Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Icoontjes berichten sinds laatste bezoek

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Ola :)

Wat mij opviel is dat de icoontjes naast de topics (reacties sinds laatste bezoek) op sessieniveau werken.
That is, als ik zelf degene ben geweest die als laatste gereageerd heeft in een topic, dan zie ik in mijn topics nog steeds een mooi gekleurd icoontje staan. Activetopics idem.

Kan dr een subquery bij die bepaling gezet worden als "or where lastupdatedtbydttm > lastsessiomdttm and lastupdatedby is not current user"?
Dan zien we het ineens op topicniveau waar er al wel en niet gereageerd is. Scheelt een dooie mus: ziend at er iets nieuws te leze is op een topic waar je net gereageerd hebt, denken dat er iemand op jouw reactie gereageerd heeft, en dan blijk je toch de laatste te zijn geweest :/

Of hoort ie dit wel te doen maar werkt het bij mij niet lekker?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:45

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je Custom CSS optie hebt, kan je topics waar je als laatst in hebt gereageerd anders stylen. Bijvoorbeeld cursief maken.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
table.listing td.topic a[title="Laatste reactie geplaatst door The Eagle"] {
    font-style: italic;
}

Voor je vraag zelf is er al een topic over: \[forum/bug] Nieuwe post/reactie icoon

Commandline FTW | Tweakt met mate

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Ik en CSS? Lijkt me geen strak plan. Daar heb ik dermate geen kaas van gegeten dat ik meer kapot kan maken dan goed kan doen :+

Het topic dat je linkt lijkt wel enigszins op mijn vraag, maar toch eigenlijk ook weer TS daar wil alle nieuwe berichten per topic zien sinds het begin van de sessie.
Wat ik slechts vraag is of de icoontjes grijs kunnen worden als ik zelf degene ben die als laatste gereageerd heeft sinds het begin van mijn sessie. En die info is volgens mij al in zowel de activetopics als mijn topics beschikbaar; de user met de laatste reactie staat immers in de mouseover van de link maar het topic. En sessie en username gaat via sessiecookie of whatever. Het is iig bekende data.

Wel bereik je er ongeveer het zelfde mee volgens mij, maar met veel minder impact op de DB, me dunkt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Afhankelijk van wat er al dan niet redundant opgeslagen is zou dat mogelijk kunnen zijn zonder extra "kosten" wat betreft querytijd, maar als het ID van de laatste post(er) niet redundant opgeslagen staat wordt het al snel prijzig. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Andersom zie ik het ook vaak genoeg, wel nieuwe reacties, maar aan het icoon is het niet te zien (is per fora anders/tijdinstelling).