hifi set voor een beginner

Pagina: 1
Acties:

• NinjaCat
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-11-2025
hallo,

ik wou graag mijn eerste stap binnen de hifi wereld zetten en voreg mij af wat nou goede versterkers en speakers zijn.

ook vroeg ik me af hoe het zit met wattage's van versterkers en speakers en of die nou gelijk moeten zijn of...

ik dachty aan een budget van zo'n 500 tot 600 euro.

ik hoop dat jullie mij hier mee zouden kunnen helpen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een aantal van je vragen staat letterlijk in de FAQ, dus lees die eerst even door. Dan weet je ook direct wat meer: [FAQ] Audio

Ey!! Macarena \o/

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit is inderdaad wel een heel erge basic vraag. Behalve de FAQ zou je sowieso eens een aantal topics kunnen doornemen op het forum; daar zul je genoeg start info kunnen vinden.

Wil nog wel toevoegen dat het informeren naar welke speaker je moet kopen nooit beantwoord kan worden. Elk merk/type is anders. Aangezien smaak qua geluid erg persoonlijk is, kan een speaker voor de ene persoon mooi klinken terwijl een ander het niets vindt. Laat je wat dat betreft nooit leiden door specs of adviezen van iemand voor een bepaald merk/type.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Bedenk wat je hoofddoel is: muziek of films. Dat bepaalt of je naar stereo of surround wil gaan kijken.
Daarnaast is kun je al bepalen of je bijvoorbeeld nog CD's wil draaien of alles via je netwerk gaat afspelen. Deze hoofdlijn kun je van tevoren uitzetten.
Het belangrijkst is uiteindelijk: neem een USB (320kbs mp3 biedt prima kwaliteit en kun je nu bijna overal in kwijt) en/of CD mee naar een winkel en ga eens wat verschillende dingen luisteren. Met name de speakers zijn belangrijk, daarin zit het grootste verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door mr.paaJ op 13-10-2013 20:33 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 18:54
Persoonlijk zou ik met een budget van 600 euro zeker 2/3de daarvan verbranden aan de speakers en dan een instap versterker/receiver kopen.

Beste tip: loop een hifizaak binnen, vertel wat je budget is, ga daar niet overheen en luister eens verschillende speakers met je eigen muziek. :)

=toevoeging=
Merken als Dali, Boston, KEF, Wharfedale, Monitor Audio, Klipsch, Focal, Bowers&Wilkins, Tannoy etc hebben allemaal speakers die binnen je budget vallen en zijn allemaal gerenomeerde merken elk met een ander/eigen geluid.

Let er op als je op internet naar speakers zoekt dat nagenoeg altijd de prijs per stuk is weergegeven en dat je er dus minimaal 2 moet hebben :+

[ Voor 40% gewijzigd door vosss op 14-10-2013 11:13 ]

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:21

Bestla

Viking Kvinne

En wil je goed (lees duurder) spul en hoeft het niet nieuw te zijn dan is marktplaats the way to go.

• NinjaCat
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-11-2025
bedank voor de reacties, zal de FAQ even door lezen en binnenkort wel even langs een hifi zaak gaan en wat bekijken en luisteren.
Pagina: 1