iPhone verkopen op marktplaats

Pagina: 1
Acties:
  • 507 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wii06
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 14:50
Hallo mensen,

Ik heb mijn iPhone 5 op marktplaats geplaats, omdat ik graag een iPhone 5S wil kopen. Nu staat hij er al een tijdje op, maar kreeg vandaag opeens drie geintereseerde mensen. Dat is niet het vreemde, maar twee geintereseerde kopers mailde in het Engels en de andere heeft zijn mail gewoon vertaald in het Nederlands.

Mijn gevoel zegt dat ik het niet moet doen, maar aan de andere kant voldoen ze wel aan mijn vraagprijs. Ze kunnen het geld overmaken of met Paypal, maar als ze het geld overmaken naar mijn rekening, dan kunnen te het niet meer 'terugpakken' als het al op mijn rekening staat toch?

Zijn er meer mensen met hetzelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:59

tha_crazy

Mafketel

Niet doen, je raakt en je telefoon en je geld kwijt.
Al legio van voorbeelden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
wii06 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:40:
Mijn gevoel zegt dat ik het niet moet doen
Als je gevoel het niet vertrouwd niet doen, ik zou het ook niet doen.
Het klinkt nogal "fishy"

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:12

painkill

Pain(k)(ill)

Jawel, ze kunnen het geld wel terugpakken.
Dus gewoon niet doen, al helemaal niet bij slecht vertaalde of geheel engelse mails.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker wachten totdat er een echte nederlander voorbijkomt. Niks tegen buitenlanders hoor, maar zodra die in NL iets gaan kopen is het 99% oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartezzzb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:33
Jawel. Als de bank een ongedekte cheque krijgt, kunnen ze later het geld terugboeken dus nooit doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
tha_crazy schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:41:
Niet doen, je raakt en je telefoon en je geld kwijt.
Al legio van voorbeelden van.
Het klinkt fishy inderdaad maar aan de andere kant als je het geld op je rekening hebt staan of ze betalen met paypal dan kan er niks gebeuren. Persoonlijk zou ik het niet doen en wachten tot iemand hem koopt die de telefoon ook komt ophalen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartezzzb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:33
rickjehh schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:44:
[...]

Het klinkt fishy inderdaad maar aan de andere kant als je het geld op je rekening hebt staan of ze betalen met paypal dan kan er niks gebeuren. Persoonlijk zou ik het niet doen en wachten tot iemand hem koopt die de telefoon ook komt ophalen o.i.d.
Jawel als ze een geschil openen bij paypal en zeggen nooit wat ontvangen te hebben kun je je geld zo kwijt raken. De koper wordt absoluut niet beschermd bij paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 13:53

MonkeySleeve

It's just Monkey business

[...]

Met PayPal kan dat dus wel, zeggen ze gewoon dat ze het product niet ontvangen hebben en krijgen ze hun geld terug terwijl ze wel de telefoon hebben.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
MonkeySleeve schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:45:
[...]

Met PayPal kan dat dus wel, zeggen ze gewoon dat ze het product niet ontvangen hebben en krijgen ze hun geld terug terwijl ze wel de telefoon hebben.
Hmm dan wist ik niet! Goed om te weten :) Dan zou ik al helemaal wachten tot er een Nederlandse koper voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

Dennahz

Life feels like hell should.

Nee, ze doen net alsof ze een betaling gedaan hebben via PayPal, maar maken gewoon een nepmailtje waarin staat dat het geld nog niet zichtbaar is.

Heb zelf eens zo'n oplichter wat lopen jennen op die manier ;) Tot aan gephotoshopte bewijzen aan toe :)

En het ironische was dat hij nog boos werd ook :+

[ Voor 11% gewijzigd door Dennahz op 10-10-2013 14:51 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:59

tha_crazy

Mafketel

[...]

Al meerdere malen gehoord dat dan inderdaad het geld werd overgeschreven, en enkele dagen later teruggeboekt wegens een "Frauduleuze overschrjiving".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0LrAtH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-12-2024
Die fake mailtjes heb ik ooit ook al gehad, voor een bedrag van 30k nog wel :P (sender: "service@paypalteams.co" ter info). Die deed zelfs moeite om te smssen met een Amerikaans telefoonnummer, ook al zat ie in Benin (Afrika). Dat sommige mensen dom genoeg zijn om daarin te trappen, begrijp ik nog steeds niet. Stuurde me zelfs nog een mailtje om ook zeker mijn spam-folder te checken voor de bevestiging van zijn transfer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit hoort eerder in het Shopping Forum thuis, aangezien het weinig met de iPhone zelf te maken heeft. Daar is ook een topic waar je tips kunt vinden over veilig handelen op V&A (of marktplaats): \[V&A] Wat algemene tips Dit topic gaat daarom op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.