <klik>. Men is niet echt te spreken over de Sims 4. Volgens de reviewer voelt het, tot nu toe, als een flinke stap achteruit. Wat ik erg vreemd vind, is dat EA de loading screens weer heeft teruggebracht. Zo kun je bijvoorbeeld niet eens meer seamless naar je buren wandelen, zonder een loading screen gepresenteerd te krijgen.

De reden zou zijn om het spel soepeler en vlotter te laten draaien, zodat men op oudere systemen het spel ook kunnen spelen (lees: EA denkt weer eens aan de centjes). Dit vind ik echt bizar. Je creëert met de Sims 3 een nieuwe standaard (geen loading screens), vervolgens ga je daar in het volgende deel weer van afwijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:59

beuker19

Killerbeuker is so OP

SparksNL schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:47:
IGN heeft het eerste deel van de "review in progress" gepubliceerd <klik>. Men is niet echt te spreken over de Sims 4. Volgens de reviewer voelt het, tot nu toe, als een flinke stap achteruit. Wat ik erg vreemd vind, is dat EA de loading screens weer heeft teruggebracht. Zo kun je bijvoorbeeld niet eens meer seamless naar je buren wandelen, zonder een loading screen gepresenteerd te krijgen.

De reden zou zijn om het spel soepeler en vlotter te laten draaien, zodat men op oudere systemen het spel ook kunnen spelen (lees: EA denkt weer eens aan de centjes). Dit vind ik echt bizar. Je creëert met de Sims 3 een nieuwe standaard (geen loading screens), vervolgens ga je daar in het volgende deel weer van afwijken...
Hierbij wil ik toch echt Maxis ook van de schuld geven want zijn ''maken'' het spel.
Maxis heeft Simcity ook al de nek omgedraaid door allemaal vreemde keuzes te maken want ik denk echt niet dat het bijv. EA uitmaakt over er wel/geen peuters of zwembaden zijn.
Nee Maxis heeft er een hand van om zeer vreemde keuzes te maken die de gameplay vaak niet leuker maken 8)7
Want zover ik weet ontwikkeld Maxis de Sims op hun eigen ontwikkelde engine en is die dus waarschijnlijk niet goed genoeg om met veel data om te gaan omdat namelijk in Simcity ook al geen grotere steden mogelijk zijn :(

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ik hoor graag jullie bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
Heb ook erg veel zin om the spelen helaas 4 uurtjes wachten, maar gelukkig morgen vrij :)..

Helaas dit ze voor de sims 2 oplossing hebben gekozen qua buurt. Ze hadden die 5 huisjes zie je ziet ook direct toegankelijk moeten maken. Gelukkig hebben ze het bij IGN wel over prestatie verbeteringen, de sims 3 was soms echt niet vooruit te branden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 19:24
beuker19 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:33:
[...]

Hierbij wil ik toch echt Maxis ook van de schuld geven want zijn ''maken'' het spel.
Maxis heeft Simcity ook al de nek omgedraaid door allemaal vreemde keuzes te maken want ik denk echt niet dat het bijv. EA uitmaakt over er wel/geen peuters of zwembaden zijn.
Nee Maxis heeft er een hand van om zeer vreemde keuzes te maken die de gameplay vaak niet leuker maken 8)7
Want zover ik weet ontwikkeld Maxis de Sims op hun eigen ontwikkelde engine en is die dus waarschijnlijk niet goed genoeg om met veel data om te gaan omdat namelijk in Simcity ook al geen grotere steden mogelijk zijn :(
Maxis is eigendom van EA en EA bepald uiteindelijk hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
324936 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:46:
Ik zal er wel geen 60 euro voor neertellen. :)
Nou inderdaad, ik zat al in de shop te kijken voor de preload maar 60 euro is me toch wat te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
Tha_T schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:03:
[...]

Nou inderdaad, ik zat al in de shop te kijken voor de preload maar 60 euro is me toch wat te gortig.
Had vorige week dinsdag via een keysite sims 4 gekocht. Maandag key binnen gekregen en ingevoerd in origin en kon gelijk preloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Deadsy schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:55:
[...]

Maxis is eigendom van EA en EA bepald uiteindelijk hoe en wat.
Echt niet dat EA een slechte naam heeft dat weet ik maar EA bepaalt echt niet of er bijv. zwembaden of peuters in de game zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 10:21
Ik ga dit spel waarschijnlijk niet kopen. Ik vind het jammer dat er geen multiplayer in zit. Dat zou past echt wat toevoegen aan het spel. En voor alleen een singleplayer vind ik het spel te duur. Zeker als je al die expansions erbij gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Royer schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:44:
Ik ga dit spel waarschijnlijk niet kopen. Ik vind het jammer dat er geen multiplayer in zit. Dat zou past echt wat toevoegen aan het spel. En voor alleen een singleplayer vind ik het spel te duur. Zeker als je al die expansions erbij gaat kopen.
36€ bij bijv. http://www.g2play.net/cat...mited-edition-origin-key/ valt wel mee toch ?
Ik koop echt nooit meer een game rechtstreeks meer bij Origin , Steam of Uplay zolang er 60€ voor betaalt moet worden.
Normaal gun ik een ontwikkelaar best wel wat maar ik ga niet meer het volle pond betalen voor games die vaak vol zitten met bugs en waarvan je ook nog een weet dat er minimaal voor 50€ aan DLC komt.

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-05 11:44
Twitch, youtube en een aantal review/comments gelezen en niet erg positief gesteld. Ik ga denk ik weer met sims 3 complete beginnen :) Misschien als de sims 4 ook complete is en goedkoper dan nu, wil ik het een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-05 21:03
Ik heb de game gekocht gisteravond, en op zich vind ik het een prima game.
Nog niet heel lang gespeeld! Maar hij functioneert prima op mijn laptop! En dat is overigens al heel bijzonder, het creëren van een sim is heel erg gaaf om te doen, echt je hebt nu pas (knappe) sims.
beuker19 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:50:
[...]

36€ bij bijv. http://www.g2play.net/cat...mited-edition-origin-key/ valt wel mee toch ?
Ik koop echt nooit meer een game rechtstreeks meer bij Origin , Steam of Uplay zolang er 60€ voor betaalt moet worden.
Normaal gun ik een ontwikkelaar best wel wat maar ik ga niet meer het volle pond betalen voor games die vaak vol zitten met bugs en waarvan je ook nog een weet dat er minimaal voor 50€ aan DLC komt.
Ik heb de game daar ook gekocht ja, het scheel toch weer een tientje vind ik.
En 60 euro voor zo'n game... is toch wel echt te duur, je moet toch altijd expansions erbij halen.
De nieuwe manier van de game bevalt mij echter wel

[ Voor 59% gewijzigd door lindseysew op 05-09-2014 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
iamzero456 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:32:
Twitch, youtube en een aantal review/comments gelezen en niet erg positief gesteld. Ik ga denk ik weer met sims 3 complete beginnen :) Misschien als de sims 4 ook complete is en goedkoper dan nu, wil ik het een kans geven.
Naja wat ik dus vind is dat iedereen vet positief was over GTA V....
Terwijl ik toch echter niet zo positief was als iedereen, ja hij ziet er goed uit... maar niet op de Xbox 360 of PS3. En sommige delen van de game vielen mij erg tegen... het is maar wat jij vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Als ik het topic zo een beetje lees is het die ±40 euro wel waard, toch? Vanavond toch maar is bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

ik weet niet hoe uitgebreid de sims 4 nu is tijdens de release.
Sims 2 en 3 waren nogal kaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Pykow schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:06:
ik weet niet hoe uitgebreid de sims 4 nu is tijdens de release.
Sims 2 en 3 waren nogal kaal.
Toch ook met die kale versies heb ik me vermaakt. 't is toch allemaal net anders. En die laadtijden schijnen beter te zijn, dat is al heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 12:56
Heb het gister kort aangeraakt (de vriendin wilde eerst natuurlijk) maar ben niet heel erg onder de indruk. Je karakter aanpassen is wel veel uitgebreider geworden kwa lichaam, maar kwa kleding is het wel heeeeel erg karig. Extreem karig.

Verder is het draaien van objecten even wennen, kan met , en . toetsen maar dat wist ik niet meer, weet niet meer hoe dit in de sims 3 ging maar dit voelde niet echt heel logisch.

het bouwen van huizen zitten wel handige opties in, zoals het makkelijk groter maken van een kamer. Een groot nadeel? als je een standaard kamer koopt (er zijn standaard ingerichte kamers) maar deze met de undo functie toch verwijderd krijg je minder geld terug dan je betaald hebt. in de oude build-mode was dit niet zo! dan kreeg je pas minder als je uit de build mode was geweest.

daarnaast klikt mijn vriendin vaak ergens op, en dan krijg je meteen opties zonder dat dit makkelijk te deselecteren is. Mijn vriendin vind het allemaal nog maar ingewikkeld en raar werken, en dat terwijl ze sims 3 plat gespeeld heeft.

Laadtijden zijn kort op mijn Surface Pro 2 (alles op medium werkt prima, op high hapert die wat met verplaatsen). Maar daar zit ook een SSD in. Daarnaast vind ik de opoffering te hoog. ik heb liever 1 lange laadtijd van 2 minuten, dan dat ik niet meer vrij door de stad kan wandelen. De werelden zijn ook erg klein. 5 winkels, en 4 "wijken" van elk 4 huizen. dus 16 huisjes en 5 winkels. Dat is echt heel weinig.

EA/Maxis hebben wel een erg uitgeklede versie afgeleverd, en kwa graphics is het nauwelijks anders. Dus ben benieuwd waar alle development-tijd ingezeten heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-04 15:26
Tja, dat blijft toch wel beetje 'het ding' van The Sims. De basisgame is altijd erg kaal, de toekomstige uitbreidingen (en 'stuff' pakketten) moeten gaan zorgen voor de content.

Alleen zo jammer dat de uitbreidingspakketten altijd hetzelfde zijn. Nachtleven, Studenten, Seizoenen, Reizen/Adventures, Pets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ik vind de game echt gaaf, is de 35€ wel waard hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Laatst online: 09:42
Gisteren even gespeeld bij een vriendin thuis en wat een k*t spel zeg... in het begin is het wel leuk, maar het spel is enorm kaal opgeleverd... je kan beter wachten totdat er een paar uitbreidingen zijn gekomen of nu gewoon download en later pas kopen als het het waard is.

Dit was wel te verwachten, kijk naar simcity.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Gisteren ook een paar uurtjes gespeeld, maar liep al meteen tegen wat dingetjes aan:

- Heel veel haperingen in het spel en tijdens laadschermen (was ook al in TS3, terwijl ik toch echt een redelijk high-end PC heb die een game als BF4 ook op Ultra kan draaien)
- Als een Sim gaat sporten kan ik niet - zoals bij The Sims 3 - verschillende soorten kiezen als 'Intensief' 'Tot het uiterste' 'Niet zweten' etc.
- Als een Sim naar het werk gaat kan ik helemaal niets meer van die persoon in zien - Gemoedstoestand is allemaal disabled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebatgot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-05 19:56
Hmmm, ik heb net een key gekocht op G2PLAY maar ik kan nergens een download link vinden (afgezien van allerlei illegale sites).
Misschien erg stom maar hoe kom ik nu aan het spel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 22:53
De key invoeren op Origin lijkt mij de meest logische stap? :)

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebatgot
Misschien zie ik wat over het hoofd maar op Origin moet ik eerst langs het 'betaalscherm' (iDeal, creditcard, PayPal). Rechtstreeks een key invoeren oid. kan ik niet vinden.

Ik voel me wel erg stom want ik zal niet de enige zijn die een key koopt maar ik ben blijkbaar wel de enige die vervolgens niet weet hoe aan het spel zelf te komen...en dat voor een 'tweaker'.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubbeR01
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-08-2023
ebatgot schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:57:
Misschien zie ik wat over het hoofd maar op Origin moet ik eerst langs het 'betaalscherm' (iDeal, creditcard, PayPal). Rechtstreeks een key invoeren oid. kan ik niet vinden.

Ik voel me wel erg stom want ik zal niet de enige zijn die een key koopt maar ik ben blijkbaar wel de enige die vervolgens niet weet hoe aan het spel zelf te komen...en dat voor een 'tweaker'.. :-(
In origin, pulldown menu bovenin "origin", "account & privacy", dan "redeem product code".

I am RubbeR, You are Glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07-2024
Wat de controls betreft, tijdens de introductie werd er ook aangegeven dat je middels ctrl+shift+tab de alternatieve controle kunt activeren. Je hebt dan gewoon de controle zoals je die in sims 3 ook had.

Verder een prima game. Echt een lading verbeteringen doorgevoerd, die je eigenlijk pas merkt op het moment dat je 7 uur verder bent. Nee ik heb er al flink wat uren inzitten, voornamelijk in de build mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebatgot
RubbeR01 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:03:
[...]

In origin, pulldown menu bovenin "origin", "account & privacy", dan "redeem product code".
You're the best! Thnx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Nu online
Ik heb op 2 carrièrepaden al het maximale bereikt. Goed spel maar het einde van het carrièrepad kom je wel érg snel tegen. Nog vervelender vind ik dat je tegen het einde van je carrièrepad steeds meer parttime gaat werken waardoor je nou niet echt superveel verdiend op het einde. Dat vind ik persoonlijk wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefje_
hyptonize schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 09:46:
- Als een Sim gaat sporten kan ik niet - zoals bij The Sims 3 - verschillende soorten kiezen als 'Intensief' 'Tot het uiterste' 'Niet zweten' etc.
- Als een Sim naar het werk gaat kan ik helemaal niets meer van die persoon in zien - Gemoedstoestand is allemaal disabled?
Dat kan wel, maar net zoals bij De Sims 3 moet je Sim eerst een hoger niveau hebben met de fitnessvaardigheid voordat ze meer opties krijgen.

Maar het is inderdaad wel jammer dat je zo weinig kan zien als je Sim is gaan werken. Het zou bijvoorbeeld handig zijn als je bij het carrièretabblad kan zodat je kan zien hoe de werkprestatie is zodat je kan bepalen of je Sim keihard moet werken om het volgende niveau te bereiken.

@Tha_T
Speel je met of zonder cheats? Ik heb ook meerdere carrières al gehaald, maar ik vind het (zeker zonder cheats) toch wel een stuk lastiger (of in ieder geval langer duren omdat soms de werkprestatie amper vooruit gaat) dan bij De Sims 2 en De Sims 3.

Kortere werktijden als je hoger komt was ook zo bij De Sims 3. Ik heb het idee dat het bij De Sims 4 juist weer langer is geworden (is ook afhankelijk van welke carrière je hebt gekozen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Nu online
Nefje_ schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:34:
[...]

@Tha_T
Speel je met of zonder cheats? Ik heb ook meerdere carrières al gehaald, maar ik vind het (zeker zonder cheats) toch wel een stuk lastiger (of in ieder geval langer duren omdat soms de werkprestatie amper vooruit gaat) dan bij De Sims 2 en De Sims 3.

Kortere werktijden als je hoger komt was ook zo bij De Sims 3. Ik heb het idee dat het bij De Sims 4 juist weer langer is geworden (is ook afhankelijk van welke carrière je hebt gekozen).
Altijd zonder. Met cheats speel je geen spel en kun je geen juiste playthrough verwachten imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Deze game ook voor mijn vriendin gekocht. Ze speelde eerst Sims 3 complete, echter werd ze ziek van de laadtijden. Soms kon je gewoon tussendoor koffie gaan drinken terwijl de game op dr SSD geïnstalleerd stond.

Ook zijn de prestaties van de game tijdens het spelen ook flink verbeterd op dezelfde hardware. Mijn vriendin beschikt niet over een high end pc maar toch zeker wel een pc die goed genoeg is voor dit spel. Ze speelt het nu op 1080p op hoogste instellingen zonder enige haperingen terwijl je dat over de Sims 3 niet kan zeggen.

Voor de geïnteresseerde, ze speelt op volgend systeem:

Intel Pentium G3220
Asrock H81M-ITX
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
ASUS Radeon HD6870
Samsung 830 128GB
WD Black 500GB
Corsair CX500M

AMD Ryzen 9 9950X3D | MSI X870E Tomahawk | Corsair 96GB DDR5 6200C30 | Kingston Fury 1TB NVMe | Kingston Fury 2TB NVMe | Kingston Fury 4TB NVMe | MSI GeForce RTX5090 Ventus OC 3x | Silverstone Hela 1300R | NZXT H7 Flow | Custom watercooling loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Kut, ik heb iemand bij me wonen maar hoe trap ik ze het huis uit zonder dat ze boos worden? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-05 19:53
(jarig!)
Ik krijg mijn vrouw (getrouwd namelijk) niet bij mij in huis. Ik moet haar dus uitnodigen om bij mij thuis rond te hangen en ze vertrek 's avonds gewoon tenzij ik haar vraag om de te blijven overnachten. Hoe vraag ik haar om bij mij in te komen wonen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Nu online
ThiJor schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 18:34:
Ik krijg mijn vrouw (getrouwd namelijk) niet bij mij in huis. Ik moet haar dus uitnodigen om bij mij thuis rond te hangen en ze vertrek 's avonds gewoon tenzij ik haar vraag om de te blijven overnachten. Hoe vraag ik haar om bij mij in te komen wonen?
Het samenwonen in 4 is iets wat niet geheel vrijwillig gaat vrees ik. Je moet namelijk via buurtbeheer je vrouw weghalen uit het huishouden waar ze nu woont en dan bij jou in het huishouden erin zetten. Gewoon met het handje dus. Of je moet op het juiste moment "Vragen om samen te wonen" in het interactiemenu kiezen maar die optie komt maar 1(!) keer voorbij

Uitleg alhier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:27

Snippertje

Light up your life

Ik had een verjaardagsfeestje georganiseerd voor mijn vrouw, maar ze moest zelf gaan werken. Word ik zelf opeens voor de 2de keer ouder... Dus nu ben ik bejaard en mijn vrouw wordt maar niet meer ouder (ze is jong volwassene), weet niet of dit alsnog gaat gebeuren want ik heb der maar meteen zwanger gemaakt :+. Dus het zou kunnen dat ze daarna alsnog kan verouderen, maar beetje stomme bug is het wel.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

De laadschermen tussen travelen slaat nergens op. Waarom hebben ze in vredens naam auto's etc. weggehaald en zelfs de zwembad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Ik snap niet hoe ik moet gaan livestreamen :p heb gaming max level maar krijg die optie niet?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:57

MeNTaL_TO

The future is not set

Crasht het spel bij jullie ook zo regelmatig? Zo eens ongeveer iedere 3 uur spelen loopt het spelt echt vast.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 19:24
Chris Smoove schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:51:
De laadschermen tussen travelen slaat nergens op. Waarom hebben ze in vredens naam auto's etc. weggehaald en zelfs de zwembad..
Ik heb ooit eens een stuk gelezen waarin ze uitlegden waarome r geen zwembad in zit.
Ik vond het een vrij zwak verhaal en denk dat de echte reden is dat ze het bewaren voor DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

MeNTaL_TO schreef op maandag 08 september 2014 @ 00:15:
Crasht het spel bij jullie ook zo regelmatig? Zo eens ongeveer iedere 3 uur spelen loopt het spelt echt vast.
± 27 uur gespeeld, geen 1 crash of vastloper gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik ook geen vastlopers gehad. Wel een rare bug dat ik mijn 2 Sims uit een huishouden op date liet gaan in het park, en toen ik ze naar huis stuurde ging de camera niet mee. En toen kon ik niets meer doen omdat de Sims op een ander kavel waren. :') Spel opnieuw opstarten verhielp het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Merk dus net dat de vastlopers niet het grootste probleem zijn, de autosave lijkt het ook niet helemaal te doen, die saved volgens mij alleen als ik handmatig save (de beide savefiles hebben keurig zelfde timestamp). Na de eerste keer spelen was ik dus 3 uur spelen kwijt, nu maar vaker met de hand saven.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

MeNTaL_TO schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:01:
Merk dus net dat de vastlopers niet het grootste probleem zijn, de autosave lijkt het ook niet helemaal te doen, die saved volgens mij alleen als ik handmatig save (de beide savefiles hebben keurig zelfde timestamp). Na de eerste keer spelen was ik dus 3 uur spelen kwijt, nu maar vaker met de hand saven.
Ik wist niet eens dat er een autosave in de geme zat :') hij vraagt ook niet voor niks of je wilt opslaan als je op afsluiten(of hoofmenu) klikt dacht ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:50
Tha_T schreef op zondag 07 september 2014 @ 10:29:
[...]

Het samenwonen in 4 is iets wat niet geheel vrijwillig gaat vrees ik. Je moet namelijk via buurtbeheer je vrouw weghalen uit het huishouden waar ze nu woont en dan bij jou in het huishouden erin zetten. Gewoon met het handje dus. Of je moet op het juiste moment "Vragen om samen te wonen" in het interactiemenu kiezen maar die optie komt maar 1(!) keer voorbij

Uitleg alhier
Staat eventueel bij Vriendschappelijk(denk ik in nederlands?) ook een optie voor.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
autosave? volgens mij zit dat er niet in. Zat in de sims 3 toch ook niet? moest je erin pluggen dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

garriej schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:03:
[...]

Ik wist niet eens dat er een autosave in de geme zat :') hij vraagt ook niet voor niks of je wilt opslaan als je op afsluiten(of hoofmenu) klikt dacht ik :P
Ik ook niet, maar als het spel vastloopt en je start opnieuw. Staan er 2 saves met hetzelfde tijdstip waarvan 1 autosave heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
MeNTaL_TO schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:29:
[...]

Ik ook niet, maar als het spel vastloopt en je start opnieuw. Staan er 2 saves met hetzelfde tijdstip waarvan 1 autosave heet.
Autosave is vast betaalde DLC :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-04 22:58
net als zwembad waarschijnlijk het valt me erg mee dat je nog niet extra voor het bouwen van muren hoeft te vertalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

badboyqxy schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:21:
net als zwembad waarschijnlijk het valt me erg mee dat je nog niet extra voor het bouwen van muren hoeft te vertalen
Het "buitenplezier" DLC pakket :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ach, er is nog geen store waar je spullen kan kopen (zoals in Sims 3), misschien valt het wel mee deze keer (al verbaas ik me dat ik wel een upgrade kan kopen van 15 euro, voor wat extra kleren en het muziek uit het spel, waarom zou iemand dit willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04 10:10

Metian

Snert is vies

Hebben ze nou serieus geen vaatwasser in de game zitten op dit moment? Heb me gek gezocht maar kan niks vinden. Snap echt niet dat er bepaalde items er niet in zitten.

Maar goed, DLC heeft gaming veranderd.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Daar moeten we zeker ook weer maanden op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Geen vaatwasser, geen vuilnisvernietiger. Als ze nou de Make-a-sim, Build en Buy mode nou in de sims 3 hadden gestopt en de graphics hadden opgepoetst...

Misschien is dat wel te modden in de sims 3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

iamzero456 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 20:17:
Geen vaatwasser, geen vuilnisvernietiger. Als ze nou de Make-a-sim, Build en Buy mode nou in de sims 3 hadden gestopt en de graphics hadden opgepoetst...

Misschien is dat wel te modden in de sims 3 ?
Geen vaatwasser, klopt, is in een paar seconden gebeurt in een wasbak
Geen vuilvernietiger, klopt, is ook niet meer nodig, je hebt prullebakken waar alles nu ingaat (en zelfs een die je nog een beetje geld terug geeft.

Waarom blijven mensen zo blind staren op wat je in 3 kon en nu in 4 anders is en dan altijd negatief, alsof het per definitie slecht moet zijn.
Als jij multitasking in 3 kan modden dan had EA dat ook wel gedaan met een DLC.

• Waah
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 20:46:
[...]

Geen vaatwasser, klopt, is in een paar seconden gebeurt in een wasbak
Geen vuilvernietiger, klopt, is ook niet meer nodig, je hebt prullebakken waar alles nu ingaat (en zelfs een die je nog een beetje geld terug geeft.

Waarom blijven mensen zo blind staren op wat je in 3 kon en nu in 4 anders is en dan altijd negatief, alsof het per definitie slecht moet zijn.
Als jij multitasking in 3 kan modden dan had EA dat ook wel gedaan met een DLC.
Tja, mensen staren zich IMHO niet blind. Wie heeft er thuis nou GEEN vaatwasser meer. Het is een standaard-onderdeel van een keuken.... dat hadden ze er gewoon in kunnen zetten. Zoveel moeite was dat niet geweest.

Wat denk ik, de meeste mensen (en mijzelf) steekt is dat er bepaalde basisdingen, die bij de andere Sims-game er WEL standaard bij zaten (zwembad, vaatwasser etc) nu zijn weggelaten. Het is HET voorbeeld van "the age of DLC" en de hebzucht van de Publishers. Ik koop dan ook pertinent geen DLC.

Daarbij is de Sims 4 nauwelijks een grafische upgrade. De character models zijn verbeterd... en de buildmode is veranderd. IMHO zonde tijd om alles vanaf de grond opnieuw op te bouwen. Gezien de sims 3 nu meer dan 5 jaar oud is, had ik persoonlijk een grotere stap verwacht, zeker na de keuze om geen "open world" te hebben. Je kan prima high quality modellen maken, en toch op een mindere pc een game spelen door bepaalde settings uit te zetten. Maar EA/Maxis heeft de gemakkelijke route gekozen.

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 10-09-2014 07:37 ]

• iamzero456
Waah schreef op woensdag 10 september 2014 @ 07:32:
[...]

Tja, mensen staren zich IMHO niet blind. Wie heeft er thuis nou GEEN vaatwasser meer. Het is een standaard-onderdeel van een keuken.... dat hadden ze er gewoon in kunnen zetten. Zoveel moeite was dat niet geweest.

Wat denk ik, de meeste mensen (en mijzelf) steekt is dat er bepaalde basisdingen, die bij de andere Sims-game er WEL standaard bij zaten (zwembad, vaatwasser etc) nu zijn weggelaten. Het is HET voorbeeld van "the age of DLC" en de hebzucht van de Publishers. Ik koop dan ook pertinent geen DLC.

Daarbij is de Sims 4 nauwelijks een grafische upgrade. De character models zijn verbeterd... en de buildmode is veranderd. IMHO zonde tijd om alles vanaf de grond opnieuw op te bouwen. Gezien de sims 3 nu meer dan 5 jaar oud is, had ik persoonlijk een grotere stap verwacht, zeker na de keuze om geen "open world" te hebben. Je kan prima high quality modellen maken, en toch op een mindere pc een game spelen door bepaalde settings uit te zetten. Maar EA/Maxis heeft de gemakkelijke route gekozen.
Hier ben ik het overal mee eens, al vind ik de grafische update toch best aardig (of ik kan de graphics van sims 3 niet goed herrineren?). Emoties en multitasken vind ik leuk gedaan en weer iets realistischer. Laadtijden vind ik ook wel meevallen, al is het irritanter dan sims 3.

• Waah
Het is een aardige update ja, maar voor 5 jaar later had ik er meer van verwacht, en had er ook meer gekunt volgens mij. Zeker gezien De Sims 3 bij release lastig draaide op mijn oude videokaart, en De Sims 4 draait op mijn Intel HD 4400 op Medium zonder moeite, en op High met wat ligt schokken bij scrollen.

Multitasken is wel een goede toevoeging inderdaad! eindelijk kun je met elkaar kletsen zonder dat je hetzelfde aan het doen bent. Ik zou het ook leuk vinden als ze ook eens zich druk zouden maken aan kleine ergernissen van elkaar (bord vaak laten staan enzo). net als in het echt. maar dan haal je wel wat controle weg bij de speler dus misschien is dat niet wenselijk.

Laadtijden vind ik geen ramp zelf hoor, ook bij de oude niet (1x wachten is niet zo erg). Maar meer dat bij het verwijderen van de "open wereld" ze meer resources hadden kunnen gebruiken voor wat in beeld was. Er gebeurt nu veel minder grafisch in de achtergrond dan voorheen, en die recources hadden ze voor andere dingetjes kunnen gebruiken.

Misschien had ik gewoon hoge verwachtingen. Kijk eens naar de stap van de Sims 2 naar De Sims 3, dat was een enorme stap. Dan nam je het missen van veel extra content voor lief. Nu heb ik dat een stuk minder. Maar mijn vriendin blijft het een leuke game vinden :P

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Waah schreef op woensdag 10 september 2014 @ 07:32:
[...]

Ik heb geen vaatwasser, een aantal collega's hier ook niet en binnen mijn vriendenkring zijn er ook een aantal, ik zou zeggen dat er genoeg mensen zonder vaatwasser zijn.

• iamzero456
garriej schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:01:
[...]

Ik heb geen vaatwasser, een aantal collega's hier ook niet en binnen mijn vriendenkring zijn er ook een aantal, ik zou zeggen dat er genoeg mensen zonder vaatwasser zijn.
Het gaat er niet om wie er in het echt een vaatwasser heeft, het gaat erom dat het volgens mij sinds sims 2 (of zelfs sims 1?) een basisonderdeel is, welke nu opeens is weggelaten door EA-DLC addicts.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

iamzero456 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:15:
[...]

Het gaat er niet om wie er in het echt een vaatwasser heeft, het gaat erom dat het volgens mij sinds sims 2 (of zelfs sims 1?) een basisonderdeel is, welke nu opeens is weggelaten door EA-DLC addicts.
Volgens mij staat in de post die ik quote dit: "Wie heeft er thuis nou GEEN vaatwasser meer?" Dus, ja ik geef gewoon antwoord op een vraag.

Ik vind het mieren neuken omdat er wel of geen vaatwasser/afvalvernietiger in het spel zit een beetje triest, who cares. Zwembaden is iets anders, de optie om te zwemmen is er nu gewoon NIET of een poolparty te geven. Maar een vaatwasser, kom op hé, wat maakt 't uit.

• Nefje_
Vaatwassers en afvalvernietigers zijn dan wel niet zo belangrijk als bijvoorbeeld peuters en zwembaden, maar ik vind het persoonlijk ook jammer. Vaatwassers worden niet smerig, maar de gootsteen moet je wel schoonmaken. Plus het is natuurlijk sneller. Er kan misschien redelijk wat in de vuilnisbak in De Sims 4, maar als je een groot gezin hebt dan kan een afvalvernietiger echt wel van pas komen. Dan kan je veel meer afval kwijt totdat je 'm moet legen. Nu moeten mijn Sims minstens 2 keer per week de afvalbak legen.

Alles gaat ook veel sneller stuk (de dure voorwerpen gaan natuurlijk langer mee, maar daar start je niet mee), dus in het begin zijn je Sims constant aan het schoonmaken en repareren. Het is ook wel jammer dat je niet meer simpel een reparateur kan inhuren. Het zijn misschien dan wel 'kleine' dingen, maar wel van die kleine dingen die het spel fijner om te spelen maken. Hoewel dat er natuurlijk ook maar aan ligt hoe je speelt.

• iamzero456
garriej schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:22:
[...]

Volgens mij staat in de post die ik quote dit: "Wie heeft er thuis nou GEEN vaatwasser meer?" Dus, ja ik geef gewoon antwoord op een vraag.

Ik vind het mieren neuken omdat er wel of geen vaatwasser/afvalvernietiger in het spel zit een beetje triest, who cares. Zwembaden is iets anders, de optie om te zwemmen is er nu gewoon NIET of een poolparty te geven. Maar een vaatwasser, kom op hé, wat maakt 't uit.
Ja sorry, was bedoeling te reageren ook op de persoon daarboven. En verder ben ik het gewoon niet met je eens, maar dat geeft niet ;)

• Waah
[...]

tja ik vind het mierenneuken dat je een aantal mensen opnoemt zonder vaatwasser, en dan meteen vind dat niemand dat maar moet hebben... 61% heeft een vaatwasser in Nederland, en dat aantal groeit nog altijd. Vooral 1-persoons huishoudens brengen dit gemiddelde omlaag.
http://www.besteproduct.n...een_vaatwasser___ca__61__

En het ging inderdaad vooral erom dat het er al heeeel lang in zit, en het vrij weinig moeite kost om het er in te zetten... ze kunnen zelf het model van de sims 3 aanpassen en voila. Maar daar verdienen ze niet genoeg aan. Mark my words, binnen no-time is er een vaatwasser in de DLC. Kwa animatie is het namelijk simpeler dan normaal "afwassen" lijkt mij.

Als ik de Sims speel, wil ik gewoon een normaal leven nabootsen. Een tv, koelkast en ... jawel vaatwasser, horen daar gewoon bij. Net als een auto, een eventueel zwembad etc.

en ja ik ben nogal pessimistisch door alle DLC van tegenwoordig. :+

kort samengevat: de grafische vooruitgang na meer dan 5 jaar is niet heel hoog, en de hoeveelheid content is onzettend laag. En de verbeteringen zijn ook laag. Dus vandaar dat ik me soms afvraag waar al die ontwikkeltijd in heeft gezeten ;) hopelijk komen snel de updates zodat de spelervaring nog veel beter wordt!

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 10-09-2014 12:12 ]

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Waah schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:04:
[...]

tja ik vind het mierenneuken dat je een aantal mensen opnoemt zonder vaatwasser, en dan meteen vind dat niemand dat maar moet hebben... 61% heeft een vaatwasser in Nederland, en dat aantal groeit nog altijd. Vooral 1-persoons huishoudens brengen dit gemiddelde omlaag.
http://www.besteproduct.n...een_vaatwasser___ca__61__

En het ging inderdaad vooral erom dat het er al heeeel lang in zit, en het vrij weinig moeite kost om het er in te zetten... ze kunnen zelf het model van de sims 3 aanpassen en voila. Maar daar verdienen ze niet genoeg aan. Mark my words, binnen no-time is er een vaatwasser in de DLC. Kwa animatie is het namelijk simpeler dan normaal "afwassen" lijkt mij.

Als ik de Sims speel, wil ik gewoon een normaal leven nabootsen. Een tv, koelkast en ... jawel vaatwasser, horen daar gewoon bij. Net als een auto, een eventueel zwembad etc.

en ja ik ben nogal pessimistisch door alle DLC van tegenwoordig. :+
toon volledige bericht
Tuurlijk komt het in een DLC, zeker met de sims + EA combinatie kan ik je dat nu al garanderen, maar misschien komt het wel gewoon in een patch(haha sarcasme much). Misschien ben ik te simpel, ik kan me namelijk niet veel bij voorstellen dat iemand zich druk kan maken over een vaatwasser/afvalmachine.

Auto's mis ik ook wel, nouja meer de garage die je altijd neer kon plempen bij je huis, dat vond ik toch het huis een veel duurdere/mooie uitstraling geven, jammer.

Zwembaden in tegenstelling tot vaatwassers en ook autos, voegen echt iets "nieuws" toe aan de game, namenlijk zwemmen; zonder vaatwasser kun je nog steeds de vaat doen, zonder auto kun je nog steeds reizen.

En ik begrijp dat voor het zo echt mogelijk na bootsen van het echte leven een vaatwasser ect. daar wel iets aan toevoegen. Dat kan ik ook wel begrijpen, maar persoonlijk vind ik het niet zo boeiend. Let vooral op persoonlijk ^^

edit: ik lees m'n eigen post even na en ik zie dat ik mezelf in allinea 4 echt volledig tegenspreek tegenover alinea 1...

• Waah
Helemaal mee eens Garriej :D ik ben gewoon tijdens het spelen vaak benieuwd waar alle ontwikkeltijd in heeft gezeten :D.

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

[...]

Natuurlijk zijn er ook mensen die geen vaatwasser hebben. Maar de mogelijkheid om een vaatwasser aan te schaffen heb je wel, en die mogelijkheid is in het 4e deel compleet weggelaten. Vuilnisvernietigers zijn er overigens wel, maar die zijn vermond als hele dure prullenbakken. Toen ik de duurste aanschaftte, verdween mijn kliko automatisch en deze heeft ook geen mogelijkheid tot 'legen'

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Waah schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:14:
Helemaal mee eens Garriej :D ik ben gewoon tijdens het spelen vaak benieuwd waar alle ontwikkeltijd in heeft gezeten :D.
GFX zijn wel iets beter, het hele rooms opslaan plaatsen, "multitasken", sim creator, de wijken(al zijn dat er maar 2) de huizen in de wijken, de families, carrière paden en zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken. Ze hebben er natuurlijk ook niet de volle 5 jaar aan gewerkt(de kale sims 3 is 5 jaar oud, de laatste dlc niet natuurlijk)

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Nefje_ schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:55:
Vaatwassers en afvalvernietigers zijn dan wel niet zo belangrijk als bijvoorbeeld peuters en zwembaden, maar ik vind het persoonlijk ook jammer. Vaatwassers worden niet smerig, maar de gootsteen moet je wel schoonmaken. Plus het is natuurlijk sneller.
Je kan het ook upgraden met auto cleaning. Verder zullen we wel merken wat EA gaat doen met DLC, ze hebben volgens mij nog niets aangekondigd.

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:15
Vandaag op een pijnlijke manier er achter gekomen dat dit spel geen autosave heeft -_- weg 2 uur aan spelen.. dit was bij de vorige delen niet zo toch? Of heb ik daar gewoon geen crashes gehad? :P

Meteen wel mijn zin in het spel weg..

• Odessa
  • Niet online
Evil Cowman schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:46:
Vandaag op een pijnlijke manier er achter gekomen dat dit spel geen autosave heeft -_- weg 2 uur aan spelen.. dit was bij de vorige delen niet zo toch? Of heb ik daar gewoon geen crashes gehad? :P

Meteen wel mijn zin in het spel weg..
Haha, Mijn game is net ook gecrashed.. bijna 4 uur. :'( Ik had beter moeten weten maar ik vergeet telkens te saven. Ben nieuw met de sims maar god wat is dit verslavend.( maar nu even niet meer :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Laatst online: 02-05 09:03
Weet niet of het al eerder in het topic is genoemd.
Maar wat ik echt ideaal vond is dat je bij de beroepstak Techneut doorspeelt naar Pro Gamer je met geen enkele andere sim bevriend hoeft te raken om toch tot level 10 te komen. Je verdiend dan 2176 per dag. Daarnaast kan je ook nog serieus geld verdienen achter de pc. Al moet ik wel zeggen dat je zodra je level 10 hebt behaald de lol er wel een beetje van af is. Desalniettemin vind ik vooral het bouwen van het huis veel beter dan bij de vorige delen. Jammer dat je helaas niet kan spelen met verschillende hoogtes van funderingen.
Pagina: 1 2 Laatste