Voetbalgekte? Ik snap het niet

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
België is dus (blijkbaar) gekwalificeerd voor het WK voetbal in Brazilië.

Nu slaat hier overal de voetbalgekte toe.

Collega's van me dansen door de gangen, zingend: "Braaaasiiilllll !!! La la la la la la la la". Ik kijk er nogal verwonderd naar.

Iedereen vertelt me: "We gaan naar Brazilië !!!". Waarop ik vraag: "Op vakantie? Tof! Leuk land! Waar ga je heen?". Begrijpen ze niet.

Ik zie op TV mensen op de Heizel (blijkbaar vanavond nog een wedstrijd), geschminked in die Belgische driekleur, met rare pruiken, die er dolgelukkig uitzien. Nee, écht, je ziet het geluk van hun gezicht stromen. Omdat een voetbalteam naar een wedstrijd mag. Ik kijk er naar en ik begrijp het gewoon niet.

Was je zelf één van die dure voetballers, fijn! Was je familie van één van die mannen, ook heel erg leuk natuurlijk en een reden om uit je dak te gaan. Maar als buitenstaander, waarom zijn die zo blij? Ik zou het graag snappen, ik zou graag eens deel uitmaken van zo'n "clan", zoals mijn collega's die door het dolle zijn en met z'n allen door de gangen springen en zingen van Brasiiiiil, maar ik snap het gewoon niet.

Je hebt er zelf niks toe bijgedragen en je verdient er zelf helemaal niks aan. So what dan, voor mij 1000% "ver van mijn bed show".

Iemand die die voetbalgekte wel snapt?

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
demichel schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:40:
Het wij-gevoel. Even niet zelfstandig nadenken maar de kudde achterna. Maakt niet uit of het voetbal is, of rellen, of polonaise...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Als voetbal nou leuk zou zijn geweest, kon ik er misschien enigszins lichtelijk begrip voor hebben. Maar nu, 0,0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik snap de voetbalgekte ook niet en ik boycot het ook mooi, maar aan de andere kant als een Media Markt of AH leuke kortingen wil geven vanwege de voetbal gekte dan is dat mooi, maar ik ga niet achter de buis zitten naar voetbal kijken.

En nu wil ik eigenlijk ook nog iets zeggen over samenstelling van westerse voetbal teams, maar hou dat maar mooi voor me want dan zou ik ook nog mensen tegen de schenen schoppen.

Maar een keer ben ik naar Dortmund geweest naar een wedstrijd van de supercup, maar dat was meer een beetje omdat mijn huidige vriendin dat perse wou, dus dan had ik van zoiets voor die ene keer waarom niet, maar Duitsers zijn dus nog ergere voetbal gekken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-09 22:14
Jullie hebben die gekte maar eens in de twintig jaar. Wij elke twee jaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Zal wel iets Belgisch zijn, want kwalificatie voor het WK is voor nld-ers niets vreemds :+ Nee, na het WK in Frankrijk kwam het WK in Dld. WK's in Azië tellen niet mee :P

Serieus: Eindelijk, zou ik bijna zeggen, hebben de Belgen iets met hun voetbalelftal. Misschien een goed teken, want de vorige keer dat er een hele (gewoonlijk verdeelde) natie plotseling achter hun nationale elftal ging staan, werden ze wereldkampioen (Spanje) ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:46

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ja hoor, ik snap 't wel. Straks weer heerlijk, in 't oranje, met veel vrienden, op een plein, met een biertje, voetbal kijken en feestvieren. Gaaf!

En ik ga me verheugen op de reacties in dit topic. Vooral de reacties waarin de zogenaamde verhevenheid gaat doorsijpelen, die zijn mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:08
ach, demichel, al jouw topics gaan over nutteloos piekeren en zorgen maken, dus ik kan me prima voorstellen dat jij het niet snapt als mensen gewoon ergens lol in hebben. Van mij hoeft de voetbal-gekte ook niet, maar ik vind het prima als anderen daar wel helemaal in opgaan. Dat heb ik weer met andere dingen, ieder zijn hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:54
Ik snap het ook helemaal niet. Misschien komt het doordat mijn ouders ook geen voetbal fan zijn en dat ik dat gewoon overneem. Zie er dan ook echt 0,0% vermaak in. (alleen die dingen van AH soms waren leuk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het niet op je emoties inspeelt zul je het ook nooit snappen. Raar topic, hoeveel mensen vinden It iets voor nerds en snappen niet wat je er in godsnaam leuk aan kunt vinden. Dat ga jij toch ook niet uit kunnen leggen? Zelfde geldt voor in principe heel veel zaken. Vervelend als je niets hebt met zaken waar de massa wild van wordt, maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik vind het alleen maar goed.
Als er voetbal op tv is kan ik naar een restaurant en is het er lekker rustig.

O ja, de mens is een kuddedier.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Waarom is vermaak eigenlijk uitgevonden! Wat een tijdverspilling zeg! Iedereen aan het werk, thuis eten en slapen, wat een gedoe :')

demichel, je gaat me niet vertellen dat je NERGENS opgewonden van raakt, sommige mensen van voetbal anderen van verkleedfeestjes als Harry Potter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:22
Megamind schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:56:
Waarom is vermaak eigenlijk uitgevonden! Wat een tijdverspilling zeg! Iedereen aan het werk, thuis eten en slapen, wat een gedoe :')

demichel, je gaat me niet vertellen dat je NERGENS opgewonden van raakt, sommige mensen van voetbal anderen van verkleedfeestjes als Harry Potter.
Ik kan hier weinig aan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19
Het is voor sommige mensen net carnaval, gezelligheid en gemoedelijkheid. Carnaval begrijpt ook niet iedereen, dus je hoeft je er niet druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Goed, ik heet geen demichel maar ik kan het voor mijzelf niet voorstellen dat ik mijzelf als individu uitschakel en mij als zo'n kuddedier ga gedragen, met alle idioterie erbij. Niet met voetballen maar ook niet met eender wat anders. Ik snap ook echt niet hoe mensen dat wel kunnen, maar gezien de maatschappij zegt dat geloof ik meer over mij dan over de rest van de kudde. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
demichel, je gaat me niet vertellen dat je NERGENS opgewonden van raakt,
Toch wel hoor,... het oorverdovende geronk van 5 server-racks, met een 50-tal servers en aanverwanten erin, op een zaterdagnacht nadat je een zware upgrade afgerond hebt en je als enige nog op kantoor bent om 3 am, en je dan voldaan naar de bedrijfskeuken sloft, twee biertjes uit de koelkast neemt en dan terug in die ronkende server-ruimte gaat zitten en je rustig die twee ijskoude biertjes nuttigt, alleen, terwijl je beseft dat het nog maar eens goed afgelopen is, ondanks alles,... en die servers perfect ronken... zalig!

véél beter dan die Belgen die op dat voetbalveld in Brazilië op een bal staan te stampen...

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:10

Rmg

demichel schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:12:
[...]

Toch wel hoor,... het oorverdovende geronk van 5 server-racks, met een 50-tal servers en aanverwanten erin, op een zaterdagnacht nadat je een zware upgrade afgerond hebt en je als enige nog op kantoor bent om 3 am, en je dan voldaan naar de bedrijfskeuken sloft, twee biertjes uit de koelkast neemt en dan terug in die ronkende server-ruimte gaat zitten en je rustig die twee ijskoude biertjes nuttigt, alleen, terwijl je beseft dat het nog maar eens goed afgelopen is, ondanks alles,... en die servers perfect ronken... zalig!

véél beter dan die Belgen die op dat voetbalveld in Brazilië op een bal staan te stampen...
Dat lijkt mij nou weer geen kut aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-09 09:37

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
[...]

wtf, waarom zou je uberhaubt in een ronkende serverruimte gaan zitten om een upgrade te doen. De enige keer dat ik in een serverruimte kom is wanneer ik fysiek iets moet doen...

Aan de andere kant, snap je dat sommige mensen jouw gedrag vreemd vinden zoals jij hun gedrag vreemd vind? En meeleven met het nationale elftal is een prima manier om ergens verbonden in te zijn en het is een prima onderwerp van gesprek naast het weer; het is lastig om er iemand mee te beledigen ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

voetbal is een onschuldig vertier, dit in tegenstelling tot vertier in andere culturen zoals bijv. stierenvechten en gladiatorengevechten, etc. Dus wat dat betreft is voetbal stukken beter.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Kees schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:41:
[...]

wtf, waarom zou je uberhaubt in een ronkende serverruimte gaan zitten om een upgrade te doen. De enige keer dat ik in een serverruimte kom is wanneer ik fysiek iets moet doen...
Natuurlijk gaan we de upgrades niet in de serverruimte zitten doen, wel rustig op kantoor "boven" met 20 liter koffie en 5 pizzas.

Na afloop, als alles weer lekker online is en iedereen na 3 am naar huis is, vind ik het wel fijn om even gewoon in het "echte" serverkot te gaan zitten, waar het "echt" allemaal gebeurt en de "beasts of burden" met de honderden knipperende lichtjes eens echt te aanschouwen, en daar dan een biertje of twee, drie te nuttigen vooraleer om 4 am naar huis te gaan en voldaan te gaan slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Bier drinken? Ik snap het niet hoor

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:09
Nee, dat mensen daar nou zoveel plezier uit halen..

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 08:59
demichel schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:56:
[...]

Natuurlijk gaan we de upgrades niet in de serverruimte zitten doen, wel rustig op kantoor "boven" met 20 liter koffie en 5 pizzas.

Na afloop, als alles weer lekker online is en iedereen na 3 am naar huis is, vind ik het wel fijn om even gewoon in het "echte" serverkot te gaan zitten, waar het "echt" allemaal gebeurt en de "beasts of burden" met de honderden knipperende lichtjes eens echt te aanschouwen, en daar dan een biertje of twee, drie te nuttigen vooraleer om 4 am naar huis te gaan en voldaan te gaan slapen.
Maak je collega's ook enthousiast... rennen ze voortaan 'Upgraaaaade ... lalalalala' door de gangen en kan je achteraf met zn allen bier drinken tussen de servers ;p

Snap ergens die heisa ook niet allemaal, heb weinig met voetbal, maar ieder zijn ding.

Al schijn je altijd fan te moeten zijn van een bepaalde voetbalclub en schijn je ook helemaal leip in oranje (of rood in jullie geval) gekleed over de straten te moeten rond voetbalwedstrijden... want dat hoort zo... En uiteraard kan je nooit vrienden worden met de persoon die 'fan' is van een rivaliserende club, behalve als het nationale team moet spelen en meedoen met poules want je weet uiteraard exact wie wanneer speelt... zelfs als je niks met voetbal hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-09 09:37

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
demichel schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:56:
[...]

Dit topic word steeds enger... niet alleen hou je niet van voetbal... maar je nuttigt etenswaren in een serverruimte? :o

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:18
Haha, prachtige reacties weer.
Keep them coming guys _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:32

Standeman

Prutser 1e klasse

NeutraleTeun schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:44:
Haha, prachtige reacties weer.
Keep them coming guys _/-\o_
Zolang we maar onthouden dat het hier SG is en niet HK, heb ik er geen problemen mee..

En ja, ik vind het ook wel erg leuk om de servers te zien die mijn software draaien en dat ook goed doen..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Standeman schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:48:
[...]

Zolang we maar onthouden dat het hier SG is en niet HK, heb ik er geen problemen mee..

En ja, ik vind het ook wel erg leuk om de servers te zien die mijn software draaien en dat ook goed doen..
Maar inderdaad, eten en drinken in een serverruimte is een no-no. Als security je ziet dan mag je gelijk eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:42
[...]

Hmmm, ik denk als je dit vertelt aan de duizenden 'voetbalgekken', dat zij tegen jou zeggen ik snap het niet...

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Megamind schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:54:
[...]

Maar inderdaad, eten en drinken in een serverruimte is een no-no. Als security je ziet dan mag je gelijk eruit.
In onze serverruimte werden vroeger wel eens lege bakken bier en pizzadozen aangetroffen... en die servers bleven maar draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ben vooral benieuwd naar het volgende probleemtopic van demichel.

Voetbal gekte, genieten van een server, insert whatever. prima toch als je ervan kunt genieten. Ieder zo z'n ding.

[ Voor 59% gewijzigd door Fietsbel op 16-10-2013 02:07 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
Ik heb zelf niets tegen het spel voetbal. Ik vind de oranjegekte er omheen niet normaal.
In dit filmpje beschrijft Maarten van Rossem precies de oranjegekte waar ik een gruwelijke hekel aan heb. >:)

Ik vond het ook prachtig dat het Nederlands elftal alle wedstrijden heeft verloren op het EK in 2012 en na de poule-fase naar huis mocht. De malle oranje versieringen waren toen snel weg. >:)

Bij aankomst van het elftal op Schiphol werden verschillende spelers voor "zakkenvullers" uitgemaakt door "voetbalfans" die ze daar op stonden te wachten.

Terneergeslagen Oranje-spelers uitgejoeld op Schiphol
http://www.elsevier.nl/Sp...Schiphol-ELSEVIER341703W/

De finaleplek op het WK in 2010 was snel vergeten. Dat noemt zich dan voetbalfan. Bah >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Shmoopy op 16-10-2013 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Shmoopy schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 03:08:

Ik vond het ook prachtig dat het Nederlands elftal alle wedstrijden heeft verloren op het EK in 2012 en na de poule-fase naar huis mocht. De malle oranje versieringen waren toen snel weg. >:)
Waarom gun je die mensen niet dat pleziertje?

Ikzelf ben ook echt geen oranje fan, maar als ze spelen ga ik wel (hier in Duitsland) in een oranje tshirtje naar de wedstrijd toe (_als_ ik ga, vind voetbal niet zo erg interessant). Helemaal in het buitenland is het gewoon een ons-gevoel. Er komt ook nog bij dat door mijn verleden ik een extra betekenis aan het uitkomen voor je land heb.

Ik zit nu in de US en daar gaat het nog een stuk verder. Op het moment dat het football/baseball/basketball team van de stad speelt, rijden de bussen met aanmoedigingen, savonds zie je alleen maar lui in shirtjes van het team en echt elke bar laat de wedstrijd zien.

Dan heb je het in Nederland nog goed, daar gebeurt het slechts 1 keer per jaar.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Ik vind het mal dat mensen die het verschil tussen een aanvaller, middenvelder en verdediger niet kennen de grootste "oranjefans" worden als er een EK of WK is. De buitenspelregel kan deze groep "oranjefans" ook niet uitleggen. Ook weten deze "oranjefans" niet wanneer er sprake is van een doeltrap of hoekschop. >:)

Nou, dan blijft er weinig anders over dan alleen maar doelpunten tellen, voor deze in oranje uitgedoste domme schapen. >:)

Als het elftal wint, dan is het: WIJ hebben gewonnen!!!
Waarom is het niet "WIJ hebben verloren" als het elftal verliest? >:)
Het fanatiek steunen van oranje is bij verlies blijkbaar snel weg.
De echte fans steunen door dik en dun, bij verlies en bij winst.

Oranjefans zijn gewoon geen echte fans. Het zijn domme schapen die klakkeloos achter elkaar aanlopen. "Voor jezelf kunnen en mogen denken" wordt steeds meer ontmoedigd in de huidige maatschappij. Kuddegedrag wordt gestimuleerd en zelfs aangemoedigd. Daarom zijn naast "het oranjegevoel" o.a. flash-mobs en de harlem-shake zo ontzettend populair... >:)

"I leave symbols to the symbol minded" -George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

St@m

@ Your Service

Probeer je alles heel eng te vertellen ofzo :?
Maar prima dat je er een gruwelijke hekel aan hebt. Ik heb dat aan mensen die zeggen dat ze geen dom kuddegedrag vertonen en zich verheven voelen boven de rest omdat ze een gruwelijke hekel aan een andere groep mensen hebben die hun lolletje graag hebben.
ZieMaar! schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:58:
Ja hoor, ik snap 't wel. Straks weer heerlijk, in 't oranje, met veel vrienden, op een plein, met een biertje, voetbal kijken en feestvieren. Gaaf!

En ik ga me verheugen op de reacties in dit topic. Vooral de reacties waarin de zogenaamde verhevenheid gaat doorsijpelen, die zijn mooi!
Dit dus :)

Voor alle haters, lees deze maar eens door.. misschien nog inspiratie..
Oranje - Wie ruimt de rotzooi weer op?
Het ANTi-voetbal en anti voetbalpraatprogramma topic
Tweakers & het EK voetbal
GEK van Oranjegekte!

Ik wacht ondertussen op zomer 2014 voor het volgende huilie huilie topic.

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 16-10-2013 07:25 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ach, ik heb ook niks met voetbal, maar soms kijk ik wel eens een wedstrijd tijdens zo'n WK, maar dan voornamelijk voor het -- en nu volgt er een heel eng woord dat menig tweaker wel even op zal moeten zoeken -- sociale aspect. Waarom zijn mensen nou weer allemaal stom, dom en schapen als ze ergens plezier in hebben? Is plezier dan zo erg? Ik snap niet dat mensen zich zo druk maken over wat andere mensen doen.
St@m schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 07:16:
Ik wacht ondertussen op zomer 2014 voor het volgende huilie huilie topic.
Vergeet niet dat het vuurwerk-topic binnenkort weer begint, meestal twee maanden na de zwarte-piet-discussie.

[ Voor 26% gewijzigd door Zoijar op 16-10-2013 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Zoijar schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:09:
Vergeet niet dat het vuurwerk-topic binnenkort weer begint, meestal twee maanden na de zwarte-piet-discussie.
Ah, je hebt gelijk. Misschien moet ik nu ik kinderen heb ook maar gaan klagen in het vuurwerktopic.
En de Zwarte Piet-discussie :') Dat is echt het meest trieste dat er bestaat.. Heel Facebook staat er al vol mee.. maar goed, dat vind ik dan ook echt triest. We verzinnen een andere kleur Piet, want zwart is discriminatie!!!!11One

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

Dennahz

Life feels like hell should.

Lol, natuurlijk snap je het niet. In Nederland is dit om de 2 jaar zo, wij zijn het gewend.
Hoop dat die rustige Belgen ook massaal meegaan in de gekte en dat ze zich voor één keer es gedragen als echte Nederlanders! :p

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Voetbal == niet interessant / leuk
Ik zal thuis niet gauw betrapt worden op het kijken van voetbal. Ik zap er heel makkelijk langs, en vindt altijd wel iets dat me meer boeit dan dat.
Echter... het wij-gevoel dat een toernooi als het WK/EK geeft (of in mindere mate: een Olympische Spelen, een Elfstedentocht of wielerronde) maakt iets los. Het is niet direct gerelateerd aan de sport, maar veelmeer aan het 'samen' en 'vieren' (en het bier, en de frituur) en als gevolg daarvan loskomen/loslaten van remmingen en dagelijkse beslommeringen. * Jester-NL kijkt (als hij al kijkt) in de kroeg ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
St@m schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:28:
[...]

Ah, je hebt gelijk. Misschien moet ik nu ik kinderen heb ook maar gaan klagen in het vuurwerktopic.
En de Zwarte Piet-discussie :') Dat is echt het meest trieste dat er bestaat.. Heel Facebook staat er al vol mee.. maar goed, dat vind ik dan ook echt triest. We verzinnen een andere kleur Piet, want zwart is discriminatie!!!!11One
Pas op he! Nu worden de anti Facebook posters ook weer wakker...

Maar serieus, er wordt op Got toch altijd wel erg veel gemiept over triviale dingen. Als je iets niet leuk vindt, prima, maar om daar nou een topic voor te openen.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Slaapje schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:00:
[...]

Pas op he! Nu worden de anti Facebook posters ook weer wakker...

Maar serieus, er wordt op Got toch altijd wel erg veel gemiept over triviale dingen. Als je iets niet leuk vindt, prima, maar om daar nou een topic voor te openen.
:D Shit ja.. snel!!
Microsoft is veel beter dan Apple..

pfew.. net op tijd.

Maar even zonder gekheid.. wat is nu eigenlijk het doel van deze topic, ik mis de discussiewaarde. Misschien gewoon iedereen in z'n waarde laten, want de TS weet natuurlijk prima waarom sommige mensen enthousiast worden van voetbal. Ik snap ook wel dat iemand blij wordt als ie een biertje drinkt na een dag hard werken. Doe ik zelf ook wel eens. Maar daar open ik dan geen topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Laatst online: 25-09 15:01

RaseriaN

So much choices..

Zoijar schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:09:
Waarom zijn mensen nou weer allemaal stom, dom en schapen als ze ergens plezier in hebben?
Het is tegenwoordig hip (en eigenlijk typisch Nederlands) dat je overal en op iedereen commentaar moet en vooral mag hebben. Jouw mening telt, jouw visie telt en de rest is maar stom om niet hetzelfde te doen.

Wat? Je doet iets wat meer dan 50% van de bevolking ook leuk vindt? Schaap dat je bent! Overal anti tegen, lekker heerlijk de hipster uithangen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Het verschil is wel dat ik mensen nog nooit in Harry Potter-outfits met zijn allen bushokjes (of scheidsrechters) in elkaar heb zien trappen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Stoney3K schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:18:
[...]

Het verschil is wel dat ik mensen nog nooit in Harry Potter-outfits met zijn allen bushokjes (of scheidsrechters) in elkaar heb zien trappen.
Oh? En wat heeft dat precies te maken met mensen die blij zijn dat hun land naar het WK mag?

Of wil je nu discussiëren over het feit dat het not done is dat mensen zich gedragen als beesten als ze zich in een kudde doorgesnoven soortgenoten bevinden.

Eens overigens. Maar dat heeft weinig te maken met voetbal imo. Dat er een kleine groep is die voetbal misbruikt om lekker te rellen heeft geen ene reet te maken met de grote gezelligheid (imo) en feestjes als het land meedoet aan een WK of EK

[ Voor 19% gewijzigd door St@m op 16-10-2013 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels benje net zo'n kuddedier als je overal tegen bent, want die groep is groot zat. Ik persoonlijk denk dat leeftijd een grote factor speelt in het EN niet leuk vinden EN de ander niets gunnen. De volwassenere medemens die ergens niets om geeft denkt er het zijne van en laat het daarbij zolang je niet (persoonlijk) getroffen wordt door iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Hier, heb je een kam ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41
Maarten van Rossem heeft hier een mooi woord voor: sportverdwazing. "Tribale moordzucht is het" 8) . Als je Maarten niet kent hier even snel een stukje van 'm, met een beetje zoeken kun je vast wel meer vinden.

Los van dit soort gekkigheid in de media vind ik het wel kwalijk hoe vaak het gebeurt dat bijvoorbeeld gemeentes garant staan voor de lokale (prof)club en hoe vaak het dus gebeurt dat voetbalclubs dus eigenlijk gewoon staatssteun krijgen. Daar betaal ik geen belasting voor :P .

En natuurlijk al die kosten voor politie-inzet en dergelijke bij risicowedstrijden. Laat die clubs gewoon zelf voor de beveiliging opdraaien en zonder publiek spelen als dat te duur blijkt te zijn. Daar hebben de clubs en/of hun fans het zelf naar gemaakt, ook daar hoeft de maatschappij niet voor op te draaien.

[ Voor 22% gewijzigd door Bananenplant op 16-10-2013 09:39 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

St@m schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:20:
[...]

Oh? En wat heeft dat precies te maken met mensen die blij zijn dat hun land naar het WK mag?

Of wil je nu discussiëren over het feit dat het not done is dat mensen zich gedragen als beesten als ze zich in een kudde doorgesnoven soortgenoten bevinden.
Ik vind het in ieder geval wel opvallen dat je zoiets wel tegenkomt bij een sport zoals voetbal, en niet bij een andere hobby (zoals, I don't know, zweefvliegen, of Harry Potter-fandom).

Blijkbaar is er toch iets in die teamsport dat de territoriumdrang en de testosteron-drang van een aantal lui schijnt te triggeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Bananenplant schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:37:
Maarten van Rossem heeft hier een mooi woord voor: sportverdwazing. "Tribale moordzucht is het" 8) . Als je Maarten niet kent hier even snel een stukje van 'm, met een beetje zoeken kun je vast wel meer vinden.
Van Rossum, de meest saaie man van de tv, die werkelijk niets leuk vindt. Het verbaast me niet dat hij er ook iets over te melden heeft. Azijnzeiker van beroep, neemt zichzelf al jaren niet meer serieus, en het enige wat hij leuk vindt is dat mensen hem juist serieus nemen heb ik het idee.
Los van dit soort gekkigheid in de media vind ik het wel kwalijk hoe vaak het gebeurt dat bijvoorbeeld gemeentes garant staan voor de lokale (prof)club en hoe vaak het dus gebeurt dat voetbalclubs dus eigenlijk gewoon staatssteun krijgen. Daar betaal ik geen belasting voor :P .

En natuurlijk al die kosten voor politie-inzet en dergelijke bij risicowedstrijden. Laat die clubs gewoon zelf voor de beveiliging opdraaien en zonder publiek spelen als dat te duur blijkt te zijn. Daar hebben de clubs en/of hun fans het zelf naar gemaakt, ook daar hoeft de maatschappij niet voor op te draaien.
Ja laten we het hele staatssteun gebeuren er weer bijhalen, want dat heeft heel veel te maken met mensen die blij zijn dat hun land naar een WK mag en vlaggetjes gaan ophangen enz.
Stoney3K schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:40:
[...]

Ik vind het in ieder geval wel opvallen dat je zoiets wel tegenkomt bij een sport zoals voetbal, en niet bij een andere hobby (zoals, I don't know, zweefvliegen, of Harry Potter-fandom).

Blijkbaar is er toch iets in die teamsport dat de territoriumdrang en de testosteron-drang van een aantal lui schijnt te triggeren...
Nee, niet opvallend.. juist om wat je zegt als laatste. Maar goed, de laatste paar jaren gaat het natuurlijk redelijk goed. Mede door de zogeheten voetbalwet. Misdraag je je? Dan mag je je de aankomende jaren melden op het politiebureau als je clubje speelt. Maar ook dit heeft weinig te maken met de stelling van de TS die het niet snapt dat mensen blij zijn als hun land mag uitkomen op het WK.

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 16-10-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 18:59

Grannd

da Granndest

Rellen komt niet alleen voor bij voetbal, en gaat ook nog eens heel vaak gewoon goed.

Het is hetzelfde als zeggen dat facebookevents verboden zouden moeten worden omdat het één keer in Haren is misgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Bonding en geven en nemen.

Gezamenlijk "ons" team steunen maakt dat je een "wij"-gevoel en team-spirit creeerd. Dat vergroot als er (vaker) gewonnen wordt. Dat maakt weer dat er onderling meer en sterkere banden (kunnen) ontstaan: je moet het wel voeden, maar als jij met iemand aan 't hossen bent in de kroeg, is de overgang naar samen 'n biertje drinken, 'n praatje aanknopen, meer overeenkomsten ontdekken, 'n keertje afspreken, voor elkaar klaar staan, iets voor elkaar over hebben, zo gemaakt.

Het openlijk tonen van een voorkeur die veel mensen met je delen, maakt ook dat mensen je sneller waarderen en accepteren. Als jij, net als je buren, je tuin volhangt met oranje-versiering, zal je gerust een keertje aangesproken worden "Hey, heb je die wedstrijd gezien?" om vervolgens te krijgen "Heb je zin om vanavond de finale bij ons te kijken?"
En vervolgens vind die buurman 't niet erg als je 'n keertje vraagt of hij z'n auto 10 meter verder op wil zetten omdat je wat moet versjouwen. Hoe minder contact en overeenkomsten er zijn, hoe minder de ander genegen is iets voor je over te hebben.

't Klinkt best berekenend, maar dit is wel hoe de maatschappij werkt. Mensen hebben meer met hun "soortgenoten" dan met mensen die zich actief of passief afzetten tegen hun manier van leven. Neerkijken of die oranje-gekte (of in geval van demichel, belgië-gekte) is iets wat je alleen gekscherend moet doen - anders vervreemd je toch wel een groot deel van de bevolking van je.
Je hoeft echt niet te doen alsof je voetbal geweldig vindt, en voor de die-hard fans zoals Shmoopy lijkt te zijn zul je 't met je incidente oranje-gekte ook niet snel goed doen, maar een zeer groot deel van de mensheid is alleen fan bij grote evenementen - daarnaast maakt het hen ook niet veel uit.

En hou er rekening mee dat er ook voldoende mensen tussen zitten die het allemaal ook geen barst interesseert, maar enkel meedoen vanwege het sociale aspect dat ik hierboven beschreven heb - ook al zijn ze zich daar nauwelijks van bewust.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
St@m schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:45:
[...]

Van Rossum, de meest saaie man van de tv, die werkelijk niets leuk vindt. Het verbaast me niet dat hij er ook iets over te melden heeft. Azijnzeiker van beroep, neemt zichzelf al jaren niet meer serieus, en het enige wat hij leuk vindt is dat mensen hem juist serieus nemen heb ik het idee.
Hij heeft z'n eigen magazine, lezenswaardig en helemaal niet zo mopperend als dat-ie zich vaak profileert. Zijn standpunt dat sportnieuws geen nieuws is en sport bar weinig significantie heeft voor de loop van de geschiedenis. Dat vind ik best iets om over na te denken om de gekte in perspectief te zetten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 23:37
[...]

Ik snap niet dat jij dat leuk vind 8)7 Zal ik daar nu een topic over openen? ;)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:32
Voetbal, ik heb er ook helemaal niks mee en ook met buiten spel ben ik nog steeds onbekend.
Maar met sponsorkaartjes ben ik toch een paar keer naar wedstrijden gewest en de sfeer in zo'n stadion is wel super. Maar ik ga echt niet tijdens het wk voetbal kijken op tv. Dan zet ik liever een film op.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik wil de wedstrijden over het algemeen nog wel kijken. Maar wat ik niet snap is waarom mensen tijd willen steken in het eindeloos uitkauwen, analyseren en nóg een keer analyseren van zoiets doms als de voetbalsport.

Als je een wedstrijd verliest is het niet omdat er altijd een "slechte strategie" is, soms heb je gewoon pech.

Om maar niet te beginnen over de verheerlijking van voetballers (en al helemaal de vrouwen van voetballers) alsof ze de wereld redden van de ondergang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:20
demichel topics, best topics 8-)

Enfin, ik denk dat de belgen gewoon blij zijn dat ze al jaren niet meer aan een groot kampioenschap hebben mogen mee doen.

Nu hebben ze een goed team en daar zijn de belgen blijkbaar blij om. Nederlanders zijn over het algemeen ook wel te porren voor het Nederlands elftal, uitzonderingen heb je natuurlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:38
Salvatron schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:52:
voetbal is een onschuldig vertier, dit in tegenstelling tot vertier in andere culturen zoals bijv. stierenvechten en gladiatorengevechten, etc. Dus wat dat betreft is voetbal stukken beter.
Onschuldig, tot de supporters gaan rellen en van alles gaan vernielen en mensen in elkaar gaan stampen. Wat bij elke wedstrijd lijkt te gebeuren...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 15:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Zou het duur zijn om een voice over van dit topic te krijgen door Jambers?

Ik zie het me al helemaal voor me "'s avonds komt hij tot leven als hij zijn pintjes drinkt in het lokale serverhok". :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:02

-tom-562

Oliesjeik

Xyphoid schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:05:
[...]

Onschuldig, tot de supporters gaan rellen en van alles gaan vernielen en mensen in elkaar gaan stampen. Wat bij elke wedstrijd lijkt te gebeuren...
Ja, want iedere supporter is per definitie een hooligan |:(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

-tom-562 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:09:
Zodra het over voetbal gaat dan worden alle stereotypes en vooroordelen uit de kast getrokken ;)
Maar inmiddels gaat het topic allang niet meer over wat de TS vroeg en de TS zelf komt ook niet meer terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 13:55
Wellicht komt het omdat voetbal een sport is die door veel mensen wordt beoefend, voetbal is een volkssport. Het is een sport waarbij veel mensen zich emotioneel kunnen ontladen.

Overigens snap ik niet waarom je dit verschijnsel aankaart?
Ik denk dat je met enig rationeel denken zelf ook wel een aantal redenen had kunnen geven.

Over smaak valt niet te twisten, ieder zijn hobby.....

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
-tom-562 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:09:
[...]

Als ik naar wedstrijden op tv kijk of naar het nieuws of langs het stadion rijdt tijdens een wedstrijd, dan lijkt het er wel op alsof iedereen elke keer aan het rellen is. Als het geen treinen zijn die vernield worden, dan zijn het wel vechtpartijen op het veld. Dat zijn niet alle supporters, maar in ieder geval een groot gedeelte...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:02

-tom-562

Oliesjeik

Nouja, als ik naar de kroeg ga om voetbal te kijken slaan we de kroeg niet kort en klein? Het zijn de excessen die je ziet, waar jij het over hebt is nog geen 1% van de supporters

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Xyphoid schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:36:
[...]

Als ik naar wedstrijden op tv kijk of naar het nieuws of langs het stadion rijdt tijdens een wedstrijd, dan lijkt het er wel op alsof iedereen elke keer aan het rellen is. Als het geen treinen zijn die vernield worden, dan zijn het wel vechtpartijen op het veld. Dat zijn niet alle supporters, maar in ieder geval een groot gedeelte...
Dan vraag ik me echt af naar welke wedstrijden jij kijkt. Ik kijk toch in de week behoorlijk wat voetbal en dat gaat bijna altijd zonder rellen...

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

-tom-562 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:37:
Nouja, als ik naar de kroeg ga om voetbal te kijken slaan we de kroeg niet kort en klein? Het zijn de excessen die je ziet, waar jij het over hebt is nog geen 1% van de supporters
Wat ik vooral typisch vind is dat dat aandeel veel groter is dan in andere sporten... hoeveel "hooligans" heb je bij sporten als de Formule 1, atletiek of schaatsen?

Waarom is er een Voetbalwet om dat soort dingen in goede banen te leiden, en is dat bij andere sporten (klaarblijkelijk) niet nodig?

[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 16-10-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:32

Standeman

Prutser 1e klasse

Stoney3K schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:39:
[...]

Wat ik vooral typisch vind is dat dat aandeel veel groter is dan in andere sporten... hoeveel "hooligans" heb je bij sporten als de Formule 1, atletiek of schaatsen?

Waarom is er een Voetbalwet om dat soort dingen in goede banen te leiden, en is dat bij andere sporten (klaarblijkelijk) niet nodig?
Omdat dat geen team-sporten zijn en al helemaal geen volkssport? Hoeveel formule 1 rijders wonen er bij jou in de wijk en hoeveel schaatsers? Waarschijnlijk 0.

Bij honkbal en ijshocky gaat het dan wel weer regelmatig mis en zijn als sport ook beter vergelijkbaar met voetbal.

zoals in Vancouver:
Afbeeldingslocatie: http://img.thesun.co.uk/aidemitlum/archive/01328/vancouver1_682_1328680a.jpg

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Standeman schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:08:
[...]

Omdat dat geen team-sporten zijn en al helemaal geen volkssport? Hoeveel formule 1 rijders wonen er bij jou in de wijk en hoeveel schaatsers? Waarschijnlijk 0.
Er wonen bij mij ook geen voetballers in de straat (maar wel formule 1 fans en schaatssupporters). Bij andere teamsporten, zoals hockey, zie ik het in Nederland ook niet fout gaan...

In andere landen heb je andere 'volkssporten' (zoals ijshockey in Canada, rugby in Engeland/Australië, honkbal in de VS) waar je inderdaad met hetzelfde probleem zit, maar het is nog altijd één sport die er om de één of andere reden bovenuit springt en uit verhouding meer agressie opwekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Salvatron schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:52:
Grapje toch?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Laatst online: 27-09 21:09
Stoney3K schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:13:
[...]

Er wonen bij mij ook geen voetballers in de straat (maar wel formule 1 fans en schaatssupporters). Bij andere teamsporten, zoals hockey, zie ik het in Nederland ook niet fout gaan...
Waarom het aantal voetballers in de straat vergelijken met het aantal fans van Formule 1 en schaatsen? Vergelijk het misschien eens met het aantal voetbalfans in je straat, waar er waarschijnlijk wel voldoende van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Amras schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:55:
[...]

Waarom het aantal voetballers in de straat vergelijken met het aantal fans van Formule 1 en schaatsen?
Alleen maar omdat Standeman beargumenteerde dat er bij mij in de straat geen Formule 1-rijders of schaatsers wonen (en net zo min voetballers). Wel F1 fans, schaats-fans en voetbalsupporters.

De eerste F1- of schaats-hooligan moet ik alleen nog tegen komen terwijl ik wel regelmatig door de hele stad hordes mensen "BOERUHHHH!" hoor kwaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hoezo? Nee, geen grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Voetbal is oorlog, toch? Sommige mensen nemen die uitdrukking iets te letterlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Gezellig, beetje met mensen voetbal kijken, biertje, oranje shirtje, nog net weten wie wie is op het veld maar vooral voor de gezelligheid eromheen. Samen blij of minder blij, ook bij verlies alsnog gezellig (waar ik kom in ieder geval).

Maargoed, ik schilder mijn gevel niet oranje en zet geen toeter op mijn hoofd. Meer dan dat oranje shirt is er ook niet.

En om eerlijk te zijn heb ik de leukste wedstrijd in een kroeg gezien in een tent vol Engelsen die Engeland zagen verliezen maar er alsnog een prima middag/avond van maakten. We kwamen binnen met z'n drieën en kenden niemand, maar het was vreselijk gezellig en we hebben ook na de wedstrijd nog de hele avond met volslagen onbekenden staan ouwehoeren en biertjes gedronken. Zonder zo'n wedstrijd zouden we waarschijnlijk weinig met de rest gepraat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
St@m schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:04:
[...]

Maar even zonder gekheid.. wat is nu eigenlijk het doel van deze topic, ik mis de discussiewaarde. Misschien gewoon iedereen in z'n waarde laten, want de TS weet natuurlijk prima waarom sommige mensen enthousiast worden van voetbal. Ik snap ook wel dat iemand blij wordt als ie een biertje drinkt na een dag hard werken. Doe ik zelf ook wel eens. Maar daar open ik dan geen topic voor.
St@m schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:45:
[...]

Over iedereen in zijn waarde laten gesproken... >:)

@ sommige lezers - Jammer dat jullie je aangesproken voelen als ik het heb over domme schapen die klakkeloos achter elkaar aanlopen.

In mijn vorige posts heb ik al uitgelegd dat mensen die helemaal niets met voetbal hebben plotsklaps veranderen in de grootste "oranjefans" of "voetbalfans" bij een EK of WK. Ik heb een gruwelijke hekel aan die oranjegekte.

Deze domme schapen snappen niets van het toernooi, de poule-fase, de knock-outfase, of en wanneer er verlenging is De overige wedstrijden in het toernooi boeit ze niet en als Nederland eruit ligt dan kijken ze het toernooi niet meer uit. Ook van de spelregels hebben ze totaal geen kaas gegeten. Bij welke club en op welke positie de spelers normaliter spelen boeit deze groep "oranjefans" ook totaal niet. Tja, waar gaat het dan nog over.

Veel "oranjefans" verlieten het stadion na het eerste half uur bij Nederland-Portugal op het EK in 2012. Het fanatiek steunen van oranje is bij verlies blijkbaar snel weg. Lekkere "oranjefan" ben je dan... >:)

Ik heb niets tegen het voetbalspel / de voetbalsport zelf en ik heb ook totaal niets tegen de echte (Nederlandse) voetbalfans en de zwoegende voetballers zelf.

Mensen zijn niet stom, dom en schapen als ze ergens plezier in hebben. Ik heb niets tegen plezier hebben, ik gun iedereen plezier. Ik heb wel iets tegen kuddegedrag. Oranjegekte / voetbalgekte is kuddegedrag en trekt domme schapen aan. >:)

Ik vind het dom om mee te doen aan de oranjegekte / voetbalgekte voor het "sociale aspect", om "iets samen te vieren" of "omdat het zo gezellig is"... Het meedoen... om het meedoen... :( >:)

Deze "oranjefans" verpesten het voor de echte voetbalfans die het elftal door dik en dun steunen. De voetballers renden zich op het EK in 2012 het snot uit de neus en deden echt hun stinkende best. In plaats van een speler voor klootzak of zakkenvuller uit te schelden na een flinke nederlaag, konden de zogenaamde "oranjefans" die jongens juist een hart onder de riem steken. Dat vind ik plezieriger, socialer, en gezelliger dan een huis oranje versieren (het liefst met wuppies/welpies, want dan hoor je er echt bij :| ), oranje kleren aantrekken en doen alsof je een lollige "oranjefan" of "voetbalfan" bent.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 10:25

Phehistyr

De Epische Lurker

ZieMaar! schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:58:
Vooral de reacties waarin de zogenaamde verhevenheid gaat doorsijpelen, die zijn mooi!
Zo voorspelbaar inderdaad.

Ook ik ben zo iemand die alleen EK/WK wedstrijden van Nederland kijkt. Dus kijk maar lekker op me neer omdat ik de sfeer leuk vind en dit soort gelegenheden gebruik om met vrienden of collega's samen te komen.

Overigens vind ik de mate van commercialisering wel erg jammer en zal daar ook niet aan meedoen, maar het is in deze tijd onvermijdelijk dat de retail een graantje mee wil pikken. En de mensen die daar plezier uit halen moeten dat vooral doen.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

"Harry Potter fans may call it a unique movie advertising campaign, but the Wauwatosa Police Department calls it vandalism.

The word "Voldemort" has been written in permanent marker on 50 to 75 stop signs throughout the city,"

http://www.wauwatosanow.com/news/50743847.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overmatig dom smileygebruik, wat een kuddedier......

En dan met zo'n quote van George Carlin komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
@sommige mensen:

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/sheeple.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat ik me trouwens afvraag. Als er een wedstrijd om half 9 wordt gespeeld, dan begint die wedstrijd hier in Europa om half 2 's nachts (afhankelijk waar ze spelen). Wie gaat die wedstrijden bekijken als je de dag erna moet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Ben benieuwd of de TS nu wat heeft aan deze antwoorden en wat ie ermee gaat doen. Of moeten we maar weer op zijn volgende topic wachten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Timocos schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:02:
Ben benieuwd of de TS nu wat heeft aan deze antwoorden en wat ie ermee gaat doen. Of moeten we maar weer op zijn volgende topic wachten :?
Je bent er echt wel mee bezig, blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
demichel schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:51:
[...]

Je bent er echt wel mee bezig, blijkbaar.
Neuh, het valt me gewoon op hoeveel van zulk soort topics je opent en er dan na 1 dag ofzo niet meer reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 13:26

Bestla

Kvinne

stin schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:51:
Wat ik me trouwens afvraag. Als er een wedstrijd om half 9 wordt gespeeld, dan begint die wedstrijd hier in Europa om half 2 's nachts (afhankelijk waar ze spelen). Wie gaat die wedstrijden bekijken als je de dag erna moet werken?
Vroeg naar bed, en de wekker zetten. Na de wedstrijd weer ff slapen. Het is maar voor 3 weken of zo.

Blij dat het mij niet zoveel doet. Winst of verlies i don't care. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik vind het te treurig voor woorden dat mensen een "hekel" aan oranjegekte hebben. Alsof je er echt last van hebt. Enorm first world problem zeg :')

Eens in de twee jaar hopen een hoop Nederlanders dat het oranje team het goed gaat doen in het EK/WK. Nou en? Laat ze lekker.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
demichel schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:40:
België is dus (blijkbaar) gekwalificeerd voor het WK voetbal in Brazilië.

Nu slaat hier overal de voetbalgekte toe.

Collega's van me dansen door de gangen, zingend: "Braaaasiiilllll !!! La la la la la la la la". Ik kijk er nogal verwonderd naar.

Iedereen vertelt me: "We gaan naar Brazilië !!!". Waarop ik vraag: "Op vakantie? Tof! Leuk land! Waar ga je heen?". Begrijpen ze niet.

Ik zie op TV mensen op de Heizel (blijkbaar vanavond nog een wedstrijd), geschminked in die Belgische driekleur, met rare pruiken, die er dolgelukkig uitzien. Nee, écht, je ziet het geluk van hun gezicht stromen. Omdat een voetbalteam naar een wedstrijd mag. Ik kijk er naar en ik begrijp het gewoon niet.

Was je zelf één van die dure voetballers, fijn! Was je familie van één van die mannen, ook heel erg leuk natuurlijk en een reden om uit je dak te gaan. Maar als buitenstaander, waarom zijn die zo blij? Ik zou het graag snappen, ik zou graag eens deel uitmaken van zo'n "clan", zoals mijn collega's die door het dolle zijn en met z'n allen door de gangen springen en zingen van Brasiiiiil, maar ik snap het gewoon niet.

Je hebt er zelf niks toe bijgedragen en je verdient er zelf helemaal niks aan. So what dan, voor mij 1000% "ver van mijn bed show".

Jullie zijn 15 jaar lang het lachertje geweest van Europa op voetbal gebied. Veel mensen volgen voetbal wereldwijd. Maw, heel Belgie stond voor lul en nu eindelijk niet meer, heeft even geduurd maar dan heb je ook wat.

Maar topic start komt er op neer: Mensen vinden iets leuk wat ik niet leuk vind! Wat vreemd! Wat gek! Moeten mensen dan alleen maar passievol zijn over dingen die jij snapt ;) das ook nogal een bekrompen instelling.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben juist hartstikke jaloers op de Belgen, die hebben geen Johan Derksen op tv! Erg knap van die kerel, dat ie bij mij dagelijks spontane emigratie neigingen opwekt. En ook een toonbeeld van het niveau van het voetbalwereldje in Nederland of moet ik zeggen van Nederland in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
Hydra schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:53:
Ik vind het te treurig voor woorden dat mensen een "hekel" aan oranjegekte hebben. Alsof je er echt last van hebt. Enorm first world problem zeg :')

Eens in de twee jaar hopen een hoop Nederlanders dat het oranje team het goed gaat doen in het EK/WK. Nou en? Laat ze lekker.
Ik vind het te treurig voor woorden dat mensen een "hekel" aan "hekel aan oranjegekte" hebben. Alsof je er echt last van hebt. Enorm first world problem zeg :P

Ik vind het ook helemaal niks die oranjegekte maar ik heb ook 0,0 met voetbal. Hebben mensen last van mensen die niks met dat gedoe hebben dan? We houden jullie niet tegen hoor ;)

Ik snap TS helemaal niet, hij vind het fijn in zn eentje in een serverhok te zitten maar snapt niet dat anderen andere dingen leuk kunnen vinden? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Mutatie op 19-10-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Gewoon gezellig mee doen, als er reden is om een feestje te bouwen niet moeilijk doen maar meefeesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Salvatron schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 07:47:
Gewoon gezellig mee doen, als er reden is om een feestje te bouwen niet moeilijk doen maar meefeesten.
Dat werkt voor sommige mensen simpelweg niet zo ;) . Pakweg 1 op de 4 mensen is bijvoorbeeld introvert, wat betekent dat zoiets ze energie kost. Verder vinden sommige mensen (waaronder ik) feesten om het feesten, zonder logische vreugdevolle aanleiding, gewoon suf. Ik vind Koninginnenacht en oud en nieuw bijvoorbeeld de sufste momenten op de Nederlandse kalender.

Ik functioneer overigens prima :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Wat zeg ik nou? Ik zeg niet moeilijk doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:46

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Misschien heeft het ook te maken met in hoeverre je als persoon successen kan vieren?

Ik ben over mijn eigen prestaties erg kritisch. Ook als anderen mij de hemel in prijzen kan ik niet uitbundig mijn prestaties vieren of zo. Ik word er al helemaal niet warm van als mensen die ik niet persoonlijk ken iets voor elkaar krijgen (familie en vrienden zijn een ander verhaal, daarbij vind ik het juist makkelijker dan bij mezelf). Blij over straat stuiteren omdat een team vreemden een spel heeft gespeeld lukt mij echt niet.

Ik zie dit trouwens niet per definitie als een positieve eigenschap van mijzelf btw :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:47
hoe kan je je nu in zoiets ergeren? voetbal is een ver van men bed show (geworden) maar het laat me stoicijns koud wie en hoe dat viert en waarom... We zouden net blij moeten zijn dat er zo'n diversiteit is, anders zou het maar saai zijn, iedereen in zijn zelfde grijze serverhok... in hetzelfde groene maatpak....

Net zoals jij niet snap waarom men dat viert, snap ik niet waarom dat een probleem zou kunnen zijn?

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Ik neem mijn woorden terug :) Voetbalgekte? Ik begin het te snappen.

Ja, België is voetbalgek geworden en zelfs demichel is er voor gevallen. Ik laat me compleet mee gaan in de sfeer en alhoewel ik de spelregels nog niet volledig snap en ook slechts de namen van een handvol spelers ken, vind ik het tot mijn eigen stomme verbazing best wel fijn. Belgische vlaggen op de gevel van mijn woning (onder impuls van mevrouw demichel), gaan kijken op groot scherm, de verplichte Jupiler Belgische vlaggen op kantoor, jawel,... (gelukkig nipt ontsnapt aan een trip voor het werk naar Hong Kong waardoor ik de match gisteren gemist zou hebben en waardoor ik, erger, ook de briljante Rolling Stones op TW Classic niet gezien zou hebben)

Wie had dat ooit gedacht, demichel die na al die jaren vol spanning naar een voetbalmatch zou kijken en er oprecht zou van genieten.

Afspraak strakjes trouwens in de halve finale, Nederlandse vrienden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best raar dat je nu zelf voetbal gek geworden bent, maja komt natuurlijk omdat de Belgen er heilig in geloven weltmeister te worden dit jaar.

Nee ik zal nooit een fan van voetbal worden, maar ik gun het anderen wel maar ik ga geen wedstrijden kijken en wat mij betreft mogen die ego trippers met hun miljoenen salarissen weer naar huis.

Wel leuk trouwens om mijn Duitse collega's op stang te jagen door te zeggen dat Duitsland gaat verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
Vrije trap naar TFWK

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

demichel schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:50:

Ja, België is voetbalgek geworden en zelfs demichel is er voor gevallen. Ik laat me compleet mee gaan in de sfeer en alhoewel ik de spelregels nog niet volledig snap en ook slechts de namen van een handvol spelers ken, vind ik het tot mijn eigen stomme verbazing best wel fijn. Belgische vlaggen op de gevel van mijn woning (onder impuls van mevrouw demichel), gaan kijken op groot scherm, de verplichte Jupiler Belgische vlaggen op kantoor, jawel,... (gelukkig nipt ontsnapt aan een trip voor het werk naar Hong Kong waardoor ik de match gisteren gemist zou hebben en waardoor ik, erger, ook de briljante Rolling Stones op TW Classic niet gezien zou hebben)

Wie had dat ooit gedacht, demichel die na al die jaren vol spanning naar een voetbalmatch zou kijken en er oprecht zou van genieten.

_/-\o_ leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

demichel schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:50:

d:)b

Heb zelf ook niks met voetbal in het algemeen maar een WK komt met zo'n leuk sfeertje en kan echt spannend zijn. Iedereen op kantoor kijkt en het is het gesprk van de ochtend. Maakt het uit wie er wi t of verliest? Nee, zolang het maar gezellig is. En straks is het voorbij en gaan we weer lekker verder me andere dingen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik ben ook vrij anti-voetbal, maar het WK vind ik altijd wel oké. Maar ik zal nooit enkel 'WK' zeggen, maar altijd 'WK Voetbal', en nooit over 'Nederland' spreken maar over 'het Nederlandse elftal' en altijd 'ze' ipv 'wij'. Ik speel immers niet in dat team. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
hyptonize schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:28:
Ik ben ook vrij anti-voetbal, maar het WK vind ik altijd wel oké. Maar ik zal nooit enkel 'WK' zeggen, maar altijd 'WK Voetbal', en nooit over 'Nederland' spreken maar over 'het Nederlandse elftal' en altijd 'ze' ipv 'wij'. Ik speel immers niet in dat team. :Y
Ik kwam er pas achter dat er slechts 32 voetbalclubs meedoen! Hoe kan je ooit van een "wereldkampioen(schap)" spreken als de overgrote meerderheid er werkelijk niets mee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:41
RemcoDelft schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:48:
[...]

Ik kwam er pas achter dat er slechts 32 voetbalclubs meedoen! Hoe kan je ooit van een "wereldkampioen(schap)" spreken als de overgrote meerderheid er werkelijk niets mee te maken heeft?
Wat? Er zijn kwalificaties. Zoals in elk andere sport. Niet iedereen kan zomaar meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
RemcoDelft schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:48:
[...]

Er is geen sport waar meer landen meedoen aan het WK dan voetbal. De FIFA heeft 209 leden, die allemaal meedoen aan het WK. In eerste instantie met de kwalificatierondes, waarmee de 32 landen voor het eindtoernooi zich kunnen plaatsen.
Pagina: 1 2 Laatste