Rode tekst bij artikel Een Nieuw Tijdperk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.507 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkname
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 13:58
Bij artikel reviews: Een nieuw tijdperk: smartphones met gebogen scherm

[...]Ben ik de enige die de schreeuwerige rode grote regels er onprofessioneel uit vind zien? En bovendien zijn ze niet uitgelijnd en storend.

Ik ben het eens met persoon die dit bericht plaatste, hoop dat er misschien een korte discussie over kan plaatsvinden. Ik vind het in ieder geval storend en niet erg mooi.

(sorry voor het korte bericht, ik heb even geen tijd uitgebreid te reageren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Goed dat hier een topic over is. Opzich is het idee mooi, de rode kleur lijkt mij ook prima, maar de stijl is gewoon niet goed. Het is niet goed uitgelijnd, de tekst loopt ook niet mooi dus het ziet er raar uit. Het viel mij ook direct op.

Misschien is de tekst uitvullen mooier? Of rechts uitlijnen wellicht? Hoe doen ze dat ook alweer bij engadget/verge e.d.?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Ah, ik ben niet de enige die dit er niet uit vindt zien. Het idee zie je bij meer review achtige artikelen, zowel on- als offline. Het idee is niet slecht maar inderdaad past deze stijl niet bij de rest van de site. Voor wie niet is opgevallen waar het om gaat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E9HLT4QVNj1PY7rQHE2GwYHC/full.png

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:39
Ik vind het ook nergens naar lijken, maar ik ben bang dat dat simpelweg komt door de stijl van de website. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van de simpele stijl zonder rare fonts, maar daardoor komen dit soort dingen er wel minder uit, dan op bijvoorbeeld The Verge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hmm is niet echt top inderdaad, beetje AAP-achtig, moet wel wat vlotter kunnen...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Op zich vind ik het wel mooi. The Verge doet dit ook al een hele tijd en dat vind ik er wel mooi uitzien. Ook kun je dan de review wat beter doorlezen zonder specifiek alles te hoeven lezen. Echter vind ik dat op Tweakers wat minder belangrijk omdat toch bij elk artikel paginering wordt toegepast. Zelf vind ik het meer van waarde wanneer alles op één pagina gezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57
Wellicht gewoon een andere kleur? Zwart of donkergrijs ofzo?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Rood mag wel, maar het lettertype dan gewoon gelijk aan de zwarte koptekst van het artikel?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 21:00

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik gok dat jullie allemaal Firefox gebruiken. De opmaak in FF blijkt af te wijken van hoe we het hadden bedoeld. Als je even met IE of Chrome kijkt zie je hoe het zou moeten zijn. We kijken het nog even een paar weken aan, kleurtje aanpassen is zo gedaan eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Njet, Chrome hier...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Njet, Safari hier...

IE is er niet op OS X en Chrome vind ik geen prettige browser.

[ Voor 62% gewijzigd door breinonline op 10-10-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Met IE ziet de tekst er inderdaad anders uit dan met Firefox. Het is niet vet gedrukt en het oogt dan ook rustiger.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4aECrCEqMI85hJgfxKsqOhRn/thumb.png

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Hetzelfde als in Safari in het screenshot van hierboven dus. Vind ik er nog steeds niet uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sorry voor het woord, maar ik vind dat aparte tekste een beetje ouderwets overkomen. Als die tekst (ietsjes opgemaakt) in een plaatje had gestaan, dan had ik het mooier gevonden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 21:00

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik begrijp dat sommigen sterke gevoelens hebben over dat rode zinnetje :) Als mensen suggesties hebben hoe het vlotter, mooier, minder ouderwets en wat niet kan worden, dan hoor ik het graag. Persoonlijk vind ik het overigens best mooi, dus op wat schaafwerk na geven we geen garanties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Ik vind het ook niet passen bij de website, en storend omdat het de aandacht vraagt en een beetje de 'flow' uit de tekst haalt :(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Hier ook iemand die zich er helaas aan ergert. Ik gebruik inderdaad firefox waardoor de letters kennelijk nogal dikke chocoladeletters zijn en alles behalve fijn lezen :/.

Los hiervan moet ik me wel aansluiten bij de groep die dergelijke teksten storend vinden, "alsof ik dom ben en zelf niet snap wat belangrijk is".

Makkelijk oplossing is door het uit te kunnen zetten in je profiel, desnoods met custom CSS (wat waarschijnlijk al kan?).

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Met firefox is het echt uiterst lelijk. Zo had ik het nog niet eens gezien. Maar dat lijkt me iets wat (relatief eenvoudig) op te lossen is neem ik aan.

Ik heb het tot op heden ook alleen bekeken met Chrome, en ik vind het zelfs in chrome niet mooi uitkomen.

Het idee is goed en leuk, maar de uitwerking klopt niet.

Zie dit artikel:
http://www.theverge.com/2...6/hp-chromebook-11-review

Daar is de uitlijning nog niet top vind ik, maar wel beter dan dit!

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Electrowolf schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:20:
Hier ook iemand die zich er helaas aan ergert. Ik gebruik inderdaad firefox waardoor de letters kennelijk nogal dikke chocoladeletters zijn en alles behalve fijn lezen :/.

Los hiervan moet ik me wel aansluiten bij de groep die dergelijke teksten storend vinden, "alsof ik dom ben en zelf niet snap wat belangrijk is".
Ik denk niet dat dit bedoeld is voor domme mensen, maar mensen die graag reviews snel doorlezen zonder alles te moeten lezen. Dat doen nou eenmaal veel mensen (ikzelf ook :$ ).

Daarom vind ik dat soort tekstjes wel prettig. Maar inderdaad, het ziet er niet goed uit, ook op Chrome niet.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 11-10-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Laatst online: 10-09 14:34
Ik ga er misschien een beetje hard in, maar bij deze mijn mening over de rode teksten:

Hierboven zeggen mensen dat ze zich ergeren aan de rode teksten, dat vind ik nog zwak uitgedrukt. Elke keer als ik de rode tekst op een pagina zie staan ga ik gauw naar de volgende pagina ... ik word er letterlijk niet zo goed van :(

Als je snel wil weten waar een review over gaat dan lees je de inleiding en de conclusie! Dat is altijd zo geweest en dat is ook met alle andere artikelen, rapporten etc. zo. De rode teksten voegen dus helemaal niets toe en vergallen wel mijn leesplezier. Wellicht dat een andere styling veel op zou lossen dus ik hoop dat er nog naar gekeken wordt.

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Ook maar eens tijd voor een ander geluid. Ik vind het wel mooi staan; het laat de pagina wat meer op een tijdschrift lijken en daarom wat chiquer. Laat maar mooi blijven. >:)

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skrall
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-03 11:47
Die rode tekst doet me denken aan het onderscheid informatieblad <-> roddelblad...
Doorgaans geldt de regel: hoe minder er zo van die teksten zijn, hoe objectiever en neutraler de inhoud is.
Ik vind ze alleszins niet erg passen in de sobere, maar toch mooie opmaak en indeling die doorgaans hier op Tweakers.net wordt gebruikt. Het nodigt daarnaast ook niet echt uit om alle tekst te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkname
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 13:58
skrall schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:15:
Die rode tekst doet me denken aan het onderscheid informatieblad <-> roddelblad...
Doorgaans geldt de regel: hoe minder er zo van die teksten zijn, hoe objectiever en neutraler de inhoud is.
Ik vind ze alleszins niet erg passen in de sobere, maar toch mooie opmaak en indeling die doorgaans hier op Tweakers.net wordt gebruikt. Het nodigt daarnaast ook niet echt uit om alle tekst te lezen.
Helemaal mee eens. Het nodigt me niet uit het artikel te lezen, het leidde me juist af.
Als ik snel door een artikel heen wil, kijk ik naar de inhoudsopgave en lees ik bijvoorbeeld de inleiding en conclusie. Of ik bekijk op elke pagina de kopjes en bepaal daarin of ik iets interessant/relevant vind om in detail te lezen.

Ik hoop dat de redactie wil kijken wat precies het doel is van deze teksten en of dit doel ermee gehaald wordt. Tevens hoop ik dat jullie ook de overweging meenemen dat het ook bepaalde mensen afschrikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mwah, ik vind het niet zo storend. Qua kleur is er niet gek veel te kiezen. Alleen voor dit een extra kleur in je huisstijl opnemen lijkt me niet wenselijk. Wel kan de uitlijning beter. Het staat nu qua hoogte niet gecentreerd in het witte vlak tussen de eerste en derde alinea, ook niet netjes uitgelijnd met de 4 lange regels er net naast. Het lijkt nu een beetje randomly neergeplempt. Ook moet het FF probleem opgelost worden voor het vaker ingezet wordt, het ziet er echt niet uit zo.

Ik vind het wel prettig dat er iets staat, de pagina ziet er mooier uit met een artikel dat wat meer ruimte in de lengte inneemt. Het alinea'tje direct links van de tekst was anders ook een iel stukje tekst geweest. Had dat weer wolliger verwoord moeten worden...

En met de drie prominente fragmenten kom je een rotend qua inhoud van deze pagina, best prima als je 't mij vraagt:

Een nieuw tijdperk: smartphones met gebogen scherm + Tot slot: eerste ronde + Het is de vraag hoeveel van de ideeën in concrete producten worden omgezet.

[ Voor 35% gewijzigd door Bundin op 16-10-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:48

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik vind het echt vreselijk, jullie halen het strakke uit de reviews en maken er een soort van tabloid achtig onzin verhaal van. Dit geeft echt het idee van "onze artikelen zijn zo niet boeiend, dat we je maar proberen te lijmen met korte stukjes tekst dat je het toch gaat lezen", want ja, dit soort onzin vind je namelijk ook in de tabloids.

Het word keer op keer weer gezegd, Tweakers is Tweakers niet meer, een naam zoals "de gewone man" voor deze site past straks beter.
Als ik een review wil lezen, en dat doe ik aan de hand van het product dat jullie doen reviewen, dan hoeven jullie mij niet te lijmen met rode teksten. Daarnaast is het niet alleen de opmaak of wie jullie ermee proberen te bereiken storend, maar ik vind het ook storend dat wanneer ik een review aan het lezen ben, dat mijn ogen naar die rode stukken trekken, waardoor het artikel zelf al bijna overbodig wordt.
Ik lees namelijk een review om mezelf te informeren, op het moment dat jullie aan het begin van het artikel al schrijven "Al met al is dit scherm voor zijn prijsklasse spectaculair goed", dan denk ik, waarom zou ik de rest van de pagina nog lezen, want ik kan wel aardig zo inschatten van hoe en wat, en ook al weet ik dat niet, verdwijnt wel de interesse om verder te lezen.

Ik blijf er dus bij dat ik dit een vreselijke ontwikkeling vind, het is niet passend bij de doelgroep tweakers, doet naar mijn idee de reviews verslechteren en breken het strakke van de opmaak.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Ik had dit topic niet gezien. In een ander topic had ik het volgende in elkaar geknutseld.

Ikzelf vind die teksten op zich prima, dat ze er zijn. Maar het is gewoon lelijk. Ze zijn italic, ze vallen veel te veel op door het rood, ze staan te ver naar onder... gewoon lelijk, dus even een poging gedaan om ze mooier te maken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ve9bZT0.png

of deze, voor als je echt los wil gaan:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HQJEGBJ.png

Vind ik allebei mooier dan wat er nu staat.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit. Maar kom op zeg, we lezen hier een website, geen magazine, waar zijn die quotes uberhaupt voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeoh schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:46:
we lezen hier een website, geen magazine, waar zijn die quotes uberhaupt voor nodig?
Dit ^^
In magazines gebruik je dit soort drijvende quotes om bladerende mensen te inspireren tot lezen. Maar als iemand op je review zit te lezen wás hij al zover dat hij ging lezen - weinig mensen zullen een beetje random zitten te bladeren op websites, zeker niet op pagina's anders dan de eerste (mensen die even kijken of dit boeiend gaat zijn) en laatste (wie alleen de conclusie wil weten).

Daarnaast vind ik het cursief drukken in dat lettertype echt spuuglelijk. Ramon's eerste plaatje is al gelijk een stuk minder schadelijk aan de oogjes. Dus als je de tekstjes houdt zou dat wat mij betreft wel een fijne verbetering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:00:
[...]

Dit ^^
In magazines gebruik je dit soort drijvende quotes om bladerende mensen te inspireren tot lezen. Maar als iemand op je review zit te lezen wás hij al zover dat hij ging lezen - weinig mensen zullen een beetje random zitten te bladeren op websites, zeker niet op pagina's anders dan de eerste (mensen die even kijken of dit boeiend gaat zijn) en laatste (wie alleen de conclusie wil weten).
Sowieso leent een magazine layout met doorgaans smalle (uitgevulde) kolommen zich veel beter voor het tussenvoegen van dit soort quotes dan een webpagina waar de tekst nu opzij gedrongen wordt door deze blokjes.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

RoD schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:15:
[...]

Ik denk niet dat dit bedoeld is voor domme mensen, maar mensen die graag reviews snel doorlezen zonder alles te moeten lezen. Dat doen nou eenmaal veel mensen (ikzelf ook :$ ).
Daarvoor click ik altijd meteen door naar de conclusie ;). Die mooie button bovenaan met sterren e.d. vind ik dus wel erg fijn!

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wilbert de Vries schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:43:
Ik gok dat jullie allemaal Firefox gebruiken. De opmaak in FF blijkt af te wijken van hoe we het hadden bedoeld. Als je even met IE of Chrome kijkt zie je hoe het zou moeten zijn. We kijken het nog even een paar weken aan, kleurtje aanpassen is zo gedaan eventueel.
Maar waarom is het lettertype nog niet aangepast als je al twee weken weet dat het er echt niet uitziet in een browser die goed is voor zo'n 26% van de pageviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Persoonlijk lees ik zulke quotes nooit en vind het eerder storend. Het staat "leuk" maar alleen voor in magazines of websites met een bredere layout. Het zal wel hip dingetje zijn in webdesign land.
Het voorstel van Ramon is wel netjes gedaan, voornamelijk de grijze variant.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forsakeneyes
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-04-2024
Tja, Wilbert, je wilt het zo te zien niet opgeven, maar als iets niet werkt dan moet je soms gewoon de stekker eruit halen. Er valt weinig aan te verbeteren, namelijk. Ja, het zou fijner zijn als de quotes wat minder op loze kreten zouden lijken, maar het werkt gewoon niet. Het is afleidend en tabloid achtig en heeft niets te zoeken op een tech-site van formaat. Er is een reden waarom streamers niet gebruikelijk zijn op Internet.

[ Voor 7% gewijzigd door Forsakeneyes op 24-12-2013 05:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Laten we die discussie op één plek voeren: Telegraaf-stijl koppen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.