Laptop scherm defect hoe te handelen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:30
We hebben voor onze oudste een laptop van Asus gekocht voor school en wel de
Asus SC400CA
Elke keer als deze laptop mee naar school gaat komt hij defect terug, het scherm lijkt uit twee lagen te bestaan en er komt een "watervlek" in.
Nu wordt de laptop in een sleeve gestoken, en vervolgens in het beschermde laptop gedeelte van zo'n dure rugzak gestoken.
Mijn vraag:
Zijn er hardcover laptophoezen?
Wat moeten we anders doen om de laptop heel te houden? Mijn zoon gaat er gewoon voorzichtig mee om.
Garantie is het probleem niet, we krijgen iedere keer een nieuwe maar dat houdt ook een keer op natuurlijk.
De "metalen" bovenkant boven het scherm is in elk geval niet stevig genoeg bij deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er voorzichtiger mee omspringen lijkt mij de beste methode. Ik sleep al jaren notebooks mee (al dan niet in sleeves) en die gaan heus niet zomaar defect. Een sleeve helpt overigens ook niet tegen druk die erop komt te staan, iets dat best het defect aan het scherm kan veroorzaken als er de hele tijd vlekken in het scherm komen. Dan kun je er harde of zachte sleeves omdoen, maar dat gaat niet helpen.

Beter is dan denk ik om je zoon gewoon een koffertje te geven, zodat er geen druk op de notebook komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
koffertje mee naar school, dat arme jong heeft dagelijks 14-16 kilo boeken mee en dan ook nog een koffer (die hij gegarandeerd een keer vergeet?)
Hij gaat echt voorzichtig om met de laptop, maar het metalen laagje boven het scherm is flinterdun, deze laptop is bijna een ultrabook zogezegd (gekocht vanwege afmetingen, gewicht, en touchscreen....)
Ik wil best twee houten platen in de rugtas stoppen, maar daar wordt die ook niet lichter van....
Het zou gewoon niet stuk mogen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 18:18
en daar zit het probleem ... de boeken die je er bij propt in de tas.
Die drukken continue op het scherm.
Afhankelijk van de bouw kwaliteit van je laptop duw je het scherm krom, en soms zelfs half je toetsenbord in (met als gevolg afdrukken ervan in je scherm)

Er kunnen NIET ongelimiteerd boeken en andere zaken in een laptop tas gepropt worden

(oja en die druk is meestal het hoogste in het midden van de tas, wat gelijk het kwetsbaarste deel van je scherm is... aan de randen wordt het immers ondersteund in dichtgeklapte toestand)

[ Voor 21% gewijzigd door gekkie op 04-10-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Inderdaad, als je zoveel boeken erin stopt dan is het vragen om problemen. Daarbij, 14 tot 16KG boeken, dat is wel extreem veel. Maar het is wel de manier waarmee je de notebook sloopt, die dingen zijn niet gebouwd om platgedrukt te worden en dat te overleven (of je zou een ander type notebook moeten pakken, maar die zijn een stuk zwaarder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mjah op de TU/e hielden de oude toshiba stoeptegels en de thinkpads het beduidend beter uit dan de fuijitsui en NEC's in de rugtassen. Vooral de fuijitsui's waren notoir voor hun slappe scherm en afdrukken van complete toetsenborden erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar dat was ook wel even een iets andere klasse notebook als die ultrabookjes van tegenwoordig. Die kunnen lang niet zoveel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
klopt .. niet voor niks dat ik nu bij thinkpads zweer ;-)
Maar goed gewoon niet te veel in een tas willen proppen is beter.

Doe dan een rugtas voor alle boeken en zooi .. en een dun heuptasje voor laptop in sleeve ofzo.
(waarom moeten koters tegenwoordig al een laptop mee ??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
helft van de vakken is digitaal, alle werkstukken etc. in de cloud.... Als je niet in de cloud zit ben je out volgens de goeroe..... :-)
Ik snap het wel, maar denk dat scholen of helemaal digitaal (alleen laptop mee) of analoog (14 kg boeken, weeg alleen de grote bosatlas maar eens) ...
Ga eens kijken voor een harde sleeve.....
(hardware is trouwens "goedgekeurd" door de school allang blij dat het geen dure apple hoefde te wezen....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Tsja zorg eens voor niet 8 verschillende vakken op een dag .. stem je inhoud zodanig af dat als er meerdere boeken nodig zijn je deze niet altijd allemaal mee moet nemen.

En zorg dat naslagwerken gewoon op school in te zien zijn (atlassen en co).
En een door school goedgekeurde laptop vereisen is helemaal een gotspe.
Maar goed ze zullen op de gemiddelde school wel te druk zijn met het invullen van alle registratie formuliertjes voor de overheid ipv gewoon te kijken hoe je je onderwijs zo goed en plezierig mogelijk kunt inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Een hardcoversleeve gaat je probleem niet oplossen, daar komt nog steeds druk op te staan dat het scherm sloopt. Je zult iets moeten hebben dat helemaal niet in kan deuken, en sleeves doen dat over het algemeen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
en voor het probleem at hand .. ik zou gaan voor de losse tas voor de flap.
Kun je die eventueel ook makelijk thuis laten cq opbergen zodat tie niet gejat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
misschien dat de combo laptopsleeve + laptop rugzak ook een probleem kan zijn.

Ik weet niet hoe die tas is ingedeeld, maar in mijn rugzak zit een laptopvak. Daar past mijn laptop mooi in (is dan wel een elitebook, dus een maatje groter). Maar een kleinere laptop + sleeve is misschien ook al gewoon krap. Als dat qua maat net niet wil drukt de sleeve zelf al op de laptop, nog zonder dat er boeken bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:36

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik weet niet precies hoe alles in de tas zit, maar zou het een optie zijn om bijvoorbeeld de schermzijde tegen de rug aan te dragen, zodat de boeken op de onderkant van de laptop drukken?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik denk niet dat dat erg veel uit zal maken hoor. Als je zo'n notebook samendrukt maakt het niet zo heel veel uit hoe het gebeurd, zeker niet met zo'n dunne ultrabook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bij de school klagen, elke dag het gewicht van ±3000 A4tjes meeslepen lijkt me wat teveel van het goede.

Verder kane je misschien een mooi stuk hout kopen en daar een sleuf voor de ultrabook in (laten) frezen. Eventueel bekleden met vilt als je druk maakt over krassen. Is stevig (letten op een stevige houtsoort), ziet er goed uit, voegt niet superveel gewicht toe (afhankelijk van de houtsoort) en is simpel te maken en is ook niet duur (als je niet heel gek doet met de houtsoort).

[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 04-10-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat dacht je van een kluisje op school huren zodat die ellendige boeken er in kunnen? Hoeft ie alleen maar de boeken mee naar huis te nemen die hij echt nodig heeft. Laptop heeft het dan ook niet zo zwaar.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
Even een update
Pc shop geeft aan 25 laptops verkocht, 12 retour met zelfde probleem.
Asus wil de schermen laten vervangen (doet de reparatiedienst van de winkel) in de hoop dat de nieuwe schermen wel heel blijven. Ik verwacht dat als een winkel al 12 producten een of meerdere keren retour stuurt dat er toch wat gecommuniceerd wordt in de trend van productfout we herstellen het.....

Kluisje op school is in gebruik, maar de boeken moeten elke dag weer mee naar huis i.v.m. huiswerk....

Ik hoop dat de laptop met een nieuw scherm wel heel blijft, of dat Asus er achter komt welke serie schermen niet goed is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

12 van de 25 is natuurlijk wel veel, al zou ik denk ik niet zo snel alles afschuiven op productiefout. Als iedere leerling met een veel te zware tas loopt waarin de notebooks aardig worden samengedrukt, dan kan het goed zijn dat ze natuurlijk allemaal hetzelfde probleem gaan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
morgen de laptop oppikken, ben benieuwd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

begintmeta schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:44:
Bij de school klagen, elke dag het gewicht van ±3000 A4tjes meeslepen lijkt me wat teveel van het goede.
Dat sowieso.

Scholen zijn ook gebonden aan ARBO-normen, je zou eens kunnen laten uitzoeken hoeveel max toegestaan is voor een kind om te dragen...

Neemt niet weg dat dit vrijwel zeker gare laptops zijn, maar zelfs met goede degelijke kun je in de problemen komen.

Overigens kun je ook eens goed per dag kijken naar wat op een dag nodig is, ik weet nog dat ik als brugpieper ook twee, drie keer zoveel meenam dan ik in 6e klas deed ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
Let er trouwens ook op hoe je de laptop in de rugzak steekt. Mijn laptop zit in m'n rugzak met de onderkant van de laptop (dus niet de kant van het scherm) aan de kant van mijn rug omdat ik denk dat een ongelijk verdeelde druk (van je rug) op het scherm slechter is dan een beter verdeelde druk (boeken). Ook steek ik de poorten naar boven ivm rommel op de bodem van de rugzak :p

[ Voor 7% gewijzigd door Thmz159 op 16-10-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De tip om het scherm aan de rugzijde te houden vond ik wel een goede. Daarnaast zou ik het grootste boek aan de kant van de laptop houden en kleinere boeken ver van de rug (en de laptop). Dan verdelen de grote boeken de belasting over de hele laptop ipv gecentreerd in het midden (of de rand) van het scherm.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• HvdBent
even een update, de laptop is na de laatste reparatie niet meer stuk geweest, hoe?
Door een oude multomap te slopen (het ringwerk er uit) en die te gebruiken als hardcover binnen de zachte laptophoes die standaard werd meegeleverd bij de laptop (door de winkel in Harderwijk)
Dus zit je met een laptop met touchscherm en veel boeken, maak een hardcover....
Ik snap niet dat er geen goede hardcover laptophoezen op de markt zijn, zal wel aan alle verschillende maten liggen?

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 23:54
Even een andere vraag: hoe goed is die laptoptas geïsoleerd? Vanuit de kou naar de warmte wil wel eens zorgen voor vocht vanuit de warme lucht dat zich af zet tegen de koude laptoponderdelen. Ik liet zelf mijn laptop op de middelbare altijd even acclimatiseren.
Pagina: 1