Telegraaf-stijl koppen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin.
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-08-2024
Het kan zijn dat ik de enige ben, maar ik vind de extra groot in rood geplaatste zinnen totaal geen meerwaarde hebben en zelfs irritant. (bijvoorbeeld: "Als er niet is bespaard op schermgrootte en -resolutie, waarop dan wel?" reviews: Faea F2S: smartphone met full-hd voor onder 200 euro maar dit is bij steeds meer artikelen te vinden) Volgens mij was het idee in de krant dat het je zou uitnodigen een artikel te lezen, maar wij hebben dat specifieke artikel al geopend. Mij lijkt het een goed idee dit weer af te schaffen: het leid alleen maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Cyphax

Moderator LNX
Ik vind ze ook niets toevoegen, ze nemen ruimte in maar zijn zelden interessant en om nou te zeggen dat het er mooi uitziet: ook niet. Het leidt inderdaad af en het oogt ook een beetje rommelig.

Uiteraard is het een kwestie van mening maar als ik het voor het zeggen zou hebben, dan zou ik ze niet meer inzetten. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 18-10-2013 17:38 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 20:11

Standeman

Prutser 1e klasse

Persoonlijk vind ik het ook niet echt toegevoegde waarde hebben. Het leidt af en voegt eigenlijk niets toe. Maar goed, het zal wel hip / swag / yolo zijn ofzo :P

Het liefst heb ik alle artikelen in monospaced courier new. Dus ik weet niet of ik nou de beste ben om het te beoordelen

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 18-10-2013 17:57 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Dit is al vaker aangekaart volgens mij zie bv:
Rode tekst bij artikel Een Nieuw Tijdperk

Ik zelf heb er eigenlijk geen grote problemen mee als dat het me extreem stoort, maar het is wel zo dat het kan afleiden als je er gevoeliger voor bent.
Op 1 of andere manier heb ik daar geen last van. Of ik het echt mooi vind? mwah dat eigenlijk niet echt, het voegt niet iets extra's toe in mijn ogen. Als het niets extra's toevoegt kan je vind ik het beter niet doen.
Maar zoals hier werd gezegd, insturen als we wat beters weten.
Wilbert de Vries in "Rode tekst bij artikel Een Nieuw Tijdperk"

Omdat ik echt niets beters weet wat kwa kleuren of zinnetjes iets toevoegt zou ik zeggen laat het gewoon zoals het was en ga het op ene ander vlak zoeken waar je zaken op kan verbeteren/vernieuwen of weet ik het :p

[ Voor 65% gewijzigd door pino85 op 18-10-2013 20:23 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:48

Benjamin-

CrazyGunner#2385

collin. schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:29:
Het kan zijn dat ik de enige ben, maar ik vind de extra groot in rood geplaatste zinnen totaal geen meerwaarde hebben en zelfs irritant. (bijvoorbeeld: "Als er niet is bespaard op schermgrootte en -resolutie, waarop dan wel?" reviews: Faea F2S: smartphone met full-hd voor onder 200 euro maar dit is bij steeds meer artikelen te vinden) Volgens mij was het idee in de krant dat het je zou uitnodigen een artikel te lezen, maar wij hebben dat specifieke artikel al geopend. Mij lijkt het een goed idee dit weer af te schaffen: het leid alleen maar af.
Helemaal mee eens, ik had zelf ook al dit hierover geschreven:
Benjamin- schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:21:
Ik vind het echt vreselijk, jullie halen het strakke uit de reviews en maken er een soort van tabloid achtig onzin verhaal van. Dit geeft echt het idee van "onze artikelen zijn zo niet boeiend, dat we je maar proberen te lijmen met korte stukjes tekst dat je het toch gaat lezen", want ja, dit soort onzin vind je namelijk ook in de tabloids.

Het word keer op keer weer gezegd, Tweakers is Tweakers niet meer, een naam zoals "de gewone man" voor deze site past straks beter.
Als ik een review wil lezen, en dat doe ik aan de hand van het product dat jullie doen reviewen, dan hoeven jullie mij niet te lijmen met rode teksten. Daarnaast is het niet alleen de opmaak of wie jullie ermee proberen te bereiken storend, maar ik vind het ook storend dat wanneer ik een review aan het lezen ben, dat mijn ogen naar die rode stukken trekken, waardoor het artikel zelf al bijna overbodig wordt.
Ik lees namelijk een review om mezelf te informeren, op het moment dat jullie aan het begin van het artikel al schrijven "Al met al is dit scherm voor zijn prijsklasse spectaculair goed", dan denk ik, waarom zou ik de rest van de pagina nog lezen, want ik kan wel aardig zo inschatten van hoe en wat, en ook al weet ik dat niet, verdwijnt wel de interesse om verder te lezen.

Ik blijf er dus bij dat ik dit een vreselijke ontwikkeling vind, het is niet passend bij de doelgroep tweakers, doet naar mijn idee de reviews verslechteren en breken het strakke van de opmaak.
Het is verder ook gewoon een duidelijk signaal dat Tweakers steeds minder relevant zijn, begrijpelijk ook, want het is een bedrijf, vindt het alleen jammer dat ze het zo leuk verdedigen terwijl het gewoon tabloid zooi is.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het valt inderdaad bij de hele FP op dat gepoogd wordt van alles sensatie te maken. Ook in nieuwsposts worden steeds vaker bronnen overgeïnterpreteerd en uitspraken gedaan die geen enkele feitelijke onderbouwing hebben.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
Standeman schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:56:
Persoonlijk vind ik het ook niet echt toegevoegde waarde hebben. Het leidt af en voegt eigenlijk niets toe. Maar goed, het zal wel hip / swag / yolo zijn ofzo :P

Het liefst heb ik alle artikelen in monospaced courier new. Dus ik weet niet of ik nou de beste ben om het te beoordelen
Benjamin- schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:48:
[...]

Helemaal mee eens, ik had zelf ook al dit hierover geschreven:
[...]

Het is verder ook gewoon een duidelijk signaal dat Tweakers steeds minder relevant zijn, begrijpelijk ook, want het is een bedrijf, vindt het alleen jammer dat ze het zo leuk verdedigen terwijl het gewoon tabloid zooi is.
Hip/swag/yolo? Tabloid? Een 'streamer' of 'pull quote' is een standaard, veelvoorkomend stijlement en wordt echt al decennia lang in tijdschriften en kranten gebruikt. En nee, zeker niet alleen in tabloids. De artikelen op Tweakers zien er al sinds jaar en dag hetzelfde uit en we proberen het allemaal wat mooier aan te kleden. Dit is daar een onderdeel van.

Dat het niet bij iedereen even goed in de smaak valt is duidelijk, en we staan natuurlijk open voor suggesties en verbeteringen (en who knows, misschien stoppen we er zelfs mee als echt blijkt dat niemand het wat vindt). Ik vind het wel heel jammer we er niet gewoon een discussie over kunnen hebben zonder dat mensen moord en brand gaan schreeuwen over de teloorgang van de site en er meteen allemaal kwade bedoelingen achter zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:38

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Nou nou, wat wordt er weer dramatisch gedaan. We moeten er allemaal nog even aan wennen. Zeker in het begin zal het even vreemd zijn, daardoor valt het meer op en dan komt het extra hard aan dat hij niet in iedere browser goed weergegeven wordt. Dat gaat vanzelf over, tot je het op een gegeven moment eigenlijk niet eens meer ziet.

Het enige puntje kritiek is wat mij betreft nu dat hij soms te veel gebruikt wordt. Er mag m.i. wel iets kritischer gekeken worden naar wat er precies in gaat: Gaat het erin omdat het iets toevoegt, of gaat het erin omdat we een pull quote op de pagina willen?

[ Voor 0% gewijzigd door Patriot op 19-10-2013 18:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 21:06

Cyphax

Moderator LNX
WoutF schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:04:
[...]

De artikelen op Tweakers zien er al sinds jaar en dag hetzelfde uit en we proberen het allemaal wat mooier aan te kleden.
Ik weet nog niet of dat zo erg is, hoor, dat de artikelen er al sinds jaar en dag hetzelfde uitzien; die consistentie is prettig en de artikelen ogen veel rustiger zonder die extra afleidende elementen. Als je het heel mooi vindt, of je vindt het artikel juist fijner lezen met die pull quotes, mja. Ik zou de visuele stijl wel aanpakken; dat rode is wel keihard zo op de witte achtergrond. Subtieler zou al een hoop schelen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:14
My 2 cents: ik vind het lelijk staan en het leidt af van de inhoud. In een krant of tijdschrift is zoiets logisch - het trekt je aandacht bij het bladeren en kan je doen besluiten een artikel te lezen. Hier is dat niet aan de orde, ik zie die extra zin pas als ik het artikel al heb aangeklikt en dus al interesse heb. Ik zou het op prijs stellen als deze nutteloze en storende toevoeging zou worden teruggedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 21:55

nXXt

Carpe omnia

[...]
Hip/swag/yolo? Tabloid? Een 'streamer' of 'pull quote' is een standaard, veelvoorkomend stijlement en wordt echt al decennia lang in tijdschriften en kranten gebruikt. En nee, zeker niet alleen in tabloids. De artikelen op Tweakers zien er al sinds jaar en dag hetzelfde uit en we proberen het allemaal wat mooier aan te kleden. Dit is daar een onderdeel van.

Dat het niet bij iedereen even goed in de smaak valt is duidelijk, en we staan natuurlijk open voor suggesties en verbeteringen (en who knows, misschien stoppen we er zelfs mee als echt blijkt dat niemand het wat vindt). Ik vind het wel heel jammer we er niet gewoon een discussie over kunnen hebben zonder dat mensen moord en brand gaan schreeuwen over de teloorgang van de site en er meteen allemaal kwade bedoelingen achter zoeken.
Het is inderdaad nogal standaard, dus dat het te Telegraaf-achtig zou zijn, snap ik totaal niet. Wat mijns inziens wel een verbetering zou zijn: uitvullen. Als je naar het genoemde voorbeeld van de recensie van de Faea F2S kijkt: de regeleinden gaan alle kanten op en het oog wat rommelig.

Je hebt eerst de oordeelsticker met daarnaast de eerste alinea met verspringende regeleinden, daaronder heb je drie regels van de tweede alinea, een lange regel en dan weer een korte. Vervolgens begint de derde alinea: weer allemaal verschillende regeleinden, met de streamer ernaast (die zelf ook niet uitgevuld is), weer een lange regel en dan een korte regel die de alinea beëindigt. Dat oogt erg onrustig.

Hierin speelt mogelijk ook mee dat de introductie mijns inziens wel vrij kort is voor een streamer: een streamer breekt een artikel leuk en brengt een citaat onder de aandacht, maar bij een dergelijk kort stukje (dat al gebroken wordt door de oordeelsticker) lijkt het me weinig meerwaarde hebben.

Op pagina's met meer informatie lijkt een streamer me wel meerwaarde kunnen bieden, mits er netjes wordt omgeprongen met uitvullen en padding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:59
Ik vind het niet zozeer storend, maar het ziet er in mijn ogen gewoon erg lelijk en amateuristisch uit. Dit past misschien bij hippe fonts, maar niet bij de fonts die Tweakers zelf gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin.
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-08-2024
Na dit artikel gelezen te hebben:
Heb ik doorgelezen en zag ik:
Wilbert de Vries schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:43:
Ik gok dat jullie allemaal Firefox gebruiken. De opmaak in FF blijkt af te wijken van hoe we het hadden bedoeld. Als je even met IE of Chrome kijkt zie je hoe het zou moeten zijn. We kijken het nog even een paar weken aan, kleurtje aanpassen is zo gedaan eventueel.
Inderdaad, in Chrome ziet het er véél minder intrusive uit. Nog steeds weinig toegevoegde waarde mijns inziens, maar teminste ook niet zo gigantisch afleidend.

En op zich probeer ik hier ook geen moord en brand te schreeuwen, maar aan te kaarten dat er lezers zijn die dit niet bij Tweakers vind passen. Het lijkt geen onderdeel van een groter geheel te zijn.

Maar, als het ook in Firefox wordt laten zien zoals bedoelt is zal dat in ieder geval al een stuk helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik zat net de Xbox One review te lezen en het eerste wat mij opviel waren die telegraaf-koppen.

Die telegraaf-koppen staan lelijk; Ze staan niet goed in de telegraaf en helemaal niet op een professionelere site zoals tweakers.net. Dit is de reden dat ik nooit de telegraaf lees (buiten het feit om dat er betere kranten zijn).

Het staat onprofessioneel en schreeuwerig en voegt niks toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 11:57

Tweakjur

Redacteur
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:51:
Ik zat net de Xbox One review te lezen en het eerste wat mij opviel waren die telegraaf-koppen.

Die telegraaf-koppen staan lelijk; Ze staan niet goed in de telegraaf en helemaal niet op een professionelere site zoals tweakers.net. Dit is de reden dat ik nooit de telegraaf lees (buiten het feit om dat er betere kranten zijn).

Het staat onprofessioneel en schreeuwerig en voegt niks toe.
Heb je daar misschien voorbeelden bij? Ik denk namelijk dat je de streamers bedoeld, niet zozeer de koppen?

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:56

vhal

ಠ_ಠ

Tsja...als Xbox One leek die wat wilde lezen over het apparaat trok ik mijn wenkbrauwen op bij:

"De olifant in de kamer werd compleet genegeerd"

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 21:57
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:51:
Dit is de reden dat ik nooit de telegraaf lees (buiten het feit om dat er betere kranten zijn).
Ik vind het eigenaardig dat mensen die het hebben over 'Telegraafkoppen' vaak niet een de Telegraaf lezen, en dus echt geen idee hebben wat een Telegraafkop precies is, maar toch met verwijten in die richting strooien. Wie een keer de Telegraaf heeft gelezen, weet dat onze koppen en streamers daar niets mee te maken hebben.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FEBFutegT86i8mTf5FMfBYY0/full.jpg

Dát is een Telegraafkop, en dat is echt een heel ander soort koppen dan Tweakers ooit zal gebruiken. Dus als we geneuzel over de Telegraaf nou voortaan achterwege kunnen laten, dan kunnen we daadwerkelijk een inhoudelijke, nuttige discussie voeren over het nut van streamer (zo heten die rode dingen aan de zijkant) en over koppen.

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splorky
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 12:36
waarschijnijk zit ik hier helemaal verkeerd, maar ik vind het té om het in de comments te vermelden, en bij tik/taal foutjes wordt dit ook niet gewaardeerd.:
'China infiltreerde Europese overheden via e-mail' (nieuws: 'China infiltreerde Europese overheden via e-mail')

Hoord dit niet 'Chinese Hackers infiltreerde Europese overheden via e-mail' te zijn, ik vind het zo generalizerend. Net alsof als ik een scheet laat heel nederland stinkt. Zelfs de bron spreekt van chinese hackers ipv (heel / overheid van) china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

JJJur schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:07:
[...]

Heb je daar misschien voorbeelden bij? Ik denk namelijk dat je de streamers bedoeld, niet zozeer de koppen?
Ik bedoel inderdaad streamers (de rode tekst), de koppen zijn over het algemeen in orde :P. Mijn fout.
Naast dat ze niet heel veel toevoegen leiden ze door de rode kleur af als je het artikel wilt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Het zou iets toevoegen als de streamers je een soort samenvatting zouden geven van de pagina, maar zoals nu vaak gebeurd is het gewoon een loze kreet die ergens op de pagina staat. Zoals het nu gebruikt wordt is het ergerlijk en leidt het alleen maar af van het artikel. Je doet jezelf, als schrijver van het artikel, te kort als je je artikel laat verpesten door die streamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forsakeneyes
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-04-2024
Ook in mijn ogen een waardeloze toevoeging. Leid af van het artikel en de text in de streamer is gewoon niet pakkend. Wat willen jullie er überhaupt mee bereiken? Het is een website, geen krant. Er hoeft geen aandacht getrokken te worden want dat doen de desbetreffende artikelen al op de Frontpage.

De meest irritante streamer die ik heb gezien is er eentje die al een conclusie verraad voordat ik de conclusie gelezen heb. Een prachtige manier om het artikel te 'killen'.

Gewoon mee stoppen, graag. O-)

[ Voor 62% gewijzigd door Forsakeneyes op 24-12-2013 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:40

thijsco19

KTM 990 SMT

Vervelend, leid af, doet mij denken aan reclame maken en gewoon lelijk.

Just my €0.02.

Voor de rest eens met alle moet-weg-berichten.

Uit het andere topic:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HQJEGBJ.png

Dit vind ik trouwens al een stuk mooier. Minder opvallend en het leid minder af, eventueel tekst stukkie kleiner.

[ Voor 50% gewijzigd door thijsco19 op 24-12-2013 18:58 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forsakeneyes
Nu is RockPaperShotGun ook al begonnen met deze onzin, en wederom ziet het er gruwelijk lelijk uit. Make it stop. :'( :'(

http://i.imgur.com/lIjX1ho.png

[ Voor 46% gewijzigd door Wilbert de Vries op 09-01-2014 15:53 . Reden: ugly groot irrevant plaatje verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forsakeneyes
Wilbert is duidelijk geïrriteerd. Maar nee hoor, dram je walgelijke stijlkeuze er maar lekker door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:11

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Forsakeneyes schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:37:
Wilbert is duidelijk geïrriteerd. Maar nee hoor, dram je walgelijke stijlkeuze er maar lekker door.
Is goed. Doen we.

Owh, welk artikel val je deze keer over? Ik heb nog geen streamer gezien in artikelen van dit jaar.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1