Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC werkt traag ondanks nieuwe SSD..

Pagina: 1
Acties:

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-11 19:24
Ik wist niet waar ik deze topic neer moest zetten, dus maar hier gezet.
Voor de admins/mods, als ik fout zit graag verplaatsen.

Beste Tweakers

Betreft: welke SSD ??

In die topic kan je lezen dat ik een nieuwe SSD heb gekocht om mijn oudere SSD te overtreffen.
Nu had ik gehoopt dat het een stuk vooruit ging qua prestaties van me pc. Maar dat is dus het geval niet.

Mijn PC specs.
Product
Intel Core i7 3770K Boxed <- nog niet geclockt
MSI Big Bang MPower Z77
2x Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost <- nog niet geclockt
Corsair Graphite 600T Silver
Medion Akoya P55000 Zwart
Logitech X-530
Noctua NH-D14
Microsoft Wireless Desktop 3000
Crucial Ballistix Tactical BLT4CP8G3D1608DT1TX0BEU 32GB <- nog niet geclockt
LG GH24NS90 Zwart
OCZ ZX 850W
Samsung 840Pro Series 128GB

Dus ik vroeg me af, waar dit allemaal aan kan liggen?
Ik had al me wisselbestanden aangepast zodat niet alles door de CPU werd gedaan, maar gewoon een vaste waarde van 2048mb gegeven, maar dat hielp niet echt.
Verder zit er WIN8.1PRO erop gisteren erop gezet.
Maar het afsluiten duurt ongeveer 1 min, en opstarten ook, en dat hoort niet ...

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

lees eens even uit met een trial van HD tune PRO. En staat hij wel aangesloten op een SATA 6 in plaats van Sata3

Johann Sebastian Bach

• theduke1989
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/t6axrl.png
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2i9jlvk.png
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/ou5jqu.png
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2lz3g4.png

Ik heb van alle tabbladen even een printscreen gemaakt, hopelijk komt er iets positiefs uit...

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je tranfser rates zijn toch goed; er is wel iets raar en dat is dat je eerste partitie bootable is en je 2de (je c-schijf) niet.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:29

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Damic schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:52:
Je tranfser rates zijn toch goed; er is wel iets raar en dat is dat je eerste partitie bootable is en je 2de (je c-schijf) niet.
Dat zou niet uit mogen maken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11 02:03

Swordlord

Act first, think never

theduke1989 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:27:

In die topic kan je lezen dat ik een nieuwe SSD heb gekocht om mijn oudere SSD te overtreffen.
Nu had ik gehoopt dat het een stuk vooruit ging qua prestaties van me pc. Maar dat is dus het geval niet.
Ten eerste, overstap van een ouder type naar een nieuwe SSD zal geen spectaculaire verbetering geven zoals bij de overstap van een HDD naar een SSD.
Performance verschillen in algemeen gebruik is tussen SSD's zijn maar heel subtiel...

Verder is het misschien eens slim om de Intel SATA drivers te installeren, misschien dat daar nog winst in te halen is.

offtopic:
SSD is een opslagapparaat... 3 maal raden waar het dus thuis hoort? In Opslagtechnologie dus.
"ik weet het niet, verplaats maar als het fout is" zijn niet echt excuses waar mods op staan te wachten.

[ Voor 40% gewijzigd door Swordlord op 18-10-2013 16:02 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Sorry dat ik moet vragen, maar je hebt je OS toch op de SSD geinstalleerd he? (en je boot niet toevallig de oude versie van je hdd?)

• theduke1989
eL_Jay schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:45:
Sorry dat ik moet vragen, maar je hebt je OS toch op de SSD geinstalleerd he? (en je boot niet toevallig de oude versie van je hdd?)
Ik heb gewoon op me SSD gedaan.
En ik hb vandaag een nieuwe HDD gekregen ivm garantie, dus ik kan niet booten vanaf HDD dan?

En heb alle intel drivers geinstalleerd..
Pagina: 1