Voetbalgekte? Ik snap het niet

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Stoney3K schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:18:
Het verschil is wel dat ik mensen nog nooit in Harry Potter-outfits met zijn allen bushokjes (of scheidsrechters) in elkaar heb zien trappen.
"Harry Potter fans may call it a unique movie advertising campaign, but the Wauwatosa Police Department calls it vandalism.

The word "Voldemort" has been written in permanent marker on 50 to 75 stop signs throughout the city,"

http://www.wauwatosanow.com/news/50743847.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overmatig dom smileygebruik, wat een kuddedier......

En dan met zo'n quote van George Carlin komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41
@sommige mensen:

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/sheeple.png

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat ik me trouwens afvraag. Als er een wedstrijd om half 9 wordt gespeeld, dan begint die wedstrijd hier in Europa om half 2 's nachts (afhankelijk waar ze spelen). Wie gaat die wedstrijden bekijken als je de dag erna moet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 19:55
Ben benieuwd of de TS nu wat heeft aan deze antwoorden en wat ie ermee gaat doen. Of moeten we maar weer op zijn volgende topic wachten :?

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Timocos schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:02:
Ben benieuwd of de TS nu wat heeft aan deze antwoorden en wat ie ermee gaat doen. Of moeten we maar weer op zijn volgende topic wachten :?
Je bent er echt wel mee bezig, blijkbaar.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 19:55
demichel schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:51:
[...]

Je bent er echt wel mee bezig, blijkbaar.
Neuh, het valt me gewoon op hoeveel van zulk soort topics je opent en er dan na 1 dag ofzo niet meer reageert.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:26

Bestla

Kvinne

stin schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:51:
Wat ik me trouwens afvraag. Als er een wedstrijd om half 9 wordt gespeeld, dan begint die wedstrijd hier in Europa om half 2 's nachts (afhankelijk waar ze spelen). Wie gaat die wedstrijden bekijken als je de dag erna moet werken?
Vroeg naar bed, en de wekker zetten. Na de wedstrijd weer ff slapen. Het is maar voor 3 weken of zo.

Blij dat het mij niet zoveel doet. Winst of verlies i don't care. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik vind het te treurig voor woorden dat mensen een "hekel" aan oranjegekte hebben. Alsof je er echt last van hebt. Enorm first world problem zeg :')

Eens in de twee jaar hopen een hoop Nederlanders dat het oranje team het goed gaat doen in het EK/WK. Nou en? Laat ze lekker.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
demichel schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:40:
België is dus (blijkbaar) gekwalificeerd voor het WK voetbal in Brazilië.

Nu slaat hier overal de voetbalgekte toe.

Collega's van me dansen door de gangen, zingend: "Braaaasiiilllll !!! La la la la la la la la". Ik kijk er nogal verwonderd naar.

Iedereen vertelt me: "We gaan naar Brazilië !!!". Waarop ik vraag: "Op vakantie? Tof! Leuk land! Waar ga je heen?". Begrijpen ze niet.

Ik zie op TV mensen op de Heizel (blijkbaar vanavond nog een wedstrijd), geschminked in die Belgische driekleur, met rare pruiken, die er dolgelukkig uitzien. Nee, écht, je ziet het geluk van hun gezicht stromen. Omdat een voetbalteam naar een wedstrijd mag. Ik kijk er naar en ik begrijp het gewoon niet.

Was je zelf één van die dure voetballers, fijn! Was je familie van één van die mannen, ook heel erg leuk natuurlijk en een reden om uit je dak te gaan. Maar als buitenstaander, waarom zijn die zo blij? Ik zou het graag snappen, ik zou graag eens deel uitmaken van zo'n "clan", zoals mijn collega's die door het dolle zijn en met z'n allen door de gangen springen en zingen van Brasiiiiil, maar ik snap het gewoon niet.

Je hebt er zelf niks toe bijgedragen en je verdient er zelf helemaal niks aan. So what dan, voor mij 1000% "ver van mijn bed show".

Iemand die die voetbalgekte wel snapt?
Jullie zijn 15 jaar lang het lachertje geweest van Europa op voetbal gebied. Veel mensen volgen voetbal wereldwijd. Maw, heel Belgie stond voor lul en nu eindelijk niet meer, heeft even geduurd maar dan heb je ook wat.

Maar topic start komt er op neer: Mensen vinden iets leuk wat ik niet leuk vind! Wat vreemd! Wat gek! Moeten mensen dan alleen maar passievol zijn over dingen die jij snapt ;) das ook nogal een bekrompen instelling.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben juist hartstikke jaloers op de Belgen, die hebben geen Johan Derksen op tv! Erg knap van die kerel, dat ie bij mij dagelijks spontane emigratie neigingen opwekt. En ook een toonbeeld van het niveau van het voetbalwereldje in Nederland of moet ik zeggen van Nederland in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Hydra schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:53:
Ik vind het te treurig voor woorden dat mensen een "hekel" aan oranjegekte hebben. Alsof je er echt last van hebt. Enorm first world problem zeg :')

Eens in de twee jaar hopen een hoop Nederlanders dat het oranje team het goed gaat doen in het EK/WK. Nou en? Laat ze lekker.
Ik vind het te treurig voor woorden dat mensen een "hekel" aan "hekel aan oranjegekte" hebben. Alsof je er echt last van hebt. Enorm first world problem zeg :P

Ik vind het ook helemaal niks die oranjegekte maar ik heb ook 0,0 met voetbal. Hebben mensen last van mensen die niks met dat gedoe hebben dan? We houden jullie niet tegen hoor ;)

Ik snap TS helemaal niet, hij vind het fijn in zn eentje in een serverhok te zitten maar snapt niet dat anderen andere dingen leuk kunnen vinden? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Mutatie op 19-10-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Gewoon gezellig mee doen, als er reden is om een feestje te bouwen niet moeilijk doen maar meefeesten.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41
Salvatron schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 07:47:
Gewoon gezellig mee doen, als er reden is om een feestje te bouwen niet moeilijk doen maar meefeesten.
Dat werkt voor sommige mensen simpelweg niet zo ;) . Pakweg 1 op de 4 mensen is bijvoorbeeld introvert, wat betekent dat zoiets ze energie kost. Verder vinden sommige mensen (waaronder ik) feesten om het feesten, zonder logische vreugdevolle aanleiding, gewoon suf. Ik vind Koninginnenacht en oud en nieuw bijvoorbeeld de sufste momenten op de Nederlandse kalender.

Ik functioneer overigens prima :p .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Wat zeg ik nou? Ik zeg niet moeilijk doen. ;)

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:46

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Misschien heeft het ook te maken met in hoeverre je als persoon successen kan vieren?

Ik ben over mijn eigen prestaties erg kritisch. Ook als anderen mij de hemel in prijzen kan ik niet uitbundig mijn prestaties vieren of zo. Ik word er al helemaal niet warm van als mensen die ik niet persoonlijk ken iets voor elkaar krijgen (familie en vrienden zijn een ander verhaal, daarbij vind ik het juist makkelijker dan bij mezelf). Blij over straat stuiteren omdat een team vreemden een spel heeft gespeeld lukt mij echt niet.

Ik zie dit trouwens niet per definitie als een positieve eigenschap van mijzelf btw :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:47
hoe kan je je nu in zoiets ergeren? voetbal is een ver van men bed show (geworden) maar het laat me stoicijns koud wie en hoe dat viert en waarom... We zouden net blij moeten zijn dat er zo'n diversiteit is, anders zou het maar saai zijn, iedereen in zijn zelfde grijze serverhok... in hetzelfde groene maatpak....

Net zoals jij niet snap waarom men dat viert, snap ik niet waarom dat een probleem zou kunnen zijn?

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Ik neem mijn woorden terug :) Voetbalgekte? Ik begin het te snappen.

Ja, België is voetbalgek geworden en zelfs demichel is er voor gevallen. Ik laat me compleet mee gaan in de sfeer en alhoewel ik de spelregels nog niet volledig snap en ook slechts de namen van een handvol spelers ken, vind ik het tot mijn eigen stomme verbazing best wel fijn. Belgische vlaggen op de gevel van mijn woning (onder impuls van mevrouw demichel), gaan kijken op groot scherm, de verplichte Jupiler Belgische vlaggen op kantoor, jawel,... (gelukkig nipt ontsnapt aan een trip voor het werk naar Hong Kong waardoor ik de match gisteren gemist zou hebben en waardoor ik, erger, ook de briljante Rolling Stones op TW Classic niet gezien zou hebben)

Wie had dat ooit gedacht, demichel die na al die jaren vol spanning naar een voetbalmatch zou kijken en er oprecht zou van genieten.

Afspraak strakjes trouwens in de halve finale, Nederlandse vrienden :)

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best raar dat je nu zelf voetbal gek geworden bent, maja komt natuurlijk omdat de Belgen er heilig in geloven weltmeister te worden dit jaar.

Nee ik zal nooit een fan van voetbal worden, maar ik gun het anderen wel maar ik ga geen wedstrijden kijken en wat mij betreft mogen die ego trippers met hun miljoenen salarissen weer naar huis.

Wel leuk trouwens om mijn Duitse collega's op stang te jagen door te zeggen dat Duitsland gaat verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
Vrije trap naar TFWK

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

demichel schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:50:

Ja, België is voetbalgek geworden en zelfs demichel is er voor gevallen. Ik laat me compleet mee gaan in de sfeer en alhoewel ik de spelregels nog niet volledig snap en ook slechts de namen van een handvol spelers ken, vind ik het tot mijn eigen stomme verbazing best wel fijn. Belgische vlaggen op de gevel van mijn woning (onder impuls van mevrouw demichel), gaan kijken op groot scherm, de verplichte Jupiler Belgische vlaggen op kantoor, jawel,... (gelukkig nipt ontsnapt aan een trip voor het werk naar Hong Kong waardoor ik de match gisteren gemist zou hebben en waardoor ik, erger, ook de briljante Rolling Stones op TW Classic niet gezien zou hebben)

Wie had dat ooit gedacht, demichel die na al die jaren vol spanning naar een voetbalmatch zou kijken en er oprecht zou van genieten.

_/-\o_ leuk!

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

d:)b

Heb zelf ook niks met voetbal in het algemeen maar een WK komt met zo'n leuk sfeertje en kan echt spannend zijn. Iedereen op kantoor kijkt en het is het gesprk van de ochtend. Maakt het uit wie er wi t of verliest? Nee, zolang het maar gezellig is. En straks is het voorbij en gaan we weer lekker verder me andere dingen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik ben ook vrij anti-voetbal, maar het WK vind ik altijd wel oké. Maar ik zal nooit enkel 'WK' zeggen, maar altijd 'WK Voetbal', en nooit over 'Nederland' spreken maar over 'het Nederlandse elftal' en altijd 'ze' ipv 'wij'. Ik speel immers niet in dat team. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
hyptonize schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:28:
Ik ben ook vrij anti-voetbal, maar het WK vind ik altijd wel oké. Maar ik zal nooit enkel 'WK' zeggen, maar altijd 'WK Voetbal', en nooit over 'Nederland' spreken maar over 'het Nederlandse elftal' en altijd 'ze' ipv 'wij'. Ik speel immers niet in dat team. :Y
Ik kwam er pas achter dat er slechts 32 voetbalclubs meedoen! Hoe kan je ooit van een "wereldkampioen(schap)" spreken als de overgrote meerderheid er werkelijk niets mee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:45
RemcoDelft schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:48:
[...]

Ik kwam er pas achter dat er slechts 32 voetbalclubs meedoen! Hoe kan je ooit van een "wereldkampioen(schap)" spreken als de overgrote meerderheid er werkelijk niets mee te maken heeft?
Wat? Er zijn kwalificaties. Zoals in elk andere sport. Niet iedereen kan zomaar meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
RemcoDelft schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:48:
[...]

Er is geen sport waar meer landen meedoen aan het WK dan voetbal. De FIFA heeft 209 leden, die allemaal meedoen aan het WK. In eerste instantie met de kwalificatierondes, waarmee de 32 landen voor het eindtoernooi zich kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 23:25
Inderdaad, en van de huidige 32 landen zijn er sowieso al 10 landen veel te zwak eigenlijk (waarvan je weet dat die er de eerste ronde uitvliegen) dus het zijn wel de beste landen die meedoen op het wk (misschien zweden uitzondering). Ik vind het niet erg dat de iets zwakkere landen meedoen (verrassingen), maar als je het toernooi te groot maakt (32+) dan krijg je echt een overvloed aan slechte landen en dat is een slecht affice voor de fifa en voetbal in het algemeen. Daarom hebben ze ook voorrondes gehouden, om de meest slechte landen eruit te filteren en de kwaliteit op het wk daarmee te garanderen.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom vlogen Italië, Spanje, Portugal er al in de 1e ronde uit.
Die zijn echt zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:12:
Daarom vlogen Italië, Spanje, Portugal er al in de 1e ronde uit.
Die zijn echt zwak.
Dit jaar wel ja.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Stoney3K schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:56:
Ik wil de wedstrijden over het algemeen nog wel kijken. Maar wat ik niet snap is waarom mensen tijd willen steken in het eindeloos uitkauwen, analyseren en nóg een keer analyseren van zoiets doms als de voetbalsport.

Als je een wedstrijd verliest is het niet omdat er altijd een "slechte strategie" is, soms heb je gewoon pech.

Om maar niet te beginnen over de verheerlijking van voetballers (en al helemaal de vrouwen van voetballers) alsof ze de wereld redden van de ondergang...
Simpel, kijk gewoon niet? Ik kijk ook niet en de mensen die me kennen weten dat ze niet over voetbal moeten beginnen. Het boeit me geen zak, ik kijk liever een goede film of lees een boek, hang op het terras of ga iets anders doen. Grootste voordeel tijdens voetbal wedstrijden is, het is rustig buiten (behalve als de turken/marokkanen scoren die moeten zo nodig toeteren....).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 11:47
prutser001 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:34:
[...]

Simpel, kijk gewoon niet? Ik kijk ook niet en de mensen die me kennen weten dat ze niet over voetbal moeten beginnen. Het boeit me geen zak, ik kijk liever een goede film of lees een boek, hang op het terras of ga iets anders doen. Grootste voordeel tijdens voetbal wedstrijden is, het is rustig buiten (behalve als de turken/marokkanen scoren die moeten zo nodig toeteren....).
Beide landen doen niet mee dit WK dus waar heb je het over? Verder toeteren wij Nederlanders net zo hard na een gewonnen wedstrijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Ik vind het geweldig als 'mijn land' het goed doet tijdens het WK. Alles Oranje overal, mensen vrolijk (op die azijnzeikers die niet van voetbal houden na), er wordt lekker gekletst over hoe goed het gaat met het team, en dan natuurlijk de spanning tijdens de wedstrijd. Geweldig toch?

Ik volg normaal geproken geen enkele competitie maar ik vind het ook niet erg om voetbal te kijken op TV wanneer er tenminste fatsoenlijke ploegen spelen. En tijdens een WK worden er toch altijd mooie wedstrijden gespeeld, vind ik.

Tenslotte is het natuurlijk super voor de economie wanneer een land goed speelt. Denk alleen al aan de TV's die worden verkocht voor en tijdens een WK. En al het eten en drinken dat wordt ingeslagen door mensen die samenkomen en dan gezellig de wedstrijd gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

B00st3r schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:39:
Tenslotte is het natuurlijk super voor de economie wanneer een land goed speelt. Denk alleen al aan de TV's die worden verkocht voor en tijdens een WK. En al het eten en drinken dat wordt ingeslagen door mensen die samenkomen en dan gezellig de wedstrijd gaan kijken.
Dat snap ik dus ook niet. Waarom zou je een TV kopen puur voor voetbal? Ik snap dat je er dan meteen weer een paar jaar mee kan doen, maar om het WK als hoofdreden te gebruiken voor je aankoop... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 17-09 19:28
hyptonize schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:43:
[...]

Dat snap ik dus ook niet. Waarom zou je een TV kopen puur voor voetbal? Ik snap dat je er dan meteen weer een paar jaar mee kan doen, maar om het WK als hoofdreden te gebruiken voor je aankoop... :?
Ik snap het wel. Mensen zoeken een excuus om een dure aankoop te rechtvaardigen. En dat excuus is deze maand voetbal. Vooral richting je partner kan dat net dat ene zetje zijn waardoor je dus eindelijk die
60 inch 4K oled mag kopen. 8)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:04

DinX

Motormuis

Ik las net een artikel dat er in België al voor 100 miljoen extra uitgegeven is aan heel de WK-gekte. Dus extra verbruik in de horeca, merchandising, TV's,...

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 23:25
DinX schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:52:
Ik las net een artikel dat er in België al voor 100 miljoen extra uitgegeven is aan heel de WK-gekte. Dus extra verbruik in de horeca, merchandising, TV's,...
Prima toch?

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Je hoort me ook niet klagen. Was gewoon maar om aan te tonen dat het goed is voor de economie ook die gekte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 11:47
Valt nog te bezien of het goed is voor de economie, als Nederland wereldkampioen wordt krijg ik het aankoopbedrag van mijn nieuwe TV weer terug.. :D

Vind het trouwens wel vreemd dat mensen speciaal voor het WK een nieuwe TV kopen, in mijn geval was het pure noodzaak/toeval dat mijn TV er 1 week voor het WK mee ophield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 19:15
Ik zou het gewoon heel mooi vinden als wij ( dus Nederland :P ) wereldkampioen zouden worden. In 1988 was ik nog maar 8 en heb ik het wat minder bewust meegemaakt.

Maar er is niets, ik herhaal niets dat de bevolking zo vrolijk en uitbundig kan maken als het winnen van een EK of WK voetbal. Mensen die uitzinnig zijn van vreugde en wildvreemden die elkaar een high five of een knuffel geven, dat is alleen maar mooi. Ik hoop het ooit nog eens mee te maken, misschien 13 juli?

:)F :)F :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:27

RBH

Grimmie187 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:17:
Valt nog te bezien of het goed is voor de economie, als Nederland wereldkampioen wordt krijg ik het aankoopbedrag van mijn nieuwe TV weer terug.. :D

Vind het trouwens wel vreemd dat mensen speciaal voor het WK een nieuwe TV kopen, in mijn geval was het pure noodzaak/toeval dat mijn TV er 1 week voor het WK mee ophield.
Volgens mij zijn er maar weinig mensen die echt speciaal voor het WK een nieuwe TV kopen, maar dat meer doen omdat de elektronica winkels met mooie aanbiedingen komen in de periode voor het WK. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Vlassie1980 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:46:
Maar er is niets, ik herhaal niets dat de bevolking zo vrolijk en uitbundig kan maken als het winnen van een EK of WK voetbal. Mensen die uitzinnig zijn van vreugde en wildvreemden die elkaar een high five of een knuffel geven, dat is alleen maar mooi. Ik hoop het ooit nog eens mee te maken, misschien 13 juli?
Het is jullie gegund hoor, maar helaas, die plaats hebben wij al gereserveerd :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

RBH schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:48:
[...]

Volgens mij zijn er maar weinig mensen die echt speciaal voor het WK een nieuwe TV kopen, maar dat meer doen omdat de elektronica winkels met mooie aanbiedingen komen in de periode voor het WK. :)
Eens. M'n vader werkt in een electrozaak en het is inderdaad niet dat de mensen denken "WK, snel een nieuwe tv kopen".

Ik zat er zelf ook aan te denken (maar heb al m'n geld de voorbije weken op gedaan :+). Ik zit nog met een oude 32" die eigenlijk al wat groter mocht. Ik heb het alleen nooit gedaan omdat ik niet zo vaak TV kijk, behalve nu dan :). Als je daarbij de mooie acties bekijkt kan je al snel over gaan tot die aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Las laatst een leuk stukje over het fenomeen voetbalgekte, ben link ff kwijt, maar het ging over collectieve morele vrijheid als ik me goed herinner, en dat beschrijft het wel goed, lekker gek doen met z'n allen, en daarin ook met z'n allen iets gelijker zijnd aan elkaar dan anders, gedurende het WK. Ff geen sores over hoe hoort het, maar lekker in je juigpak rondspringen, schreeuwen als er iets goed gaat en uiteraard mekkeren (<kuch> na-analyzeuren) als de wedstrijd niet goed is gegaan. Heb persoonlijk normaal ook niks met voetbal maar tijdens het EK/WK ben ook ik 1 van de 16 miljoen voetbalanalisten! :)F

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

demichel schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:40:
Iemand die die voetbalgekte wel snapt?
Jazekers. Ik kijk eerlijk gezegt nooit voetbal maar ieder WK kijk ik wel:

1) je moet natuurlijk wel je land aanmoedigen
2) het geeft een gevoel dat je er samen voor staat, samen aanmoedigen, samen juichen (samen bier drinken)
3) alles dat oranje kleurt is erg mooi en geeft een goed gevoel

natuurlijk is het internationaal ook goed dat een klein land als Nederland (en Belgie) zover kan komen.

Ik lees af en toe van die zure berichten van mensen die voetbal willen verbieden omdat ze het zelf niks aan vinden (HYPOCRIETEN), maar gelukkig is jou opmerking wel goed bedoeld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 14:29
Ik zie het ook wel als een goed iets. Net op dat moment is bij (bijna) iedereen het tolerantie niveau ook net wat hoger. Mensen worden wat beter in hun waarde gelaten omdat je samen bent en samen feest hebt.

Het kan van mij niet lang genoeg duren :)

[ Voor 9% gewijzigd door perpixel op 03-07-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Grimmie187 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:40:
[...]

Beide landen doen niet mee dit WK dus waar heb je het over? Verder toeteren wij Nederlanders net zo hard na een gewonnen wedstrijd!
Was laatste keer met EK?WK? weet ik het, zoals je al doorhebt boeit het me geen hol.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey117
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 14:35
Ik heb zelf niets met voetbal en ook voor een WK maak ik geen uitzondering.
Dat 15.999.999 anderen daar wel plezier uit halen heb ik persoonlijk niets op tegen. Ieder zijn hobbies.

Wat ik wel jammer vind is dat het onmogelijk is om een voetbal vrije dag te krijgen.
Al het nieuws, alle reclames, het hele internet en het straatbeeld bestaat 4 weken lang alleen uit voetbal.
Dat zou van mij wel iets minder mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 14:17
Volgens mij volkomen overbodig om hier nog op te reageren, maargoed laat ik toch nog maar even zeggen dat ik echt denk dat je ergens een afslag moet hebben gemist voor wat betreft de meest basale vormen van menselijke emoties en communicatie, om zo'n cynisch en zwartgallig onbegrip te tonen (en er blijkbaar ook nog trots op te zijn gezien het feit dat je er een topic over opent) als het over zoiets gaat als groepsgevoel bij voetbalwedstrijden (of wat dan ook). En wat ik ook niet snap is dat er zelfs nog mensen zijn die vervolgens moeilijk gaan lopen doen omdat er bij de WK gekte ineens allemaal mensen zonder verstand van voetbal mee gaan doen. Dat.is.het.hele.idee :-/

Het is echt zo simpel: mensen vinden het leuk om samen te zijn, dingen te delen, het gevoel te hebben bij een groep te horen, trots te zijn op hun land of afkomst, iets te hebben om over te praten op het werk, spanning te voelen bij iets waarvan ze de afloop niet kennen, een plek te hebben om nieuwe contacten te leggen, echt ik kan nog wel een half uur doorgaan waarom mensen zoiets als het WK voetbal leuk vinden, ook als ze normaal niks om de sport geven. Als je dat niet snapt (wat niet wil zeggen dat je er zelf aan mee hoeft te doen) dan moet je het probleem denk ik bij jezelf zoeken en niet bij de mensen die het wel leuk vinden.

De reacties over voetbal als bron van rellen en vandalisme zijn ook zo kortzichtig en voorspelbaar. Groepsdynamiek kun je in allerlei situaties tegenkomen, dat voetbal een deel van de samenleving aanspreekt met een verhoogd risico op destructieve groepsdynamiek is jammer, maar staat totaal los van de sport. Zou je voetbal verbieden of afschaffen dan zoeken dezelfde rotte appels gewoon een andere uitlaatklep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het persoonlijk echter raar dat mensen die totaal niks met voetbal hebben tijdens zo'n EK/WK plots de grootste voetbal fans zijn. Mijn vriendin is overigens wel voetbal fan, en als ze dus wedstrijden wilt kijken respecteer ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:07:
Ik vind het persoonlijk echter raar dat mensen die totaal niks met voetbal hebben tijdens zo'n EK/WK plots de grootste voetbal fans zijn. Mijn vriendin is overigens wel voetbal fan, en als ze dus wedstrijden wilt kijken respecteer ik dat wel.
Mijn vriendin is er ook zo iemand die alleen WK-fan is. Ik heb zaterdag een verjaardag van een maat, en die heeft een beamer geregeld enzo. Mijn vriendin zou mee gaan, maar na Ned-Mex had ze opeens besloten om met vriendinnen te gaan kijken. "Want ik wil die wedstrijd echt heel graag zien, en jij geeft toch geen flikker om voetbal!" JIJ TOCH OOK NIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
Ook mensen die normaal niks met voetbal hebben vinden het leuk om te delen in de feestvreugde en alles eromheen, het voetbal zelf is dan alleen maar een excuus om leuke dingen te doen. Die zul je niet tegenkomen bij de wedstrijd Ecuador-Frankrijk, maar alleen bij die van Nederland, omdat dat iedereen in dezelfde enthousiaste stemming is. Niks mis mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 18:59

Grannd

da Granndest

Sowieso is een WK een uniek event dat één keer per vier jaar is, waarbij de beste landen uit de hele wereld voetballen.
Het WK is alleen al een groot feest omdat zoveel landen eensgezind bezig zijn met een spelletje, zelfs als je niet van voetbal houdt kan je daar wel in delen door naar het WK te kijken.

Eigenlijk boeit geen enkele Olympische sport me, behálve als de Olympische Spelen bezig zijn, dat is gewoon leuk om te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:07:
Als je er even over na denkt is daar niks raars aan. De charme van het WK is met zn allen achter je land staan in plaats van iedereen zn eigen club. Juist dat kunnen identificeren met teams draagt sterk bij aan de belevenis.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:13

two

Tsurany schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:13:
[...]

Als je er even over na denkt is daar niks raars aan. De charme van het WK is met zn allen achter je land staan in plaats van iedereen zn eigen club. Juist dat kunnen identificeren met teams draagt sterk bij aan de belevenis.
Precies, het gaat om het gevoel! Je staat met z'n allen achter je land. Alleen wat ik hier mis en wel bij veel meer Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen zie, is dat die mensen echt trots zijn op hun land. Dat mis ik hier in Nederland wel een beetje. Hoor ze allemaal uit volle borst het volkslied zingen... Vind ik echt prachtig.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 16:44

eagle00789

Est. November 2005

Bij mij gaat het nog een niveau verder en buiten dat ik voetbal boycot (en extreeeeeem haat), mail ik tv zenders op het moment dat er een geprogrammeerd programma komt te vervallen door deze stomme sport.
Nu op RTL4 ook weer. Maandagavond half 9 VI Oranje waar normaal nieuwe afleveringen van CSI horen te zijn. Vervallen door voetbal.
Ik kan zo nog wel even doorgaan met mijn rant, maar ik haat voetbal en alles wat er mee te maken heeft. ik snap de hele gekte dan ook totaal niet en heb dit ook uitgelegd aan mijn collega's op het werk. Gelukkig snappen zij me wel en er is bijvoorbeeld op whatsapp een aparte groep gemaakt door collega's waar ze alles van voetbal kunnen neerplempen zonder dat ik er last van heb.
Ze houden ook wel enigzins rekening met mij hierin en proberen het face2face geklets over voetbal dan ook tot een minimum te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat ook raar is, het gaat zogenaamd om met zijn alle achter je land te staan, maar waarom hoor je dan niemand voor Nederland juichen bij die WK's ( Er zijn veel meer WK's dan alleen die van voetbal ) die we blijkbaar wel weten te winnen? En sowieso laat die voetballers maar mooi voor wat minder geld mee doen aan zo'n WK want die egotrippers gaat het vooral om de bonussen en niet omdat het zo'n geweldig sport event is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 20:18
Enige leuke aan dit WK vind ik het WK in Lingerie *O*

... en zelfs die kan ik niet altijd zien.

Neh, volg het WK niet.
Als ik Oranje kan kijken, dan kijk ik wel, maar ga er geen vrij voor nemen en heb ook geen vlaggen hangen.

Laatste 2 wedstrijden van Oranje moeten missen ivm met werk en de aanstaande moet ik weer missen ivm werk.

Ach... er zijn ergere dingen in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

@toyota
WK Lingerie, altijd verlenging!

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

WK in Lingerie is al helemaal iets waar ik maar niet over zal beginnen. dit is zo onnozel en het slaat totaal nergens op.
Let op. ik vind het leuk om de meiden te zien, begrijp me niet verkeerd, maar het is zo'n ongelofelijke onzin dat fatsoenlijke programma's op tv hiervoor op pauze gezet moeten worden? Nee. dat gaat bij mij weer te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halofreak1990
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-05-2024
NeutraleTeun schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:24:
Enige leuke aan dit WK vind ik het WK in Lingerie *O*

... en zelfs die kan ik niet altijd zien.
Het jammere is dat dat nergens over gaat. De uitkomsten van de penalties staat van te voren vast en het hele zooitje is niet meer dan goedkoop aandacht trekken voor eventueel een lingerie merk, of een dame die per se een keer op TV geweest wil zijn. Ik blijf in de rust wel lekker naar het geneuzel van de 'analisten' luisteren heb je veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
halofreak1990 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:28:
[...]

Het jammere is dat dat nergens over gaat.
Het gaat om vrouwen kijken in lingerie, welk deel van t concept mis je precies? 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 15:38
eagle00789 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:19:
Bij mij gaat het nog een niveau verder en buiten dat ik voetbal boycot (en extreeeeeem haat), mail ik tv zenders op het moment dat er een geprogrammeerd programma komt te vervallen door deze stomme sport.
Nu op RTL4 ook weer. Maandagavond half 9 VI Oranje waar normaal nieuwe afleveringen van CSI horen te zijn. Vervallen door voetbal.
Ik kan zo nog wel even doorgaan met mijn rant, maar ik haat voetbal en alles wat er mee te maken heeft. ik snap de hele gekte dan ook totaal niet en heb dit ook uitgelegd aan mijn collega's op het werk. Gelukkig snappen zij me wel en er is bijvoorbeeld op whatsapp een aparte groep gemaakt door collega's waar ze alles van voetbal kunnen neerplempen zonder dat ik er last van heb.
Ze houden ook wel enigzins rekening met mij hierin en proberen het face2face geklets over voetbal dan ook tot een minimum te beperken.
Heel simpel, omdat RTL moet concurreren met de NOS. Geen hond die speciaal CSI gaat kijken terwijl er ook voetbal op tv of een programma over voetbal op tv is. VI Oranje vind ik persoonlijk leuker om naar te kijken, dan vijf mannen met een hond, maar dat is een andere discussie ;)

RTL heeft veel geld betaald voor de uitzendrechten voor CSI, daarom willen ze ook dat zoveel mogelijk mensen er naar gaan kijken, dus moet je nog twee weken geduld hebben.

Verder vind ik het wel erg vreemd dat je collega's niet over voetbal mogen praten als jij erbij bent, ik hoop dat je hiermee alleen Whatsapp bedoelt, anders is het behoorlijk egoïstisch.
Hmmm ik lees nu over face2face geklets, begripvolle collega's, maar om nu speciaal rekening met jou te houden vind ik persoonlijk wat ver gaan.

No worries, nog minder dan twee weken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:14

Rannasha

Does not compute.

TV-zenders passen wel vaker de programmering aan vanwege niet-frequente gebeurtenissen. Ik zit ook nooit te wachten op, bijvoorbeeld, de standaard Kerst-programma's die ieder jaar langskomen, maar het gaat nogal ver om de zenders daarover te mailen. WK/EK is precies hetzelfde. Eens in de 2 jaar tijdelijk een gewijzigde programmering. Lijkt me niet het einde van de wereld.

Overigens hebben series als CSI doorgaans zo'n 20-26 afleveringen per jaar, dus er zal sowieso niet elke week een nieuwe aflevering worden uitgezonden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:41

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Da's toch eigenlijk best triest, dat de wereld om je heen zich aan jou aan moet passen alleen maar omdat zij het over iets willen hebben waarvan jij bedacht hebt dat je dat niet wilt horen. Ik neem aan dat er ook wel eens andere onderwerpen de revu passeren waarin jij niet geïnteresseerd bent, zeg je daar dan ook wat van? En wat als jij eens een keer iets bespreekt met een collega waar een derde collega geen interesse in heeft?

En wat ik me dan vervolgens afvraag: houden die collega's daadwerkelijk oprecht rekening met je, of hebben ze eigenlijk gewoon geen zin in dat gezeik van die Kantoorzuurpruim™? :)
Nostordici schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:33:
No worries, nog minder dan twee weken >:)
En dan nog even wat weekjes lekker napraten omdat "we" hebben gewonnen >:)

Tijdens mijn puberteit en adolescentie was ik precies zoals de TS (al is die inmiddels bijgedraaid) en eagle00789. Dat had vooral te maken met het trappen tegen de gevestigde orde. Toen ik volwassen werd kreeg ik al snel door dat erin meegaan toch wel een stuk leuker is dan je ertegen afzetten. Dit nog even naast het feit dat ik me in de loop der jaren gewoonweg meer ben gaan interesseren in voetbal, en in sport in het algemeen. Niet dat ik nou een voetbalfanaat ben en standaard alle clubs in de Eredivisie volg.

Obscure randgevallen in het reglement vind ik dan weer wel interessant :P. Wist je dat het toegestaan is om direct vanaf de aftrap te scoren (dus zonder een touch van een andere speler)? Of dat een penalty die op de lat of tegen de paal belandt en om een of andere bizarre reden in het doel aan de andere kant stuitert resulteert in een hoekschop voor de tegenpartij (en dus geen doelpunt). 8)7

[ Voor 80% gewijzigd door .oisyn op 03-07-2014 18:06 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

Dat jij voetbal niet kan uitstaan, kan.
Dat je collega's niet over voetbal gaan praten omdat jij er niets aan vindt... Kom op zeg... Dan ga jij uit het gesprek, als ik een van je collega's was had ik gewoon lekker doorgepraat in het gesprek, dan zet je die groep gewoon op mute maar.. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ach, nog een paar weken, dan kan ik in de ochtend gewoon weer het NOS journaal kijken, in plaats van in 5 minuten de wereldgebeurtenissen proppen, om vervolgens 15-20 minuten te zaniken over voetbal.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
VasZaitsev schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:54:
Ach, nog een paar weken, dan kan ik in de ochtend gewoon weer het NOS journaal kijken, in plaats van in 5 minuten de wereldgebeurtenissen proppen, om vervolgens 15-20 minuten te zaniken over voetbal.
Ahum, dan kun je nog beter naar het WK kijken dan het 'journaal'.
Propaganda 1e klas met een dikke vinger in de pap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Je hebt helemaal gelijk, snel WNL kijken en de Telegraaf lezen, en uiteraard De Speld, ik moet idd af van al die propaganda en leugens.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hey dude, just sayin'... wag the dog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 14:59
Grannd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:13:
Sowieso is een WK een uniek event dat één keer per vier jaar is, waarbij de beste landen uit de hele wereld voetballen.
Het WK is alleen al een groot feest omdat zoveel landen eensgezind bezig zijn met een spelletje, zelfs als je niet van voetbal houdt kan je daar wel in delen door naar het WK te kijken.

Eigenlijk boeit geen enkele Olympische sport me, behálve als de Olympische Spelen bezig zijn, dat is gewoon leuk om te volgen.
Dit. Ik ben normaal niet echt geïnteresseerd in voetbal, ik volg geen eredivisie en van de hele kwalificatie van het Nederlands elftal heb ik geen enkele wedstrijd gezien, maar het WK zelf kijk ik dan wel.

Ook omdat ik dan meedoe aan een poule met vrienden/kennissen en dan is het leuk om alles bij te houden en je kunt er nog wat mee winnen ook. :)

En het is een goede reden om een biertje of wat te drinken, ook niet verkeerd ;)

En na een maand is het wel weer genoeg voor 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik heb er nog even over na zitten denken over de groep mensen (incluis mezelf) die alleen tijdens het Wereldkampioenschap Voetbal naar voetbal kijken. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die de sport ansich goed kunnen waarderen, maar alle nationale en Europese leagues totaal niet boeiend vinden omdat ze niet geen fan zijn van een bepaalde club. Ik denk dat de wereld opgedeeld kan worden in 4 'voetbal'groepen:

- De Hooligans: Geven eigenlijk geen zak om voetbal maar hebben (volgens zichzelf) hart en ziel voor een bepaalde club en schoppen iedereen dood die het niet met ze eens is
- De Supporter: Waarschijnlijk zelf amateurvoetballer, en is trouwe supporter van een club. Heeft een seizoenskaart van zijn club of gaat heel af en toe eens naar een wedstrijd. Deze groep volgt wel de eredivisie en kijken vaak alle wedstrijd. Zijn niet vies van overanalyses.
- De WK-kijker: Geeft geen zak om voetbal maar vindt het WK altijd wel leuk, vooral door de gezelligheid en trots op zijn land. Moet af en toe wel eens lachen om een hele slechte schwalbe.
- De Hater: Haat voetbal.

Natuurlijk zijn deze groeperingen heel kort door de bocht en ongenuanceerd beschreven, but you get my point. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
<-- De WK-kijker!

/me hoopt wel dat hij vanaf de kwart-finales alles kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zodra NL uit 't WK ligt zal 't me ook aan m'n reet roesten wat de andere landen doen probably. Maar tot die tijd wil ik nog best wel eens een niet-NL-WK-wedstrijd volgen :o

En dat terwijl ik andere non-WK-NL-interlands ook gewoon aan me voorbij laat gaan.. :+

"Jezelf" als land meten t.o.v. de rest van de wereld op een WK of EK is gewoon mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 17:44
Mutatie schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:28:
[...]
Ik vind het te treurig voor woorden dat mensen een "hekel" aan "hekel aan oranjegekte" hebben. Alsof je er echt last van hebt. Enorm first world problem zeg :P
Zeker nooit meegemaakt dat een horde voetbalfans je met het schuim op de bek tegemoet kwam? :+ Dan lijkt het even niet meer of je in de 'first world' bent.

Maar goed, de oranjegekte geeft debielen weer een excuus om extra debiel te doen. Woonde je niet in zo'n enorm dichtbevolkt land, zou het niet veel uitmaken of er mensen helemaal wild werden van het WK.

Als je dan woont en werkt op een plek met mensen die hier gevoelig voor zijn, dan vind je het misschien nodig om zo'n topic aan te maken. Waar ik werk is dit totaal niet het geval, ik ben nog geen oranjegek tegengekomen tussen de +/- 150 collega's, en daar ben ik ook best blij mee.

Het hele verhaal dat mensen zich zogenaamd verheven gaan voelen boven de kuddedieren snap ik dan wel weer een beetje. Als bijvoorbeeld na de laatste wedstrijd weer een aanzienlijke groep minder begaafde medelanders luid toeterend, met kratten bier in meerdere met oranje vlaggetjes getoonde auto's uit een of andere grot komt slingeren om de straat voor m'n huis onveilig te maken dan heb ik het meteen weer gehad met het WK. Oranjegekte, kuddedieren, whatever, maar mag ik me alsjeblieft wel even verheven voelen boven dat volk? 8)7

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:47:
[...]
En wat ik me dan vervolgens afvraag: houden die collega's daadwerkelijk oprecht rekening met je, of hebben ze eigenlijk gewoon geen zin in dat gezeik van die Kantoorzuurpruim™? :)
Ik kan me zo voorstellen dat die collega's het er wel met elkaar over hebben dat je er zo tegen afzetten ook weer triest is. Negeer het gewoon als het je niet boeit :)

Ik val in de categorie WK-kijker, ik heb weinig met eredivisie (de uitslagen op t journaal zijn voldoende) maar n EK/WK vind ik toch altijd vermakelijk. Heb zelfs wedstrijden gekeken waar NL niet mee speelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

mimang schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:53:
[...]

Dat jij voetbal niet kan uitstaan, kan.
Dat je collega's niet over voetbal gaan praten omdat jij er niets aan vindt... Kom op zeg... Dan ga jij uit het gesprek, als ik een van je collega's was had ik gewoon lekker doorgepraat in het gesprek, dan zet je die groep gewoon op mute maar.. ;)
Ik vind zoiets alleen maar collegiaal. het is netjes om er niet over te praten als er iemand bij zit die er niets van wilt weten. en de aparte whatsapp groep was hun eigen idee nadat ik mijn mening over voetbal op tafel had gelegd. Ik neem mijn petje af voor mijn collega's dat ze zover willen gaan, want ik heb ze niets opgedragen om te doen, alleen gevraagd om rekening te houden met iemand die niet van voetbal houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
eagle00789 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:01:
[...]

Ik vind zoiets alleen maar collegiaal. het is netjes om er niet over te praten als er iemand bij zit die er niets van wilt weten. en de aparte whatsapp groep was hun eigen idee nadat ik mijn mening over voetbal op tafel had gelegd. Ik neem mijn petje af voor mijn collega's dat ze zover willen gaan, want ik heb ze niets opgedragen om te doen, alleen gevraagd om rekening te houden met iemand die niet van voetbal houdt.
Misschien is het collegiaal als één persoon zich aanpast aan 10 collega's i.p.v. dat 10 personen zich moeten aanpassen aan één collega.

[ Voor 5% gewijzigd door rgras op 03-07-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

[...]

Lol, mag je het bij jullie dan alleen maar hebben over dingen die jij leuk vindt? En heb je dan ook andere collegae waar je over bepaalde dingen *niet* mag praten als hij/zij bij jou in de buurt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 12:35
Ooit een nare ervaring gehad met een voetbal als kind? Ik vind sporten als tennis en wielrennen ook niet om aan te zien maar om er nou zo op te reageren.. Wees blij dat ik je collega niet ben, zou het zien als provocatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

[...]

Bij mij op de zaak precies hetzelfde, ze weten ondertussen ook wel dat ze niet hoeven te vragen wat ik van de wedstrijd vond. bij het laatste WK gingen ze op de zaak kijken, ik ging lekker rustig naar huis.
Genoeg van mijn vrienden hebben ook niets met voetbal er zijn er een aantal bij die alleen het EK/WK kijken en een aantal die voor 1 of andere club zijn. Ieder z'n hobby toch? Ik val andere ook niet lastig met wat ik wel niet gekeken/gedaan heb de avond daarvoor.

Dat ze het erover hebben moeten ze zelf weten, mij doet het niets.

Stelletje overbetaalde aanstellende ballerina's op een veld, nee bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 07:48

Scrummie

Think different

[...]

Weet je wat collegiaal is? Met een collega over de tour praten, vragen of het leuk was, of het spannend is, of hij of zij genoten heeft, terwijl ik dezelfde aversie tegen wielrennen heb zoals jij dit hebt met voetbal. Dat is collegiaal en sociaal.

Weet je wat ik, als werkgever, zou doen met een werknemer als jij? Snel de deur uit. Als je al over zoiets banaals al zo de zuurpruim uit hangt en totaal niet collegiaal en sociaal bent, pas je niet in het team. Zo simpel ligt het (natuurlijk niet).

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Laatst online: 20-09 15:38
[...]

Dus hebben ze dit niet uit zichzelf gedaan, jij gaf de voorzet (woordgrap) ;)
Maar ze mogen niet met elkaar over voetbal praten als jij in dezelfde ruimte zit? Daarom reageren mensen nu zo op jou, dat jij niks met voetbal hebt kan niemand wat schelen. Maar wel dat anderen zich moeten aanpassen.

Je kunt het ook omdraaien, ik wil over voetbal praten en ik wil geen last hebben van iemand die daar niet over wil praten. Verlaat jij dan ook de ruimte voor hen? Wel zo collegiaal natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 12:48
Het is zo fijn om even de dagelijkse sleur te verbreken met zoiets stoms als voetbal samen met het gehele land, ajax fans, feyenoord fans. Zwart, turk of marrokaan het maakt 4 weken niet uit omdat we Oranje zijn. Ik ben een voetbal fan, heb al jaren een seizoenskaart en vondt het wk vaak niet speciaal maar nu ik wat ouder ben snap ik het helemaal. Ik geniet 4 weken lang en als het weer voorbij is gaan we weer over op de orde van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennu
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-06 13:25
Een forumtopic starten waarin ongenoegen verkondigd wordt over een spel waar gelijkgezinden elkaar vinden...

Gelijkgezinden, wij-gevoel, in-groep, out-groep ... of het nu voetbal-onverschilligen op een forum of mensen in een rood/oranje shirt op een plein zijn.

Ripped and sweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ah kijk eens aan, dus nog één extra voetbalgek die zich aansluit bij de miljoenen supporters van de Rode Duivels. En het is nog wel de TS.

Welkom Broeder >:)
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:56:
Best raar dat je nu zelf voetbal gek geworden bent, maja komt natuurlijk omdat de Belgen er heilig in geloven weltmeister te worden dit jaar.

Nee ik zal nooit een fan van voetbal worden, maar ik gun het anderen wel maar ik ga geen wedstrijden kijken en wat mij betreft mogen die ego trippers met hun miljoenen salarissen weer naar huis.

Wel leuk trouwens om mijn Duitse collega's op stang te jagen door te zeggen dat Duitsland gaat verliezen.
T''is zoals het bekeren van homo's met knappe vrouwen.

Pas maar op dat je de wedstrijd tegen Argentinië niet ziet. Als we winnen en je hebt de wedstrijd gezien dan ben jij misschien de volgende voetbalgek. >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Kain_niaK op 04-07-2014 01:53 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Vlassie1980 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:46:
Ik zou het gewoon heel mooi vinden als wij ( dus Nederland :P ) wereldkampioen zouden worden. In 1988 was ik nog maar 8 en heb ik het wat minder bewust meegemaakt.

:)F :)F :)F
Laten we hopen dat de rondvaart in Amsterdam niet samen valt met het terugkeren van een paar ISIS klootzakken met Nederlands paspoort.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De WK voetbal gekte is net zoals Carnaval en Koningsdag. Enkele mensen gaan voor de gedachte van het evenement maar voor vele andere gewoon een gezellig excuus om met z'n allen gezellig "gek" te doen. Samen een drankje te drinken en de beste coach aan de wal te zijn.

Zo hebben sommige mensen niks met het hele gebeuren rond carnaval, zo hebben sommige mensen niks met het koningshuis en zo hebben sommige mensen niks met voetbal. So be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 08:19:
De WK voetbal gekte is net zoals Carnaval en Koningsdag. Enkele mensen gaan voor de gedachte van het evenement maar voor vele andere gewoon een gezellig excuus om met z'n allen gezellig "gek" te doen. Samen een drankje te drinken en de beste coach aan de wal te zijn.

Zo hebben sommige mensen niks met het hele gebeuren rond carnaval, zo hebben sommige mensen niks met het koningshuis en zo hebben sommige mensen niks met voetbal. So be it.
Dit inderdaad :) ik vind het prachtig, iedereen die lekker bij elkaar komt, biertje er bij, en dat gebroederlijk. Met carnaval probeer je er met zijn allen zo belachelijk mogelijk uit te zien, en dat schept een band :+ Met Koningsdag ben je in het oranje en vier je allang niet meer de verjaardag van de Koning, maar is dit dé dag om met zijn allen samen te komen en te feesten.

Het WK is maar één keer in het vier jaar en ook hier is het weer een perfect bindmiddel om mensen bij elkaar te krijgen. Met elkaar in de huiskamer, in de kroeg of op een plein samen de wedstrijd te kijken. En iedereen met hetzelfde doel: voor je land juichen! Ik vind het heerlijk en kan er echt elke keer weer naar uitkijken!

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ik heb ook niet zoveel met voetbal maar zo'n WK/EK is een mooi excuus om met je vrienden, buren of familie een biertje te nuttigen en gezellig bij elkaar te zijn. We rouleren hier in de buurt met adressen om te gaan kijken. De straat hangt vol met oranje vlaggetjes. Hardstikke gezellig joh.

Je collega's dwingen om niet over voetbal te praten wat een waanzin. Gun een ander ook eens wat. Geen voetbal willen horen maar zelf wel honderduit praten over je geocache tocht rondom Tietjerksteradeel of wat je hobby dan ook mag wezen.

Het is maar een paar weken in 104 normale weken. Wat doen we met z'n allen toch weer moeilijk :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

Kain_niaK schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 01:51:
[...]

Ah kijk eens aan, dus nog één extra voetbalgek die zich aansluit bij de miljoenen supporters van de Rode Duivels. En het is nog wel de TS.

Welkom Broeder >:)

[...]

T''is zoals het bekeren van homo's met knappe vrouwen.

Pas maar op dat je de wedstrijd tegen Argentinië niet ziet. Als we winnen en je hebt de wedstrijd gezien dan ben jij misschien de volgende voetbalgek. >:)
Nog een voetbalgek hier hoor... Toetsweek maar kan het niet laten om zelfs de wedstrijden van 10 uur te kijken...

Als Nederland 'm niet wint, mogen de Rode Duivels 'm mee naar huis nemen. Zelfs al winnen ze van Nederland! Want ik gun jullie wel wat succes!

Trouwens, die Milo (ofzo) speelt wel heel erg zijn reacties op Ned 1 zeg, pfft.

Ghana is er toch al uit :'(

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lcount
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:04
Nja opzich begrijp ik het wel dat iemand niet van voetbal houdt, maar het is niet alleen de sport voetbal. Het samen zijn de samenhorigheid maakt het zoveel meer dan een sport, en zou het eigenlijk iedereen wel aan moeten spreken, zelfs diegene die sceptisch waren vooraf. Eenmaal de sfeer geproeft kun je gewoon niet meer terug ;).

Heb zelf denk ik rond de 90% van de wedstrijden bekeken, zoals ongeveer ieder wk/ek als het maar niet rond bizarre tijden is. Die wedstrijd om 0300 heb ik bv ook niet gekeken, me wekker ging gewoon weer om 6.30 dusja das toch iets te veel van het goede.

Halve finale Nederland - Belgie zou opzich prima zijn en dan als finale Duitsland - Nederland. :)F :)F

Lcount: Shadow Priest - Twilight's Hammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
johnbetonschaar schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:54:
Volgens mij volkomen overbodig om hier nog op te reageren, maargoed laat ik toch nog maar even zeggen dat ik echt denk dat je ergens een afslag moet hebben gemist voor wat betreft de meest basale vormen van menselijke emoties en communicatie, om zo'n cynisch en zwartgallig onbegrip te tonen (en er blijkbaar ook nog trots op te zijn gezien het feit dat je er een topic over opent) als het over zoiets gaat als groepsgevoel bij voetbalwedstrijden (of wat dan ook). En wat ik ook niet snap is dat er zelfs nog mensen zijn die vervolgens moeilijk gaan lopen doen omdat er bij de WK gekte ineens allemaal mensen zonder verstand van voetbal mee gaan doen. Dat.is.het.hele.idee :-/
Zeg John, heb je mijn laatste post gelezen, eergisteren geloof ik, of alleen de openingspost??

Nu ja, ik snap wel dat je niet meteen alle reacties gaat doorlezen voor je wat post, daarom:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42490800

[ Voor 8% gewijzigd door demichel op 04-07-2014 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
demichel schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:16:
[...]

Zeg John, heb je mijn laatste post gelezen, eergisteren geloof ik, of alleen de openingspost??

Nu ja, ik snap wel dat je niet meteen alle reacties gaat doorlezen voor je wat post, daarom:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42490800
Ik had zo ongeveer het hele topic gelezen behalve die ene reactie, mea culpa :P

Zie dat er nog steeds wel enkele andere reageerders zijn die ik niet op mijn feestje uit zou nodigen, maargoed, het zij zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:58

Lapras

Ice beam

Ik worstel met mezelf ook wel met de vraag waarom ik tijdens een WK of EK ineens zo op ga in voetbal. Ik vind over het algemeen voetbal een saaie sport met regels die onaantrekkelijk gedrag in de hand werken (schwalbes, tijd rekken). Normaliter kijk ik dus eigenlijk nooit naar voetbal.

Dit jaar keek ik ook eigenlijk niet echt uit naar het WK. Totdat Brazilie - Kroatie begon. Tijdens de eerste minuten van Spanje - Nederland was ik zelfs daadwerkelijk nerveus.

Het is niet zozeer het nationalisme. Tijdens de Olympische Spelen laat de Nederlandse selectie me eigenlijk koud. Schaatsen vind ik een weinig verheffende bezigheid en Epke Zonderland z'n salto's aan die rekstok zijn geinig, maar even later ook weer vergeten. En volgens mij hadden we laatst ook iets met hockey gewonnen.

Dat het een gezellige gelegenheid is om samen te zijn en wat te drinken is er wel een onderdeel van, maar dan zou ik dat bij bijvoorbeeld de OS ook kunnen hebben. Het moge duidelijk zijn dat dat niet zo is.

Het helpt dat het schaars is. Een WK en EK zijn slechts om de twee jaar. Ik kan wel over mijn hart strijken om een keer in de twee jaar wat weken op te offeren aan voetbal. Maar dat doe ik met de OS dus ook niet, dus dat gaat niet helemaal op. En daar is het zelfs nog schaarser, want er is maar eenmaal in de vier jaar dat laffe schaatsen.

Nog iets dieper gravende in m'n psyche komt het, denk ik, toch voort uit herkenbaarheid. En voetbal kennen we allemaal. Iedereen op dit forum heeft wel eens een balletje getrapt in z'n jeugd. Juist omdat het zo simpel is; je hebt immers slechts een bal nodig en wat jassen voor twee goals, weet iedereen hoe lastig het is om een bal goed te schoppen, om een beetje hoog te houden en hoe vermoeiend het kan zijn. Je kan je dus heel makkelijk identificeren met die mensen op het veld.

Daarnaast is voetbal geen gevaarlijke sport. Je kan eenvoudig meerdere keren per week spelen, wat ervoor zorgt dat een toernooitje mogelijk is. Ik ben zelf fan van MMA, waar vechters maar een keer in de x aantal maanden vechten wat de continuiteit niet ten goede komt (Machida vs Weidman dit weekend!). Een toernooi zorgt ervoor dat je een grote kans hebt dat de beste ploeg boven komt drijven. En is dus ook eindig. Ik weet op 13 juli wie er gewonnen heeft en dan zijn we ook klaar.

Als laatste, en dat raakt het hart, is dat voetbal zo'n dwarsdoorsnede is van het land. Italianen zijn mooie jongens die gladjes spelen, Duitsers zijn zakelijk, Zuid-Amerikaanse landen spelen met hun gevoel en Nederlanders zijn hardwerkend en resultaatgericht (en vervolgens ontevreden). Dat maakt dat het zo aanspreekt, denk ik. Het is écht jouw land tegen mijn land en ook de eigenschappen van mijn land tegen de eigenschappen van die rare buitenlanders, maar dan binnen de regels van het voetbal. Een civiele oplossing om eens lekker competitief te zijn naar andere landen en trots te zijn op je 'eigen jongens'. Is dat wat simpel? Ja. Maar het is ook zo verdomde leuk eens in de twee jaar.

Volgende week zucht ik ook weer (héél zachtjes) als men begint over de transfers van Ajax en PSV, maar morgenavond sta ik weer in een Oranje-shirt zenuwachtig te zijn. Wat een heerlijke tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 12:31
Ik kijk nooit naar voetbal, behalve met het EK en WK. Het is gewoon gezellig om samen te kijken vind ik.
Persoonlijk stoor ik me absoluut niet aan de echte Oranje fans. Die passie en het enthausiasme is toch prachtig om te zien. Ik geniet soms nog meer van de fans dan van het voetbal zelf, gewoon omdat ik hen dat plezier gun. Ook al kan ik zelf niet helemaal mee met dat gevoel.
Maar ach, laat iedereen een paar weken gek doen en zich uitdossen en toeterend door de straten rijden. Alleen zou het fijn zijn als iedereen die broederlijke sfeer een beetje zou koesteren, ook na het voetbal. Dan konden we er het hele jaar door van genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Dat voetbal is maar een bijzaak eigenlijk; als kantklossen een mondiale volkssport zou zijn, en we zaten nu in de kwartfinales van het WK Kantklossen, dan was het wat mij betreft een even groot feest; al zou ik niet echt naar herhalingen gaan kijken in dat geval :7

Een niet onbelangrijk verschil van dit soort competities als het EK of WK, is het ontbreken van dat deel van de supporters dat het voetbal op nationaal niveau IMHO totaal oninteressant maakt, en verpest, yup de pauper-hooligans.

[ Voor 30% gewijzigd door CynicRelief op 04-07-2014 19:22 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:10

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

Wie had dat ooit gedacht, demichel die na al die jaren vol spanning naar een voetbalmatch zou kijken en er oprecht zou van genieten...
* Fiber verklaart demichel genezen... :)F :)B

Dus lieve mensen, er is nog hoop. Voor iedereen... :) *O*

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Fiber schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 18:53:
[...]

* Fiber verklaart demichel genezen... :)F :)B

Dus lieve mensen, er is nog hoop. Voor iedereen... :) *O*
Komt goed, komt allemaal goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:48

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Elke wedstrijd reden voor een feestje. Als het WK niet genoeg feesten was dan ga je ook de competitie volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
caanova1984 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 20:17:
Elke wedstrijd reden voor een feestje. Als het WK niet genoeg feesten was dan ga je ook de competitie volgen.
Nee, natuurlijk niet, nationaal voetbal is behept met bedenkelijke aspecten van hedendaags voetbal, hooliganism etc, alles wat we nu met het WK juist niet zien en wat het voetbal spelletje zo mooi maakt

Pagina: 1 2 Laatste