Game pc voor rond de 950 euro

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Al ben ik zelf niet echt een groot voorstander van een SSD, omdat ik heb gemerkt dat een aparte, single platter 7200rpm HDD voor Windows ook vrij snel is, althans snel genoeg voor mij, maar, toch zou ik wél een SSD nemen. Het is wat betrouwbaarder, zeker als je een goede betrouwbare SSD neemt, zoals de M500. En omdat je wss geen losse HDD gaat kopen voor je Windows, zit je te prutsen met 1 HDD met daarop alles en da's wel langzaam.

Eigenlijk hebben alle mobo's wel een goed genoege geluidschip. Met een simpel Logitech setje hoor je geen verschil. Pas met een goede versterker en goede boxen eraan kun je verschil gaan merken, maar is sowieso bijna elke losse geluidskaart beter dan geluidschips op mobo's

Dat killer netwerk, tja, ik hoor alleen maar verhalen over het feit dat het niks toevoegd. Een gimmick dus.

Waar je trouwens rekening mee moet houden: veel geld overhebben voor je videokaart is heel leuk, maar boven de 300-350 euro ga je betalen voor de poch-factor en niet voor de prestaties. Ik zou gewoon voor een HD7970/R9 280x. Nvidia heeft niks leuks met 3gb VRAM of meer voor een normale prijs, en AMD heeft Mantle, wat leuk kan worden. Nu nog een 2GB videokaart is je geld weggooien, aangezien BF4 al meer dan 2GB kan verstoken op full-HD, en daar blijft het vast niet bij.

Zelf vind ik 1TB trouwens wel magertjes voor een game-pc, mijn 1TB schijf begint vol te raken en heb nog nieteens alles geinstalleerd van mijn steam lijst. En al mijn muziek, films, OS etc staan op andere schijven.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Bringerofpain schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:46:
Dan heb ik dat niet nodig? Kan je me de korte versie geven van die site die je gaf :)
Nee, je toont te weinig initiatief. Gevalletje van hit and run. Heb je vorige topics een beetje doorgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-12-2020
VasZaitsev schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:50:
Al ben ik zelf niet echt een groot voorstander van een SSD, omdat ik heb gemerkt dat een aparte, single platter 7200rpm HDD voor Windows ook vrij snel is, althans snel genoeg voor mij, maar, toch zou ik wél een SSD nemen. Het is wat betrouwbaarder, zeker als je een goede betrouwbare SSD neemt, zoals de M500. En omdat je wss geen losse HDD gaat kopen voor je Windows, zit je te prutsen met 1 HDD met daarop alles en da's wel langzaam.

Eigenlijk hebben alle mobo's wel een goed genoege geluidschip. Met een simpel Logitech setje hoor je geen verschil. Pas met een goede versterker en goede boxen eraan kun je verschil gaan merken, maar is sowieso bijna elke losse geluidskaart beter dan geluidschips op mobo's

Dat killer netwerk, tja, ik hoor alleen maar verhalen over het feit dat het niks toevoegd. Een gimmick dus.

Waar je trouwens rekening mee moet houden: veel geld overhebben voor je videokaart is heel leuk, maar boven de 300-350 euro ga je betalen voor de poch-factor en niet voor de prestaties. Ik zou gewoon voor een HD7970/R9 280x. Nvidia heeft niks leuks met 3gb VRAM of meer voor een normale prijs, en AMD heeft Mantle, wat leuk kan worden. Nu nog een 2GB videokaart is je geld weggooien, aangezien BF4 al meer dan 2GB kan verstoken op full-HD, en daar blijft het vast niet bij.

Zelf vind ik 1TB trouwens wel magertjes voor een game-pc, mijn 1TB schijf begint vol te raken en heb nog nieteens alles geinstalleerd van mijn steam lijst. En al mijn muziek, films, OS etc staan op andere schijven.
ik heb geen ssd nodig als het zo traag blijkt te zijn zoals je zegt dan kan ik er altijd 1 bij plaatsen maar voorlopig hoef ik geen.

Ik zal idd wss voor de r9 280x gaan of de gtx 770 als ik geld overheb.

Als je weet dat ik nu een harde schijf heb van 60gig denk ik dat 1 terra genoeg is voor mij ;) ook heb ik nog een externe hd voor muziek enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03 17:35
Bijvoorbeeld dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 194,89€ 194,89
1MSI Z87-G45 Gaming€ 129,90€ 129,90
1Gigabyte GV-R928XOC-3GD€ 265,-€ 265,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,49€ 53,49
1Corsair Carbide 300R€ 60,50€ 60,50
1Noctua NH-D14€ 69,-€ 69,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 74,50€ 74,50
1Seasonic S12G 550W€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 927,23

Ik heb nu wel het geld van de SSD gespendeerd aan een betere voeding (gold rated ipv bronze) en een betere CPU koeler. Een betere videokaart is lastiger omdat die ineens veel meer kost en dan zit je 100€ boven budget. ;)
Waarschijnlijk zou je toch meer nut hebben van een SSD dan van de gold tov bronze voeding en de betere CPU koeler, maarja, als je echt geen SSD wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
bedankt, maar als het echt niet nodig is voor een betere voeding dan geef ik liever het geld niet daaraan.

als ik niet zou overklokken en altijd maar 1 videokaart zal gebruiken en 1 harde schijf. Wat is dan de beste opstelling? Ik zou in de toekomst dan wel het geheugen uitbreiden naar 16 dus die mogelijkheid moet er zijn op de moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
mirp schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:51:
[...]

Nee, je toont te weinig initiatief. Gevalletje van hit and run. Heb je vorige topics een beetje doorgenomen?
te weinig initiatief? serieus, je geeft me een site die chinees is voor me. en dan nog de hoofdpagina i.p.v. het artikel zelf? Maar goed, geen probleem. toch bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Het is niet nodig, maar wel goed. Die Seasonic voeding kun je over 10 jaar nog prima gebruiken, mits je er geen gekke dingen mee doet.

Wat misschien ook een leuk idee is, is dit systeempje van mij.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 131,95€ 131,95
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 75,45€ 75,45
1HIS Radeon R9 280X iPower IceQ X² Turbo Boost 3GB€ 280,50€ 280,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 103,94€ 103,94
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,-€ 89,-
1Thermalright HR-02 Macho Rev. A€ 37,99€ 37,99
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 64,90€ 64,90
1Seasonic M12II 520W€ 55,-€ 55,-
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 138,50€ 138,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 977,23

Komt kant en klaar uit een van mijn lijstjes, dus je moet zelf de SSD wegdenken, en eventueel de grote HDD.

Heb je een flink krachtige octocore cpu, erg goede videokaart, goede kast, wat zou je nogmeer willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirp
te weinig initiatief? serieus, je geeft me een site die chinees is voor me. en dan nog de hoofdpagina i.p.v. het artikel zelf? Maar goed, geen probleem. toch bedankt voor de reactie.
Heb je de moeite genomen om maar 1 artikel aan te klikken? En zo ja, wat heb je ervan opgestoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
niks i.v.m met overklokken/gamen. ze vergelijken daar amd met intel cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breugeltje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-07 09:48
hierbij het geen dat ik aanraad in combinatie met het geen dat je geen voeding hoeft en geen ssd wilt

het moederboord is uitermate geschikt om te overklokken en heeft 1 van de beste onbord geluidskaart en netwerk kaart en ook alle uitbrijdings mogelijk heden zoals 2de videokaart en nog een set geheugen

de processor is perfecte prijs prestatie verhouding en met dit moederboord zo simpel te overklokken dat zelfs de kat thuis het nog zou kunnen

het geheugen is niet heel bijzonder gewoon 8GB van een ruim bekend merk waar ik zelf altijd al op draai en levens lange garantie

de video kaart is een high end kaart waar je zekers lang plezier van hebt

de hdd is ook gewoon een 1TB schijf niets bijzonder daar aan

en de kast is netjes niet te groot en vooral heerlijk om een systeem in te bouwen om het netjes afgewerkt te krijgen

iniedergeval hoop ik dat je hier wat aan hebt want met dit setje krijg je geen spijt behalve dat je misschien alsnog een ssd zou willen

Asus Republic Of Gamers Maximus VI Gene€169
Intel Core i5 4670K Boxed€196
Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX€70
Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II OC€358
WD Blue WD10EZEX, 1TB€54
Fractal Design Define Mini€76
Totaal Prijs€923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirp
Je antwoord wel erg snel dus dat betekent dat je niet eens de moeite hebt genomen om het door te lezen.

Zucht. Als ik het toch moet gaan voorkauwen:

Dit is de link die ik je had gegeven:

http://www.ocaholic.ch/mo...category.php?categoryid=1

Klik je bijvoorbeeld: "Core i7-4770K vs i5-4670K Gaming-Performance"

en klik je dan op een game, bijvoorbeeld BF3 dan krijg je te zien dat het aantal fps niet stijgt als je gaat overklokken. Het aantal fps blijft dus gelijk.

Mocht je een sterke videokaart hebben (in de test gebruiken ze een 7970) dan zul je zien dat je als je alle graphics settings op max/high/ultra/whatever zet het aantal fps niet stijgt als je de cpu gaat overklokkken.

Voor low graphics settings geld weer een heel ander verhaal.

Het zit zo. Stel je gamed op high graphics settings. Als je op die settings speelt moet de gpu heel hard werken. De cpu en ram zullen hun ding al gedaan hebben, maar de gpu is nog steeds bezig om het plaatje in te kleuren. Daarom zal op hoge graphics settings de cpu en ram niet bottlenecken.

Mocht je nu op low graphis settings spelen, dan heeft de gpu heel snel het plaatje ingekleurd en komt de nadruk te liggen bij de cpu (en ram). Kan de cpu snel genoeg data leveren? Het kan zelfs zo zijn dat de gpu al lang klaar is, maar de cpu niet, waardoor het aantal fps gaat afhangen van de cpu.

Nu aangezien jij een sterke videokaart gaat kopen en in je games de graphics settings op max gaat zetten dit betekent dat je dus niet hoeft over te klokken, omdat dit toch bijna niks gaat uitmaken.

Voor de meeste game geld: of je nu een stock i5 of een overgeklokte i7 op 4.8 ghz hebt draaien met alle toeters en bellen, op high graphics settings zal het voor het aantal fps niks uitmaken als je een stevige videokaart hebt.

Dus bespaar je zelf onnodig geld uitgeven en koop geen overklokbare cpu en moederbord voor een gamesysteem.

En ja, je toont te weinig initiatief. Serieus. Je hebt niet eens zelf een wenslijstje samengesteld. Elke wenslijstje die ik heb zien staan in dit draadje is niet van jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breugeltje
hij maakt dan ook dit topic om advies te krijgen niet om aan te geven wat hij gaat kopen

en wat betreft je verhaal heb je bijna gelijk behalve dat je vergeet dat op lage settings ook niet veel uit maakt omdat je je v-sync aan hebt staan gezien je toch maar maximaal 60fps door je 60hz scherm krijgt

met andere woorden dan is je cpu en gpu een het luieren

heb je je v-sync uit heb je inderdaad gelijk maar die fps die er meer zijn als 60 gaan dan toch verloren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
@mirp

Ik antwoorde snel omdat ik al gelezen had op die site. Niet omdat ik dan eens vlug ben gaan kijken. Uw antwoord is duidelijker dan op die site. overklokken is dus niet nodig wat me geld bespaart, dank u daarvoor.

@breugeltje

Bedankt voor uw samenstelling is volledig naar mijn voorwaarden samengesteld. Maar door hetgene mirp zei en wat u bevestigd hebt i.v.m. overklokken. Ben ik nu meer geneigd om geen overklokbaar systeem te nemen. wat zou u dan aanraden? er mag eventueel een goedkope voeding bij als dit nu in het budget zou passen met dat ik nu niet ga overklokken.

@VasZaitsev

bedankt voor uw samenstelling, ziet er goed uit. Is dat een systeem die niet bedoeld is om te overklokken?

@iedereen

Als het niet veel zin heeft om een cpu te gaan overklokken om te gamen... waarom doen zoveel gamers het dan? en waarom noemt het gamer moederborden/cpu's? Wat zijn de voordelen dan ervan?

[ Voor 21% gewijzigd door Bringerofpain op 20-10-2013 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
mirp schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:07:
"Hasswel zou ik overslaan, worden veel te warm."

Haswell wordt wel warmer dan zijn voorgangers:

http://www.computerbase.d...aswell-mit-vier-kernen/6/

Maar over het algemeen is het een iets betere chip dan zijn voorgangers. Alleen het overklokken van een haswell is vergeleken met zijn voorgangers niet goed.
En daarnaast heb je het over een geheel nieuwe architectuur ipv. die shrink & update.
Het is de welbekende "Tick" van het "Tick / Tock" schema van Intel.

Ik zou dus wel eerder gaan voor Haswell ivm. allemaal nieuwe functionaliteiten & meer waar voor je geld dan Ivy bridge.
Maar zelfs Sandy Bridge doet het nog prima als het gaat om games draaien, en dat is alweer 2 jaar oud!
Het maakt niet zo veel uit, maar als je toch gaat mierenneuken doe dan Haswell, dan zit je dubbel goed :)

Reminder aan andere posters: met een non-K variant van de Intel processoren kan je ook gewoon overclocken, het enigste verschil met de K-varianten is dat daar bij de multiplier geheel is vrijgegeven en vrij instelbaar is, daardoor KAN je dan hogere clocks behalen.
Maar overclocken op lucht met een non-K variant is ook goed genoeg, voor het grootste deel van de gebruikers van dergelijke processoren is de vrijgegeven multiplier eerder gimmick dan kwaliteit en/of feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Als je overklokken niet echt nodig hebt, zou je dit kunnen overwegen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 170,30€ 170,30
1Asus H87M-E€ 74,99€ 74,99
1Asus R9280X-DC2T-3GD5-V2€ 299,95€ 299,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 52,95€ 52,95
1Asus Xonar DGX€ 28,45€ 28,45
1Corsair Obsidian 350D Window€ 88,99€ 88,99
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,60€ 22,60
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,45€ 13,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 816,58

Mooie, compacte kast. (Micro-Atx!)
Met geluidskaart, want deze heeft een koptelefoon Op-amp (versterking). Niet nodig als je geen headset gebruikt, maar mijn ervaring leert dat een dedicated geluidskaart nog altijd beter klinkt analoog. Sluit je het digitaal aan dan is het echter ook weer niet nodig.

Een SSD moet je zeker overwegen, ook al zet je daar geen games op. Met je OS op de SSD (en overige software) speel je nml. ongestoord je spellen vanaf de harddisk, zonder inmenging van taken die op de achtergrond draaien.

ps: het voorgestelde Asus ROG plankje is de creme de la creme voor overklokkers, lijkt me nou niet meteen iets om aan de TS voor te stellen, die niet/amper misschien later eens gaat overklokken. Iemand die een beetje wil gaan racen, laat je ook niet meteen in een F1 bolide los ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Madrox op 20-10-2013 04:59 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
ziet er wel goed uit. is die case niet iets te duur? het moet niet fancy zijn, zolang het maar koel blijft.
kan je dit zonder geluidskaart ook gebruiken? (mss domme vraag :p)
ik ben wel tevreden met de voorgestelde asus rog systeem omdat dit systeem nu niet voor mij persoonlijk is maar voor mijn vader ;) als ik ooit nog eens een systeem koop voor mezelf dan zou ik mss wel zoiets overwegen. maar aan de andere kant nu ik hoor dat je cpu overklokken niet veel zin heeft om te gamen... wss niet maar de netwerkkaart en de geluidskaart op die rog maakt het dan mss terug de moeite.

misschien ook even het vermelden waard... de computer zal mogelijks dagen aan een stuk blijven aanstaan. ik geef het u even mee i.v.m. koeling.

[ Voor 11% gewijzigd door Bringerofpain op 20-10-2013 05:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breugeltje
het geen waarom overklokken zoveel in de smaak is is omdat als deze hardware eigenlijk verouderd genoemt zou kunnen worden je het kan over klokken zodat het nog net wat langer mee kan zeg een jaartje ofzo

als voorbeeld neem ik even mezelf
ik had een asus p5q-e met een q6600 standaard 2,4 ghz ik heb de laaste 2 jaar met dat setje toch battlefield 3 willen spelen hiervoor had ik hem toen naar 3,6ghz over geklokt waardoor ik het spel perfect kon spelen

wat betreft die xonar dgx de onbord geluidskaart van het asus rog bord is zekers zo goed misschien nog wel beter

warmte hoef je je bij de fractal kast geen zorgen om te maken die zijn standaard goed genoeg ingepakt met fans op de juiste plek als je gaat overklokken moet je wel wat aan de fans doen en voornamelijk wat aan de cpu koeler

je moet het uiteraard helemaal zelf weten

[ Voor 15% gewijzigd door breugeltje op 20-10-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat Asus bordje is heel leuk, mag ook wel voor dat geld. Een B of een H is een stuk goedkoper, en de losse geluidskaart is nog beter.

Nog even terugkomend op mijn systeem:

Je kan bijna alles van AMD overklokken, alles uit de FX is een Black Edition, dus overklokbaar. Ook maakt het type mobo niks uit. De verschillen in chipset zijn vooral PCI lanes. Een 970 is niet echt geschikt voor CF daarom, een 990FX wel. Dus, je bent eigenlijk niet extra geld kwijt voor overklokken, iets wat Intel wel zo is.

Dat systeem wordt prima gekoeld door de Macho, ook maakt HIS altijd erg stille en goed gekoelde videokaarten. De FD R4 is een kast die erg stil is, maar ook erg goede koeling geeft. Je hebt dus een erg stil systeem wat ook prima gekoeld wordt.

Mocht je de SSD schrappen of een kleinere HDD nemen, dan kun je er dus een losse geluidskaart in doen, wat leuk is als je echt een goede koptelefoon [dus geen gamekoptelefoon!] of een goede set boxen hebt [again, geen gamesetje]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breugeltje
b en h series en ook de goedkope z series hebben dan ook niet de vrm's om goed te kunnen overklokken

en ook dat geld voor de amd's als je mobo geen goeie vrm's heeft dan kan je overklokken ook laten zitten

en wat ook wel mee telt is stroom verbruik amd is niet ze ver als intel in het green energy belijd ze verbruiken ruim meer om enigszins de zelfde prestaties te leveren

@VasZaitsev

de onbord geluidskaart van de asus rog series is wel degelijk beter dan een 23 euro externe kaart
en dit weet ik gezien ik bijde had en de externe kado heb gegeven omdat hij toch nie kan tippen aan het onbord chipje van rog (ik heb de maximus V extreme) _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door breugeltje op 20-10-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Heb je een bron dat die borden geen goede VRM's hebben? Dan vooral doelend op de wat goedkopere 970 bordjes.

Natuurlijk zit er verschil in, maar de Gigabyte die ik aanraad kan vrij goed overklokken, natuurlijk niet zo goed als een bord wat er echt voor gemaakt is, maar normale oc's zijn met goede koeling prima haalbaar. Een voordeel is dat er heatsinks op de VRM's zitten, veel andere goedkope plankjes hebben dat niet.

Ja, AMD is wat minder zuinig, zowel idle als in game, maar een goede effectieve voeding, een zuinige HDD en een zuinig mobo geeft een groter verschil. Pas bij 100% load is het echt een groot verschil, maar dan is een FX ook sneller.

B en H is bij Intel trouwens niet bedoeld om echt over te klokken, dus waarom zouden mobobakkers veel en echt goede vrm's gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breugeltje
eerste voorbeeld die ik tegen kom tijdens googlen ;)

http://www.tomshardware.c...70a-ud3-overclocking.html

deze is nog erger :o
http://forum.giga-byte.co.uk/index.php?topic=10024.0

[ Voor 22% gewijzigd door breugeltje op 20-10-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ah prachtig, een forumpost met 1 antwoord van Tom's hardware...

Die GB is gewoon goed genoeg voor normaal overklokwerk, zoals een FX8320 naar FX8350 tillen, wat vaak meer een kwestie van multiplier verhogen dan van voltage verhogen.

Als je echt beter wilt overklokken en dus richting de FX9xxx, dan is een wat beter mobo misschien aan te raden. Maar dan heb je ook al snel waterkoeling nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenjaminvSoest
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 22:50
Je wil een game pc alleen je wilt geen ssd.

Dat is hetzelfde zeggen als ik wil een auto alleen ik wil geen ronde wielen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breugeltje
je kan nog steeds perfect gamen zonder ssd enige is dat je laad tijd wat langer is dan bij eenssd daarna staat alles in het geheugen en dat is sneller als je ssdtje

@VasZaitsev
ik heb er 2 links staan en als je zelf zou googlen zou je zien dat er veel meer problemen met de vrm's van dat moederboord zijn

maar om de discusie veel makkelijker te maken Bringerofpain waar gaat jou voorkeur naar uit Intel of AMD

[ Voor 14% gewijzigd door breugeltje op 20-10-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:57
Bringerofpain schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 05:07:

misschien ook even het vermelden waard... de computer zal mogelijks dagen aan een stuk blijven aanstaan. ik geef het u even mee i.v.m. koeling.
Tuurlijk baas, We houden er rekening mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirp
jessy100 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:28:
[...]

Tuurlijk baas, We houden er rekening mee!
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenjaminvSoest
  • Laatst online: 08-09 22:50
breugeltje schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:17:
je kan nog steeds perfect gamen zonder ssd enige is dat je laad tijd wat langer is dan bij eenssd daarna staat alles in het geheugen en dat is sneller als je ssdtje

@VasZaitsev
ik heb er 2 links staan en als je zelf zou googlen zou je zien dat er veel meer problemen met de vrm's van dat moederboord zijn

maar om de discusie veel makkelijker te maken Bringerofpain waar gaat jou voorkeur naar uit Intel of AMD
Je hebt gelijk dat je ram geheugen sneller is dan je ssd alleen dat heeft helemaal niks te maken met een ssd of hdd. ;(

Ik snap niet eens dat er nog een discussie mogelijk is over welke sneller is. Hdd is zo achterhaald.

Als je persé 1tb wilt neem dan een hybride.

Het is zelfs zo erg dat sommige games niet meer vloeiend kunnen draaien op een hdd

[ Voor 8% gewijzigd door BenjaminvSoest op 20-10-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

BenjaminvSoest schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 17:08:
[...]

Je hebt gelijk dat je ram geheugen sneller is dan je ssd alleen dat heeft helemaal niks te maken met een ssd of hdd. ;(

Ik snap niet eens dat er nog een discussie mogelijk is over welke sneller is. Hdd is zo achterhaald.

Als je persé 1tb wilt neem dan een hybride.

Het is zelfs zo erg dat sommige games niet meer vloeiend kunnen draaien op een hdd
Een snelle HDD (Seagate Barracuda 1TB) leest al met 180-200 mb/s, een goede SSD misschien 450-500, als je van een stokoude Quantum Fireball 35 GB komt dan merk je inderdaat een verschil van dag en nacht...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 23:05
kuusj98 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 17:17:
[...]

Een snelle HDD (Seagate Barracuda 1TB) leest al met 180-200 mb/s, een goede SSD misschien 450-500, als je van een stokoude Quantum Fireball 35 GB komt dan merk je inderdaat een verschil van dag en nacht...
Dat gaat om sequential reads. Dat maakt geen zak uit, behalve voor benchmarks.
Wat boeit voor opstarten en gamen, zijn 4K reads. Die zijn bij een HDD tragisch (<1MB) vanwege de zoektijden. SSD's halen hier meestal ook gewoon honderden MB/s (de 830 in mijn laptop in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

breugeltje schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:17:

@VasZaitsev

Of pak een ander bord...

pricewatch: Asus M5A97 R2.0 even duur en je hebt een Asus bordje.

Over SSD versus HDD:

Momenteel vullen ze elkaar aan. SSD's gebruik je voor dingen die je snel wilt laten opstarten, zoals je systeem en games die veel moeten laden. HDD's gebruik je voor echte massaopslag voor zaken die ook best wat langzamer kunnen worden uitgelezen.

Een SSD doet verder niks aan de vloeiendheid van een spel, dus dat is simpelweg onzin. Het verkort laadtijden, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
een pc zonder ssd vergelijken met een auto zonder wielen is geen goede vergelijking. De pc gaat al jaren voordat de ssd uitkwam goed vooruit. de auto zou niet vooruit kunnen zonder wielen. Misschien kan je het vergelijken met een turbo op de motor.

ik heb geen voorkeur voor amd of intel

het enige dat telt is dat de games nu niet schokkend vooruit gaan en de pc niet 10 minuten nodig heeft om op te starten. En dat ik binnen een aantal jaar een andere videokaart koop dat die terug een beest is. Er zit nu een hdd van 60gig in... als ik al upgrade naar één van 1 terra zal dat al een wereld van verschil zijn. En ik kan gerust 20 seconden langer wachtn voor dat mijn pc opgestart is of een spel geladen is. Ik geef dan liever het geld aan een videokaart maar als het past in het budget wrm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breugeltje
dan rad ik toch echt mijn lijsje aan gezien je dan inderdaad later alleen de video kaart hoeft te vervangen om weel dik door te kunnen gamen mogelijk nog een setje ram erbij

wat betreft de vooruitgang in games dat gaat wel weer gebeuren gezien de nieuwe generatie consoles er aan komen dus de spellen die gaan komen over een jaar ofzo zijn een flink stuk mooier als de huidige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedem
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 186,45€ 186,45
1MSI B85-G43€ 66,-€ 66,-
1Gigabyte GV-R928XOC-3GD€ 265,-€ 265,-
1Corsair Carbide 330R€ 73,50€ 73,50
1Cooler Master Hyper 412S€ 30,63€ 30,63
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 74,50€ 74,50
1Seasonic S12G 550W€ 79,95€ 79,95
1Samsung 840 EVO 120GB€ 86,21€ 86,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 915,73

Dit lijkt mij een goed systeem voor u:
  • snelle processor met hoge single core snelheid zodat alles vlot zou moeten draaien.
  • moederbord met 4 geheugensloten zodat je later meer geheugen kan bijsteken en 3 4pin system fan connectors zodat je ook gemakkelijk een extra fan kan bijkopen voor je behuizing moest dat nodig zijn.
  • grafische kaart die bijna even snel is als een GTX 770, maar voor een pak minder geld
  • stille kast met toch goede koeling (als het om de een of andere reden toch niet voldoet, kan je gemakkelijk een fan bijplaatsen)
  • stille CPU koeler
  • 1600MHz geheugen met een beter dan gemidelde latency voor dezelfe prijs
  • gold rated voeding omdat je zegt dat de computer vaak zal aanstaan
  • Heb er een SSD in gezet om het OS (waarschijnlijk Windows) en veel gebruikte programma's op te installeren. Je kan het altijd weglaten, maar het is sterk aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
breugeltje schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:05:
dan rad ik toch echt mijn lijsje aan gezien je dan inderdaad later alleen de video kaart hoeft te vervangen om weel dik door te kunnen gamen mogelijk nog een setje ram erbij

wat betreft de vooruitgang in games dat gaat wel weer gebeuren gezien de nieuwe generatie consoles er aan komen dus de spellen die gaan komen over een jaar ofzo zijn een flink stuk mooier als de huidige
Als de games in de toekomst mooier worden vind u het dan nodig om een syteem te nemen waar je de cpu in de toekomst kan overklokken? Wat vind u van robbedem zijn systeem? ziet er ook niet mis uit. Als het overklokken niet echt een noodzakelijkheid is kan ik mss dat syteem nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedem
Met Haswell moet je wat geluk hebben ivm overklokken. In het slechtste geval haal je maar 4,1GHz en dat is maar 300MHz meer dan de standaard aanwezige Turbo. ;)
Als je geluk hebt, kan het natuurlijk ook dat je 4,5GHz of zelfs meer haalt.
Het is aan jou of je voor 50€ (of meer) die gok wilt wagen.

Het is waar dat veel games met de nieuwe consoles waarscijnlijk een 'sprong' vooruit gaan maken, maar dit zal waarschijnlijk meer op grafisch vlak, dan op CPU vlak zijn. De CPU's in die consoles zijn immers helemaal niet zo straf. Zeker als je bedenkt dat de CPU's die in de vorige consoles zaten toen ze uitkwamen wel vergelijkbaar waren met wat er doen in PC's zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-08 14:29
Ik zou zelf met het oog op de nieuwe generatie consoles richting AMD gaan neigen, beide Xbox One & PS4 draaien AMD 8 cores. Ik neem aan dat hierdoor de ondersteuning voor multi-threaded prestaties (met name 8-cores) gaat toenemen. En aangezien de 8 cores goedkoper zijn dan de i5 processoren en op multi-threaded prestaties veel sneller zijn dan de huidige i5 processoren zou ik persoonlijk nu voor AMD FX gaan.

Videokaart zou ik pas besluiten wanneer de R9 290x van AMD uit is en gestest zodat de balans met NVIDIA opgemaakt kan worden.
mirp schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:44:
"3. Als het in het budget past dan zou ik wel kijken op te gaan overklokken in the future."

http://www.ocaholic.ch/mo...category.php?categoryid=1

Voor een game pc zou ik het overklokken achterwege laten. Neem ook een b85 moederbord als je intel srt of raid voor je harde schijven niet nodig hebt. Anders ga je onnodig geld uitgeven. Je kan op de kast ook besparen door de cooler master n200 te nemen.

Voor een game pc wil je toch zo veel mogelijk geld naar je videokaart leiden.
In theorie zou dit wel zo moeten zijn, echter komen er nog steeds spellen uit die zwaar op de CPU leunen, ik zelf heb ook hevig geïnvesteerd in een sterke videokaart, echter toen ook in een cpu (2600k) en tot op heden ook games tegen gekomen die vrij veel cpu kracht vragen. Ik heb de mijne overclocked naar ~5Ghz en daar merk ik bij bijvoorbeeld gw2 van dat ik nu boven de 60fps kom, wat met twee 6970's niet lukt. Dus blind investeren in grafische kaarten is ook niet alles.

[ Voor 20% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 20-10-2013 21:21 ]

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
met dat systeem van u robbedem... als ik binnen 4 jaar ofzo een nieuwe videokaart koop en geheugen erbij plaats zou ik dan terug alle spellen optimaal kunnen spelen? Of moet men dan mss al terug kijken voor een nieuwe processor vergeleken dat als je dan die overklokbare koopt er langer kan meedoen. Maar zoals je zegt is het dan nog niet zeker dat je veel kan overklokken. En natuurlijk kan je niet in de toekomst kijken maar volgens je eigen weten wat denk jij?

@Tuneful... je doet me nu weer twijfelen e :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-08 14:29
Bringerofpain schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:12:
Dan ga je me edit ook niet leuk vinden :)

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breugeltje
Bringerofpain schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:48:
[...]

Als de games in de toekomst mooier worden vind u het dan nodig om een syteem te nemen waar je de cpu in de toekomst kan overklokken? Wat vind u van robbedem zijn systeem? ziet er ook niet mis uit. Als het overklokken niet echt een noodzakelijkheid is kan ik mss dat syteem nemen.
ik vind het een net systeem alleen zou ik een ander moederboord nemen 1 die minimaal 3 jaar garantie geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
ik zal eens de moederborden doorlopen. De spellen die ik vooral zal spelen zijn.. counterstrike : global offensive, day of defeat source, sniper ghost warrior. Maar ik wil dus ook toekomstgewijs klaarstaan. en met dat er meer spellen zullen uitkomen die meer cores kunnen gebruiken is het dan niet beter om een amd systeem te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirp
@TunefulDJ_Mike

Je hardware is natuurlijk wel een paar generaties oud. Ontwikkelingen op hardwaregebied gaan zo hard.

"en met dat er meer spellen zullen uitkomen die meer cores kunnen gebruiken is het dan niet beter om een amd systeem te nemen?"

Mocht je veel moderne shooters spelen dan zal het niet veel uitmaken wat je pakt.

http://www.techspot.com/r...X-ivy-bridge-e/page7.html

Maar er zijn games die momenteel beter draaien met een intel. Wie weet veranderd dit nog. Dus wil je save zijn dan is een haswell i5 een goede keuze. Maar dat mag je zelf bepalen.

http://www.hardware.fr/ar...performances-jeux-3d.html

http://pclab.pl/art50000.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breugeltje
effe een setje processoren bij elkaar gegooit met een vergelijking
hou er rekening mee dat de amd's geen onbord gpu hebben is voor jou niet erg maar maakt het duidelijk waarom ze winnen in de Testresultaten 2013 (Windows 8 ) - Geïnt. GPU of Radeon HD 7750 tabel

http://nl.hardware.info/v...ingstabel-21-10-2013-0058

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
@ breugeltje, je linkt werkt niet.

ALs je niet specifiek gaat overklokken maar gewoon de turbofunctie zou gebruiken van 3,4gh naar 3,8. is het dan de moeite om daarvoor meer te gaan betalen?

pft, ik ben hier nu al 2 dagen een systeem aan het samenstellen (jullie eigenlijk) en ik geraak er nog niet aan uit. Kan niet kiezen.

[ Voor 36% gewijzigd door Bringerofpain op 21-10-2013 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breugeltje
dan .... de link

het geheel komt er op neer dat de intel het ruim schoods wint van de amd in de meeste benchmarks NIET allemaal

simpel gezien als je amd neemt heb je het probleem dat de huidige games zoals ook counter strike global offensive niet goed multi tasken en dus de i5 veel betere prestaties leverd als de amd

ik verwacht trouwens dat het aantal core's niet veel meer gaat op lopen in de toekomst en daarom verwacht ik dat spellen zich maximaal zullen gaan richten op of max 6 treaths of 8 maar meer ook echt niet en als ze 6 kunnen kunnen ze 100% zeker ook het max uit de i5 halen en omdat die per core gewoon ruim sneller is als de amd is dat mijn logische keus want er is nog zoveel singel treath

ik zal morgen nog een voorstel voor je inelkaar flansen om te proberen of je voor dat geld ook een i7 kan hebben dan heb je het beste van bijde werelden 8 treath's en intel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
@ breugeltje, bedankt.

@ mirp, je geeft veel links :p kan u eens een systeem samenstellen voor wat u zou nemen voor rond de 950 euro? er mag een ssd inzitten (ben iets aan het bekeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Jouw verhaal bevat naast een bootlading fiebtauten ook wat foutjes.

Momenteel kun je eigenlijk zeggen dat gemiddeld gezien de FX83XX en i5'jes even sterk zijn. De i5 is sneller in zus, de FX sneller in zo.

Een i5 is wat zuiniger, presteert duidelijk beter in spellen die singlecore draaien zoals WoW en SC, maar is duurder in aanschaf en Intel heeft als hobby sockets veranderen, wat later upgraden naar een nieuwere cpu in de weg staat.

Een FX is minder zuinig, tot 30-40w minder zuinig in game, maar is toch ook goedkoper. Veel moderne FPS'en draaien wel op 8 cores [BF4 bijv. ] en daar haalt AMD dus ook wat hogere scores in. AMD doet trouwens al vrij lang met AM3+ en vaak zijn de cpu's en mobo's backwards en forwards compatible, wat upgraden wat goedkoper maakt.

Zelf denk ik dat veel moderne games wél 8 cores ondersteunen, door het simpele feit: de nieuwe consoles draaien op AMD octo's, die vergelijkbaar zijn met wat je nu in je pc kan gooien. Dus, waarom zouden toekomstige ports geen octo core ondersteuning bieden?

Ook is Intels HT GEEN vervanging voor games voor echte cores. HT werkt door niet gebruikte cpu-onderdelen te gebruiken in een game. Veel games hebben die onderdelen alleen wel nodig waardoor HT niet echt nuttig is, of zelfs langzamer is omdat een game niet genoeg resources heeft.

Eigenlijk is het heel simpel: gaat de pc worden gebruikt om moderne games te spelen die wel nog op 1 of 2 cores draaien, zoals WoW of SC, of wordt de boel gebruikt voor shooters? In het eerste geval: kies een leuke i5. Tweede geval: kies een FX. Ja, lekker kort door de bocht, maar da's wel het makkelijkste voor nu.

Overigens kan ik zeker het eerder door mij geposte systeem aanraden, eventueel met kleinere HDD en SSD. Je hebt dan, naar mijn mening, toch wel een van de betere systemen voor rond de 950 euro. Erg goede, stille en koele kast, Een van de beste luchtkoelers, beste consumenten SSD, erg goede SSD, erg goede videokaart, AMD octo core en een leuk mobootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedem
Bringerofpain schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:12:
met dat systeem van u robbedem... als ik binnen 4 jaar ofzo een nieuwe videokaart koop en geheugen erbij plaats zou ik dan terug alle spellen optimaal kunnen spelen? Of moet men dan mss al terug kijken voor een nieuwe processor vergeleken dat als je dan die overklokbare koopt er langer kan meedoen. Maar zoals je zegt is het dan nog niet zeker dat je veel kan overklokken. En natuurlijk kan je niet in de toekomst kijken maar volgens je eigen weten wat denk jij?

Dat is moeilijk te voorspellen. Ik verwacht voor mijzelf 5 jaar te doen met de i5 4670. Maar met overklokken zal daar niet meer dan een jaar bijkomen hoor.
Overigens denk ik niet dat je met de FX-8320 of 8350 langer zult kunnen doen. (maar of ik gelijk heb, zullen we pas over 5 jaar weten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Bwah, wat jaar geleden dacht iedereen slim te zijn om een C2D te kopen "want singlecore is baas en quadcore wordt toch nooit echt nuttig"

Diezelfde mensen konden alleen ook veel eerder hun cpu en mobo veranderen omdat hun C2D niet snel genoeg was, terwijl de C2Q's toch wat langer meegingen. Ja, het is nu allebei ouwe meuk, maar nu kom je verder met een C2Q.

En datzelfde kan ook gebeuren bij octocore en quadcore.

Hetzelfde eigenlijk met VRAm. Ik waarschuwde volgens mi jeen halfjaar geleden, of meer, al dat 2GB misschien geen slimme keuze was omdat moderne games meer gaan gebruiken. Dat was toen onzin.

Nu raadt iedereen 3GB kaarten aan omdat 2GB bij Bf4 te weinig is....

En de mensen die een 660ti, een 760 of een GTX770 2GB hebben gekocht zitten nu raar te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

VasZaitsev schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 03:07:
......
En de mensen die een 660ti, een 760 of een GTX770 2GB hebben gekocht zitten nu raar te kijken...
Inderdaad. 2GB op mijn 660Ti's is te weinig met nieuwe games.... :(

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
ik heb hier nu juist 3 samenstellingen gemaakt met intel :( ik zal ze toch posten :p maar het is idd mss beter om voor de amd te gaan. die is nu mss iets trager maar zal mss beter zijn voor de toekomstige games. het is voornamelijk shooters dat ik speel.

1. niet overklokbaar systeem. effectieve prijs = 972,90

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 186,45€ 186,45
1MSI H87-G41 PC Mate€ 76,95€ 76,95
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC€ 289,-€ 289,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 74,85€ 74,85
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 72,50€ 72,50
1LG GH24NS95 Zwart€ 16,94€ 16,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 894,03

2. overklokbaar systeem met ssd. effectieve prijs = 971,73

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z87-G43€ 93,20€ 93,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 897,36

3. overklokbaar systeem zonder ssd. effectieve prijs = 929,07.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 847,85

4. de amd opstelling zoals voorgesteld door vaid

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 75,45€ 75,45
1HIS Radeon R9 280X iPower IceQ X² Turbo Boost 3GB€ 280,50€ 280,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 103,94€ 103,94
1Thermalright HR-02 Macho Rev. A€ 37,99€ 37,99
1Seasonic M12II 520W€ 55,-€ 55,-
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 138,50€ 138,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 977,23

5. Iets aangepast amd opstelling i.v.m. bestelling bij winkel. effectieve prijs = 987,82

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-970A-D3€ 64,90€ 64,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 817,68

6. dit is de voeding die ik zou gebruiken.
http://store.antec.com/Pr...650/0-761345-27650-4.aspx

[ Voor 89% gewijzigd door Bringerofpain op 21-10-2013 05:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedem
De Cooler Master Hyper 412S zou ik niet gebruiken bij de overklok systemen. Zeker niet het AMD systeem.
Daar kan je beter een van deze nemen:
Scythe Mugen 4 PCGH Edition (157 mm hoog)
Thermalright HR-02 Macho Rev. A (162 mm hoog)
Thermalright True Spirit 140 (170 mm hoog)
(let erop dat hij in je kast past)
Corsair Carbide 300R (tot 160 mm)
Corsair Carbide 330R (tot 171 mm)
Fractal Design Define R4 Pearl Black (tot 190 mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

De AMD octocore gaat niet sneller worden dan intels sneller qouadcores met de nieuwere spellen, hooguit zal het gat kleiner worden. Blijft wel over het slechte stroomverbruik.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 16:14
VasZaitsev schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 03:07:
Bwah, wat jaar geleden dacht iedereen slim te zijn om een C2D te kopen "want singlecore is baas en quadcore wordt toch nooit echt nuttig"

Diezelfde mensen konden alleen ook veel eerder hun cpu en mobo veranderen omdat hun C2D niet snel genoeg was, terwijl de C2Q's toch wat langer meegingen. Ja, het is nu allebei ouwe meuk, maar nu kom je verder met een C2Q.

En datzelfde kan ook gebeuren bij octocore en quadcore.

Hetzelfde eigenlijk met VRAm. Ik waarschuwde volgens mi jeen halfjaar geleden, of meer, al dat 2GB misschien geen slimme keuze was omdat moderne games meer gaan gebruiken. Dat was toen onzin.

Nu raadt iedereen 3GB kaarten aan omdat 2GB bij Bf4 te weinig is....

Ik heb anders 5,5 jaar gedaan met mijn C2D E6750. Lang genoeg voor een computer en de i5 4570 is een wereld van verschil qua snelheid.

i3-i5-i7 is al een tijdje in omloop.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breugeltje
Intel Core i7 4770 Boxed261
Asus H87-PLUS90
Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX67
Cooler Master Force 50032
WD Blue WD10EZEX, 1TB53
Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II OC357
Samsung 840 EVO 120GB89
Totaal949

zo mijn laatste voorstel
i7
8gb ram
gtx770
1TB hdd
120GB SSD

wat betreft mijn type fouten in ben dissecties en heb niet altijd zin om alles eerst in word te typen zodat ik spelling controle er over heen kan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Er zijn ook hele lieve browsers met fiebtautcorrectie, niet belerend bedoeld, maar, tis gewoon wel zo handig :)

Enfin, een i7 is alleen maar nadelig bij gamen en een GTX770 2GB kopen is kapitaalvernietiging. 2GB is oud, 3GB is nieuw. Een r9 280x is goedkoper en bijna even snel, en heeft dus wel 3GB aan geheugen aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breugeltje
hoe ga jij in vredesnaam uit leggen dat een i7 nadelig is bij gamen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dyslectisch is geen excuus voor een gebrek aan leestekens. Je gebruikt vrijwel geen enkele hoofdletter, komma of punt. Lijkt wel alsof je op je mobiel aan het tikken bent en daardoor geen zin hebt om elke keer van toetsenbord stand te wisselen hiervoor.

Waarom een i7? Dat brengt je vrijwel niets in moderne games. Een 4570 is meer dan zat zonder overklokken, anders een 4670k als je dat wel gaat doen (scheelt ~20-30 euro voor ~5% performance). Een Z-moederbord is ook alleen nuttig bij een K-processor. Anders zou ik gewoon voor een B85 plankje gaan. In mijn ervaring koop je eerst alles erbij en rekening houdend met van alles, maar je kan beter echt kijken wat je nodig hebt.

Voor VGA zou ik kijken naar een 7970 of 280x. Kosten tussen de 250 en 300 euro. Tweede kaart in SLI of CF zou ik persoonlijk nooit doen. Na 2-3 jaar koop je een enkele kaart die minstens zo goed is als je voorgaande dubbele opstelling voor minder geld.

Qua koeler heb ik de Mugen4 PCGH, niet echt noodzakelijk, maar wel stiller. In een krappe behuizing wel een kleine hel om de fans erop te krijgen (ik spreek uit ervaring...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Met benchmarks!

Zo moeilijk is het niet hoor, en heb ook al de theorie erachter uitgelegd: een i7 4770 is gewoon een quadcore die 4 extra threads kan draaien onder bepaalde omstandigheden. Daarom is een i7 niet 2x zo snel als een i5, omdat die extra threads gewoon langzamer zijn dan echte cores. Maar, om die threads te kunnen laten draaien moeten bepaalde onderdelen van de cpu vrij zijn, en die zijn dat vaak niet in-game.

AMD'ss idee met modules geeft dus wel dat verschil, puur omdat er 8 echte cores in een FX8XXX zitten, die wel per 2 cores bepaalde onderdelen moeten delen. Bij Steamroller zou dat trouwens weer wat meer ongedaan worden, zodat er wat meer singlecore performance komt.

Maar dan nu, benchmarks!
http://www.xbitlabs.com/a...70-4570-4430_5.html#sect0

Het leuke is dat de FX er ook direct bijstaat, en je kan zien dat die heel behoorlijk meekomt, en dat een i7 weinig toegevoegde waarde heeft, en als hij sneller is, is dit bij een spel wat sowieso al soepel loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breugeltje
ik ga er niet meer woorden aan vuil maken dan nodig is
ik raad je een i5 of i7 aan en de ander raad je een amd aan
simpele verschil is aantal cores en snelheid per core
in de meeste tests staat de i7 boven aan dus naar mijn mening toch de beste keus

[ Voor 23% gewijzigd door breugeltje op 21-10-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Be beste keus is niet altijd de snelste.

Een i7 is 100 euro duurder voor een paar frames verschil die je niet gaat merken. Dat noem ik geen goede keus, dat noem ik geld weggooien, net als een GTX770 kopen als je geen Cuda nodig hebt, ook geld weggooien omdat je voor veel minder geld een iets langzamere videokaart hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breugeltje
en over een jaar of 5 zijn die paar frames net het verschil tussen het spel wel kunnen spelen of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:53
Als het over prijs gaat, dan pak je gewoon een i5 4430, meer dan snel genoeg (zie VasZaitsev's benches) en hardstikke zuinig. Voor gamen voorlopig meer dan genoeg.

Al wat je extra (nu) aan een CPU spendeerd moet je dan enigzins verantwoorden via andere zaken (renderen, compilen, photoshop, 120mhz gamen, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
breugeltje schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:05:
en over een jaar of 5 zijn die paar frames net het verschil tussen het spel wel kunnen spelen of niet
Dan maken we weer een topic om te kijken wat dan goed is. :+

Upgrades zijn imo ook steeds minder hard nodig. Toen ik in 2000 begon met zelfbouw, loonde het om bijna jaarlijks te upgraden. Die behoefte is wel weg nu. Zoals ik al meldde, de E6750 heeft een midlife update gehad in 2011 met +4GB Ram en een nieuwe VGA kaart. Nu pas heb ik een nieuw systeem gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Die paar frames gaan echt geen verschil maken over een paar jaar. Verouderd is verouderd. Zeker over 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
  • Laatst online: 10-09 21:21
Ik spring er even in met mijn advies/ervaring. Een intel i5 krijg van mij het voordeel tenopzichte van een AMD octa core omdat er soms gewoon applicaties zijn die maar een aantal cores gebruiken en niet meer. Als dit bv. één core is dan heb je aan een i5 natuurlijk meer omdat twee cores van amd ongeveer even goed presteren als een single core van een intel i5.
Daarbij heb ik even naar de 5 systeempjes gekeken van jou hierboven en zou ik kiezen tussen de 3e en de 4e (zie hier onder). Persoonlijk zou ik voor de derde gaan dus, omdat ik de i5 niet onder doet aan de octa core. Verder is het verschil tussen een B85 en Z87 moederbord niet alleen het overclocken. Je hebt ook meer sata aansluitingen en usb 3.0 mocht je ze nodig hebben. Maar wat ik zelf meer op prijs stel is de software (untilities) die vaak wel bij een Z87 zitten om bv. voor je ventilatoren een profiel te maken. Er zijn ook een hoop argumenten dat een Z87 niet beter is dan een B85 als je toch niet gaat overclocken, maar dat G45 bordje van MSI is een mooi boordje en de prijs kan er ook wel mee door.
Voor de videokaart wat dus ook al vaak gezegt is hier is de beste keus een AMD R9 280X omdat deze 3GB geheugen heeft mocht je het eventueel nodig hebben. Verder doet hij dus ook niet onder voor de kaarten van Nvidea.

[quote]Bringerofpain schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 05:07:

3. overklokbaar systeem zonder ssd. effectieve prijs = 929,07.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 847,85

5. Iets aangepast amd opstelling i.v.m. bestelling bij winkel. effectieve prijs = 987,82

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-970A-D3€ 64,90€ 64,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 817,68

Sorry voor de gene die graag bronnen zien, maar dat laat ik achterwegen.

Succes met het debateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
hmm, dat wordt nog even nadenken. :) laat maar komen als u nog meer raad hebt :p

p.s. ik vind het niet fair dat men breugeltje uitroept op zijn typfouten. Ik had er zelfs nog nooit op gelet. Aan iedereen, bedankt voor uw advies als u nog iets te zeggen hebt... laat maar komen want jullie maken de keuze niet gemakkelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoeveel SATA e.d. heb je ECHT nodig?
1x SSD
1x HDD
1x ODD
Dan zit je op drie. Misschien nog een keer eSATA voor een kast, maar die aansluiting is zeldzaam (heb hem in 5-6 jaar nooit gebruikt) en heeft vaak ook een header op het moederbord.
De ODD op SATA3 zetten is nutteloos, dus dan heb je nog twee snelle poorten over.

USB 3.0 is leuk, maar hoeveel apparaten nutten dat echt uit? Alleen externe schijven en sticks, Dan moet je nog steeds afwachten of ze de beloofde snelheden halen. Misschien een WLAN AC adapter?
Bij een B85 plank zitten er sowieso wel twee achterop en heb je wel een MB-header voor de behuizing.

Veel mensen kopen echt teveel van van alles. Als je geen K processor neemt, hou dan lekker 60-70 euro in je zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
ik zou maar 1 hd gebruiken en mss een sdd. voor de rest niks. ik heb ook een externe hd maar die is niet nieuw dus wss ook niet usb 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
Ik durf het bijna niet te zeggen... :p ik heb besloten om geen ssd te nemen en ik ga voor een zo goedkoop mogelijke build zonder overklokken. :)

Dit is mijn systeem dat ik van plan ben om te nemen. effectieve prijs = 819,38

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B85-G41 PC Mate€ 66,90€ 66,90
1MSI R9 280X GAMING 3G€ 274,16€ 274,16
1Antec Three Hundred Two€ 61,70€ 61,70
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 74,50€ 74,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 578,32

ik twijfel nog iets tussen deze 2 moederborden.

http://be.hardware.info/v...l/producten/188139-187911

wat is nu juist het verschil? de audiochip die iets beter is? + 3 pci aansluitingen i.p.v. 2? is dat voor mij het verschil waard als u weet dat ik bij 1 videokaart en 1 hdd blijf? (en vooral first shooters zal spelen.)

Ook nog... zou het mss niet beter zijn om een hd 7970 te bestellen i.p.v. een r9 280x met dat de winkels ervan af willen door de nieuwere versie ervan?

Ikzelf ben tevreden over deze opstelling. ik vind het heel perfect qua prestatie/geld. Ik sta natuurlijk open voor eventuele verbeteringen. en wil weten welke van de 2 moederborden, videokaart dat u zou nemen voor dit systeem.

De effectieve prijs dat het nu zou zijn is 819,38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zou wel een CPU nemen... gewoon... omdat het kan. :P

Bij een Intel boxed cooler heb je de 412S niet nodig als je voor goedkoop gaat. Het is ook geen wereldkoeler en alternatieven daarvoor zijn al gegeven.
Een AsRock B85m Pro4 kost rond de 60 euro. Scheelt ook weer.
7970 kan, ik heb een RoyalAce van Club3D, maar ik vind hem niet zo stil on load. De fan komt dan op 60-70%. Een goede stille kast van Fractal zou dus mijn keuze zijn.
SSD zou ik altijd nemen, al is het omdat de werkzaamheden buiten gamen zoveel soepeler gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedem
Ik heb zelf het ASRock B85M Pro4 bordje en alles loopt goed. Enige probleem dat ik ermee heb is dat het maar één regelbare system fan connector heeft waardoor de voorste fan van mijn 200R heel de tijd op volle toeren draait (is nog niet luid, maar het zou dus stiller kunnen).
De tweede CPU fan is trouwens ook maar 3pin, weet niet of die kan regelen op voltage, maar denk het niet.

He geheugen kan trouwens een beetje goedkoper zonder in te leveren op prestatie: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

[ Voor 8% gewijzigd door Robbedem op 22-10-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb juist het idee dat de fancontroller niets doet, in ieder geval niet met OpenHardware Monitor of Bios. 2 van de 5 fan aansluitingen zijn 4-pins waar 3-pins op passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedem
Heb het misschien niet duidelijk genoeg uitgeled.
Er zijn twee 4 pin aansluitingen (één voor CPU en één voor system fan). Die regelen de snelheid van de fan op basis van CPU temperatuur en dat werkt perfect.

Maar in de 200R zitten 2 system fans en ik heb geen regelbare 4 pin aansluitinge meer over (ik denk trouwens dat de fan ook maar 3 pin is) en dus draait die fan altijd op volle toeren.

Terug on-topic:
De laatste lijst is goed, al moet er idd nog een CPU in. ;)
Mss een beetje besparen op videokaart: Gigabyte GV-R928XOC-3GD

herhaling:
Het geheugen kan trouwens een beetje goedkoper zonder in te leveren op prestatie: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

[ Voor 16% gewijzigd door Robbedem op 22-10-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
Ik heb een andere cpu koeler genomen omdat die niet in de case paste.

Wat vind u hiervan?

*goedkopere koeler "freezer 7 pro re. 2"
http://www.arctic.ac/en/p/detail?sArticle=4.%3F

*En als case de "corsair 300r" die heeft een grotere plaats voor de videokaart wat mss beter is om er in de toekomst een ander in te plaatsen.

wat zou het voordeel zijn van de b85m-g/pro tegenover de msi b85-g41?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Prijs? En een mATX moederbord past ook in kleinere kasten.

Kijk op silentpcreview voor uitgebreide testes met koelers. Maar als je een boxed CPU koopt omdat je niet gaat overklokken, dan hoef je geen losse koeler te kopen. Scheelt toch weer 40 euro. En wat is je totale build nu? Want de CPU had je er nog niet in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
Dit is mijn huidig systeem dat ik van plan ben. De pc zal mogelijks dagen blijven aanstaan. Ik vrees dat als ik geen betere cpu koeler neem dat die te warm gaat worden? Ik zou ook voor de corsair 200r kunnen gaan maar die is terug ook warmer. Wat het hele systeem dan veel te warm zal maken als ik de pc dagen laat aanstaan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 187,90€ 187,90
1MSI B85-G41 PC Mate€ 66,90€ 66,90
1MSI R9 280X GAMING 3G€ 274,16€ 274,16
1Corsair Carbide 300R€ 60,-€ 60,-
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2€ 18,66€ 18,66
1LG GH24NS95 Zwart€ 16,60€ 16,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 752,21

de asus moederbord zou 5 euro goedkoper zijn. Als de msi iets beter is heb ik dat er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:53
Bij aanstaan, gaat een pc in slaapstand of hibernate, of ga je hem dagen aan een stuk Linpack laten draaien?

Default koeler kan normaal genoeg aan, is maar net of je er (nu) geld voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
ik heb er wel het geld voor maar als het niet nodig is dan niet zeker? en wat van de case de corsair 200r?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Idle doet de i5 bijna niets. die gaat niet opeens warmer worden als ie aanstaat. Maar meestal gaat Windows in hibernate. De intel koelers zijn wel op hun taak berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
en als je dan vb 8u aan 1 stuk gaat gamen zoals bf3... is die dan ook genoeg? :) niet dat ik dat doe maar worst case scenario e ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk dat je er zelf eerder afligt dan de CPU. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
en wat in combinatie met de corsair 200r zonder cpu koeler. zou alles niet langer meegaan als ik toch een koeler zou nemen + een corsair 300r? Bedankt iedereen voor uw geduld want ik weet dat ik veel vragen stel :)

Nog een vraag :p

nu zit de b85-g41 in het systeem maar als ik de b85-g43 zou nemen met de i7-4670k kan ik mss toch nog gaan overklokken voor maar 20 euro meer... een overklokker heeft met dat bord de 4de plaats behaald in overklokken ofzo. Al raad msi wel niet aan om met dit bord te gaan overklokken maar met de z87's. Maar als backup kan ik mss zo'n bord nemen en alsnog overclocken? voor maar 20 euro meer (de K versie is een 7 euro verschil, het morderbord 13 euro).

http://www.techpowerup.com/forums/showthread.php?t=187203

[ Voor 57% gewijzigd door Bringerofpain op 22-10-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedem
Voor zover ik weet heeft intel ondertussen de CPU's geupdated zodat ze niet meer overklokt kunnen worden op B en H borden. (Maar misschien zeggen ze dat enkel om nieuwe kopers Z borden te laten kopen.)

Wat is trouwens je voeding?

[ Voor 7% gewijzigd door Robbedem op 22-10-2013 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
aahzo, dat maakt het me dan terug simpeler.

http://store.antec.com/Pr...650/0-761345-27650-4.aspx

Dit is de voeding die ik nog liggen heb.

@robbedem, vindt u het nodig om een betere cpu-koeler te gaan kopen? en wat vindt u van de kast corsair 200r

http://be.hardware.info/v...cten/188382-137032-163836

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedem
Hoelang heb je die voeding al gebruikt? Als de computer zo vaak aanstaat als je zegt, is het misschien de moeite om een nieuwe gold-rated voeding te kopen? Of betaal je de elektriciteit niet zelf. ;)

Als koeler zou ik minstens de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 nemen. Goedkoop, stil en koel. (niet zo geschikt om echt mee te overklokken, maar dat ga je toch niet doen)

Corsair Carbide 200R is een goede kast (heb hem zelf ook). Het enige probleem dat ik ermee heb is de open bovenkant zodat er stof in kan vallen (heb het bij mij afgedekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
het probleem is dat ik die koeler niet kan kopen bij de winkel dat ik van plan ben om mijn systeem te bestellen. Namelijk http://www.power4pc.be/webshop/koelers/cpu welke zou u dan aanraden i.p.v. de tranquillo? de maximum hoogte van de cpu koeler mag maar 15,9 cm zijn als ik de corsair 200r zou nemen.

-De coolermaster hyper 412 lijkt me goed maar dan moet ik een duurdere kast nemen vanwege de hoogte (16cm)

-de scythe mugen 4 pcgh lijkt me goed ook goed maar is mss beetje overkill met dat ik toch niet ga overklokken. Die zou wel in de corsair 200r passen en zo ben ik dan wel 100% zeker dat die cpu goed gekoeld is. (is 3 euro duurder als ik de corsair 200r zo nemen / en 20 euro duurder als ik de corsair 300r zou nemen) De corsair 300r heeft meer plaats om in de toekomst een grotere videokaart in te plaatsen + is koeler.

Ik heb die voeding al een aantal jaar 4,5,6? het systeem is eigenlijk niet voor mij dusja :) maar met dat ik niet overklok kan ik mss eens kijken voor een nieuwe. Zo goedkoop/goed mogelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Bringerofpain op 22-10-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedem
Hmm, als je die voeding al 5 of 6 jaar hebt, kan je beter een nieuwe kopen. Hij zal waarschijnlijk nog wel een jaartje of 2 meegaan, maar de computer moet waarschijnlijk langer meegaan?

Hmm, qua koelers zou ik zeggen: koop er geen of neem de Mugen 3 PCGH. De andere koeler in dat lijstje zijn hun geld niet waard tov van de stockkoeler. (33,5€ voor de Mugen 3 PCGH is verbazend goedkoop voor België trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
Bedankt iedereen voor uw hulp ik heb hier veel geleerd. Dit is mijn systeem. Ik ga niet overklokken en ben zo goedkoop en kwaliteitsgericht gegaan.

Waar ik wel nog uw hulp voor nodig heb is voor een voeding. Ik zou toch 1 gaan kopen zo weet ik zeker dat alles goed van stroom zal voorzien worden voor de komende jaren. Er wordt voor mijn kaart 750Watt aangeraden.

Nu weet ik dat 550 watt voldoende zou moeten zijn. Maar als men dan binnen 3a4 jaar een nieuwe videokaart koopt. Vrees ik dat die voeding dan mss te weinig watt zal hebben... Ik geef niet echt over het verbruik of groen of whatever. Ik zoek terug zo goedkoop mogelijk en kwaliteitsgericht.

graag uw advies hierover dan is het gedaan beloof ik :)

systeem zoals ik van plan ben om te kopen :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 187,90€ 187,90
1MSI B85-G41 PC Mate€ 66,40€ 66,40
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC€ 287,-€ 287,-
1Corsair Carbide 300R€ 60,-€ 60,-
1LG GH24NS95 Zwart€ 16,60€ 16,60
1XFX PRO750W€ 81,60€ 81,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 827,49

mijn keuzes .

processor : voor intel gekozen vanwege de beter single core performance voor mijn games / niet overklokken.
moederbord : goedkoop en goed / niet overklokbaar. geheugen kan uitgebreid worden.
videokaart : de r9 280x is diegene die aangeraden word qua prestatie/prijs. Ik zou gaan voor de toxic versie of de gigabyte vanwege de overclock erop. Al zou de 7970 ook voldoen.
geheugen : 8g. wat genoeg is voor de games momenteel
geen ssd : omdat ik dat niet nodig vind momenteel. mss in de toekomst wel.
hd : 1 terra is genoeg voor mij.
voeding : is te zien wat u zegt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bringerofpain op 23-10-2013 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

waarom een 750w voeding? 550w moet genoeg zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
ik wil voorbereid zijn voor als ik binnen 3a4 jaar een andere videokaart koop. ik wil dan niet terug een zwaardere voeding kopen. Maar als het niet nodig is dan ga ik voor minder. Ik weet niet hoeveel men ongeveer binnen 3a4 jaar nodig zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

videokaarten worden eigenlijk alleen maar zuiniger hoor. Vergelijk voor de lol het verbruik van een GTX280/HD4870x2 eens met dat van een moderne kaart.

520w is nu genoeg en over 4 jaar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
oke, bedankt, zal dan een 550 watt nemen.

Bij deze wil ik u en iedereen bedanken die me heeft geholpen en uitleg geeft gegeven. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedem
Ik heb even op de site van power4pc gekeken waar je blijkbaar wilt bestellen, daar zijn de prijzen soms sterk verschillend van de pricewatch.
Ik raad je daarom andere gelijkaardige, maar daar goedkopere componenten aan:
  • grafische kaart: His RADEON R9 280X iPower IceQ X2 TBC of MSI RADEON R9 280X Gaming (deze kosten daar maar 275€ tov van 295€ voor de Sapphire TOXIC versie.) De Sapphire RADEON R9 280X VaporX OC is ook een optie als je de PC sneller wilt hebben.
  • geheugen: GEIL Evo Corsa.
  • voeding: XFX Pro 550W (wel niet zo vlot leverbaar) anders de Corsair CX 600W (niet modulaire versie)

[ Voor 7% gewijzigd door Robbedem op 23-10-2013 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
bedankt, zal een paar veranderingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zou voor deze voeding gaan: pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt
Modulair en Gold rated. Deze voeding is efficiënter en dus energiezuiniger, vooral als je hele dagen dat ding aan hebt staan. Als je eenmaal met een modulaire voeding hebt gewerkt, wil je niet meer terug naar die stekkerbende in je kast.

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 23-10-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-08 23:56
Robbedem schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 02:16:
Ik heb even op de site van power4pc gekeken waar je blijkbaar wilt bestellen, daar zijn de prijzen soms sterk verschillend van de pricewatch.
Ik raad je daarom andere gelijkaardige, maar daar goedkopere componenten aan:
  • grafische kaart: His RADEON R9 280X iPower IceQ X2 TBC of MSI RADEON R9 280X Gaming (deze kosten daar maar 275€ tov van 295€ voor de Sapphire TOXIC versie.) De Sapphire RADEON R9 280X VaporX OC is ook een optie als je de PC sneller wilt hebben.
  • geheugen: GEIL Evo Corsa.
  • voeding: XFX Pro 550W (wel niet zo vlot leverbaar) anders de Corsair CX 600W (niet modulaire versie)
je krijgt wel 0.4 ghz meer performance bij de sapphire toxic, denk dat dat die 10 euro meer wel waard is IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedem
0,4 GHz op het geheugen. De grafische chip heeft maar 0,1 GHz meer. Of dat 20€ waard is moet de TS zelf beslissen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbedem
Senor Sjon schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:18:
Ik zou voor deze voeding gaan: pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt
Modulair en Gold rated. Deze voeding is efficiënter en dus energiezuiniger, vooral als je hele dagen dat ding aan hebt staan. Als je eenmaal met een modulaire voeding hebt gewerkt, wil je niet meer terug naar die stekkerbende in je kast.
Die kan hij wel niet bestellen bij Power4PC. En de niet modulaire variant kost daar 95€...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:48
Geen SSD.. doodzonde. Daar ga je zoveel performance op missen.
Pagina: 1 2 Laatste