Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik wil graag mijn intel i5-3570K overclocken.
Nou weet ik wel hoe dat moet maar ik hoor soms dat het misschien niet kan in combinatie met mijn moederboard (MSI H77MA-G43).
Kan iemand mij vertellen of ik mijn processor kan overclocken of niet?
En zo niet, waarom niet?

Alvast bedankt!

-Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Ten eerste: Er is een hele sectie op GOT voor en over overclocking...
Overclocking & Tweaking
Sandy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1

Je hebt een unlocked CPU met een locked moederbord...
Gemakkelijk overclocken zit er dus niet in...
Want je kan dus niet zomaar de multiplier omhoog schroeven tot het maximale dat jij wilt/kan halen. Omdat het moederbord dit niet toelaat.

Wil je volledig met unlocked multipliers werken, dan heb je een Z70 serie chipset/moederbord nodig

Je kan wel de CPU pushen tot de maximale TURBO multiplier en vanaf dat punt zou je moeten gaan spelen met de frequenties van de BLCK. Maar spelen met de BLCK is lastig stabiel te krijgen.
Opties zoals voltage instelbaar, mis je verder ook meestal op de H77 moederborden, dus dit gooit ook weer roet in het eten.

@hieronder..
Ojah Z77 :+

[ Voor 37% gewijzigd door Swordlord op 08-10-2013 18:48 . Reden: Z78 -> Z70 serie & wat meuk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede post van Swordlord maar neem geen z78chipset, Je moet een z77chipset hebben voor die processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:05

Thomg

Aww yiss

Jep, ik zou ergens een Z77 vandaan toveren. Z68 zou ook moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry voor het posten in de verkeerde sectie, en bedankt voor jullie antwoorden, misschien laat ik het overclocken nog even zitten!