Toon posts:

[iPad2] vele GB's in filmrol zonder foto's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De titel beschrijft mijn probleem vrij bondig. Als ik op mijn iPad2 kijk bij instellingen>gebruik dan zie ik dat de filmrol 4,8GB aan geheugen gebruikt. Dit is vrij veel aangezien ik ondertussen al mijn foto's heb verwijderd, om het maar zacht uit te drukken.

Ik heb ondertussen flink lopen googelen om tot een oplossing te komen. Ik heb via iTunes op mijn pc de iPad gesynchroniseerd met een lege ''picture'' map. Dit leidt er inderdaad toe dat mijn foto's van de iPad verdwijnen, maar het geheugengebruik blijft op vele GB hangen. Ook heb ik vele malen via instellingen>gebruik en een swipe naar rechts er voor gekozen om dit geheugen vrij te maken. Allemaal geen effect.

Mogelijk heeft dit probleem te maken met het feit dat ik via de camera-connection-kit vele raw (nikon/nef) foto's op de iPad heb gezet, maar dat deze niet worden opgeruimd op de manier die ik hierboven beschrijf. Aangezien er bij mijn weten het file system van de iPad niet in te zien is, weet ik niet of ik dit verder kan onderzoeken.

Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen. Beetje zonde om bijna 5 GB van de 16GB kwijt te zijn aan iets wat je niet kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Misschien dat dit bij jou ook helpt:
Other data storage

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie. Ik heb dat draadje even doorgenomen. Daar wordt het probleem opgelost door de iPad aan en uit te zetten. Dat heb ik al geprobeerd en biedt geen oplossing.

De iPad winkel stelt voor om de iPad te herstellen naar de fabrieksinstellingen. Misschien is dat de enige oplossing. Ik heb daar nu nog even geen zin in of tijd voor. Misschien iets voor later. Voelt een beetje als met een kanon op een mug schieten.

Als iemand een gerichtere aanpak of oplossing heeft, hoor ik het graag. Ik zou gewoon met een bestand-verkenner even in het mapje filmrol willen kijken en overbodige bestanden verwijderen. Met de app FileExplorer lukt me dat niet. Of is dat iets wat gewoon niet mogelijk is op de iPad zonder jailbreak ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:32

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:00:

De iPad winkel stelt voor om de iPad te herstellen naar de fabrieksinstellingen. Misschien is dat de enige oplossing. Ik heb daar nu nog even geen zin in of tijd voor. Misschien iets voor later. Voelt een beetje als met een kanon op een mug schieten.
dat is toch best simpel, even in iTunes een backup maken, iPad terug zetten naar fabrieks instellingen en dan backup terug zetten.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMN
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 17:15

BMN

Heb je niet je foto's nog in je fotostream staan?
Kwam er laats ook achter daar nog veel oude al verwijderde foto's bleven hangen.