Toon posts:

Macbook Pro defect gegaan door vochtschade...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik een ongelukje gehad met mijn macbook pro. Mijn zusje stootte per ongeluk een vol glas cola om en dat viel half over mijn macbook pro. De macbook pro stopte er direct mee.
Ik heb mijn defecte macbook pro bij de Amac http://www.a-mac.nl gebracht en daar kwamen ze met een reparatiebedrag van meer dan 1200 euro...Het board logic 2,53 blijkt kapot te zijn en het het toetsenbord. Blijkbaar zijn de bedragen voor reparatie wel erg hoog en voor een macbook pro uit 2010 lijkt mij dat niet meer zinvol.

Heeft er iemand misschien nog een tip wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 20:43

SambalBij

We're all MAD here

WA-verzekering inschakelen? Je zusje is in principe aansprakelijk voor de schade, dus zou haar (of als ze minderjarig is die van je ouders) verzekering dat moeten dekken?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Inderdaat, verzekeringswerk, je wordt waarschijnlijk wel gecontroleert bij zulke bedragen, maar dat zou niks uit mogen maken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rawit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
Als je het aandurft zou je ook zelf de onderdelen kunnen vinden op eBay of dergelijke sites. Er zijn genoeg tutorials om dit zelf te doen. 1200 Euro is compleet belachelijk. Die tip betreft de verzekering inschakelen, zeker proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een verzekering heb ik helaas niet. En mijn zusje is ook niet voor dit soort gevallen verzekerd (ze woont net op haar zelf). Dus dat gaat het niet worden...

Nou ik ga maar eens op internet kijken. Met http://www.ebay.nl heb ik zelf niet zo veel ervaring, maar ga eens kijken of ik wat kan vinden. Heel technisch ben ik eigenlijk niet...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Da's echt balen man. Als je zoekt is er vast een oplossing

Maarja, geen verzekering voor dure spullen brengt nu eenmaal een risico mee. "Wel de motorfiets, maar geen geld meer voor de helm" zei een oud-collega ooit.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 14:41
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:40:
Een verzekering heb ik helaas niet. En mijn zusje is ook niet voor dit soort gevallen verzekerd (ze woont net op haar zelf). Dus dat gaat het niet worden...

Nou ik ga maar eens op internet kijken. Met http://www.ebay.nl heb ik zelf niet zo veel ervaring, maar ga eens kijken of ik wat kan vinden. Heel technisch ben ik eigenlijk niet...
Zo goed als Iedereen heeft een aansprakelijkheidsverzekering. Als je dat niet hebt, ben je niet goed bezig. Dat wordt zelfs vaak verplicht door de huisbaas als je een woning intrekt. Je hebt geen speciale verzekeringen nodig. En als het goed is loopt die gewoon via jullie ouders, net als (vaak) de inboedel. Ik zou gewoon even met de verzekering bellen van je ouders. Woon je bij je ouders of ook op je zelf?

[ Voor 9% gewijzigd door Safaci op 21-10-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 09:08
Safaci schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:31:
[...]

Iedereen heeft een aansprakelijkheidsverzekering. Als je dat niet hebt, ben je niet goed bezig.
Een beetje tegenstrijdig vind je niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:40:

Misschien moet je je zusje even vertellen dat het niet hebben van een aansprakelijkheidsverzekering ,die echt peanuts kost, niet zo heel verstandig is tenzij ze voor elke domme schade die ze veroorzaakt jarenlang krom wil liggen. Daarnaast heeft ze nu jou indirect met een probleem opgezadeld aangezien jij waarschijnlijk niet je zus aansprakelijk zal gaan stellen (althans, ik ga er even vanuit dat de relatie goed is :) ).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Safaci schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:31:
[...]

Iedereen heeft een aansprakelijkheidsverzekering. Als je dat niet hebt, ben je niet goed bezig. Dat wordt zelfs vaak verplicht door de huisbaas als je een woning intrekt. Je hebt geen speciale verzekeringen nodig. En als het goed is loopt die gewoon via jullie ouders, net als (vaak) de inboedel. Ik zou gewoon even met de verzekering bellen van je ouders. Woon je bij je ouders of ook op je zelf?
Niet iedereen heeft er 1, maar het is wel heel erg verstandig om een aansprakelijkheidsverzekering (WA) te hebben. Dus als TS en zijn zus die niet hebben dan is het wel zaak om die snel af te sluiten (kost ook maar een paar tientjes per jaar). Wat nou als er bijvoorbeeld een dakpan van je huis af waait op iemand z'n hoofd (om maar een raar voorbeeld te noemen). Dan zou je zonder verzekering de rest van je leven krom moeten liggen om die persoon z'n schade te vergoeden.

Je veroorzaakt maar zo op een ongelukkige manier enorme schade bij een ander, waarvoor je dan aansprakelijk gesteld kan worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Devil op 21-10-2013 00:39 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
AVP (Aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren), zoals de betreffende verzekering heet, kent de volgende verplichtingen:
Voor wie geldt de verzekering?
* Minderjarige kinderen zijn altijd meeverzekerd, ook als ze niet thuis wonen.
* Meerderjarige kinderen zijn meeverzekerd als ze thuis wonen of buitenshuis wonen in verband met studie. Zie hiervoor ook op kamers gaan.
* Het is mogelijk een alleenstaandendekking of een gezinsdekking af te sluiten. Heb je een gezinsdekking afgesloten, dan is ook de schade die je partner of een van je kinderen aan anderen toebrengt, verzekerd.
* Ook zijn inwonende ouders, schoonouders en grootouders onderdeel van het gezin.
* Logés en personeel zijn ook meeverzekerd.

Bron: http://www.allesoververze...kering-voor-particulieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Bobo221 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:12:
[...]

Een beetje tegenstrijdig vind je niet 8)7
Ik heb het stukje speciaal voor jou aangepast. Ik hoop dat je het nu goed vindt.
sypie schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:19:
AVP (Aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren), zoals de betreffende verzekering heet, kent de volgende verplichtingen:
Voor wie geldt de verzekering?
* Minderjarige kinderen zijn altijd meeverzekerd, ook als ze niet thuis wonen.
* Meerderjarige kinderen zijn meeverzekerd als ze thuis wonen of buitenshuis wonen in verband met studie. Zie hiervoor ook op kamers gaan.
* Het is mogelijk een alleenstaandendekking of een gezinsdekking af te sluiten. Heb je een gezinsdekking afgesloten, dan is ook de schade die je partner of een van je kinderen aan anderen toebrengt, verzekerd.
* Ook zijn inwonende ouders, schoonouders en grootouders onderdeel van het gezin.
* Logés en personeel zijn ook meeverzekerd.

Bron: http://www.allesoververze...kering-voor-particulieren
Precies, dus ik zou even met de verzekering bellen (van de ouders). Grote kans dat het wordt vergoed.

[ Voor 69% gewijzigd door Safaci op 21-10-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
AvP niet verwarren met de WA (wettelijke aansprakelijkheid) voor motorvoertuigen, die is wél wettelijk verplicht. Dekt alleen schade aan/door voertuigen, zodat je geen nieuwe lantaarnpaal of viaduct hoeft te betalen uit eigen zak.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
RobV schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:27:
...voertuigen ... die is wél wettelijk verplicht...

Zoals bij (bijna?) alle (volks)verzekeringen is hier trouwens ook weer een ontheffing mogelijk ivm gemoedsbezwaren.

Kijken of er niet toch een verzekering is lijkt me het enige wat echt nog te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het was misschien ook wel dom van mij om die glas cola precies naast mijn macbook pro neer te zetten. Ik ga ook geen ruzie maken met mijn zus. Mijn ouders vinden het ook vervelend voor ons en zij willen mij een behoorlijk gedeelte mee betalen voor een nieuwe macbook. En ik betaal daar ook wel aan mee, want mijn macbook pro was ook al weer 3 jaar oud. Het zelf gaan knutselen aan de ondergelopen mac zie ik niet zitten, zo blijkt er nog veel meer defect.
Vanochtend heb ik de defecte macbook pro aangemeld op de site http://www.macdefect.nl en het verbaasde mij wat ik nog voor de mac uitgekeerd krijg. Dus met dat geld van macdefect en geld van mijn ouders ben ik tevreden en ga ik gewoon voor een nieuwe macbook pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:14:
Het was misschien ook wel dom van mij om die glas cola precies naast mijn macbook pro neer te zetten. Ik ga ook geen ruzie maken met mijn zus. Mijn ouders vinden het ook vervelend voor ons en zij willen mij een behoorlijk gedeelte mee betalen voor een nieuwe macbook. En ik betaal daar ook wel aan mee, want mijn macbook pro was ook al weer 3 jaar oud. Het zelf gaan knutselen aan de ondergelopen mac zie ik niet zitten, zo blijkt er nog veel meer defect.
Vanochtend heb ik de defecte macbook pro aangemeld op de site http://www.macdefect.nl en het verbaasde mij wat ik nog voor de mac uitgekeerd krijg. Dus met dat geld van macdefect en geld van mijn ouders ben ik tevreden en ga ik gewoon voor een nieuwe macbook pro.
En waarom bel je niet even met de verzekering van je ouders? Het is een kleine moeite. De kans is groot dat het wordt vergoed, of door de aanspakelijkheidsverzekering (AVP) of zelfs inboedel. Ik ga er van uit dat zij een (aanspakelijkheids)verzekering hebben afgesloten voor het hele gezin en hun huis.

[ Voor 6% gewijzigd door Safaci op 21-10-2013 13:53 ]

Pagina: 1