• arjan-1989
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-01 21:16
Ik heb soortgelijke vragen nu al een paar keer voorbij zien komen, maar ik heb nog geen eenduidig antwoord kunnen vinden.

Neem bijvoorbeeld deze tv:
http://tweakers.net/price...5000-zwart/specificaties/

Er staat Hertz: 50 Hz en Geoptimaliseerde Hertz: 100 Hz.

Wat is nu precies het verschil?

Ik denk erover om deze televisie te kopen, maar ik wil wel gewoon een vloeiend beeld hebben bij snelle of grote bewegingen.

Alvast bedankt!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je hebt gelijk dat je dit vaker voorbij ziet komen dus volgens mij kun je in diverse topics hier genoeg informatie over vinden. In een topic dat nog loopt in CEA loopt er momenteel ook één waar je zou kunnen kijken. Forum bezoeker Dimens is doorgaans goed geïnformeerd rondom de techniek en geeft daar ook uitleg. Met behulp van de zoekfunctie kun je hier echt wel een antwoord op vinden.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Dimens schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:45:
De geoptimaliseerde Hertz is eigenlijk niets anders dan de marketingwaarde die de fabrikant eraan heeft gegeven. Doorgaans heeft dit getal ook nog eens niets te maken met Hertz en is het een uit de lucht gegrepen getal om interessant te doen met cijfers. Dit wordt Clear Motion Rate (CMR), Motion Clearity Index (MCI), Perfect Motion Rate (PMR), etc.. genoemd. Kijk hier niet naar.

De waarde van het paneel is hetgeen wat interessant is. Tweakers is vrij uniek in het weergeven van de Hertz-waarde van het paneel.

• Dimens
Dit is trouwens voor LCD. Plasma is net een iets ander verhaal. Cnet heeft daar een mooie uitleg over mocht je daar geïnteresseerd in zijn: http://reviews.cnet.com/8...548118-221/what-is-600hz/

• arjan-1989
Dimens schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:32:
[...]

Dit is trouwens voor LCD. Plasma is net een iets ander verhaal. Cnet heeft daar een mooie uitleg over mocht je daar geïnteresseerd in zijn: http://reviews.cnet.com/8...548118-221/what-is-600hz/
Thanks again.

Ik ben vooralsnog opzoek naar een goede LCD TV, maar ik zal het in gedachten houden.

• Dimens
arjan-1989 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:35:
[...]

Thanks again.

Ik ben vooralsnog opzoek naar een goede LCD TV, maar ik zal het in gedachten houden.
Waarom perse LCD?

• arjan-1989
Als ik hier zo kijk http://tweakers.net/categ...KCv-Fgjgb3ruBO_9g4awX3_gE

Lijkt het erop dat de plasma's bij 42" beginnen. Dat is wat aan de grote kant voor mij. Ik ben meer op zoek naar 32", zoals de tv die in mijn oorspronkelijke bericht staat.

Samengevat ben ik op zoek naar een tv rond de 32", Full HD en 100hz. En dan het liefst niet duurder dan 400 euro.

Voor zover ik weet zijn er geen plasma's die daaraan voldoen.

Deze LCD voldoet daar volgens mij wel aan:

http://tweakers.net/price...ung-ue40eh6030-zwart.html

Ook al zit die helaas nog iets boven de 400 euro.

Edit

Ik zie nu net dat deze ook 40" is.

• Dimens
arjan-1989 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:31:
Samengevat ben ik op zoek naar een tv rond de 32", Full HD en 100hz. En dan het liefst niet duurder dan 400 euro.
Dat ga je ook niet vinden. voor dat geld heb je alleen een 50Hz LCD televisie.

Waarom 32"? Kun je niet meer kwijt?

• arjan-1989
Kan wel, maar dat zal wel erg groot zijn in de kamer. 39" of 40" kan ik nog wel overwegen, groter niet. Het lijkt erop dat je dan meteen bij de 3D en Smart TV's uitkomt en in beide ben ik niet zo geïnteresseerd.

De samsung TV waar ik eerder naar linkte lijkt het dichtst in de buurt te komen. Hij voldoet in principe aan alle specificaties, maar is wel iets aan de dure kant.

Maar het is i.i.g. een 100 Hz televisie, dus ik denk dat ik maar voor zoiets moet gaan.

Als je andere (of betere) suggesties heb, dan hoor ik die graag :).

• apis29
  • Niet online
Deze dan? pricewatch: Samsung UE32F6270 (Duits Model) Zilver

379 euro bij amazon duitsland en gratis geleverd. Het duitse eraan zit em meestal in de aansluitingen en mischien smart-tv inhoud. Zo zit er hier naast DVB-C ook DVB-T op wat NL modellen vrijwel nooit hebben en je waarschijnlijk ook verder niet zult gebruiken.(DVB-S?)

Bij de pricewatch kan je gewoon filteren op je wensen ;) (maar neem aan dat je dat al gebruikt had?) Veel keus is er overigens niet (3 ofzo)

[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 20-10-2013 14:34 ]

• Dimens
apis29 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:52:
Zo zit er hier naast DVB-C ook DVB-T op wat NL modellen vrijwel nooit hebben en je waarschijnlijk ook verder niet zult gebruiken.
Werkelijk iedere televisie die je vandaag de dag in de winkel kunt kopen heeft DVB-C en DVB-T. Daar is helemaal niets speciaals aan. Sterker nog, er is een kans dat deze modellen niet eens goed werken hier in Nederland met DVB-C en onze CI+ modules.

• apis29
  • Niet online
Dimens schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:31:
[...]

Werkelijk iedere televisie die je vandaag de dag in de winkel kunt kopen heeft DVB-C en DVB-T. Daar is helemaal niets speciaals aan. Sterker nog, er is een kans dat deze modellen niet eens goed werken hier in Nederland met DVB-C en onze CI+ modules.
Dan is er veel veranderd in 2 jaar ja (of niet; blijkbaar zou het er bij mij ook op moeten zitten. Herriner het iig duidelijk bij het zoeken twee jaar terug bij sommige "duitste" modellen als verschil zou ook DVB-S geweest kunnen zijn natuurlijk dat verschil) ... CI+ module heb ik zelf niet nodig voor DVB-C dus geen "last" van.
Ik zie verder niet staan dat dat een vereiste is dus ...

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 20-10-2013 14:28 ]

• arjan-1989
apis29 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:52:
Deze dan? pricewatch: Samsung UE32F6270 (Duits Model) Zilver

379 euro bij amazon duitsland en gratis geleverd. Het duitse eraan zit em meestal in de aansluitingen en mischien smart-tv inhoud. Zo zit er hier naast DVB-C ook DVB-T op wat NL modellen vrijwel nooit hebben en je waarschijnlijk ook verder niet zult gebruiken.(DVB-S?)

Bij de pricewatch kan je gewoon filteren op je wensen ;) (maar neem aan dat je dat al gebruikt had?) Veel keus is er overigens niet (3 ofzo)
Ja ik had de filtering al gebruikt. Helaas niet veel tegengekomen.

De TV waar je naar linkte heeft ook weer 50 Hz en 100 geoptimaliseerde Hz, terwijl ik juist opzoek ben naar een TV met 100 Hz.

Wat vinden jullie dan van deze, waar ik eeder naar linkte?

pricewatch: Samsung UE40EH6030 Zwart

Ooh en deze:

pricewatch: Haier LET39C800HF Zwart

Ik ben zelf namelijk totaal niet bekend met het merk Haier.

[ Voor 17% gewijzigd door arjan-1989 op 20-10-2013 22:09 ]

Pagina: 1