Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding 'kraakt' tijdens intensief gebruik

Pagina: 1
Acties:

• Koekemoeroetoe
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11 19:34
--- EDIT ---

Heb inmiddels wat kenners gesproken, zijn tot de conclusie gekomen dat het einde oefening is voor de voeding. Een nieuwe voeding is onderweg, dus problem solved :)

-------------------------------------------------------------------------------------------

Beste tweakers,

Tijdens het spelen van zware games (Battlefield 4 Beta, Metro Last Light) maakt mijn voeding een krakend/ratelend/knetterend geluid. Ik heb de fan in de voeding een keer stil gezet, het geluid bleef bestaan. De lagers van de fan zijn dus niet versleten. Het geluid wordt ook niet veroorzaakt door andere componenten in mijn PC.

Zodra mijn PC weer idle is, is het geluid ook weg. Hoe meer de PC belast wordt, hoe erger het geknetter. Het geluid is niet altijd constant en continu, af en toe kraakt het iets harder, af en toe kraakt het eventjes niet.

Mijn voeding vertoonde al tekenen van end of life, maar betekent dit krakende geluid nu echt het einde van mijn voeding?

Stel mijn voeding is op zijn einde, kan ik deze gewoon doorgebruiken tot hij echt niks meer doet? Of bestaat er een kans dat mijn gehele systeem een fatale schok krijgt?

Topic waarin geconcludeerd werd dat mijn voeding niet emer helemaal 100% is:
Koelkastje "stoort" pc

Mijn systeem:

Core i7 2600K
16Gb RAM
Gigabyte Z68X-UD3H-B3
Gainward GTX770 Phantom 2gb
1 hdd (500Gb, Samsung Spinpoint F1)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Koekemoeroetoe

[ Voor 21% gewijzigd door Koekemoeroetoe op 09-10-2013 17:04 ]