Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met Hi. Zij hebben mij vorige week gebeld over een contractverlenging. Ik had een abonnement met leasetoestel.

Hi heeft een aanbod gedaan om het leasetoestel over te nemen. Ik vond het een reëel bedrag, dus dit heb ik gedaan.

Gisteren de papierhandel binnen gekregen. Tot mijn grote ergernis stopt het toestel vandaag met functioneren. Hij rebootte ineens en blijft vervolgens op het bootscherm hangen. Zul je net zien; je neemt zo'n ding over en hij meteen stopt het met functioneren. :(

Meteen maar even contact opgenomen met Hi. Die wijzen alle verantwoordelijkheid van de hand. Want: hun procedures voorzien niet in garantieverlening bij ex-leasetoestellen. Ik heb gevraagd hoe dit dan met garantie zit, maar dat is volgens Hi "vervallen". Het toestel is niet verzekerd, dus automatisch: geen garantie.

Mevrouw was overtuigd dat verzekering==garantie is, dus ik heb het er maar bij gelaten.

Collega draaide echter hetzelfde riedeltje af, kon ze niet overtuigen dat garantie bij wet geregeld is. Hi stelt zich op het standpunt dat bij ex-leasetoestellen de garantie direct vervalt.

Hi stelt zich dus op het standpunt dat bij ex-leasetoestellen geen garantie zit. Het lijkt mij vreemd, maar het zou kunnen. Ik dacht dat Garantie bij wet (koop) geregeld was en dat je daar als verkopende partij niet zomaar kan afwijzen, aangezien dat onredelijk bezwarend is. Hoe zit dit?

- Toestel (Galaxy Note II) is 6,5 maand oud.
- Vorige week overgekocht van Hi voor omme en nabij €300,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ex-leasetoestellen zijn toch ook geleverd met een bon, in dit geval het contract? ;) Lijkt me dat ze zich daardoor verplicht hebben om het apparaat te ondersteunen zolang de economische levensduur van het apparaat is. Dat zij geen procedures voor garantie-afhandeling van "ex-lease" toestellen hebben, dat is niet jouw probleem maar die van Hi / KPN, dan hadden ze daar maar aan moeten denken voor ze de dienst begonnen, wat ze schijnbaar niet hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:03

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Als die 6.5 maand oud is dan heb je nog gewoon garantie bij Samsung, die geven 2 jaar.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
42dpi schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:22:
Als die 6.5 maand oud is dan heb je nog gewoon garantie bij Samsung, die geven 2 jaar.
Precies, die miep bij de helpdesk heeft geen idee waar ze over hebben. Hi is gewoon de winkel waar je het product gekocht hebt, lease of niet dat staat er compleet los van. Garantie hoort gewoon tot 1 jaar bij HI te gaan, daarna kan je ook bij Samsung zelf aankloppen.

Maar ik zou eerlijk gezegd direct naar Samsung gaan en niet je tijd verspillen bij kansloze helpdeskmedewerkers.

[ Voor 11% gewijzigd door Megamind op 15-10-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Leuk, garantie vragen bij fabrikant, maar fabrikant doet dat in principe uit coulance. Het contract die de TS heeft is immers ook getekend door Hi / KPN, Samsung is dus niet verplicht iets er aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Je hebt GEEN overeenkomst met Samsung.
Daar moet je dus niet zijn.

Hi moet dit oplossen.
Maak er anders een klacht van. Komt het op een andere afdeling.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Nu online
CptChaos schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:20:
Ex-leasetoestellen zijn toch ook geleverd met een bon, in dit geval het contract? ;) Lijkt me dat ze zich daardoor verplicht hebben om het apparaat te ondersteunen zolang de economische levensduur van het apparaat is. Dat zij geen procedures voor garantie-afhandeling van "ex-lease" toestellen hebben, dat is niet jouw probleem maar die van Hi / KPN, dan hadden ze daar maar aan moeten denken voor ze de dienst begonnen, wat ze schijnbaar niet hebben gedaan.
Ze hebben wel een overnamebewijs meegestuurd waarin zij verklaren alle plichten van de hand te doen omdat zij niet weten hoe ik met het toestel ben omgesprongen.
Dat staat m.i. los van garantie, want als ik er grof mee heb gespeeld dan is er automatisch ook geen sprake van garantie.

Overigens hebben ze dat ook weer redelijk achterbaks gedaan. In het verkoopgesprek met geen woord reppen hierover, maar dan achteraf dat gewoon mededelen.

Garantie bij fabrikant: nee, begin ik niet aan. Althans; nu niet. Zie: Afhandeling Asus RMA Dit gezeik ga ik mijzelf niet nog een keer laten gebeuren. Dit keer (achter)volg ik de wet: Hi is de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

BounceCloud schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:31:
Ze hebben wel een overnamebewijs meegestuurd waarin zij verklaren alle plichten van de hand te doen omdat zij niet weten hoe ik met het toestel ben omgesprongen.
Dat staat m.i. los van garantie, want als ik er grof mee heb gespeeld dan is er automatisch ook geen sprake van garantie.
Volgens mij is zo'n overname bewijs waarbij ze zich eigenlijk ontdoen van wettelijke verplichtingen sowieso niet rechtsgeldig. Toestel is nog geen jaar oud (vermoed ik gezien de TS) en van een Galaxy Note II mag je wel verwachten dat hij het wat langer uithoudt dan 6,5 maand, zeker voor dat geld.

Echter is hierbij volgens mij wel van belang hoe lang je het toestel via het leasecontract hebt (voordat je hem dus overnam van Hi), wat dus de werkelijke leeftijd van het toestel is, want volgens mij begint vanaf dat moment wel jouw garantie periode, het zou immers vreemd zijn als de garantie periode nu opnieuw in gaat zeg maar. ;)
Megamind schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:26:
Precies, die miep bij de helpdesk heeft geen idee waar ze over hebben. Hi is gewoon de winkel waar je het product gekocht hebt, lease of niet dat staat er compleet los van. Garantie hoort gewoon tot 1 jaar bij HI te gaan, daarna kan je ook bij Samsung zelf aankloppen.

Maar ik zou eerlijk gezegd direct naar Samsung gaan en niet je tijd verspillen bij kansloze helpdeskmedewerkers.
Dit is trouwens complete onzin. Hi is de verkoper en daardoor bij wet verplicht om garantie te geven op het toestel zolang de economische levensduur van het toestel niet verlopen is. Aangezien een mobieltje een gebruiksvoorwerp is, kunnen er ook dingen mee gebeuren, zoals vallen, waardoor er wel wat uitzonderingen zijn, maar daar is hier geen sprake van. Hi heeft gewoon garantie aan te pakken en daar proberen ze nu overduidelijk onderuit te komen. Waar jij dus vandaan haalt dat Hi 'slechts' een jaar garantie dient te leveren, geen idee, maar in de wet staat iig iets totaal anders.

[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 15-10-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:27
Geldt dit ook bij 2de hands verkoop? Want het lijkt erop dat je nu op dit moment een soort van "2de hands" product gekocht hebt. (Hi koopt een nieuw toestel, zij leasen het aan jou voor x bedrag per maand, daarna verkopen zij het gebruikte product). Ik kan me voorstellen dat daar andere rechten en plichten aann verbonden zijn dan wanneer je een nieuw product koopt. Nu weet ik niet of de analogie gelijk is aan een bijv een auto lease, maar wanneer je na de lease periode de auto overneemt als particulier is er ook lang niet altijd sprake van garantie en moet je deze vaak extra bijkopen als je nog garantie wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan ook zeggen dat het toestel defect is gegaan op de laatste dag van de lease-periode, dan is er ook geen sprake meer van tweede hands, voor zover je daarover al kan spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

aZuL2001 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:30:

Hi moet dit oplossen.
Samsung heeft gewoon een garantie service waar bij je als particulier bij hun kan zijn voor garantie. ze helpen je gewoon of dat nou via HI verloopt of Samsung zelf maakt niks uit bespaard alleen maar tijd.

En dat is bij meerderen fabrikanten ik heb al vele meerderen keren garantie afgehandeld bij Samsung, Asus, Acer, MSI, Logitech, dell en je kan gewoon met hun contact opnemen ze nemen garantie in behandeling. 9 van de 10 keer betalen ze de verzendkosten ook nog. Ipv dat je ellendig lang moet wachten bij een retailer die eerst met je in discussie gaat over garantie je RMA product 2 weken laat liggen dan keer besluit om het op te sturen en daar nog gaat zitten zeiken over verzendkosten.

Retailers zitten vaak te zeuren bij garantie kost hun weer tijd en geld, en als je direct met de fabrikant communiceert maakt voor de fabrikant niet uit of ze nou met jou of de retailer te maken hebben kost evenveel tijd en geld.

Als je product binnen enkele weken kapot is zou ik bij de retailer aankloppen voor onmiddellijke vervanging en je hoeft niks bij de fabrikant maar ik geef het advies ga naar de fabrikant als ze een garantie service hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door 42dpi op 16-10-2013 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

42dpi schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 00:37:
Jaja blabla Samsung heeft gewoon een garantie service waar bij je als particulier bij hun kan zijn voor garantie. ze helpen je gewoon of dat nou via HI verloopt of Samsung zelf maakt niks uit bespaard alleen maar tijd.
Een iets vriendelijkere toon mag ook wel. Daarnaast, zoals gezegd, leuk dat Samsung dat heeft, maar dat is pure coulance van hen. Samsung mag namelijk ook gewoon 'nee' verkopen en de klant dus naar de winkelier verwijzen, daarmee is het 'contract' immers.

Niet overal in Europa is de wetgeving zo mooi als dat het hier in NL is (in dit geval). De meeste Europese landen houden zich aan de Europese richtlijn en that's it. Nogmaals wat Samsung (en al die anderen doen) doet, is pure coulance. Ja, de TS snapt dat hij kán aankloppen bij TS, maar gezien zijn eerdere ervaringen (zij het bij een andere fabrikant) wil hij daar niet aan en wil hij de juiste weg bewandelen.

Het hoeft overigens niet per definitie tijd te besparen, heb de smoes vaker gezien. Maar ook direct via de leverancier kan het veel tijd kosten, terwijl de winkelier in dergelijke gevallen een product allang en breed vervangen zou hebben.

Zelf heb ik zelfs een ervaring, die via de winkelier liep, waarbij ik mijn laptop in totaal 2 weken kwijt ben geweest. Ik meldde de RMA aan bij de winkel, waar zij mijn klacht linea recta naar Asus hebben doorgestuurd. Daags daarna mijn laptop door UPS opgehaald en twee weken later weer terug (beiden niet op mijn kosten, wie wel, geen idee, boeit ook niet). Hoezo het duurt altijd lang via de winkel, die me uiteindelijk zelfs vroeg of ik voldoende geholpen was en dus ook van Asus had begrepen dat het / mijn ticket afgehandeld was. Alleen jammer dat de winkel een paar jaar later failliet is gegaan, was een fijne shop (naam even kwijt).
En dat is bij meerderen fabrikanten ik heb al vele meerderen keren garantie afgehandeld bij Samsung, Asus, Acer, MSI, Logitech, dell en je kan gewoon met hun contact opnemen ze nemen garantie in behandeling. 9 van de 10 keer betalen ze de verzendkosten ook nog. Ipv dat je ellendig lang moet wachten bij een retailer die eerst met je in discussie gaat over garantie je RMA product 2 weken laat liggen dan keer besluit om het op te sturen en daar nog gaat zitten zeiken over verzendkosten.
Waarbij Dell een vreemde eend in de bijt is, want die is zelf ook winkel; sterker nog, ik dacht dat je de meeste Dell hardware alleen daar kan kopen, dus dan moet Dell wel. Het is gewoon een kwestie van hoe je het varkentje wast. In dit geval kan de TS gewoon naar Hi stappen en zeggen dat ze in strijd zijn met de wet, 9 van de 10 keer gaat het zeil van de winkelier dan ook opeens anders staan, omdat ze weten dat ze fout zitten.
Retailers zitten vaak te zeuren bij garantie kost hun weer tijd en geld, en als je direct met de fabrikant communiceert maakt voor de fabrikant niet uit of ze nou met jou of de retailer te maken hebben kost evenveel tijd en geld.
Met andere woorden; als winkeliers in gaan zien dat ze niet onder de wet uit kunnen komen, dan hoeven klanten elke keer hun recht niet te halen en is twee weken gedoe, zoals jij die omschrijft, ook niet nodig en is het probleem dus ook opgelost.
Als je product binnen enkele weken kapot is zou ik bij de retailer aankloppen voor onmiddellijke vervanging en je hoeft niks bij de fabrikant maar ik geef het advies ga naar de fabrikant als ze een garantie service hebben.
Volgens jouw beredenering is er dan geen sprake van onmiddelijke vervanging; ook dan gaat het product 'gewoon' het RMA-traject in. Dus je spreekt jezelf wel gigantisch tegen.

[ Voor 60% gewijzigd door CH4OS op 16-10-2013 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

CptChaos schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 00:40:

Een iets vriendelijkere toon mag ook wel. Daarnaast, zoals gezegd, leuk dat Samsung dat heeft, maar dat is pure coulance. Niet overal in Europa is de wetgeving zo mooi als dat het hier in NL is. De meeste Europese landen houden zich aan de Europese richtlijn en that's it. Wat Samsung doet, is pure coulance. Ja, de TS snapt dat hij kán aankloppen bij TS, maar gezien zijn ervaringen wil hij daar niet aan en wil hij de juiste weg bewandelen.

Het hoeft overigens niet per definitie tijd te besparen, heb de smoes vaker gezien. Maar ook direct via de leverancier kan het veel tijd kosten, terwijl de winkelier in dergelijke gevallen een product allang en breed vervangen zou hebben.
Is niet kwaad bedoeld maar goed heb iets aangepast, je hebt gelijk het is coulance maak er gebruik van zou ik zeggen.
Vele retailers hebben niet alles op voorraad en geven niet vaak een nieuw product ter vervanging ten zij ze dat direct van de fabrikant krijgen, ze gaan immers niet kosten maken als die bij de fabrikant gratis is ivm fabricage defect.

Ik ben nog steeds van mening als HI moeilijk gaat lopen is de keuze idd aan de TS hij staat in zijn recht dat HI het product moet vervangen of repareren dat sowieso (daar mogen ze niet zomaar onderuit komen).

Ik geef je 100% gelijk garantie zou bij HI moeten of het nou in hun ogen 'tweedehands is'
Dan is idd mijn advies van ga naar Samsung wel erg makkelijk voor HI.

[...]
Volgens jouw beredenering is er dan geen sprake van onmiddelijke vervanging; ook dan gaat het product 'gewoon' het RMA-traject in. Dus je spreekt jezelf wel gigantisch tegen.
[/quote]

Ik doel meer op binnen 6 maanden garantie hoef je niks aan te tonen van een fabrieksfout na 6 maand moet je aan tonen dat jij het niet hebt gedaan en vele winkels zeggen binnen aantal weken directe vervanging van product (indien op voorraad maar dat is niet wettelijk)

Wet zegt
Gaat het product binnen zes maanden kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.

[ Voor 19% gewijzigd door 42dpi op 16-10-2013 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

42dpi schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 00:37:
[...]

Samsung heeft gewoon een garantie service waar bij je als particulier bij hun kan zijn voor garantie. ze helpen je gewoon of dat nou via HI verloopt of Samsung zelf maakt niks uit bespaard alleen maar tijd.
Leuk in basis, maar verdiep je eens in wettelijke rechten voor je post, want je kan er ook een hoop problemen door krijgen. Zie de sticky.

Er is in deze situatie niet veel anders aan de hand dan bij reguliere koop. Als het gaat lijken op een constructie waardoor de rechten van de consument worden ingeperkt, dan zal een rechter daar sowieso de vloer mee aanvegen.

Een voorbeeld:
Winkel biedt een maand toestelhuur aan, waarna overname gedaan kan worden. De maand huur, met daarna overname betekent per saldo een goedkope aanschafprijs van het toestel. De reden dat de winkel denkt de prijs aan te kunnen bieden, is dat ze op deze wijze denken na een maand geen garantie meer te leveren.

Want: Overname gehuurd toestel dus 2e-hands.

Het mooie vangnet in de Nederlandse wet geeft aan dat je rechten hebt voor de duur dat je redelijkerwijs mag verwachten dat het product meegaat. Het maakt dus niet uit hoe, waar, op welke manier je het toestel verkrijgt. Onderdeel van abo? Zelfde verhaal.

Zolang het toestel niet buiten reguliere levensduur is, zal Hi hier gewoon het toestel moeten aannemen. Komen ze met een reparatie die aantoonbaar de levensduur verlengt, dan kunnen ze rechten beperken (lengte garantie tot originele toestel of bijbetalen zolang redelijk).

Tegenwoordig wordt bij veel dingen echt een muur gebouwd met onjuiste informatie en vertragingstechnieken - winkelmedewerkers die bepaalde zaken niet eens kunnen in het systeem, helpdesk zonder bevoegdheden, het nooit aan de lijn kunnen krijgen van iemand die wel iets kan, etc.

De beste ingang is daarom bij veel instanties op dit moment de webcare - Facebook, Twitter, of zelfs op Tweakers als er een bedrijfsaccount is. Deze mensen kunnen iets doen buiten de standaardsituatie.
Dat de standaardsituatie is dat er blijkbaar 0 garantie is als je uit lease stapt is een ander verhaal - wellicht iets voor de nieuwssubmit, want dat is nogal iets significants als policy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 00:57:
[...]

Leuk in basis, maar verdiep je eens in wettelijke rechten voor je post, want je kan er ook een hoop problemen door krijgen. Zie de sticky.

Hoho 100 punten dat HI verantwoordelijk is voor garantie met TS zijn geval, ik zeg ik niet dat ze daar niet verantwoordelijk voor zijn!

Het is soms gewoon makkelijker om direct de fabrikant aan te spreken indien ze een directe garantie service hebben dat bedoel ik te zeggen.

Verwachte levensduur verlenen lijkt mij bij een 6 en half maand toestel niet aan de orde, in de 22ste maand ander verhaal.

HI kan wel policy maken maar dat stelt niks boven de wet uit.

Ik heb laatste garantie gehad met Videokaart retailer/verkoper geeft niet thuis ''2 jaar garantie meer doen we niet'' en daarna stil. Voor dat ik hele brieven ben gaan maken over levensduur en aangetekende brieven heb ik de fabriek gemaild (nooit geschoten altijd mis) binnen het uur ''stuur maar op wij geven 3 jaar'' en binnen 1 week vervangend kaart hop klaar. Dat voorbeeld wil ik geven aan TS.

En nogmaals Verkoper is verantwoordelijk, product hoort degelijk en operationeel te zijn binnen de verwachte levensduur.

[ Voor 40% gewijzigd door 42dpi op 16-10-2013 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Laatst online: 12-10 22:55
Zodra je je niet eerst bij de partij waar je een overeenkomst mee hebt meldt, zal die nooit getriggerd worden om zijn servicelevel te verbeteren.

Kom je er met die partij niet uit, dan zijn er diverse opties, bijvoorbeeld de juridische (kostbaar?) of de fabrikant.
Maar begin bij op de juiste plek.

Laat ik het anders stellen : als jij mij de gelegenheid niet had gegeven om jouw ontevredenheid met een door mij geleverd product proberen op te lossen (ofwel je was rechtstreeks naar de fabrikant gegaan), en je komt toch bij mij je ongenoegen uiten, dan was ik niet veel verder gekomen dan "goh, vervelend voor je".

Overal worden fouten gemaakt. Dat is een gegeven en is niet erg.
Hoe ze opgelost worden, dat is van belang.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
HI heeft dat toestel aan jou doorverkocht -> garantie zullen ze dus moeten leveren.
Nu bij 2e hands kan dat soms nog anders liggen, maar dan moet je daar wel vantevoren over worden ingelicht.
(ook denk ik niet dat dat zonder garantie kan - maar wel met een beperktere termijn)

Let ook op bij claimen fabrieksgarantie, fabrikant mag namelijk die beperken tot 1ste eigenaar.
Veel hangt daar dus ook weer af van hoe dat toen ingekocht is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:49
Deze post gaat niet over je garantie, maar wel hoe je het kan oplossen. Probleem wat jij hebt, heb ik ook gehad. Probeer het toestel in recovery modus op te starten (http://www.android.gs/how...on-samsung-galaxy-note-2/) en dan doe je wipe data/factory reset. Bij mij wou die weer gewoon opstarten, alleen bij je wel je data kwijt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:52

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ga met je bon/factuur/contract naar een Phone House winkel, ik denk dat 9/10 winkels zonder problemen je toestel opsturen naar de reparateur (Dynafix) .. Werk zelf ook in zo'n winkel en zie zo vaak dat winkels toestellen opsturen die bij een provider of andere shop zijn verkocht. Wél echt je bewijs meenemen mét IMEI erop anders kunnen ze bar weinig voor je doen! suc6 lastige dingen dit

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik ga altijd direct naar een servicepunt toe. Ik was zelf mijn SGS3 maar een week kwijt terwijl twee collega's van mij het via het verkooppunt hebben gedaan en die waren hem allebei een maand kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Nu online
Dank voor alle reacties :)

Heb het nog even nagekeken: toestel is nu zo'n 10 maanden oud. Vorige week overgenomen en in december vorig jaar van Hi binnengekregen als toestellease.

Heb de webcare maar even ingelicht met de vraag of ze hier willen reageren. Mocht dit inderdaad de standaard policy zijn, dan is dit inderdaad wel nieuwswaardig. Een dergelijk groot bedrijf als Hi wat zich niet aan de wet wenst te houden.

Verbaasd mij overigens niets; Hi houdt zich wel vaker niet aan de wet. Moet bijvoorbeeld nu ook weer naar de Geschillencommissie omdat Hi de contracttermijn niet naleeft die ik afgesproken heb in het verkoopgesprek. Ze geven de fout toe, maar kunnen systeemtechnisch niets veranderen. Verder mag aan de beloften/verklaringen van een Hi-medewerker in een verkoopgesprek geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikboon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:29
@BC:
Waarom ontbind je de koop niet? Het is via de telefoon gegaan, dus koop op afstand.
Bedenktijd 7 werkdagen (dus excl zaterdag en zondag). Hopelijk is dit nog op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Nu online
Dan lever je een kapot leasetoestel in; heb je daar weer gezeur mee. Je moet namelijk een werkend toestel retourneren.

Overigens is het in dit geval 3 maanden bedenktijd. Hi heeft mij telefonisch noch schriftelijk geïnformeerd over het bestaan van de Wet Koop op Afstand en de mogelijkheden hiervan.

Als ik nu al op een rij zet wat er allemaal misgaat / wettelijk niet juist gaat. Lijkt wel alsof ik bij een bananenprovider zit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aZuL2001 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:30:

Hi moet dit oplossen.
Vorig jaar gewoon de Samsung van mijn vrouw direct via Samsung RMA gedaan, toestel was dan wel los gekocht maar dat veranderd niets aan de fabrieksgarantie die je sowieso hebt van Samsung. (en dus ook hebt bij een contract toestel)

Voordeel was ook dat ie na 8 dagen gerepareerd weer thuis was :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 13:05
Je kunt het inderdaad via Hi proberen op te lossen als je daar tijd voor wilt maken. Maar zoals anderen correct aangeven is het makkelijker het toestel ''direct'' voor reparatie aan te bieden bij ''Samsung''. Vrijwel alle Samsung toestellen gaan naar Dynafix, tegenwoordig kun je hem daar eenvoudig zelf aanmelden en op de post doen, het kan ook dat het toestel op wordt gehaald door een koerier (hier heb ik zelf geen ervaring mee...). Anders zou ik je aanraden naar een Hi winkel te gaan en het verhaal daar uit te leggen en er eventueel direct een klacht van maken.
Driekwart van de mensen bij de klantenservice snappen er zelf vaak minder van dan eenieder die ze opbelt. Vraag anders aan de telefoon direct of je Smartcare kunt spreken ivm een reparatie, Teleplan doet waarschijnlijk niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123coen123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 23:16
Dit soort dingen gaan gewoon niet zo lekker via de klantenservice. Je neemt de kassabon/garantiebewijs mee naar een Hi of KPN winkel en je laat daar je telefoon opsturen onder garantie.

Ik weet 99% zeker dat er dan helemaal niets aan de hand is. Geen enkele reden om dit niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 21:55
Leuk al die adviezen om direct naar Samsung te gaan. Het is inderdaad wel sneller, maar natuurlijk heeft de TS daar helemaal niets aan. Sowieso omdat officieel Hi weer de eigenaar van het toestel is. Maar mochten ze iets vinden bij Dynafix, dan kan TS dadelijk ook nog daar voor de kosten opdraaien, aangenomen dat hij de waarheid verteld en er niets vreemds met het toestel gebeurd is.

Hi levert een toestel, en is dus ook verantwoordelijk voor eventuele garantie. Dat Samsung of Dynafix daar dan achter zit maakt geen zier uit, het probleem moet door Hi opgelost worden.

Overigens klinkt dit als een zogenaamde soft brick. Het toestel gaat dan niet meer verder dan het Samsung logo, maar is in veel gevallen vrij gemakkelijk op te lossen door een zogenaamde factory reset te doen. Misschien kun je dat nog uitproberen. Dat doe je door bij het aanzetten Volume Up (+), de home knop en de aan/uit knop tegelijkertijd in te houden. Daar zou je nog een zogenaamde factory reset kunnen doen. Dan wordt alles weer hersteld naar fabrieksinstellingen.

Herstart dan de telefoon en in veel gevallen doet deze het dan gewoon weer. Overigens ben je dan wel alle data kwijt, maar waarschijnlijk is deze momenteel toch niet meer terug te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Na het verhaal te hebben gelezen van Ts zijn avontuur met Asus snap ik de wantrouwen wel met naar de fabrikant gaan.

TS doe sowieso even wat hier boven gemeld wordt, ik heb de Note 1 gehad factory reset werkt soms wel. Ik heb nu de note 2 (afkloppen) nog niks mee gehad. Ik heb ook meteen andere bootloader geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
Leuk die adviezen van Hi maar daar gaat de TS juist niets wijzer van worden. Of een elle lange reparatie procedure en dan ook nog zijn gelijk proberen te halen. Ik zou me tijd aan iets beters besteden.

Samsung heeft in ongeveer elke regio in Nederland wel ergens een servicepunt voor de mobiele toestellen. Ga daar langs, ongeacht waar je het gekocht hebt helpen ze je. Mederwerkers kunnen gewoon aan de hand van het imei nummer zien of er nog garantie op het toestel zit. Level 1 + 2 repair doen ze voor je op locatie. Afhankelijk van de drukte zelfs als je wacht. Level 3 moet helaas wel ingestuurd worden. Samsung heeft deze punten niet voor niets geopend :+
Anders hi winkel proberen direct proberen. Of je loopt een Business center binnen, daar zit Teleplan op locatie en als het niet te druk is kijken die misschien ook wel even direct voor je :)

Ik ben het wel met Alex eens, klinkt als software, probeer bovenstaande eens.

Edit: http://www.samsung.com/nl...supportServiceLocation.do

[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 16-10-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:12:
Vorig jaar gewoon de Samsung van mijn vrouw direct via Samsung RMA gedaan, toestel was dan wel los gekocht maar dat veranderd niets aan de fabrieksgarantie die je sowieso hebt van Samsung. (en dus ook hebt bij een contract toestel)
Nogmaals, officieel heb je die dus níet. Officieel heb je garantie bij de winkel / leverancier waar je het apparaat hebt gekocht. Dat Samsung de garantie wél oppakt, is pure coulance van Samsung zelf. AFAIK bestaat iets als 'fabrieksgarantie' niet, want de fabriek heeft geen contract met jou, dat heeft de winkel waar je het product gekocht hebt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mocht je de telefoon toch willen opsturen.

http://www.gsmrepareren.nl/eindgebruiker/index.php

Heb hier al meerdere dingen naar opgestuurd en dit is altijd prima gegaan. Het enige wat je hoeft te betalen is de verzendkosten er naar toe. Mijn S3 komt van Studentmobiel. Als ie kapot zou gaan stuur ik de telefoon niet naar hun terug maar doe ik het via GSMrepareren. Weet ik zeker dat het een stuk sneller gaat.
Pagina: 1