Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• RobbieB
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 10:45
Mede-auteur:
  • Ultimation
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 28-11 11:00

Ultimation

Inleiding
Apple heeft de pers uitgenodigd voor een speciaal evenement op 22 oktober 2013. Wat hier zal worden aangekondigd is nog niet bekend, maar geruchten wijzen op de onthulling van de nieuwe iPad 5, iPad mini 2 en mogelijk ook een vernieuwde Apple TV en nieuwe Mac-modellen.

Apple is naar alle waarschijnlijkheid van plan een aantal producten te lanceren. Hier gaan al een aantal geruchten over rond. Hieronder een opsomming:
Reageren in dit topic
Slowchat is alleen toegestaan tijdens de keynote zelf, houd het dus gewoon rustig, bespreek de geruchten op een zinnige manier en zorg dat de boel netjes blijft.
Bijdragen aan dit topic?
Stuur mij even een DM!

iPad 5
Geruchten doen de ronde dat Apple de nieuwe (en vijfde) generatie van de iPad zal onthullen op een evenement op 22 oktober. Maar tot nu toe is niets - alleen de datum - door Apple bevestigd. Maar het ontbreken van enige informatie betekent niet dat we op zijn minst een aantal veronderstellingen kunnen maken over wat de nieuwe iPad zal brengen.

1. Naam
De naam is het eerste mysterie. New iPad? iPad 5? iPad 5x? iPad 5s? Bij de laatste aankondigingen verwijderde Apple telkens het nummer van de naam, al maakt dat natuurlijk moeilijker om een onderscheid te krijgen tussen de ‘old new iPad’ en de ‘new new iPad’.

2. Processor
In de kern van de iPhone 5s zit de 64-bit A7 processor die qua rekenkracht en grafische kracht het dubbele biedt van de A6 processors in de iPhone 5.

Ondanks dat de rechtstreekse voordelen van een 64-bits processor niet altijd even duidelijk zijn, lijkt voor Apple de weg vrij voor een overstap naar 64-bit. Men zou zou verwachten dat ze deze overbrengen naar de iPad 5. Sommige analisten geloven zelfs dat een 64-bit iPad nog meer druk zou zetten op de pc-industrie.

Aangezien Apple een variant gebruikt van de processor van de iPhone in de iPad, verwacht men dat de chip - die A7X zou kunnen worden genoemd indien de eerdere aanpak qua naamgeving wordt gerespecteerd - wordt aangepast voor gebruik voor de tablet.

3. Opslag
Apple biedt momenteel de iPad 4 en de iPad mini in 16GB, 32GB en 64GB varianten, met ook een 128 GB-versie van de iPad 4. De overgang in opslagcapaciteit van 16GB tot 32GB en 32GB tot 64GB kost Apple ongeveer 10 dollar, maar het bedrijf rekent consumenten telkens een extra 100 dollar aan voor de extra opslag. Een lucratief zakenmodel dat dus volop geld verdient aan de mensen die het meest gebruik maken van hun iPhones en iPads.

Zal Apple voor de gebruikers het basismodel van 16GB naar 32GB tillen? Aangezien het dat niet deed met de iPhone, kan men betwijfelen of dit ook voor de iPad van tel is. Het is gewoon te lucratief voor Apple om dingen te houden zoals ze zijn, met iPads variërend van 16GB tot 128GB, met eventueel een goedkoper model - misschien wel de iPad 5c - vanaf 8GB.

4. Touch ID
Het is volkomen logisch voor Apple om de nieuwe Touch ID vingerafdruksensor, reeds ingebouwd in de iPhone 5s, ook in de nieuwe iPad te integreren. Het gaat hier eerder om bedrijfsgemak dan om beveiliging, maar het onderscheidt de nieuwe iPad tegelijk ook van de concurrentie. Een snelle en eenvoudig te gebruiken vingerafdruklezer onderscheidt de iPad van alle andere tablets op de markt.

5. Dikte
Misschien wordt de nieuwe iPad (nog) dunner, maar niet veel. De overstap naar de GF2 touchscreens, gebruikt voor de iPad mini, zou een fractie afdoen van de dikte van de iPad, maar dus erg beperkt. Houden ze de dikte gelijk (momenteel 9,4 mm), zoals Apple deed met de iPhone 5s, zou dat helpen inzake de backward compatibility met accessoires.

6. Nieuwe camera
Dan denken we aan de nieuwe iSight-camera. Deze camera op de iPhone 5s is namelijk aanzienlijk opgewaardeerd in vergelijking met de eerdere versie. De sensor is 15 procent groter en ook de flitser kreeg een upgrade waardoor de kleuren waarachtiger kleuren worden vastlegt. Men zou verwachten dat Apple deze camera ook gebruikt in de nieuwe iPad.

iPad mini 2
1. Scherm
Een van de belangrijkste klachten over de originele iPad mini was de schermresolutie. Het scherm is niet slecht, maar omdat veel mensen gewend zijn aan retinaschermen in iPad en iPhone is het even wennen. De resolutie van 1024×768 pixels voelde als een stap terug. Veel mensen kijken uit daar een iPad mini met retinascherm. De geruchten spreken elkaar op dat punt tegen. Eerder circuleerden er geluiden dat Apple toch retinaschermen had besteld voor de iPad mini. Code in iOS 7 wekte de indruk dat de iPad mini 2 toch geen retinascherm krijgt. Maar de doorgaans goedingelichte Wall Street Journal sprak dat meteen tegen: Apple heeft toch retinaschermen besteld voor de iPad mini 2. Dit betekent een resolutie van 2048 bij 1536 pixels, viermaal zoveel pixels als de originele iPad mini en de iPad 3 en iPad 4. Omdat het scherm kleiner is, zitten de pixels echter dichter op elkaar, waardoor je nog scherpere beelden krijgt. Concurrenten Nexus 7 en Kindle Fire HD hebben een resolutie van 1280×800 pixels.

2. Kleuren
Apple zal bij de iPad 5 en iPad mini 2 waarschijnlijk kiezen voor nieuwe kleuren, identiek aan de kleuren van de iPhone 5s. De combinatie wit/zilver zal vrijwel ongewijzigd blijven bestaan, maar daarnaast worden de kleuren spacegrijs en goud ingevoerd. Op bovenstaande foto is al een iPad mini 2-behuizing in goud te zien. De kleur goud neigt iets meer naar champagne, maar omdat dit een geregistreerde term is mag Apple het niet gebruiken.

3. Touch ID
Bij de iPhone 5s introduceerde Apple een Touch ID vingerafdrukscanner om moeiteloos toegang te krijgen tot je apparaat. Met de vingerafdrukscanner kun je ook aankopen in de iTunes Store doen, zonder dat je steeds je wachtwoord moet invoeren. Mogelijk krijgt de iPad mini 2 ook een dergelijke Touch ID-scanner.

4. Design
De iPad mini bracht een nieuw design met zich mee: een smalle schermrand en een hoekiger design. De iPad mini 2 zal naar verwachting hetzelfde design hebben, eventueel met nog smallere schermranden. Als Apple voor een retinascherm in de iPad mini 2 kiest, is er een grotere batterij nodig om de batterijduur van 10 uur te handhaven. Dit zou kunnen leiden tot een iets zwaardere uitvoering, zoals ook bij de iPad 3 gebeurde. Nieuwe IGZO-schermtechnologie van Sharp zou kunnen leiden tot een dunnere tablet. Apple zou ook aan het kijken zijn naar nieuwe materialen voor het frontglas en de rand eromheen. Een gelekte foto van de mogelijke iPad mini 2-achterkant is ongeveer dezelfde behuizing te zien. Er zijn geruchten dat Apple kiest voor een achterkant in meerdere kleuren.

5. Processor
De iPad mini had dezelfde Apple A5-processor als de iPad 2. Als Apple bij de iPad mini 2 kiest voor een scherm met hogere resolutie, dan zal een snellere grafische processor nodig zijn. De iPad mini 2 zou dan bijvoorbeeld de Apple A6X-processor kunnen krijgen, die ook al in de iPad 4 aanwezig is. Geruchten spreken echter over een nieuwe A7-processor met M7 motion co-processor die ook in de iPhone 5s aanwezig is of wellicht een A7X-processor. Zelfs als de schermresolutie hetzelfde blijft, is de kans groot dat Apple voor een nieuwe processor gaat kiezen uit de A6- of A7-familie.

6. Opslag
De verwachting is dat de iPad mini 2 dezelfde opslagcapaciteit heeft als z’n voorganger dus 16GB, 32GB en 64GB. Er is inmiddels al een 128GB iPad 4, maar die is gericht op zware gebruikers die veel data moeten opslaan, zoals fotografen. Veel nieuws wordt op het gebied van opslagcapaciteit niet verwacht. Apple probeert gebruikers steeds meer naar online opslag zoals iCloud te bewegen; meer opslagcapaciteit heeft daarom geen hoge prioriteit.

7. Camera
De camera aan de achterzijde van de originele iPad mini is een 5-megapixelcamera. Apple kan ervoor kiezen om dit bij de iPad mini 2 zo te laten of te verbeteren naar een 8-megapixelcamera. De 1,2-megapixelcamera voor FaceTime en zelfportretten zou ook een upgrade kunnen krijgen, maar Apple lijkt daar geen prioriteit te leggen. De frontcamera in de iPhone 5s heeft ook nog steeds een resolutie van 1,2 megapixels.

Mac Pro
Tijdens de WWDC kondigde Apple de nieuwe Mac Pro al aan. Verwacht wordt dat deze nogmaals geïntroduceerd wordt en ook gelijk beschikbaar komt in de Apple Stores.

http://foto.ultimation.nl/macpro/change_title.png

Toen we besloten een nieuwe Mac Pro te maken, hebben we alle elementen waaruit een professionele computer is opgebouwd op een rij gezet: grafische voorzieningen, opslagruimte, uitbreidingsmogelijkheden, rekenkracht en geheugen. En vervolgens stelden we onszelf de taak om elk van deze elementen op de beste, meest vooruitstrevende manier te ontwerpen. Daardoor is er uiteindelijk iets heel nieuws ontstaan. Iets totaal anders dan alles wat we eerder hebben gemaakt. Iets ook dat breekt met de huidige status quo. Hier gunnen we je alvast een blik op de toekomst van de professionele computer.

http://foto.ultimation.nl/macpro/power_title.png

Met twee grafische processors, PCI Express-flashopslag, snelle Thunderbolt 2-technologie, de nieuwste generatie Xeon-processors, supersnel geheugen en ondersteuning voor 4K-video levert de nieuwe Mac Pro altijd de beste prestaties.

http://images.apple.com/euro/mac-pro/a/titles_nl/images/processor_title.png
De nieuwe Mac Pro is een echte krachtpatser. Het begint met de Intel Xeon E5-chipset van de nieuwe generatie. Dankzij configuraties met maximaal 12 cores rekenkracht, tot 40 GB/s PCI Express-bandbreedte van de derde generatie en drijvende-komma-instructies met een bitbreedte van 256 bits weet je zeker dat je nooit snelheid tekort komt.

http://images.apple.com/euro/mac-pro/a/titles_nl/images/memory_title.png
Elk onderdeel van de nieuwe Mac Pro is geoptimaliseerd voor de beste prestaties, zoals de 1866‑MHz DDR3-geheugencontroller met vier kanalen. Deze levert een geheugenbandbreedte van maximaal 60 GB/s, wat betekent dat zelfs de zwaarste klussen zó geklaard zijn. En omdat het om ECC-geheugen gaat, zal je renderingtaak, video-export of simulatie niet worden onderbroken vanwege fouten van het tijdelijke geheugen.

http://images.apple.com/euro/mac-pro/a/titles_nl/images/graphics_title.png
Vroeger werd de rekenkracht van pro computers vooral bepaald door de CPU. Nu de prestaties van grafische processors sterk zijn toegenomen, gebruiken steeds meer ontwikkelaars die kracht voor hun programma’s. Voor de nieuwe Mac Pro hebben we dan ook een nog krachtigere grafische-processorarchitectuur ontwikkeld. De nieuwe Mac Pro bevat maar liefst twee geavanceerde AMD FirePro-videokaarten met tot 6 GB speciaal VRAM. Met al die kracht kun je 4K-video op volledige resolutie bewerken terwijl je tegelijkertijd op de achtergrond effecten rendert. En dan heb je nog genoeg kracht over om ook nog eens drie 4K-hogeresolutieschermen aan te sluiten.

http://images.apple.com/euro/mac-pro/a/titles_nl/images/storage_title.png
Je hebt flashopslag en je hebt de nieuwste PCI Express-flashopslag. We hebben het dan over opslag met tot 2,5 keer de snelheid van de snelste SATA solid-state schijf en meer dan 10 keer de snelheid van een 7200-rpm SATA harde schijf. De meeste flashopslagsystemen maken verbinding via SATA-bussen die zijn ontworpen voor harde schijven die veel langzamer draaien. De nieuwe Mac Pro is echter gebaseerd op de nieuwe PCI Express-flashcontrollertechnologie, wat zorgt voor de snelste solid-state schijven die standaard in een desktopsysteem beschikbaar zijn. Opstarten, programma’s starten en zelfs het openen van gigantische bestanden gaat dan ook razendsnel.

http://images.apple.com/euro/mac-pro/a/titles_nl/images/thermal_title.png
De nieuwe Mac Pro biedt een ongeëvenaarde kracht in een onvoorstelbaar kleine behuizing. Dit is voor een belangrijk deel te danken aan de geïntegreerde thermische kern. Er worden geen warmteafvoerkanalen en ventilatoren gebruikt om de processor en videokaarten te koelen, maar één stuk aluminium dat zorgt voor een optimale luchtstroom en een maximale warmtegeleiding. De warmte wordt weggeleid van de processor en videokaarten en wordt uniform verdeeld. Als één processor minder hard werkt dan de andere, kan de extra warmtecapaciteit hierdoor efficiënt over de processors worden verspreid. Nooit eerder is er een computer op deze manier gebouwd. En toch is het zó vanzelfsprekend dat je je moeilijk kunt voorstellen dat iemand het nog anders zou doen.

MacBook Pro
Er gaan niet veel geruchten rond over de MacBook Pro. Verwacht wordt dan ook dat het slechts om een kleine upgrade van de bestaande modellen gaat. Het betreft hier dus een 'stille update'.

AppleTV
Net als de MacBook Pro wordt verwacht dat het hier om een stille update gaat.

Bronnen
http://www.zdnet.nl/artic...erwachten-van-de-ipad-5-/
http://www.iphoneclub.nl/...pad-evenement-22-oktober/
http://www.ad.nl/ad/nl/55...event-op-22-oktober.dhtml
http://www.iphoneclub.nl/dossiers/ipad-mini-2/
http://www.apple.com/nl/mac-pro/
http://www.applespot.nl/5...ook-pro-ipads-en-mac-pro/

Ultimation wijzigde deze reactie 17-10-2013 01:16 (92%)

• RickvN
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 28-11 20:40
Ik verwacht eigenlijk alleen maar updates en dat de echte nieuwe spullen volgend jaar pas komen, zoals de grotere iPhones, grotere iPad, iWatch en de iTV.

Ik wacht in ieder geval op de iPad 5 *O*. Óók mijn TF101 is toe aan een upgrade!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Chrisjuh_15
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14-12 16:28

Chrisjuh_15

Facta non verba

Eindelijk! Ik wacht al een aantal weken op de aankondiging van een nieuwe iPad Mini en ik hoop ook echt dat het een Retina scherm krijgt!

• Lizardz
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-12 18:43
Ik wacht zelf al een tijdje op de nieuwe 15' Macbook Pro Retina. Ik verwacht wel dat deze volgende week ook gepresenteerd zal worden. Mede ook doordat Apple ontwikkelaars heeft gevraagd hun apps voor het nieuwe OS klaar te maken. Ben alleen benieuwd of hij veel verbeterd zal worden of dat voornamelijk de batterijduur aangepakt zal worden.

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 10:51

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik ben wel verbaasd, de nieuwe Ipad mini retina werd altijd van gezegd dat die pas later, zelfs 2014 zou uitkomen.

En nu ineens zo snel? Ik ben wel benieuwd wat de waarschijnlijkheidsfactor van deze berichten is.

• kx22
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01-12 14:42
Gezien de titel verwacht ik wel iets speciaals.
De iPads geloven we nu wel. Dat de verkopen omlaag zijn gegaan ligt ook aan het feit dat onderhand iedereen al zo een ding thuis heeft liggen.
Jammer dat ze iets van die Mac Pro hebben verklapt, want het is een onwijs mooi ding. Nu de specs nog. Ik verwacht eigenlijk niet al teveel van de specs, gezien de grote van de kast.

• Tennisbal
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-04 17:39
Wederom geen livestream of toch wel?

• ZpAz
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14-12 21:29
quote:
RickvN schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 07:38:
Ik verwacht eigenlijk alleen maar updates en dat de echte nieuwe spullen volgend jaar pas komen, zoals de grotere iPhones, grotere iPad, iWatch en de iTV.

Ik wacht in ieder geval op de iPad 5 *O*. Óók mijn TF101 is toe aan een upgrade!
Als er al een iWatch / iTV aankomt worden die never nooit niet in hetzelfde jaar aangekondigd.

Ik verwacht nieuwe cover's bij dit event. :+

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• RaydeJee
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14-12 21:48
We gaan er weer voor zitten. *O*

 MacBook Pro Retina 13" 2015 / MacBook Pro 13" 2012 / iPhone 7 Black 

• jakob558
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 10:27
quote:
Tennisbal schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:15:
Wederom geen livestream of toch wel?
Is nog niet duidelijk gemaakt. Met WWDC was wel een livestream, tijdens het iPhone event was er natuurlijk ook het iTunes concert, mogelijk nu dus wel een livestream ;)

• Philflow

Philflow

We've got a lot to cover: wellicht een dubbelzinnige hint naar enerzijds een grotere ipad, anderzijds veel nieuwe producten?

• Daan00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13-12 17:59
Ik denk stiekem ook dat 'We still have a lot to cover' op een nieuw product slaat, maar aan de andere kant, met een nieuwe iPad, iPad mini, Apple TV en eventueel Mac mini, Macbook Pro blijft er weinig tijd over voor een totaal nieuw product.

Of zou het slaan op een smartcover, maar dan écht smart, als in, ingebouwde batterij/zonnecel?

• RobbieB
quote:
kx22 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:43:
Jammer dat ze iets van die Mac Pro hebben verklapt, want het is een onwijs mooi ding. Nu de specs nog. Ik verwacht eigenlijk niet al teveel van de specs, gezien de grote van de kast.
Specs zijn al bekend:
- tot 12 cores XEON CPU
- 4-kanaals 1866 MHz ram tot 60 GB/s
- Dual AMD FirePro GPU
- PCIe SSD's

Meer info: www.apple.nl/macpro

• funk-e
  • Laatst online: 11-12 23:00
Ik ben erg benieuwd.
Ik denk niet dat we tot 2014 hoeven te wachten op retina iPad mini's, die zullen ongetwijfeld op dit event gepresenteerd worden. Dat zou mij trouwens erg goed uitkomen, aangezien ik daar al sinds de introductie van de iPad mini op wacht ;)

Ik verwacht trouwens ook een prijsverlaging van de mini naar 299.-

...less is more

• NvM
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08:39
quote:
funk-e schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:20:
Ik verwacht trouwens ook een prijsverlaging van de mini naar 299.-
Waarom? Verwacht je dat of hoop je dat?

• Ultimation
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 28-11 11:00

Ultimation

Het is als Appels en peren

Topicstarter
Startpost geüpdatet.

rMBP 13" (2012) [8GB RAM, 256GB SSD]

• Philflow

Philflow

quote:
NvM schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 00:00:
[...]
Waarom? Verwacht je dat of hoop je dat?
Persoonlijk verwacht ik dat de prijs hetzelfde blijft. Google Nexus 7, de andere populaire kleine tablet, heeft ook een beter scherm en snellere CPU gekregen terwijl de prijs ~ hetzelfde is gebleven.

Niet dat Apple altijd slaafs de markt volgt maar imo is het toch een indicatie.

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Mijn gevoel is een 12 inch iPad die een volledige versie van OS X 10.9 draait. Wishfull thinking I know, maar dat zou voor mij de logische volgende stap zijn die ze nog te coveren hebben.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• KriCo
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 07-12 18:27
Als er hints in de uitnodiging zitten hoop ik dat ze met "...a lot to cover" hinten naar meer talen coveren met Siri... waaronder het Nederlands!

• Philflow

Philflow

quote:
BillSpaarbank schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:12:
Mijn gevoel is een 12 inch iPad die een volledige versie van OS X 10.9 draait. Wishfull thinking I know, maar dat zou voor mij de logische volgende stap zijn die ze nog te coveren hebben.
Ik vind het niet zo gek, 'a lot to cover': 12 inches to cover. Wat wel gek zou zijn is dat er vrij weinig berichten over zijn gelekt.

Philflow wijzigde deze reactie 17-10-2013 09:28 (8%)

• BillSpaarbank
  • Niet online
quote:
Philflow schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:27:
[...]

Ik vind het niet zo gek, 'a lot to cover': 12 inches to cover. Wat wel gek zou zijn is dat er vrij weinig berichten over zijn gelekt.
Het zal ook wel niet, maar de tijd is er wel rijp voor nu Windows 8 op tablets niet echt strom loopt. Ik kreeg voor het eerst het gevoel van een volwaardige Mac iPad toen de doorzichtige apple logo's op iPad geruchten in de wereld werden gebracht. We zien het volgende week wel. Met de juiste aansluitmogelijkheden voor een beeldscherm zou het best iets zijn waar ik warm van zou worden.

De eerste echte hybride tablet :)

En daarnaast, van de Mac Pro is ook niets gelekt, behalve wat Apple zelf heeft vrijgegeven. Als deze tablet in de states geproduceerd zou worden zou dat kunnen verklaren waarom er niets gelekt is. Ik droom nog even verder.

BillSpaarbank wijzigde deze reactie 17-10-2013 10:09 (14%)

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10:59
quote:
KriCo schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:24:
Als er hints in de uitnodiging zitten hoop ik dat ze met "...a lot to cover" hinten naar meer talen coveren met Siri... waaronder het Nederlands!
Dat zou fijn zijn, Siri in het Nederlands. Release van 10.9 zal ook aanstaande zijn dan.

• readytoflow
  • Niet online
quote:
Untouchablezz20 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:12:
[...]
Dat zou fijn zijn, Siri in het Nederlands. Release van 10.9 zal ook aanstaande zijn dan.
Ga nog maar niet juichen dan. Siri-NL gaat echt niet komen nu. Waarom zouden ze daar nu iets over zeggen en niet bij het Iphone/iOS 7 event?

- 10.9 is al een GM van uit. Die zal op/na 22-10 wel in de appstore staan inderdaad.

- iPad 5, gaan veel geruchten over. Look&feel van de mini, met de touchid van de iPhone, 64bit A7

- iPad mini, ??? wel of geen retina. Ik denk geen touch ID net zoals bij de 5S vs 5C

- Macbook Pro, de standaard? geen idee?, de Retina's krijgen Haswells en PCIe SSD's. Ik hoop op nog een leuke upgrade die ze verborgen hebben weten te houden.

- Mac Pro, releasedatum maken ze bekend.

-Nieuwe covers voor de iPad 5 (en misschien ook de mini)

- Apple TV, ik hoop op een leuke nieuwe feature voor de ATV4

• PBP
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11:14
quote:
BillSpaarbank schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:12:
Tim Cook heeft al eens aangegeven dat ze die kant niet op willen gaan. iOS en OSX zullen gescheiden blijven. OSX is grotendeels ook niet echt gemaakt voor touch.

Een grotere iPad zou al lang uitgelekt zijn. Denk dat we niet meer kunnen verwachten dan de iPad met mini uiterlijk (zoals gelekt). Een nieuwe iPad mini met retina. Specbumps van MacBooks, Mavericks datum, Mac Pro datum en eventueel nog een ATV4.

• KriCo
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 07-12 18:27
quote:
readytoflow schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:09:
[...]
Ga nog maar niet juichen dan. Siri-NL gaat echt niet komen nu. Waarom zouden ze daar nu iets over zeggen en niet bij het Iphone/iOS 7 event?
Ik ga er ook niet van uit, maar ik blijf hopen! ;)
Als ik mij niet vergis is er in het verleden éénmaal een taal toegevoegd bij een update naar een x.1 versie. Bij iOS 5.1 was Japans toegevoegd.

• MenN
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14-12 13:45
Zoals vaker hierboven is genoemd verwacht ik het volgende:
- iPad 5 met mini ontwerp, A7(x) & touchID
- iPad mini retina A6 en geen touchID
- ATV4 die weer net iets sneller is en wat leuke dingetjes kan doen met iTunes Radio. Maar verder weinig vernieuwends.
- De resterende Mac lineup naar Haswell en PCIe SSD.
- Ik denk zo dat de niet retina MPB eruitgegooit wordt, en dat de MBA dat segment gaat opvullen.
- Mavericks wordt gereleased.
- Mac pro wordt weer iets meer geshowed, maar niet gereleased (Q1 2014/WWDC 2014).

Verder geen heel schokkende dingen, daar zullen ze een apart event voor maken denk ik zo. Dat zie ik eerder gebeuren ergen Q1 2014. Er zijn ook niet echt veel overtuigende geruchten geweest dat er iets nieuws zal komen de 22ste.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• Robinvdh5
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14-12 15:54

Robinvdh5

Wubbalubbadubdub!

Ik ben benieuwd MenN, betreffende de Mac Pro; Hiervan staat op de website van apple al "Later dit jaar". Dus of dat echt Q1 wordt.. Ik hoop in elk geval van niet :+

Weddings are basically funerals with cake.

• Eswip
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 27-03-2017
quote:
Robinvdh5 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:55:
Ik ben benieuwd MenN, betreffende de Mac Pro; Hiervan staat op de website van apple al "Later dit jaar". Dus of dat echt Q1 wordt.. Ik hoop in elk geval van niet :+
Lijkt me ook niet.. Als ze vertraging opgelopen zouden hebben, dan ga je dat niet vermelden bij zo'n groot event wanneer alle schijnwerpers op je gericht zijn. Dan geef je dat voor een event via een persbericht wel aan.

Bij deze mijn verwachtingen:
  • iPad met vormfactor van iPad mini (smaller en dunner dus). A7x processor, geen Touch ID
  • iPad mini met Retina display: Heel iets dikker, A7x of A6x soc. Prijs omhoog naar $399,-
  • Huidige iPad mini naar $299,-
  • MacBook Pro's naar Haswell en ac-wireless
  • Mac Pro vanaf november beschikbaar
  • Mavericks binnen een week beschikbaar
  • Mogelijk een update van de AppleTV
  • Updates van apps (iWork, iLife etc, voor zowel Mac als iOS)
Niet alles hiervan zal besproken worden tijdens de presentatie. Normaal gesproken presenteren ze nooit zoveel en is het meer verspreid over het jaar. Maar ze kunnen nu niet anders. De meeste dingen op het lijstje zijn gewoon toe aan een vernieuwing.

Verder geen schokkende nieuwe gadgets. Mochten deze al komen, dan zeker niet voor 2014.

• PBP
Het is wel veel, maar ze hebben ook 'a lot to cover'. Denk ook niet dat ze veel aandacht besteden aan specbumps van de MBPR. En Mavericks zal wel even een korte samenvatting zijn en de releasedate+prijs.

• bn326160
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 02-12 20:53
Ik kijk alvast uit naar de komst van de nieuwe iPad Mini, of eventueel iPad 5. Afhankelijk van het scherm en de specs van de mini of het gewicht van de iPad 5 wat ik zal kopen. Ook ben ik voor de fun eens benieuwd hoeveel de Mac Pro zal kosten!

 rMBP 13" & iPhone 6

• Rubinski
  • Laatst online: 25-10 22:18

Rubinski

Dodelijk blond!

Ik hoop dat de Macbook Pro Retina's eindelijk eens worden geupdated met een Haswell CPU. De Macbook Air heeft die al sinds juni ...

Software is like sex, it's better when it's free

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04 17:39
Ik koop pas een Air als hij een retina scherm heeft, hopelijk wordt dat aangekondigd

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

quote:
Tennisbal schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:45:
Ik koop pas een Air als hij een retina scherm heeft, hopelijk wordt dat aangekondigd
Daar zou ik niet direct op hopen. Ik vrees dat er dan wat weinig verschil is tussen een Air en een Pro.

• PBP
quote:
Tennisbal schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:45:
Air is net vernieuwd dus nee, op z'n vroegst volgend jaar pas.

• Ni3l55
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 01-10-2015
Dit hoop ik te zien voor aankomend event:

5th gen. iPad; A7X chip, vormgeving van de iPad mini (smaller en dunner) en touch-ID.
verbeterde camera (van 5 naar 8mp) hoef ik niet te zien, de iPad is toch niet gemaakt om foto's mee te maken!

2th gen iPad mini: A7 chip (net zoals de iPhone 5), Retina scherm (er moet dan een betere batterij in daarom kan de mini wat dikker worden net zoals iPad 2->3rd gen. iPad). Geen verbeterde camera en touch-ID.

Verder verwacht ik dat de MacBook pro Retina, en eventueel de MacBook pro zonder Retina, een nieuwe chip krijgen, Hasswell, voor een langere batterijduur. De MacBook air Retina krijgt. En de puntjes op de i voor Mavericks en de Mac Pro.

Geïnteresseerd in een simpele, goedkope website, neem met mij contact op!

• Hermanitor
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 23-04-2014
Het zou veel logischer zijn als ze retina in de Airs overslaan en volgend jaar direct overgaan op IGZO. Veel zuiniger, dunner en hogere resolutie. Enig nadeel kan de prijs zijn. Retina vreet teveel energie en is een stuk dikker.

• Arosa
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08:43
Sinds de aankondiging 'we still have a lot to cover' verwacht ik een breder assortiment, maar dat is niet echt gebruikelijk voor Apple.

Ik hoop persoonlijk een beeldscherm en haswell-update voor de MacBook Pro non-retina (de 1280x800 kan tegenwoordig toch echt niet meer). Eigenlijk een soort Air, maar dan met dvd en mogelijkheden om zelf het werkgeheugen op te waarderen.

• Erulezz
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10-12 11:21
Wat ik toch wel het meeste hoop is dat ze bij de Mavericks update zeggen: Available Today!

In case of fire: Git commit, git push, leave building | V&A Advertenties | AlpenCams

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

quote:
Arosa schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:10:
Sinds de aankondiging 'we still have a lot to cover' verwacht ik een breder assortiment, maar dat is niet echt gebruikelijk voor Apple.

Ik hoop persoonlijk een beeldscherm en haswell-update voor de MacBook Pro non-retina (de 1280x800 kan tegenwoordig toch echt niet meer). Eigenlijk een soort Air, maar dan met dvd en mogelijkheden om zelf het werkgeheugen op te waarderen.
Ik denk dat de gewone Macbook Pro er binnenkort uit gaat. Er is totaal geen reden meer om voor dat model te kiezen.

• Philflow

Philflow

quote:
PBP schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:46:
[...]

Air is net vernieuwd dus nee, op z'n vroegst volgend jaar pas.
Lijkt mij ook logischer. Hoe wel het erg vreemd is, imo, dat Apple een lagere resolutie verkoopt dan ongeveer iedere andere ultrabook fabrikant

• Muthas
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Interessant trouwens hoe vaak Apple 4k-schermen noemt in het stukje over de Mac Pro. Misschien dan toch...

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

quote:
Muthas schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:41:
Interessant trouwens hoe vaak Apple 4k-schermen noemt in het stukje over de Mac Pro. Misschien dan toch...
Doel je op een nieuw cinema display?

• JoostVerh
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14-12 15:45

• MenN
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14-12 13:45
quote:
Rubinski schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:55:
[...]

Doel je op een nieuw cinema display?
Een 4k 27" thunderbolt display zou best enorm vet zijn, of zouden ze dan echt uitpakken en de huidige resolutie verdubbelen. Dat zou dan uitkomen op 5120*2280 :9~ dat zal me dan een schermpje zijn :D

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• Safaci
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14-12 21:41

Safaci

Transhumanist

quote:
MenN schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:38:
[...]

Een 4k 27" thunderbolt display zou best enorm vet zijn, of zouden ze dan echt uitpakken en de huidige resolutie verdubbelen. Dat zou dan uitkomen op 5120*2280 :9~ dat zal me dan een schermpje zijn :D
De prijs zullen ze dan waarschijnlijk verviervoudigen. :P

"All living organisms are no more than walking algorithms" - A. Kadmon Killed by bad philosophy PSN: Saffaci (GTAV, Driveclub)

• PBP
Apple event predictions from KGI

iPad 5 verliest dan behoorlijk wat gewicht vergeleken met z'n voorgangers.

• Philflow

Philflow

Hier ben ik zelf wel 'bang' voor:
quote:
iPad mini: Retina display expected, but there have been questions about production and whether Apple be able to ship the new device in significant quantities, if at all, before the holidays.
http://www.macrumors.com/...t-ipads-mac-pro-and-more/

• Koen-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 04-11 09:46
quote:
Dat zal dan toch wel iets anders zijn dan een update? :*)

• RickvN
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 28-11 20:40
Zonde dat er waarschijnlijk geen touch id op komt. De vingerafdrukscan bevalt echt uitstekend en had ik graag op de iPad 5 gezien.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• PBP
quote:
RickvN schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:38:
Zonde dat er waarschijnlijk geen touch id op komt. De vingerafdrukscan bevalt echt uitstekend en had ik graag op de iPad 5 gezien.
Zou best een vreemde keuze zijn. Maar wat ik ook vreemd vind is dat in de eerder gelekte behuizing van de iPad5 geen homebutton paste maar wel een touchid.

edit: dit filmpje dus

PBP wijzigde deze reactie 20-10-2013 16:05 (9%)

• Daan00
Stel dat Apple met een iPad mini met Retina display komt, wordt die óf duurde, maar nog fantastischer zou zijn, zelfde prijs, en de 1e generatie naar $299, wat neerkomt op prijzen van onder de 200,- euro. In dat geval is het een zeer geduchte concurrent voor bijvoorbeeld de Nexus 7.

• RobbieB
quote:
Daan00 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:15:
Stel dat Apple met een iPad mini met Retina display komt, wordt die óf duurde, maar nog fantastischer zou zijn, zelfde prijs, en de 1e generatie naar $299, wat neerkomt op prijzen van onder de 200,- euro. In dat geval is het een zeer geduchte concurrent voor bijvoorbeeld de Nexus 7.
Not gonna happen. Dan wordt de marge te laag. En Apple doet geen 'budget'. Dollarprijzen omrekenen heeft sowieso geen zin, die kun je beter 1-op-1 overzetten ivm BTW, downloadheffingen, e.d.

Mijn verwachting:

iPad Mini retina ¤349 (misschien zelfs ¤399, maar dan wordt het wel erg duur voor een 'mini')
iPad Mini ¤299 (misschien ¤279, maar zeker niet lager)

• Bartjeee
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Ik hoop op een Macbook/iPad hybrid maar dat zal wel niet gebeuren.

• pposthoorn
  • Laatst online: 14-12 15:27

pposthoorn

Constructeur / Projectleider

Ik zou heel graag een nieuw Thunderbolt Display zien met design van de nieuwe iMacs, USB3 en minder glossy. 4K of retina zou leuk zijn maar dat kan denk ik niet op TB1.

VW e-Golf 2018

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

quote:
Bartjeee schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:59:
Ik hoop op een Macbook/iPad hybrid maar dat zal wel niet gebeuren.
Ain't gonna happen. OSX is niet echt geschikt voor touch devices en Cook heeft zelf al aangegeven dat hij niets in zo'n hybrid apparaat ziet.

• The Mechanic
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-12 20:17
Tijdens de launch van de eerste mbpr was er niet gelijk een optie voor 16GB geheugen, toch? Zou dat nu wel het geval zijn met de refresh?

• Bartjeee
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
quote:
Rubinski schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:03:
[...]

Ain't gonna happen. OSX is niet echt geschikt voor touch devices en Cook heeft zelf al aangegeven dat hij niets in zo'n hybrid apparaat ziet.
Ik verwacht het ook niet, al lees je tussen de geruchten van een grotere iPad dat dit wellicht toch tot de mogelijkheden behoort.

• Philflow

Philflow

quote:
Rubinski schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:03:
[...]
en Cook heeft zelf al aangegeven dat hij niets in zo'n hybrid apparaat ziet.
Nou zegt dat niet al te veel. Ik meen me te herinneren dat Jobs heeft aangegeven niets te zien in een kleinere iPad dan 10 inch.

• Eswip
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 27-03-2017
quote:
Philflow schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:04:
[...]

Nou zegt dat niet al te veel. Ik meen me te herinneren dat Jobs heeft aangegeven niets te zien in een kleinere iPad dan 10 inch.
Dat klopt.. Apple zegt vaker "dit is geen goed idee" en later komen ze er zelf mee, maar vaak betekent dit dat ze gewoon nog geen manier hebben gevonden om het goed uit te voeren. Kijk bijvoorbeeld naar de iPhone, Apple heeft geen 5" telefoon omdat ze nog geen manier hebben gevonden om het handig te kunnen bedienen, maar ik verwacht volgend jaar wel een grotere telefoon (misschien geen 5, maar 4,6 inch ofzo). De vraag is dan of ze ook echt iets hebben bedacht waardoor het makkelijker te bedienen is (denk bijvoorbeeld aan een telefoon dat helemaal scherm is, zo kan het scherm groter worden zonder dat de behuizing ook groter wordt), of dat ze onder de "druk" zullen bezwijken van de concurrentie, die wel met grotere telefoons op de markt komt.

Maar dat laatste is nou juist het punt bij de iPad.. Microsoft heeft nog niet bewezen dat mensen zitten te wachten op een hybrid. Windows 8 wordt nou niet heel goed ontvangen en hun "compromisloze" aanpak wordt juist vaak gezien als het grootste bezwaar. Daar komt nog eens bij dat ze met Windows 8.1 dat ook iets hebben ingezien en toch wat kleine stapjes terug zetten.

Kortom, ik verwacht voorlopig zeker nog geen hybrid laptop/tablet van Apple :)

• Nipje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14-12 16:23
Ik hoop dat de nieuwe ipads een beetje snel te bestellen zijn. Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang dat normaal duurt na de introductie van een nieuwe ipad, heb me hier nooit in verdiept. Nu wil ik er toch eentje aan gaan schaffen :D

• PBP
quote:
Nipje schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:50:
Ik hoop dat de nieuwe ipads een beetje snel te bestellen zijn. Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang dat normaal duurt na de introductie van een nieuwe ipad, heb me hier nooit in verdiept. Nu wil ik er toch eentje aan gaan schaffen :D
iPad4 is 23oktober geïntroduceerd op de keynote en 2november verkocht. Zal wel weer iets soortgelijks zijn.

• Arrigi
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 12-12 17:02
quote:
Rubinski schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:38:
[...]

Ik denk dat de gewone Macbook Pro er binnenkort uit gaat. Er is totaal geen reden meer om voor dat model te kiezen.
Ik hoop alsnog op een update.. Zit nu met een 2010 13" MBP en zou daar graag een snellere versie van zien. Echter heb ik nu een 750GB hybride schijf en biedt een SSD gewoon te weinig opslag. Sleuren met een externe schijf is m'n ding niet. Optisch gebruik ik ok nog relatief vaak, maar ik kan ermee leven als die wegvalt.

En de hogere DPI is me de hogere prijs niet waard. Da's eerder een "nice to have" waar ik weinig interesse in heb.

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

quote:
Arrigi schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:04:
[...]

Ik hoop alsnog op een update.. Zit nu met een 2010 13" MBP en zou daar graag een snellere versie van zien. Echter heb ik nu een 750GB hybride schijf en biedt een SSD gewoon te weinig opslag. Sleuren met een externe schijf is m'n ding niet. Optisch gebruik ik ok nog relatief vaak, maar ik kan ermee leven als die wegvalt.

En de hogere DPI is me de hogere prijs niet waard. Da's eerder een "nice to have" waar ik weinig interesse in heb.
Waarom dan geen MBA?

• BillSpaarbank
  • Niet online
quote:
Omdat de opslag dan nog steeds beperkt is... Voor zover ik weet zijn er niet echt lekkere hybride HDD's voor de MBA.

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

quote:
BillSpaarbank schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:28:
[...]

Omdat de opslag dan nog steeds beperkt is... Voor zover ik weet zijn er niet echt lekkere hybride HDD's voor de MBA.
Nja, in mijn ogen kom je met 256GB al een heel eind. Je moet jezelf de vraag stellen of je je filmcollectie wel ten allen tijde mee moet zeulen. Je kan natuurlijk ook altijd opteren voor een SSD van 512GB he ;)

• Arrigi
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 12-12 17:02
Geen MBA omdat je dan behoorlijk wat minder performance krijgt vergeleken met een MBP. Verder: SSD en ook nooit een optische drive. Over de aansluitingen ben ik niet zeker, nooit gecheckt omdat de MBA nooit een serieuze optie leek.

En "in mijn ogen" kom je met 256GB helemaal niet zover. Een groot deel van mijn opslag wordt ingenomen door foto's. Misschien wil ik de vrijheid om me niet te moeten beperken tot 3 films, één game, één VM en een paar foto's? Je weet zelf ook dat een SSD vergeleken met een HDD een stuk duurder is.

Mijn huidige MBP was besteld met 500GB HD en intussen is die vervangen door een 750GB exemplaar, een SSD van gelijke grootte brengt de prijs al heel erg omhoog.

Al dat ik ermee wil zeggen: bekijk het ook van een andere kant. Ik hoop dat Apple dat ook doet, al zijn ze erg goed in het uitsluiten van een markt om gigantische winsten te waarborgen. Sommigen hebben gewoon een voorkeur voor meer opslag en willen er geen astronomisch bedrag voor neerleggen.

Arrigi wijzigde deze reactie 21-10-2013 15:58 (17%)
Reden: toevoeging laatste alinea

• Chrisjuh_15
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14-12 16:28

Chrisjuh_15

Facta non verba

Type-covers anyone? Er zijn geruchten dat Apple daar net als Microsoft mee bezig is..

http://www.redmondpie.com...ing-to-ex-apple-employee/

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

quote:
Chrisjuh_15 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:40:
Type-covers anyone? Er zijn geruchten dat Apple daar net als Microsoft mee bezig is..

http://www.redmondpie.com...ing-to-ex-apple-employee/
Dat zou inderdaad mooi passen bij de titel van het event :)

• BillSpaarbank
  • Niet online
Of bij een iPad met OS X :+

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

quote:
OSX is niet touch friendly genoeg.

• Daan00
quote:
RobbieB schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:25:
[...]

Not gonna happen. Dan wordt de marge te laag.
Mijn verwachting:
iPad Mini retina ¤349 (misschien zelfs ¤399, maar dan wordt het wel erg duur voor een 'mini')
iPad Mini ¤299 (misschien ¤279, maar zeker niet lager)
Oei, een korting van ¤36 euro op een iPad mini van een jaar oud. Apple biedt de Mini nu voor 335 aan, maar, is via andere kanalen al te krijgen voor ¤288. Het lijkt mij heel sterk dat een iPad Mini van een jaar oud duurder gaat worden ;)

Ik heb de dollar-eurokoers niet op die manier omgezet, maar, gekeken wat hij nu bij Apple kost, en daarna bij andere bedrijven in de PW...

Daarbij, ¤399 voor een iPad Mini, dan kan je beter een iPad 2 kopen, die nu ¤405 via Apple kost, 340 via andere kanalen...

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14-12 22:18
De hype loopt weer weer aardig op, er wordt volgens sommige geruchten gerekend op een update van zo'n beetje de hele productcatalogus van Apple: nieuwe iPads en MPB(R)s, de nieuwe Mac Pro, een update voor de Mac Mini, een nieuw Thunderbolt Display en een Apple TV update (alleen de iPhone, iPods, iMac en MBA zouden er dan niet bij zitten). Sommigen verwachten zelfs dat ook de iWatch morgen wordt aangekondigd.

Het lijken mij allemaal weer zwaar overspannen verwachtingen. Bovendien: Apple houdt er niet van om Press events voor heel veel verschillende apparaten te bundelen. Dat is ook verstandig, want je wilt A: zoveel mogelijk focus op een bepaalde productgroe, B: een eenvoudige boodschap richting klanten en C: vaker in het nieuws komen.

Het zou mij niet verbazen als het morgen alleen over de iPads gaat. Rondom de Macs en OS X Mavericks zou ik eerlijk gezegd een apart event verwachten. Dat zou zelfs nog kunnen binnen een maand, vlak voor Thanksgiving/Holiday season. Of misschien is het wel andersom: morgen een OS X event en volgende maand een iPad event.

Ik hoop uiteraard dat ik het fout heb en dat Apple morgen een complete wagonlading aan nieuwe producten over ons uit stort :)

Herko_ter_Horst wijzigde deze reactie 21-10-2013 17:56 (13%)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Philflow

Philflow

quote:
Daan00 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:36:
[...]
Daarbij, ¤399 voor een iPad Mini, dan kan je beter een iPad 2 kopen, die nu ¤405 via Apple kost, 340 via andere kanalen...
huh? de mensen die de ipad mini (2) kopen willen juist een kleiner en handzaam apparaat.

(niet dat ik geloof dat ie 399 gaat worden trouwens. Ik zet in op 329)

• StephaN900
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Laten we idd hopen dat je het fout hebt :). Ik en velen anderen met mij wachten toch al behoorlijk lang op een refresh van mbp retina.
Ik vind het vreemd dat ze nog steeds laptops van 2k+ verkopen met de vorige generatie cpu's, de haswell line-up mag er echt wel aankomen onderhand, als ze tot volgend jaar wachten met een refresh zou ik heel raar staan te kijken.

Maar goed nog 1 dag en dan hopen dat ze snel in de winkels liggen.

• PBP
quote:
Herko_ter_Horst schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:46:
De hype loopt weer weer aardig op, er wordt volgens sommige geruchten gerekend op een update van zo'n beetje de hele productcatalogus van Apple: nieuwe iPads en MPB(R)s, de nieuwe Mac Pro, een update voor de Mac Mini, een nieuw Thunderbolt Display en een Apple TV update (alleen de iPhone, iPods, iMac en MBA zouden er dan niet bij zitten). Sommigen verwachten zelfs dat ook de iWatch morgen wordt aangekondigd.

Het lijken mij allemaal weer zwaar overspannen verwachtingen. Bovendien: Apple houdt er niet van om Press events voor heel veel verschillende apparaten te bundelen. Dat is ook verstandig, want je wilt A: zoveel mogelijk focus op een bepaalde productgroe, B: een eenvoudige boodschap richting klanten en C: vaker in het nieuws komen.

Het zou mij niet verbazen als het morgen alleen over de iPads gaat. Rondom de Macs en OS X Mavericks zou ik eerlijk gezegd een apart event verwachten. Dat zou zelfs nog kunnen binnen een maand, vlak voor Thanksgiving/Holiday season. Of misschien is het wel andersom: morgen een OS X event en volgende maand een iPad event.

Ik hoop uiteraard dat ik het fout heb en dat Apple morgen een complete wagonlading aan nieuwe producten over ons uit stort :)
Geruchten zijn er altijd. Maar de wat betrouwbaardere sites melden alleen iPads, OSX,MacPro,MBP updates. Ze gaan niet een apart event organiseren voor een specbump van de MBP. Ze hebben het op deze manier wel vaker gedaan. OSX hetzelfde, alles is al bekend gemaakt in eerdere keynotes. Ze vatten alles even kort samen en noemen een releasedate+prijs. Mac Pro is ook al bekend dus daar zullen ze ook geen half uur over praten.

• pposthoorn

pposthoorn

Let the count down begin :)

Sorry, kon het niet laten.

Ik ben nu toch wel erg benieuwd of een touch id sensor in de nieuwe ipad komt.

VW e-Golf 2018

• PBP
quote:
pposthoorn schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:00:
Let the count down begin :)

Sorry, kon het niet laten.

Ik ben nu toch wel erg benieuwd of een touch id sensor in de nieuwe ipad komt.
Ik ook. Al zal het me ook aan m'n reet roesten als hij er niet inzit :+ .

• pposthoorn

pposthoorn

quote:
PBP schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:01:
[...]

Ik ook. Al zal het me ook aan m'n reet roesten als hij er niet inzit :+ .
Ik koop hem ook wel als hij er niet in zit, maar bij de 5S lijkt het mij wel leuk als ze hetzelfde werken.

VW e-Golf 2018

• Philflow

Philflow

Ik heb mijn Ipad Mini nog net kunnen verkopen zojuist. Ben erg benieuwd naar morgen.

• Bobo221
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11-12 23:18
weet er iemand toevallig of het event live gestreamd gaat worden?

• PBP
quote:
Bobo221 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:16:
weet er iemand toevallig of het event live gestreamd gaat worden?
Al Gore heeft daar wel naar gehint. We zullen het morgen zien (vaak word het pas paar uur van tevoren bekend)

• funk-e
  • Laatst online: 11-12 23:00
quote:
Philflow schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:13:
Ik heb mijn Ipad Mini nog net kunnen verkopen zojuist. Ben erg benieuwd naar morgen.
wat heb je ervoor gekregen?

...less is more

• Philflow

Philflow

quote:
funk-e schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:55:
[...]
wat heb je ervoor gekregen?
230. Een week eerder had ik hem voor 250 kunnen verkopen maar er is nu een overschot aan aanbod.

• kevinl
  • Registratie: januari 2000
Is dat een mini 3G?
Ik hoop mijn mini 3G nog te kunnen verkopen voor 300 euro.

• Philflow

Philflow

Mini wifi 16GB.

• kevinl
Hmm dan is 70 euro meer voor 3G een beetje wishful thinking. Ik denk dat ik de mini 3G wel voor 250 moet kunnen verkopen.

• Philflow

Philflow

quote:
kevinl schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 08:35:
Hmm dan is 70 euro meer voor 3G een beetje wishful thinking. Ik denk dat ik de mini 3G wel voor 250 moet kunnen verkopen.
Imo kun je beter de 2e hands prijs baseren op de huidige nieuw prijzen. De goedkoopste Mini 3G is >400 euro. Dan is 300 euro geen gek bedrag.

Ik zat immers maar zo'n 50 euro onder de nieuwprijs.

• LearnDriver
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14-12 09:51

Bron: http://www.macrumors.com/

We kunnen iig kijken :P

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

quote:
Zijn er ook streams voor non-appletv gebruikers?
Edit: Net even het artikel op Macrumors gelezen, de stream komt waarschijnlijk ook hier beschikbaar: http://www.apple.com/apple-events/

Rubinski wijzigde deze reactie 22-10-2013 12:57 (17%)

• ASNNetworks
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 10:20
quote:
Rubinski schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:54:
[...]

Jup, zoals gewoonlijk bij de livestreams via http://www.apple.com/apple-events/.

Let wel op:
Streaming video requires Safari 4 or later on OS X v10.6 or later; Safari on iOS 4.2 or later; or QuickTime 7 on Windows. Streaming via Apple TV requires second- or third-generation Apple TV with software 5.0.2 or later.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• rayparlour
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12-12 13:02
quote:
Rubinski schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:54:
[...]

Volgens macrumors wel:

Apple should also be making the stream available through its website, but the announcement and page for the stream have yet to go live.

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

Zie edit ;)

• -TheNose-
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14-12 08:04
quote:
Serieus, ik zit echt te wachten tot Apple met een Surface achtig apparaat komt als vervanging van mijn 13"MBP (die ik niet zwaar gebruik, enkel office, beetje webdev en beetje photoshop) en Ipad3.
Gebruik liever 1 apparaat ipv EN een Iphone EN een Ipad (voornamelijk browsen in bed :P) en een MBP.

Hattrick! SC Oud-Beijerland (1359602), XBL: TheN0ze

• kevinl
De nieuwprijs is 465. Maar dat gaat niemand meer voor betalen tweedehands.
Ik ben wel tevreden met 250 euro. Tuurlijk is 300 eur geen gek bedrag. Maar je moet het wel kunnen verkopen.

• zynex
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23:40
Ben benieuwd. Ik ga de ipad 5 sowieso halen, maar ik hoop wel dat touchid erin verwerkt zit. De meeste bronnen lijken vrij zeker dat dit niet het geval is, maar het lijkt me wel apart. Dadelijk krijgen we weer dat gedoe dat er na 6 maanden een kleine update komt net als met de ipad 3/4 toen.

• rammes
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 23:32

rammes

koekebakker 1e klas

ik wacht ook met spanning af, nadat ik vorige week mijn mid2010 macbook-pro in bad heb laten vallen moet ik echt iets nieuws hebben.

Ik zou het doen!

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

• Bluebe
  • Registratie: maart 2011
  • Nu online

Bluebe

Roar

Hoe laat begint het event? 19:00 NL tijd?
Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True