• Tommienator
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05-2024
Hey Iedereen,

Ik heb hier een oude M2N-sli liggen die ik niet meer echt gebruik.. Maar gezien ik terug een am2 processor op de kop heb kunnen tikken en wat geheugen vroeg ik me af of ik dit moederbord terug aan de praat zou krijgen.. (het moet niet, lukt het niet.. Dan gebruik ik hem gewoon als decoratie)

Goed, een tijdje geleden wauw ik het bios updaten van dit moederbord dmv Asus E-flash.. Ik had de stappen van hoe en wat gelezen op de asus site, downloaden het laatste bios van het moederbord, maakte alles in gereedheid en begon met de flash (heb ondertussen al heel wat moederborden/grafische kaarten geflashed, dus was eigenlijk niets nieuws voor mij.. En nog nooit echt een bad flash gehad)
Maar goed, tijdens het flashen bleef hij maar hangen en hangen op een bepaald percentage (had hem toen al ondertussen 24u laten opstaan en nog steeds bleef ie hangen) Dus dan weet je gewoon dat er iets mis is gegaan tijdens het flashproces.

Vandaar, kan ik door een bepaalde methode misschien dit moederbordje nog goedkrijgen, of zal het er niet echt inzitten?

Bedankt :)!

"Small minds discuss persons. Average minds discuss events. Great minds discuss ideas. Really great minds discuss mathematics."

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens op flashbios.org of je een nieuwe bios kunt bestellen voor dit bordje (moet je even kijken of het een losse chip is of niet).

of kijk eens hier PMG FAQ

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30
Geeft 'ie helemaal geen beeld meer? Kijk anders even of hier nog bruikbare opties tussen staan (wel iets ander model): http://support.asus.com/T...Bz6QxQEWm2W58&os=&no=1722

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:10

TommieW

Numa numa.

Ik weet niet hoe het zit bij het moederbord wat jij hebt, maar je kan nog proberen om de PC op te starten met alleen het moederbord, voeding, een processor en een CD station met de originele CD van het moederbord.
Dan is de kans groot dat het moederbord de BIOS opnieuw gaat flashen vanaf de CD.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Tommienator
Ik heb het bordje zelf 2de hands aangekocht.. Heb er geen cd of niets van :)!
Ik zal meteen de bovengenoemde opties eens uitproberen!

Het bordje geeft inderdaad niets meer.. Had het nog 1x getest, vanzodanig ik geen beeld kreeg.. Meteen de kast in gegaan voor wanneer ik nog eens zin had :p.

Bedankt alle sinds al voor de antwoorden.. Wordt een gezellig namiddagje prutsen :D!

"Small minds discuss persons. Average minds discuss events. Great minds discuss ideas. Really great minds discuss mathematics."

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mocht dat ook niet werken, dan kan vaak ook wel je bios-chip opnieuw laten flashen bij iemand thuis.
Ik heb ooit ook een keer een 'corrupted beyond flashing' gehad, de chip was verder in orde, maar toch niet bruikbaar, omdat het BIOS opeens alle bitjes naar 0 liet gaan of zoiets. Ik heb uiteindelijk de chip zelf via-via opnieuw weten te programmeren, via iemand hier op GoT, alleen is dat inmiddels 10 jaar geleden, ik weet dus niet of die persoon nog op GoT is, laat staan dat ik de naam weet van die persoon.

Je haalt dan de BIOS-chip dus uit het moederbord en flashed die via een andere PC opnieuw.
Online zijn zulke diensten er ook, zie http://www.flashbios.org/nl/.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 19-10-2013 13:19 ]

• Tommienator
En, we krijgen er absoluut niets van.. Hij valt zelfs uit vooraleer hij nog maar kan posten.. springt op voor 3/4sec en valt dan weer uit!
Maakt niet uit wat ik doe.. Al verander ik het geheugen van sloten of andere latjes, andere processor met of zonder graka,...
Niets.. Dus denk dat het bordje voor aan de muur is!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tommienator schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:19:
En, we krijgen er absoluut niets van.. Hij valt zelfs uit vooraleer hij nog maar kan posten.. springt op voor 3/4sec en valt dan weer uit!
Maakt niet uit wat ik doe.. Al verander ik het geheugen van sloten of andere latjes, andere processor met of zonder graka,...
Niets.. Dus denk dat het bordje voor aan de muur is!
Lees mijn post hierboven even, omdat de BIOS-chip niet goed geflashed is betekend niet gelijk dat je moederbord gebricked is.

• Tommienator
CptChaos schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:15:
[...]
Lees mijn post hierboven even, omdat de BIOS-chip niet goed geflashed is betekend niet gelijk dat je moederbord gebricked is.
Het moederbord vertoonde ervoor al een beetje dezelfde kuren met momenten.. Daarmee juist dat ik het naar een nieuwer bios wauw flashen ;).

Pagina: 1