Hallo Mensen,
Wat is mijn bedoeling
De bedoeling is om twee HTPC's te bouwen, één voor de woonkamer en één voor slaapkamer.
De woonkamer wordt aangesloten op een mid-end, non HDMI 3808 receiver van Denon + een 3d TV van Philips.
Eisen en configuratie woonkamer.
Eisen
-Streaming video in Full HD 1080 3D, kunnen handelen in alle formaten wat gevoed wordt door een NAS Qnap 219P.
-T.b.v audio moet ik gebruik maken van de "ouderwetse"voptische aansluiting.
-Er wordt niets opgenomen alleen gesurfd, mail gelezen en een enkel flashspelletje gespeeld.
-De kast ben ik nog niet helemaal uit. Wel heb hier meer ruimte in de hoogte en diepte als op de slaapkamer.
Apparatuur
Nas: Qnap 219P
TV: Philips LED TV 7776, 47" 3D
Receiver: Denon 3808 non HDMI, optical Spdif
Besturingsysteem
Het systeem zal (voorlopig) Windows 7 worden. Op dit systeem zal XBMC gaan draaien. 100% vrouwvriendelijk
Eisen en configuratie slaapkamer:
Eisen
-Streaming video in Full HD 1080, kunnen handelen in alle formaten wat gevoed wordt door een NAS Qnap 219P.
-Er wordt niets opgenomen alleen gesurfd, mail gelezen en een enkel flashspelletje gespeeld.
-De slaapkamer HTPC zal op een plankje boven de TV geplaatst worden. De ruimte tot aan het plafond is 20 cm. De diepte is 26 cm, en de breedte mag 35cm zijn.
Apparatuur
TV: Philips LED TV 7660, 42"
Besturingsysteem
Het systeem zal (voorlopig) Windows 7 worden. Op dit systeem zal XBMC gaan draaien. 100% vrouwvriendelijk
Samengesteld systeem slaapkamer :
--syteem aangepast na adviezen--
Volgens mij een (te) stevig systeem om alleen films en TV te kijken
Samengesteld syteem woonkamer :
Systeem is samengesteld na heel veel lezen in dit forum, waarbij dit mij een nette oplossing leek.
Wellicht heb ik wat vergeten of kan het ook met minder, ik zou zeggen schiet maar af
Ik ben niet merkgebonden.
Opmerking
In andere postings in dit forum heb ik het over de Zotac mini PC.
Ik ben hiervan teruggekomen om de HTPC te maken met zulke kant en klare mini PC's.
Enerzijds vanwege berichten t.a.v. warmte, en de prijs, anderzijds zie ik dit als een groot leermoment voor mezelf.
Hier het onderwerp maar dan in de rubriek "Mediacenters en HTPC systemen"
Wat is mijn bedoeling
De bedoeling is om twee HTPC's te bouwen, één voor de woonkamer en één voor slaapkamer.
De woonkamer wordt aangesloten op een mid-end, non HDMI 3808 receiver van Denon + een 3d TV van Philips.
Eisen en configuratie woonkamer.
Eisen
-Streaming video in Full HD 1080 3D, kunnen handelen in alle formaten wat gevoed wordt door een NAS Qnap 219P.
-T.b.v audio moet ik gebruik maken van de "ouderwetse"voptische aansluiting.
-De kast ben ik nog niet helemaal uit. Wel heb hier meer ruimte in de hoogte en diepte als op de slaapkamer.
Apparatuur
TV: Philips LED TV 7776, 47" 3D
Receiver: Denon 3808 non HDMI, optical Spdif
Besturingsysteem
Eisen en configuratie slaapkamer:
Eisen
-Streaming video in Full HD 1080, kunnen handelen in alle formaten wat gevoed wordt door een NAS Qnap 219P.
-De slaapkamer HTPC zal op een plankje boven de TV geplaatst worden. De ruimte tot aan het plafond is 20 cm. De diepte is 26 cm, en de breedte mag 35cm zijn.
Apparatuur
TV: Philips LED TV 7660, 42"
Besturingsysteem
Samengesteld systeem slaapkamer :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-5500 Boxed | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | MSI FM2-A75IA-E53 | € 73,- | € 73,- |
| 1 | Silverstone Milo ML05B | € 43,- | € 43,- |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 72,50 | € 72,50 |
| 1 | be quiet! SFX Power 300 Watt | € 43,10 | € 43,10 |
| 1 | Samsung 830 series SSD 64GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 series 120GB | € 85,99 | € 85,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 393,54 | |
--syteem aangepast na adviezen--
Volgens mij een (te) stevig systeem om alleen films en TV te kijken
Samengesteld syteem woonkamer :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-5500 Boxed | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | MSI FM2-A75IA-E53 | € 73,- | € 73,- |
| 1 | Silverstone Milo ML05B | € 43,- | € 43,- |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 72,50 | € 72,50 |
| 1 | be quiet! SFX Power 300 Watt | € 43,10 | € 43,10 |
| 1 | Samsung 830 series SSD 64GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 series 120GB | € 85,99 | € 85,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 393,54 | |
Systeem is samengesteld na heel veel lezen in dit forum, waarbij dit mij een nette oplossing leek.
Wellicht heb ik wat vergeten of kan het ook met minder, ik zou zeggen schiet maar af
Ik ben niet merkgebonden.
Opmerking
In andere postings in dit forum heb ik het over de Zotac mini PC.
Ik ben hiervan teruggekomen om de HTPC te maken met zulke kant en klare mini PC's.
Enerzijds vanwege berichten t.a.v. warmte, en de prijs, anderzijds zie ik dit als een groot leermoment voor mezelf.
Hier het onderwerp maar dan in de rubriek "Mediacenters en HTPC systemen"
[ Voor 38% gewijzigd door xsienix op 09-10-2013 23:15 . Reden: Duidelijkheid bevorderen + aangepast na adviezen ]
Its alive Jim, but not as we know it