Toon posts:

MBP OF MAC MINI

Pagina: 1
Acties:
  • 1.215 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik had een klein vraagje omdat mijn windows laptop al 2 weken kapot is
moest ik een vervanger zoeken omdat ik al heel lang met een Mac werk dacht ik dat dit wel de
ideale moment was maar er is een klein probleem mijn budget is 650 euro dat is ongeveer genoeg
voor de Mac Mini maar me ouders willen toch graag dat ik een Macbook koop na een beetje rondkijken op
marktplaats heb ik verschillende MacBooks gevonden voor een prijs van 600 maar die zijn van het jaar 2010 zouden die dan beter functioneren dan de mac mini ?

Waar ik de MBP/MAC MINI het meest voor ga gebruiken is Adobe Progamma's
maar af en toe ook een game zoals borderlands 2 bijvoorbeeld of fifa 14
welke keuze kan ik het best maken ?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Ik heb zelf een macbook air en vind hem heel fijn, ik zou als ik u was ook voor een pro gaan. Gezien het type programma's. Heb je behoefte om hem veel mee te moeten nemen? Beneden op de bank of op een andere plaats te werken? In dat geval zeker macbook pro, zeg je van nee hij staat altijd op een plek zou ik kiezen voor een mac mini, is nieuwer en heeft meer power(ligt er wel aan welke macbook je hem vergelijkt). Hou wel rekening dat je bij een mac mini wel een los beeldscherm + toetsenbord & muis moet hebben of aanschaffen. reken dat ook in de prijs mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jctjepkema schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:18:
Ik heb zelf een macbook air en vind hem heel fijn, ik zou als ik u was ook voor een pro gaan. Gezien het type programma's. Heb je behoefte om hem veel mee te moeten nemen? Beneden op de bank of op een andere plaats te werken? In dat geval zeker macbook pro, zeg je van nee hij staat altijd op een plek zou ik kiezen voor een mac mini, is nieuwer en heeft meer power(ligt er wel aan welke macbook je hem vergelijkt). Hou wel rekening dat je bij een mac mini wel een los beeldscherm + toetsenbord & muis moet hebben of aanschaffen. reken dat ook in de prijs mee.
toetsenbord etc heb ik allemaal al ik zou de macmini ongeveer vergelijken met de 2011 of de 2010 mbp ik neem niet vaak me laptop mee (school) maar wel soms in bed of op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 08:49

Luukwa

o/

Eventjes door sparen en een macbook pro kopen, duw je er gelijk wat meer geheugen in en je bent er klaar mee.

Please gebruik leestekens de volgende keer

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LuukwaHD schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:40:
Eventjes door sparen en een macbook pro kopen, duw je er gelijk wat meer geheugen in en je bent er klaar mee.

Please gebruik leestekens de volgende keer
ja sorry ik schrijf het via me ipad omdat me laptop kapot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:39

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Lees ik goed dat je ouders willen dat je een Macbook haalt ipv een Mini? Dat je daarom twijfelt?

In dat geval je ouders vragen of zij het verschil willen betalen? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Als je ook een iPad hebt zou ik voor de Mac mini gaan. Ik had een MBP en Mac mini van 2011. Ik heb gekozen om de Macbook te verkopen omdat ik deze bijna niet mee nam buiten de deur. Qua performence waren de modellen vergelijkbaar. Op de iPad doe ik de dingen die ik op de Macbook deed. De Mac mini werkt in mijn ogen veel fijner met het toetsenbord en grotere monitor. Ander voordeel is dat je gewoon een nieuwe kan kopen en ook weer gewoon garantie hebt.

Koop een 2010 en deze gaat verrot dan kun je weer een financieel probleem hebben. Succes met je keuze.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Als je wilt gaan gamen op een Mac raad ik je toch echt een Macbook Pro van minstens 15" aan met een niet-intel HD GPU.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:09
Bij een mac mini moet je dan nog wel rekening houden met de aanschaf van een monitor erbij in je budget, tenzij je nog een monitor hebt staan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

De reden waarom zijn ouders willen dat hij een MacBook koopt is vermoedelijk dat ze binnenkort niet nog eens willen investeren als hij een portable nodig heeft op school.
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:51:
[...]

ja sorry ik schrijf het via me ipad omdat me laptop kapot is

Ja, sorry. Ik schrijf dit via mijn iPad omdat mijn laptop defect is.
Een iPad heeft ook leestekens... d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Darkstar op 17-10-2013 13:10 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Darkstar schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:09:
De reden waarom zijn ouders willen dat hij een MacBook koopt is vermoedelijk dat ze binnenkort niet nog eens willen investeren als hij een portable nodig heeft op school.

[...]

Een iPad heeft ook leestekens... d:)b
ja maar dat is irritant lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan je een macmini ongeveer vergelijken met een mbp 2012 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:48
Een instap Mac Mini is bijna hetzelfde als een instap MBP van hetzelfde jaar.
Het is goedkoper omdat er geen beeldscherm bij zit.

Met geen enkele Mac van 650 euro kan jij Fifa 14 spelen.
Maar ik kan ook weinig andere laptops opnoemen waar je FIFA op kunt spelen. De meeste laptops met een redelijke videokaart beginnen bij de 800 euro nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:00
Ik denk dat 650 als budget voor een Macbook toch wel een hekelpunt wordt. Dan zit je toch al snel bij tweedehands mac's die al menig jaartje oud zijn zoniet bejaard. En dat zijn uiteraard niet meer de snelste beestjes, laat staan dat hun accu's nog optimaal zijn enz. Gamen zal dan ook echt geen optie zijn.

Ik zou sowieso wachten tot de 22ste is geweest. Dan wordt er hoogst waarschijnlijk weer 'geupgrade' in mac land, dus zou je in principe ook een Haswell mini voor 650 kunnen scoren. Die is dan echt een klap sneller dan een willekeurige macbook van een paar jaar terug.

Trouwens, voor Adobe programma's heb je echt niet een pro nodig hoor. De Air is tegenwoordig echt meer dan snel zat daarvoor.

Ik zou dus maar eerst eens echt een keuze maken of je portable moet zijn of niet.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Haswel mini. een mbpro heb je niet voor 600 (haswell)

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MenN schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:28:
Ik denk dat 650 als budget voor een Macbook toch wel een hekelpunt wordt. Dan zit je toch al snel bij tweedehands mac's die al menig jaartje oud zijn zoniet bejaard. En dat zijn uiteraard niet meer de snelste beestjes, laat staan dat hun accu's nog optimaal zijn enz. Gamen zal dan ook echt geen optie zijn.

Ik zou sowieso wachten tot de 22ste is geweest. Dan wordt er hoogst waarschijnlijk weer 'geupgrade' in mac land, dus zou je in principe ook een Haswell mini voor 650 kunnen scoren. Die is dan echt een klap sneller dan een willekeurige macbook van een paar jaar terug.

Trouwens, voor Adobe programma's heb je echt niet een pro nodig hoor. De Air is tegenwoordig echt meer dan snel zat daarvoor.

Ik zou dus maar eerst eens echt een keuze maken of je portable moet zijn of niet.
hmm en wanneer denkje dat die nieuwe macmini in nederland geleverd word?
heb namelijk niet meer zoveel tijd moet veel oefenen met dreamveawer voor me examens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynnyS
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 06:19
kevinl schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:43:
een mbpro heb je niet voor 600 (haswell)
die bestaat ook nog niet, maar als het goed is wordt die dinsdag aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:00
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:36:
[...]

hmm en wanneer denkje dat die nieuwe macmini in nederland geleverd word?
heb namelijk niet meer zoveel tijd moet veel oefenen met dreamveawer voor me examens
Mijn glazen bol zegt dat als ie überhaupt wordt aangekondigd dan zal hij ofwel direct beschikbaar zijn, of binnen een maand geleverd worden.

Ik neem aan dat je gewoon HTML CSS javascript moet kennen? Dat zou je in principe prima kunnen oefenen op een pc in de bibliotheek of niet soms? Ga je daar toch gewoon een paar avonden doorhalen? Kun je die 650 tenminste zo optimaal mogelijk besteden.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MenN schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:42:
[...]

Mijn glazen bol zegt dat als ie überhaupt wordt aangekondigd dan zal hij ofwel direct beschikbaar zijn, of binnen een maand geleverd worden.

Ik neem aan dat je gewoon HTML CSS javascript moet kennen? Dat zou je in principe prima kunnen oefenen op een pc in de bibliotheek of niet soms? Ga je daar toch gewoon een paar avonden doorhalen? Kun je die 650 tenminste zo optimaal mogelijk besteden.
tja ik vind het nog steeds een moeilijke keuze want ik zit gewoon liever thuis en heb gelijk na de herfst vakantie me examens ik denk dat ik gewoon voor de late 2012 ga of een mbp 2012 voor 600 van een vriend maar die is het nog gaan navragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smithingya
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Al eens gedacht aan hackintosh? Of is dat illegaal hier? Google maar eens tonymacx86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 09:33
Misschien is een Elitebook een robuuster idee, daar kan je nog een Hackingtosh van maken, of een VM op draaien.

Voor het budget, 650 euro heb je een steviger systeem, met betere specificaties.

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 14:41
Johannes77 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:24:
[...]
Voor het budget, 650 euro heb je een steviger systeem, met betere specificaties.
Wat bedoel je hiermee? Wat is een steviger systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-10 12:25
smithingya schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:51:
Al eens gedacht aan hackintosh? Of is dat illegaal hier? Google maar eens tonymacx86.
Was ook mijn idee. Er loopt hier ook een topic over: [OSx86] Installatie ervaringen & discussie
meer info op tonymacx86.com.

En zelfs dan nog is je budget voor gamen wat krap. Eventueel zou je kunnen beginnen met een pc zonder extra videokaart en er dan later één aan toevoegen als je de OSX86 route zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 09:33
Dat hij fysiek meer kan hebben dan een MBP, en dat lijkt me geen luxe als je voor een gebruikte laptop gaat.
Edit, link ingevoegd

[ Voor 26% gewijzigd door Johannes77 op 17-10-2013 23:56 ]

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb toch voor de mac mini gekozen heb alleen een klein probleempje met me scherm
ik hem verbonden met de hdmi kabel maar het beeld is niet zo heeft iemand misschien een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor problemen mag je een nieuw topic openen :) Vermeld dan wel duidelijk wat je wilt doen, wat het probleem is, waar je naar gezocht hebt, wat je hebt geprobeerd en wat niet werkte. Op die manier kunnen we je het beste helpen. Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.