Afgelopen jaar heb ik een nieuwe PC gebouwd, en sinds een korte tijd wil ik proberen om de cpu te overclocken. Ik heb echter twijfels of mijn moederbord dit wel ondersteund (en in hoeverre wel of niet?). Verder het ik een i5 3570k en M2 silent pro 620W voeding.
Nee, je moederbord ondersteunt het overklokken van K- sku cpu's niet. Hiervoor heb je een Z77 moederbord nodig.
Met wat eigen inzet had je deze vraag vrij simpel kunnen beantwoorden. Zoals je kunt lezen in Het algemeen beleid voldoet je topic start ook niet aan de eisen die we stellen hier op GoT.
Daarnaast is het voor zulke dingen een eigen topic openen niet de bedoeling, we hebben een mooi verzameltopic wat over Ivy Bridge overclocking gaat: Ivy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1
zodoende gaat deze op slot
Met wat eigen inzet had je deze vraag vrij simpel kunnen beantwoorden. Zoals je kunt lezen in Het algemeen beleid voldoet je topic start ook niet aan de eisen die we stellen hier op GoT.
Daarnaast is het voor zulke dingen een eigen topic openen niet de bedoeling, we hebben een mooi verzameltopic wat over Ivy Bridge overclocking gaat: Ivy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1
zodoende gaat deze op slot
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Dit topic is gesloten.