Testen product d.m.v. Wet Kopen op Afstand?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:55
Hopelijk hebben mensen hier ervaringen mee, of ideeen over.

Ik zit al een tijd te kijken of ik misschien een Nikon 1 wil kopen, met bijbehorende adapter (ft1) om mijn DSLR lenzen hierop te kunnen gebruiken. Echter heb ik geen idee of dit goed werkt met mijn huidige lenzen en of ik het resultaat acceptabel vind.

Ik heb al gekeken of je een Nikon 1 + adapter kan huren, maar helaas geen succes. Ook niemand in mijn omgeving heeft een Nikon 1. En via marktplaats wordt de FT1 nauwlijks tot nooit aangeboden. Dus kopen/verkopen is ook geen optie.

Dus dacht ik: Misschien is het mogelijk het online te kopen, te testen, en als het niet bevalt terug te sturen onder de wet Koop op Afstand. Officieel is de wet niet zo bedoeld natuurlijk. Maar ik ga niet een camera+adapter kopen op de gok.

Heeft iemand hier ervaring mee? en wat zijn problemen waar ik tegenaan kan lopen?

Ik weet dat het niet netjes is om zo te doen, maar als je goed leest heb ik alle andere mogelijkheden al bekeken en onderzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

De meningen hierover verschillen volgens mij nogal (en de winkel zelf heeft ook vaak een mening, wat het niet altijd even eenvoudig maakt om je eventuele recht te behalen). Maar als je het risico niet wilt lopen, waarom loop je dan niet gewoon een goede winkel binnen en vraag je daar wat meer informatie over die camera in combinatie met je huidige lenzen?

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 14-10-2013 10:45 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waah schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:35:
Officieel is de wet niet zo bedoeld natuurlijk.
Volgens mij juist wel :)

Probleem is dat winkels hier nog wel eens anders over willen denken.

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 14-10-2013 10:40 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
naitsoezn schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:39:
De meningen hierover verschillen volgens mij nogal (en de winkel zelf heeft ook vaak een mening, wat het niet altijd even eenvoudig maakt om je eventuele recht te behalen). Maar waarom loop je niet gewoon een goede winkel binnen en vraag je daar wat meer informatie over die camera in combinatie met je huidige lenzen?
In veel winkels hebben ze de adapter niet. En ik wil niet weten of ze compatibel zijn, maar of ze ook daadwerkelijk lekker werken. Er zitten nogal wat restricties aan de lenzen als ze gekoppeld zijn aan de adapter mbt de autofocus. (enkel het middelste scherpstelpunt, enkele AF dus geen tracking etc)
Dit wil ik graag testen, dus niet in de winkel vragen. Als het niet snel genoeg werkt of snel "misfocused" heb ik weinig aan de Nikon 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:06
Bij een cameraspeciaalzaak moet dit gewoon kunnen. Ik neem altijd mijn eigen body mee als ik op lenzenjacht ga. Eerst ff doorheen kijken voor ik iets koop.

Toch een duidelijk voordeel tov. webwinkels. Heb ik graag een tientje extra voor over.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Dekaasboer schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:53:
Bij een cameraspeciaalzaak moet dit gewoon kunnen. Ik neem altijd mijn eigen body mee als ik op lenzenjacht ga. Eerst ff doorheen kijken voor ik iets koop.

Toch een duidelijk voordeel tov. webwinkels. Heb ik graag een tientje extra voor over.
Ik ook, echter zitten er in friesland weinig cameraspeciaalzaken, en zeker de soort die mirrorless verkoopt en de adapter op voorraad heeft. Hier in Sneek zijn ze zelfs allemaal gesloten. Leeuwarden zou een optie zijn, als ze de camera hebben. Echter zou ik dan in de winkel 5 lenzen moeten testen (dus 5x wisselen) plus dat een 200mm lens (wordt dus effectief een 2.7x200=540mm) niet echt goed te testen is in een winkel. Dat maakt het niet gemakkelijker. het is zeker een optie, maar geen antwoord op mijn vraag ;)

Niemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

De Wet Koop op Afstand is inderdaad bedoeld om te kunnen testen of het aan je verwachtingen voldoet. Maar zonder risico is het niet; zo kan je geen claims doen nav uitspraken van personeel dat je adviseert, en mocht je bij het intensieve testen toch iets van gebruikssporen achterlaten dan ben je daarvoor aansprakelijk.

Ik weet dat er enkele grote speciaalzaken zijn waar ze bijna alles hebben liggen, en waar niemand moeilijk doet als je je eigen spullen meeneemt en uitgebreid daar de boel gaat testen. Maar dan met een demo-model, en met mensen in de buurt die je kunnen helpen.

Bel ze van tevoren met uitleg wat je wil doen, en ik vermoed dat je gewoon een aantal uur je gang kan gaan ook zonder dat er iemand in je nek zit te hijgen.

Dus: Je kan het middels KOA doen, maar ik zou het zelf verre van ideaal vinden gezien de aard van het product en de wensen die je er aan hebt. Veel en veel handiger.

In het algemeen zijn er legio mensen met KOA ervaring - de zoekfunctie had je dat overigens ook verteld. Alleen is het niet voor niets dat mensen je iets anders aanraden. Als dat niet is wat je wil horen... Dan is dat je eigen keuze. De combinatie van toegevoegde waarde vs risico vs éven een keer iets verder kijken dan in de buurt omdat het blijkbaar belangrijk voor je is snap ik dan weer niet.

Bijvoorbeeld: http://www.fotokonijnenberg.nl/
Zitten in Den Ham - 20km onder Hoogeveen

De meeste winkels hebben een luxe nieuwe uitvinding: ramen. Daar kan je ook je tele prima doorheen testen.
Al met al krijg ik het idee dat je per sé je huis niet uit wil?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 14-10-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-04 16:53

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Gunner schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:40:
[...]

Volgens mij juist wel :)

Probleem is dat winkels hier nog wel eens anders over willen denken.
Ik denk dat hier een stukje van vrije interpretatie in zit. Zoals eerder gesteld ben je alsnog aansprakelijk voor beschadigingen aan het product. De wet koop-op-afstand gaat er van uit dat je het product ook in zo goed mogelijke staat terugstuurt. In artikel 46 van het Burgerlijk Wetboek (Boek 7) staat alles omschreven.

Ik heb gekeken of ik de memorie van toelichting kon vinden, helaas zonder succes. Daar kan het in zijn toegelicht.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is niet héél erg veel jurisprudentie, maar Prof. Loos heeft wat er is aan een analyse onderworpen en komt tot de conclusie dat de rechten onder KOA eigenlijk verder gaan dan waar een winkel soms mogelijkheid toe geeft.
Bijvoorbeeld een wasje draaien en er dan achter komen dat het ding te veel herrie maakt of niet goed schoon wast.

http://www.bjutijdschrift...382-4120_2010_016_001_005
https://ictrecht.nl/ictre...-bij-een-koop-op-afstand/

Wel moet gezegd worden dat de zaken die er gevoerd zijn er ook waren omdat de leverancier er niet in mee wilde gaan. De kans dat een winkel moeilijk doet bij dergelijke zaken is dus groot.

Algemeen:
Sticky: Koop op Afstand

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 14-10-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Het is niet dat ik het huis niet uit wil, maar als ik niet 200km hoef te reizen (benzinekosten ed) en enkel in een winkel kan testen (sorry door een raam je camera testen? serieus? dat is niet echt een real world test vind ik.) vind ik dat een pluspunt.

Ik mag graag even kijken hoe de foto's uit de camera komen op mijn beeldscherm, en dit naast mijn huidige dslr leggen. Dat is in een winkel best lastig.

De optie voor Den Ham houd ik in ieder geval open. Is 110km enkele reis en dat is nog wel te doen. Zal wel even bellen of het testen mogelijk is.

Voordelen KOA volgens mij:
- Zelf kunnen testen in een gebruiksscenario
- Naderhand kunnen vergelijken tussen huidige DSLR en Nikon 1
- Lage kosten

Nadelen:
- Risico op beschadigen toestel
- Risico op moeilijk doen KOA
- Geen advies

Via de zoekopdracht hier kwam ik wel wat verhalen tegen over waar het niet goed gaat, maar mijn vraag is meer: wie heeft er verder ervaring mee. Slechte ervaringen hoor je natuurlijk altijd op een forum, positieve ervaringen niet.

er wordt hier door velen geadviseerd om naar een winkel te gaan. Maar een argument heb ik nog niet gezien (naast dat sommige webwinkels het niet zo nauw nemen met retourneren.)

Nogmaals: ik wil best naar een winkel, maar ik wil graag GOED testen. Ik koop geen pakje boter, en de Nikon 1 is nu niet echt waardevast...

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 14-10-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Waah schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:38:
Het is niet dat ik het huis niet uit wil, maar als ik niet 200km hoef te reizen (benzinekosten ed) en enkel in een winkel kan testen (sorry door een raam je camera testen? serieus? dat is niet echt een real world test vind ik.) vind ik dat een pluspunt.

Ik mag graag even kijken hoe de foto's uit de camera komen op mijn beeldscherm, en dit naast mijn huidige dslr leggen. Dat is in een winkel best lastig.

De optie voor Den Ham houd ik in ieder geval open. Is 110km enkele reis en dat is nog wel te doen. Zal wel even bellen of het testen mogelijk is.

Voordelen KOA volgens mij:
- Zelf kunnen testen in een gebruiksscenario
- Naderhand kunnen vergelijken tussen huidige DSLR en Nikon 1
- Lage kosten

Nadelen:
- Risico op beschadigen toestel
- Risico op moeilijk doen KOA
- Geen advies

Via de zoekopdracht hier kwam ik wel wat verhalen tegen over waar het niet goed gaat, maar mijn vraag is meer: wie heeft er verder ervaring mee. Slechte ervaringen hoor je natuurlijk altijd op een forum, positieve ervaringen niet.

er wordt hier door velen geadviseerd om naar een winkel te gaan. Maar een argument heb ik nog niet gezien (naast dat sommige webwinkels het niet zo nauw nemen met retourneren.)

Nogmaals: ik wil best naar een winkel, maar ik wil graag GOED testen. Ik koop geen pakje boter, en de Nikon 1 is nu niet echt waardevast...
Waar woon je en wat kost de camera waar je hem wilt bekijken? Bij Mediamarkt kun je soms ook gewoon even voelen en kijken. Ik heb een tijdje bij een mediamarkt gewerkt en dan vroeg ik eerst de jongens op de afdeling om wat tips. Vervolgens ging ik naar een winkel toe (in Den Haag of Utrecht) en liet me dan nog even voorlichten. Vaak bekeek ik wat voor foto's ik wilde maken en liet mijn voorkeur daar van af hangen. Zo ben ik laatst het verschil tussen crop en full-frame aan het bekijken geweest en de meerprijs is het mij niet waard. Ik zocht voor een oplossing om meer licht op te kunnen vangen in een foto. Nu doet een full-frame dat wel, maar ze hebben ook meer licht nodig ivm dat het een grotere sensor betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Woon zelf in Sneek, en mediamarkt Leeuwarden is vlakbij (30km). Heb daar de nikon 1 al even in handen gehad en dat voelde wel prima, al is het wel wennen t.o.v. DSLR crop camera!

Echter de FT1 verkopen ze daar niet (adapter om bestaande nikon lenzen op de Nikon 1 te gebruiken) en daardoor is die optie eigenlijk al niet mogelijk.

Metabones maakt adapter voor DSLR lenzen naar mirrorless camera's van het micro4/3e formaat. Deze adapters buigen het licht om naar een kleinere sensor, waardoor je meer licht krijgt. Speedbooster heet het. Nadeel is wel dat je dus een micro 4/3 camera moet hebben. Maar je hebt meer licht op de sensor.
http://www.metabones.com/buy-speed-booster
Misschien een oplossing voor meer licht voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 17:35

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Of CameraNu in (of moet ik zeggen 'op') Urk. Die hebben voor zover ik weet daar ook gewoon een uitgebreide showroom. Groot genoeg om een telelens te testen en ik moet de eerste fotozaak waar je niet (onder begeleiding) even naar buiten mag lopen nog tegenkomen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Orion84 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:29:
[...]

Of CameraNu in (of moet ik zeggen 'op') Urk. Die hebben voor zover ik weet daar ook gewoon een uitgebreide showroom. Groot genoeg om een telelens te testen en ik moet de eerste fotozaak waar je niet (onder begeleiding) even naar buiten mag lopen nog tegenkomen.
Oke! CameraNu helemaal vergeten zeg! hebk zelfs nog een lens gekocht.... Dan ga ik daar wel ff spieken. Dan heb ik in ieder geval de zekerheid dat er geen probleem ontstaat met terugsturen. Al blijf ik benieuwd naar de optie... Zeker gezien steeds meer webshops online-only gaan en je toch naar alternatieven moet voor testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Online bestellen, testen en als het niet naar wens werkt terugsturen is zeker een optie, maar zoals Floppus al aangeeft niet zonder risico.

Ten eerste betaal je in elk geval zelf de verzendkosten voor het retour sturen. Ten tweede zul je er voor zorg moeten dragen dat de spullen in fatsoenlijke staat retour gaan (dat zou niet het grootste probleem moeten zijn, maar het blijft een risico). Ten derde is het altijd maar de vraag hoe vlot winkels meewerken en hoe lang je op het terugstorten van je geld moet wachten etc.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 13:39
En vooraf even een betreffende winkel mailen en dit vragen? Zeggen ze 'nee', dan schrijf je de volgende shop aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anoniem: 27535 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:59:
... zo kan je geen claims doen nav uitspraken van personeel dat je adviseert,
Echt niet?
en mocht je bij het intensieve testen toch iets van gebruikssporen achterlaten dan ben je daarvoor aansprakelijk.
...
Nu zou dat risico vermoed ik wel gedekt worden dooe de gangbare particuliere aansprakelijkheidsverzekering (behoudens eigen risico etc.)

Maar je moet de winkel wel goed kennen om van tevoren te weten dat alles soepel gaat verlopen. In die gevallen was vaak ook wel zonder wettelijke regels wat te regelen geweest. Soms kan het een heel gedoe worden om achteraf alles weer in orde te krijgen...

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 14-10-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325202

Uitzonderingen zijn er inderdaad zo kwam ik erachter bij coolsound.nl
Afkoelingsperiode

Bij CoolSound.nl kunt u een artikel binnen 14 dagen ruilen of retourneren. Voorwaarde is dat de verpakking van het product compleet, ongeopend en onbeschadigd is. Retourzendingen die hier niet aan voldoen zijn uitgesloten van retourname.

Indien aan deze voorwaarde voldaan is krijgt u het volledige bedrag exclusief portokosten uiterlijk binnen 30 dagen retour.

Indien het product of de verpakking aangetast is kan in samenspraak met de CoolSound klantenservice de volgende coulance regeling gemaakt worden:

- 90% van het aankoopbedrag retour indien alleen de verpakking van het
product aangetast is. (product is verder compleet in originele doos en
onaangetast).
- 80% van het aankoopbedrag retour indien het product gebruikt/getest is
en hierbij gebruikssporen heeft opgelopen (product is verder compleet
in originele doos en onaangetast) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Anoniem: 325202 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:48:

[...]
Strijdig met de wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik neem aan dat Floppus bedoelt dat als je het simpelweg bestelt en zelf gaat uitproberen, dat er dan dus überhaupt geen sprake is van personeel dat je adviseert.

Als jij een webshop mailt met de vraag: werkt (evt. specifieker omschreven) deze converter met lens X, Y en Z en het blijkt dan daarna niet te werken met lens Y, dan is er natuurlijk gewoon sprake van non-conformiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Orion84 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:52:
[...]

Ik neem aan dat Floppus bedoelt dat als je het simpelweg bestelt en zelf gaat uitproberen, dat er dan dus überhaupt geen sprake is van personeel dat je adviseert.
Yup; je moet het dus andersom lezen. Doen mensen in de winkel uitspraken tav de situatie die je daar probeert, dan kan je daar rechten aan ontlenen :) Pruts je zelf thuis, dan is het ook alweer makkelijker te verdedigen dat de winkelier geen weet had van de aparte testcombinaties die je wilde proberen en advies daar dan ook niet concreet op sloeg.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 14-10-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Anoniem: 325202 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:48:

[...]
De quote die je noemt is in lijn met het standaard consumentenkooprecht. De wet koop op afstand is daar geen direct onderdeel van. De voorwaarden zijn anders... De regels die zijn opgesomt zijn dus ook in strijd met de wet koop op afstand.

[ Voor 9% gewijzigd door w4rguy op 14-10-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:18

Wildfire

Joy to the world!

In ieder geval op het punt dat de verpakking niet geopend zou mogen zijn. Dat mag namelijk expliciet wèl onder de Wet Koop op Afstand.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:00
Wildfire schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:17:
[...]

In ieder geval op het punt dat de verpakking niet geopend zou mogen zijn. Dat mag namelijk expliciet wèl onder de Wet Koop op Afstand.
En die mag ook (met mate) beschadigd zijn.

Het is soms ni echt haalbaar om iets uit een verpakking te halen zonder die te beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Alhoewel producten zoals koptelefoons wellicht weer onder hygiene producten zouden kunnen vallen. In dat geval zou die clausule extra rechten kunnen opleveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:30:
Alhoewel producten zoals koptelefoons wellicht weer onder hygiene producten zouden kunnen vallen. In dat geval zou die clausule extra rechten kunnen opleveren :P
Laatste update: heb de Nikon V1 2e hands gekocht. Mocht hij niet bevallen, kan ik hem altijd weer verkopen.... De FT1 nieuw online gekocht... bevalt het niet gaat die terug, maar ik denk dat die ook wel blijft.

Bol.com heeft 30 dagen retourrecht, en doen ook niet erg moeilijk volgens mij. Maar daar zijn zowel de Nikon 1 camera's als de FT1 100 euro p/s duurder. Dus dat vond ik zonde. En kopen en sowieso retourneren vond ik niet zo netjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:30:
Nee; de wet ként helemaal geen uitzondering voor hygièneproducten. Het is een veel geziene uitzondering, maar genoemd staat die niet. Het gaat waarschijnlijk om de interpretatie van zaken 'die duidelijk persoonlijk van aard zijn'. Net zoals sommige winkels daar iets wat ze 'speciaal voor je bestellen' daar onder scharen - wat al helemaal duidelijk niet de bedoeling van de wet is.

Er is zover mij bekend geen zeer specifieke jurisprudentie hierover, maar de meeste stellingen die ik zie gaan niet mee in de uitzondering voor hygièneproducten. Niet in het minst omdat het net zo goed een onredelijke escape geeft. Het meest bacterie-infested apparaat in huis is bijvoorbeeld het toetsenbord. Ook maar uitsluiten dan?

Het is de verantwoordelijkheid van de koper om zaken in een staat te retourneren die niet echt afwijkt van een artikel wat je in de winkel uitprobeert. Het is de verantwoordelijkheid van verkoper om die mogelijkheid te geven. Hoe dat ingevuld moet worden is een keuze per geval. Dat het bezwaren van nieuwe kopers oplevert is geen rechtmatig verweer om de wet te negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Anoniem: 27535 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:14:
[...]
Het meest bacterie-infested apparaat in huis is bijvoorbeeld het toetsenbord. Ook maar uitsluiten dan?
Dat komt echter door het langdurige gebruik van dat product. Dit in tegenstelling tot een product zoals een epileerapparaat, tandenborstel of stofzuiger. Het lijkt mij ZEER sterk dat je een epileerapparaat online kan bestellen en uitproberen, om deze vervolgens weer terug te sturen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 06-11-2013 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat ook veranderen, maar het is nog niet doorgevoerd:
https://webwinkelrecht.nl...lijn-consumentenrechten-1

Op dit moment is er geen enkele basis om oordopjes, tandenborstel of de toch niet zo geweldig werkende dildo te weigeren:
https://ictrecht.nl/webwi...iet-worden-geretourneerd/

Wél is het natuurlijk zo dat je net als bij schade kan stellen dat je aangesproken kan worden op een reëele waardevermindering. Je zou in een dergelijk geval dus afgezien van fatsoenlijk weer verpakken ook kunnen kiezen om dingen even te reinigen. Je *zou* dergelijke reinigingskosten wellicht kunnen verdedigen als winkel. Zeker gezien de intentie er al is de wet te wijzigen (hoewel die toch echt veranderd zal moeten zijn, inclusief bijbehorende aanpassingen in verpakking).

Als je schadekosten zou willen rekenen omdat er kosten zijn het product weer in nieuwstaat te brengen, dan moeten die kosten wel reëel zijn. Maar goed, dit is allemaal een redelijk theoretische discussie. :)
Pagina: 1