intel 525 120gb of plextor m5m 128gb?

Pagina: 1
Acties:

• phytorank
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-01 14:21
Beste allemaal,

Ik zit te twijfelen tussen de intel 525 120gb en de plextor m5m 128gb. Welke SSD adviseren jullie mij? Ze kosten praktisch hetzelfde (intel 99.9 vs plextor 105 euro). De plextor heeft wel 8gb meer, maar schijnt problemen te hebben met garbage collection als hij (bijna) vol is. Daarnaast zijn benchmarks leuk, maar prestaties in het alledaagse leven zijn natuurlijk belangrijker..
Zijn er mensen die ervaring hebben met een of het liefst beide SSD's en mij kunnen vertellen welke beter is? Ik kom er namelijk niet uit -_-

Alvast bedankt!!

PS: kleine toevoeging:
-Ik wil de SSD gebruiken in een Aspire M3 laptop als primaire schijf
-Ga hem hoofdzakelijk voor alledaags gebruik gebruiken, maar wil gewoon de snelste en beste SSD voor het minste geld (ik ben namelijk nogal ongeduldig :P)

[ Voor 18% gewijzigd door phytorank op 15-10-2013 23:59 ]

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:02

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik zou voor de plextor gaan die was dacht ik beter, maar de laatste keer dat ik iets over ssd's las is alweer een tijdje terug je zou dit topic kunnen doornemen: Het grote SSD topic ~ Deel 9

ora et labora

• phytorank
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-01 14:21
Top, dank je! Heb je toevallig ook wat praktijk ervaring met het ding? Zijn de garbage collection problemen echt merkbaar of is het alleen een probleem wat zich in de benchmark omgevingen voordoet?

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:02

mrc4nl

Procrastinatie expert

geen idee , geen ervaring met beidde,ik heb een intel 320 in mn laptop (vanwege capicitors, ivm stroomverlies)
-zolang je niet enorme hoeveelheden aan het schrijven gaat ga je niets merken van performanceverschillen

ora et labora