Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik zit er over na te denken de ASUS Vivobook S400CA-CA129H aan te schaffen, maar ik heb wel flinke twijfels over de WIFI van deze ultrabook.

Op fora, zowel in het binnen- als buitenland, wordt geklaagd over een slechte netwerkadapter (Atheros Qualcomm AR9485) die niet naar behoren zou werken. Zo kan er slechts op een meter afstand verbinding worden gemaakt met het thuisnetwerk, terwijl er boven bij vier van de vijf balkjes bereik niet eens meer verbinding gemaakt kan worden.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Of heeft iemand deze notebook (S400CA-CA129H) en doet deze het zonder problemen?

Ik hoor het graag!

Gr,
Jan

*edit: de netwerkkaart ondersteunt volgens mij geen 5GHz.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand hier ervaringen mee? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van Laptop scherm defect hoe te handelen?, waar een PC shop schijnbaar aangeeft dat er 12 van de 25 laptops retour zijn gekomen vanwege precies hetzelfde defect, raad ik deze laptop ten zeerste af.

Ik heb sowieso geen hoge dunk op van de asus vivobook lijn, de specificaties stellen niet veel voor voor de prijs, en de accuduur valt wat mij betreft tegen. De S400 haalt 3½ uur volgens notebookcheck terwijl je 2 jaar terug al laptops voor deze prijs kon krijgen met meer prestaties en een 2x zo lange accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan weet ik inderdaad genoeg! Bedankt voor het aanhalen van dat topic.

Nu ga ik waarschijnlijk voor deze: pricewatch: HP Pavilion TouchSmart 14 (n020ed)

Nieuwste generatie i5-processor, 2GB meer geheugen én met optische drive.

Iemand hier toevallig al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HP's staan niet echt goed bekened. De vorige generatie had een matige bouwkwaliteit, slecht toetsenbord en fan noise. Accuduur nog slechter dan de asus vivobook. Ik zou hem niet aanraden zonder reviews, en die kan ik niet vinden.

Ik denk dat je beter voor iets als pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E330 (NZSE8MH) kunt gaan. De CPU is bijna net zo snel als de i5-jes waar de meeste laptops in dit segment mee zijn uitgerust, en de accuduur is een stuk langer met 5¾ uur volgens notebookcheck.