Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

speakers probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb op het moment de homecinemaset Sony HSS2300.
De speakers van dat setjes vondt ik niet zo goed, dus de speakers had ik verkocht.
En mij oudere JBL speakers heb ik op de sony receiver aangesloten.

Mijn oudere JBL speakers die ik voorheen had, zijn deze:

JBL SCS200.5 - 5.1 Speakerset - 6 stuks - Zwart
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/1/0/1/6/9000000011016101.jpg

mpedantie: 8 Ohm

Frequentiebereik: 535-20000 Hz

Aantal speakers: 6

Voeding: AC

Acoustische versterking: 88 dB

Productspecificaties
Producttype 5.1 speakerset
Speakers
Totaal uitgangsvermogen 100 Watt
Aantal speakers 6 speakers
Nominale impedantie 8 ohm
Subwoofer Ja
Basreflex Ja
Frequentie max. 20.000 Hz
Frequentie min. 35 Hz

Deze speakers heb ik nu aan de Sony receiver aangesloten.
De JBL subwoofer kon ik niet meer gebruiken, omdat alleen een passieve subwoofer op de Sony receiveraangesloten kon worden. Dus heb ik de originele subwoofer die bij de Sony HSS2300 zat gebruikt.

Ik vindt de subwoofer niet lekker klinken, en ik mis wat aan details.
Deze set nu samen heb ik al 7 jaar. En wil dus wat beter geluid.

Maar nu komt het, ik wil dus nu een andere receiver kopen, ik heb de Denon avr-x2000 in gedachte, of de Pioneer vsx-922. Mijn vraag is, klinken mijn JBL satelite speakers dan ook mooier op 1 van deze receiver?
Ik weet dat ik een active subwoofer moet gaan aanschaffen. En ik denk hierbij aan een Kef c4.

Of zeggen jullie je kan beter een hele nieuwe set nieuwe speakers inc subwoofer aanschaffen?

Bij BCC heb ik ook deze set gezien

KEF KHT 2005.3

Afbeeldingslocatie: http://www.studio-22.com/kef/images/kht20053lrg.jpg

Ik heb verschillend reviews gelezen en testen. maar ik kom er maar niet uit.
En goede info kunnen vinden of mijn satelite speakers samen kan gaan met de kef c4.
En of mijn JBL beter al gaan klinken op de nieuwe receiver dat ik wil gaan aanschaffen.
Zou iemand mij een advies willen geven. of ik dan beter mijn JBL satelite speakers kan behouden en dan de Kef c4 aanschaffen, of een hele nieuwe set. Het liefste wil ik dan satelite speakers hebben, of iets met zuilen.

zoals deze set: Teufel Columa 300 R Set S

Afbeeldingslocatie: http://d3gfhqqfijchn9.cloudfront.net/media/oart_0/oart_c/k2951/thumbs/14784_65220.jpg
Maar of ik op deze set vergeleken met mijn JBL satelite vooruitga weet ik niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 14:35 ]

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:16
de JBL's gaan absoluut niet mooier klinken, deze zijn nu al de beperkende factor.

Hoewel ik geen ervaring heb met de door jou opgenoemde Teufel set, heb ik wel andere sets gehoord, en ik blijf elke keer onder de indruk van dit merk.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je JBL's zullen inderdaad waarschijnlijk niet veel beter gaan klinken want satellietspeakers zijn sowieso niet zo geweldig. Voor films/series kom je er misschien nog wel mee weg maar als je muziek gaat luisteren gaan ze compleet door de mand.

Vloerstaanders als fronts is de beste oplossing. De zuiltjes van de genoemde Teufel-set vind ik er nog steeds erg min uit zien dus ik heb daar niet zo'n hoge verwachtingen van. Ze zullen absoluut beter klinken dan je JBL's maar het zou mijn keuze niet zijn.

Ga voor een set goede vloerstaanders als front. Als rears kun je eventueel nog wel (tijdelijke je oude) satellietjes gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
107mb schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:42:
de JBL's gaan absoluut niet mooier klinken, deze zijn nu al de beperkende factor.

Hoewel ik geen ervaring heb met de door jou opgenoemde Teufel set, heb ik wel andere sets gehoord, en ik blijf elke keer onder de indruk van dit merk.
onder indruk van het merk teufel?

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is voor Muziek en film blu-ray's.

• S1NN3D
  • Niet online
Persoonlijk ik niet. De Columa 300 R set S, kost volgens mij zo'n € 750. Dat is niet veel voor een complete 5.1 set dus ik heb er niet zo hoge verwachtingen van.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:58:
De bedoeling is voor Muziek en film blu-ray's.
Zeker aangezien ook muziek luisteren belangrijk is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even contact opgenomen, hun kunnen hun prijzen drukken, omdat ze geen tussen persoon hebben, zoals de BCC enz.
Ze zijn eigen fabrikant. En hebben dus een hoogwaardige product dan vergeleken met de prijs van een set rond die prijs bij BCC. Ze melde ook dat je het terug kan sturen in 8 weken, als je niet tevreden bent.
Maar ze adviseerde me eena nder set aan. De Harmonie LT MK2 m of L

http://www.teufelaudio.nl...-mk2-5.1-set-m-p9515.html

http://www.teufelaudio.nl...-mk2-5.1-set-l-p9513.html

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 15:36 ]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik zou ook voor echte vloerstaanders gaan in plaats van een 5.1 set. Verder moet je speakers altijd eerst uitproberen voordat je ze koopt (en vergelijken met andere speakers, onder dezelfde omstandigheden), al is het van Teufel wel handig dat je ze kan terugsturen als ze niet bevallen.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:30:
Ik heb even contact opgenomen, hun kunnen hun prijzen drukken, omdat ze geen tussen persoon hebben, zoals de BCC enz.
Ze zijn eigen fabrikant. En hebben dus een hoogwaardige product dan vergeleken met de prijs van een set rond die prijs bij BCC.
Wij van wc-eend adviseren wc-eend. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door TBTL op 08-10-2013 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
TBTL schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:58:
Ik zou ook voor echte vloerstaanders gaan in plaats van een 5.1 set. Verder moet je speakers altijd eerst uitproberen voordat je ze koopt (en vergelijken met andere speakers, onder dezelfde omstandigheden), al is het van Teufel wel handig dat je ze kan terugsturen als ze niet bevallen.

[...]
Wij van wc-eend adviseren wc-eend. ;)
Ik mag ze 8 weken uitproberen, bevallen ze me niet krijg ik mijn geld terug.
Overigens De harmonie LT MK2 M kost €899

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 16:24 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

Ik zou uberhaupt al niet voor hifi naar de BCC gaan maar naar een echte hifi winkel. Daar kunnen ze je veel beter helpen en van beter en meer advies voorzien.

Ik denk wel dat je JBL satellieten beter gaan klinken, al is het maar vanwege MCACC die auto-EQ'ed op je speakers. Maar het zal geen wereldverschil maken. Mijn advies zou zijn, rot alles eruit wat je nu hebt en koop wat leuks in de vorm van losse componenten :P

Overigens ben ik het er niet mee eens dat je persé vloerstaanders moet hebben. Bigger is not always better, voor zowel boekenplankspeakers als vloerstaanders zijn er voor en nadelen. Zeker als je een goede subwoofer hebt wordt de noodzaak voor grotere speakers kleiner en kun je prima toe moet boekenplankspeakerformaat :)

Teufel kan je zeker eens proberen. Tuurlijk is het een wij-van-wc-eend verhaal, maar eentje die vind ik vrij plausibel is. SVS doet het op dezelfde manier en daar heb je een hele sekte van inmiddels. De marge die je niet kwijt bent aan een extra tussenpersoon houden ze natuurlijk deels zelf zodat ze zelf wat meer winst hebben maar ik vermoed dat ze een deel van die marge ook inzetten om hun producten competetief te prijzen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je nu zien met wat beter is aan speaker, of subwoofer?

Frequentie en watt? of is er wel wat meer waaraan je dat kan herkennen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 19:17 ]

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 05:25
Ik heb zelf 2 stereo zuilen (Ultima® 40 Mk2) (icm Sony Amp STR-DN1030)

en ben daar SUPER tevreden over , instrumenten lijken meer gescheiden

Ik had hiervoor de Logitech 5.1 set Z-680

Ik zou gaan voor 2 stereo zuilen en evt later uitbreiden met 2 bookshelfs , Sub & Center

Teufel deed mij de aanbieding:

(Quote) Wij kunnen de Upgrade set ' Ultima 40 Mk2 "2.0>5.1 Ausbau-Set Surround" ' voor €599,99 euro aanbieden en gratis verzending naar Spanje. Wanneer u een couponcode heeft kunnen we deze ook verzilveren. Ik dien echter uw bestelling handmatig in te boeken. Momenteel is de Ultima 20 MK II speaker nog niet op voorraad, deze verwachten wij binnen nu en ongeveer 14 dagen.

Teufel is idd zo goedkoop omdat ze geen middleman hebben , de reviews zijn dan ook lovend en de vergelijkingen zijn met veel duurdere 3th party equivalenten

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:16:
Hoe kan je nu zien met wat beter is aan speaker, of subwoofer?

Frequentie en watt? of is er wel wat meer waaraan je dat kan herkennen?
Er zijn in termen van specificaties alleen aanwijzingen te vinden op basis waarvan je een vermoeden kan krijgen en zelfs die kan anders zijn dan de werkelijkheid. Deze zijn gewicht, wat vaak wat zegt over bouwkwaliteit en frequentiebereik bij -3db, wat eigenlijk nog weinig zegt als je niet weet of het anechoisch is of in-room.

Veel beter kijken naar merk, gebruikerservaringen en uiteindelijk luisteren. Of wat ik doe, een risico nemen en niet luisteren als je iets voor een supergoede prijs kan vinden :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
nu lees ik dat deze speakers maar 80 watt zijn pricewatch: Teufel LT 2 Mk2 Set M 5.1 (Zwart)

maar mijn JBL zijn 100 watt.
dan zou je denken dat mijn ouedere JBL beter zijn toch?

• S1NN3D
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:43:
nu lees ik dat deze speakers maar 80 watt zijn pricewatch: Teufel LT 2 Mk2 Set M 5.1 (Zwart)

maar mijn JBL zijn 100 watt.
dan zou je denken dat mijn ouedere JBL beter zijn toch?
Check de Audio FAQ en het beleid eens. Dit is een vrij onzinnige opmerking.

[ Voor 75% gewijzigd door S1NN3D op 09-10-2013 13:55 . Reden: quote en link beleid toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan vraag ik me af hoe sommige mensen dan kunnen beweren waarom Mijn oudere JBL stateliet speakers aan de zwakke kant zijn. Als men zegt hier dat je dat moeilijk kan bepalen aan aantal watt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

"Aan de zwakke kant" moet je niet meteen op het vermogen terugleggen. Het is gewoon de gehele opbouw van die speaker(set) die hem zwak maakt, niet het vermogen. Je moet het totaalplaatje zien: een auto met 500 PK is niet zwak, maar als er geen wielen onder zitten heb je er nog steeds niets aan en blijft het een zwak voertuig.

Zoals gezegd kan je aan de hand van specificaties ook niet zien wat een speaker doet qua klank, hoe een speaker klinkt. Je kan alleen grof inschatten hoe laag ze gaan. Mits je weet hoe je de getallen moet lezen, want daar wordt nogal creatief mee gedaan. Creatief doen ze ook met vermogens van versterkers waardoor de ene 100 Watt de andere niet is. Allemaal trucjes waar je als simpele consument maar doorheen moet zien te kijken en je vooral niet al laten leiden.

En nu we toch bezig zijn verhuis ik het topic naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het hier om een aankoopadvies gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 09-10-2013 14:22 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• S1NN3D
  • Niet online
I rest my case. :+

Verwijderd

Topicstarter
Het Gaat er mij om, dat als ik de denon 2000 receiver ga aanschaffen, of mijn huidige JBL speakers net zo goed klinkenals de speakers van deze pricewatch: Teufel LT 2 Mk2 Set M 5.1 (Zwart)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2013 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
speciaficatie van nieuwe speakers dat ik op het oog heb:

max. belastbaarheid (IEC - Long Term) 80 Watt
max. belastbaarheid (IEC - Short Term) 140 Watt
Impedantie 4-8 Ohm
Frequentiebereik van/tot 120 - 20000 Hz
Crossover frequentie interne crossover 130 Hz
Tweeter (aantal) 1
Tweeter (doorsnede) 25,00 mm
Mid range woofer (aantal) 2
Mid range woofer (doorsnede) 100,00 mm
Akoestisch principe 2-kanaals
Opbouw behuizing Gesloten
Materiaal behuizing Aluminium
Afwerking behuizing Aluminium
Statief geïntegreerd Ja
Bevestiging wandbeugel Ja
Magnetische afscherming Ja
Aansluitingsklemmen Schroefklemmen
Geschikt voor bananenstekker Ja
Maximale doorsnede kabel 4,00 mm
Geschikt voor AV-receiver Ja

Specificaties van mijn oude JBL speakers

Speakers
Totaal uitgangsvermogen 100 Watt
Aantal speakers 6 speakers
Nominale impedantie 8 ohm
Subwoofer Ja
Basreflex Ja
Frequentie max. 20.000 Hz
Frequentie min. 35 Hz

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nogmaals: speakers koop je niet op specificatie aangezien dat niets over de klank zegt. Ga luisteren, dan pas kan je zeggen of een speaker je aanstaat of niet. De ene speakerset is niet beter dan de andere omdat er meer Watt op wordt gegeven. Ik heb op zolder oude Magnat speakers staan die qua specificaties vele malen beter zijn dan mijn huidige Focals, in de praktijk is het echter compleet andersom.

Het enige wat je uit deze getallen kan halen is dat je wederom naar een set met melkpakjes zit te kijken: de speakers gaan maar tot 120 Hz en daaronder doen ze niets meer. Dat vind ik altijd wel het nadeel van dit soort setjes: de subwoofer moet veel te veel doen. Alles boven de 100 Hz kan het menselijk oor namelijk plaatsen en ben je niet vrij om de subwoofer ergens neer te zetten. Maar de enige manier omdat op te lossen is door wat grotere speakers te nemen. En da niet groter als in langer, maar groter als in breder zodat er grotere woofers in de kast passen. Maar dan nog is dit gissen omdat de xx Hz niet staat gemeld hoe er tot die waarde is gekomen (-3 dB, -6 dB, et cetera). Ook hier wordt weer creatief gemeten zodat getalletjes er goed uitkomen. Overigens is het voor films al snel goed, muziek luisteren is altijd wat meer eisend qua speakers.

Maar nogmaals: ga luisteren. Dat is het hele punt wat iedereen zegt, maar wat volgens mij niet echt aankomt.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 09-10-2013 19:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is hem nu net, het zijn geen melkpakjes wat ik op het oog heb, maar deze

Afbeeldingslocatie: http://images.besteproduct.nl/product/640x480/teufel_lt_2_mk2__set_l__zwart.jpg

En het probleem is, ik kan deze nergens beluisteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2013 19:47 ]

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-11 15:15

TRaSH

koffie ?

je kan deze set thuis beluisteren voor 2 maanden met je eigen setup en omgeving.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:45:
Dat is hem nu net, het zijn geen melkpakjes wat ik op het oog heb, maar deze

Dat zijn nog steeds melkpakjes: dat ze op een voet staan maakt in dit geval niet uit. Het is ook te zien aan het frequentiebereik wat ik dus aanhaalde: 120 Hz is gewoon hoog en dat zou mijn keuze niet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Wat houd Crossover frequentie interne crossover 130 Hz in?
Dat staat bij de die set teufel hierboven beschreven.
Frequentiebereik van/tot 120 - 20000 Hz
Crossover frequentie interne crossover 130 Hz

Ik had nog even gechecked, maar bij de oude set JBL daar wordt bij vermeld Frequentiebereik van/tot 110 - 20000 Hz

Dus als ik je goed begrijp, dan heeft het geen zin als ik een nieuwe receiver Denon 2000 koop, omdat je zei "een snelle wagen zonder wielen heb je niks aan ". want als deze nieuwe speakers niet veel zal uitmaken met de oude JBL. En omdat de JBL niet beter zal klinken met een nieuwe receiver Denon 2000.
Ondanks ik dan ook een nieuwe actieve subwoofer bij zal kopen, zoals de kef c4.
Nu heb ik maar een doorsnee receivertje van SonyHTSS2300 home theater systeem.

Is het mogelijk als ik nu eens de JBL speakers als seround zou behouden, en alelen nieuwe front en center en woofer zou kopen staanders of zo?

Nu op het moment heb ik de
Sony HT-SS2300
pricewatch: Sony HT-SS2300

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1233852442.jpeg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2013 22:08 ]

• JT

JT

VETAK y0

Als je dan toch zo graag naar specs kijkt zorg er dan voor dat je speaker tot minimaal 80hz komt, eventueel nog lager. Zonder sub zou ik kijken naar 40hz. Verder kun je weinig afleiden van specificaties. Al is het maar omdat fabrikanten het eerder te positief brengen dan terughoudend.

Ecodan warmtepomp

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je nu een Denon X2000 koopt heb je een mooie basis om stap voor stap verder te denken. Die kun je voorlopig prima gebruiken met je JBL sub. Stap vooruit? Waarschijnlijk slechts een kleine, maar van daaruit ben je vrij om te upgraden omdat je niet meer vast zit aan de beperking van je versterker.

En als je die dan toch koopt, luister dan gelijk naar wat verschillende soorten speakers. Misschien is een Harman Kardon achtige speakerset goed genoeg, misschien ontkom je toch niet aan mooie 'echte' speakers. Dan kun je met die ervaring een plan maken van wat je over een jaar of drie graag zou willen hebben staan.
Ga vooral niet gelijk online kopen maar gewoon zelf eens luisteren, ben je iets duurder uit maar weet je wel wat je krijgt.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
probleem is, die ene JBL subwoofer heb ik niet meer, omdat het van een oudere set is.
Ik heb nu de Sony HT-SS2300 end aar kon geen actieve subwoofer op. Dus heb ik de subwoofer die bij de Sony HT-SS2300 set zit aangesloten.
Dus ik moet dan ook meteen een subwoofer aanschaffen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2013 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:47:
Als je dan toch zo graag naar specs kijkt zorg er dan voor dat je speaker tot minimaal 80hz komt, eventueel nog lager. Zonder sub zou ik kijken naar 40hz. Verder kun je weinig afleiden van specificaties. Al is het maar omdat fabrikanten het eerder te positief brengen dan terughoudend.
in welke opzichte minimaal 40hz? zoals deze?

http://www.teufelaudio.nl...5.1-set-cinema-p9967.html

Afbeeldingslocatie: http://d2nzxre09owsau.cloudfront.net/media/oart_0/oart_t/k2964/thumbs/13539_65407.jpg

Luidsprekers SPL 104 dB/1m
Woofer (aantal) 1
Woofer (doorsnede) 250,00 mm
Woofer (materiaal) Cellulose, gelaagd
Akoestisch principe 1-kanaals
Opbouw behuizing Basreflex, DPU
Materiaal behuizing MDF
Afwerking behuizing Mat Lak + Folie
Compensatieopeningen 2
Compensatieopeningen (positie) Onder
Voorzet afneembaar Ja
Netto volume 54 Liter
Statief geïntegreerd Ja
Magnetische afscherming Ja

Aansluitingen Cinch-ingang stereo 1
Cinch-uitgang stereo 1

Elektronica Laagste grensfrequentie (-3 dB) 33 Hz
Frequentieregelaar (bereik) 40 - 240 Hz
Full Range/Low Pass-schakelaar Ja
Volumeregelaar Ja
Phaseregelaar Ja
Versterker - technologie Class D
Versterkerkanalen 1
Versterkervermogen subwooferkanaal (peak) 260 W
Versterkervermogen subwooferkanaal 250 W
Standby-functie Ja
Standy verbruik 0,50 Watt
Stroomkabel netbus Ja
Beschermingsgraad 2
Veiligheid Ja
Aan-/Uitschakel automatiek Ja

Afmetingen Diepte 44,50 cm
Breedte 32,00 cm
Hoogte 50,00 cm
Gewicht 19,70 kg

Verwijderd

Topicstarter
Dus deze is ook niet goed genoeg? http://www.teufelaudio.nl...round-5.1-set-p13214.html

Afbeeldingslocatie: http://d24p66wtav075e.cloudfront.net/media/oart_0/oart_u/k3227/thumbs/17969_67303.jpg

Luidsprekers max. belastbaarheid (IEC - Long Term) 120 Watt
max. belastbaarheid (IEC - Short Term) 200 Watt
Gevoeligheid (2.83 V / 1 m) 87 dB
min. aanbevolen versterkervermogen 20 Watt
SPL 108 dB/1m
Impedantie 4 - 8 Ohm
Frequentiebereik van/tot 45 - 20000 Hz
Crossover frequentie interne crossover 650 /2600 Hz
Tweeter (aantal) 1
Tweeter (doorsnede) 25,00 mm
Tweeter (materiaal) Stof
Mid range (aantal) 1
Mid range (doorsnede) 165,00 mm
Mid range (materiaal) Kevlar/Glasvezelmembraan, chroom gekleurde Phase plug
Woofer (aantal) 2
Woofer (doorsnede) 165,00 mm
Woofer (materiaal) Glasvezelmembraan + cellulose, gelaagd
Akoestisch principe 3-kanaals
Opbouw behuizing Bass reflex
Materiaal behuizing Hout
Afwerking behuizing Foil
Compensatieopeningen 2
Compensatieopeningen (positie) Achter
Voorzet afneembaar Ja
Netto volume 52 Liter
Spikes Ja
Statief geïntegreerd Ja
Aansluitingsklemmen Schroefklemmen, verguld
Geschikt voor bananenstekker Ja
Bi-Amping/Bi-Wiring Ja
Maximale doorsnede kabel 4,00 mm

Afmetingen Diepte 32,70 cm
Breedte 21,50 cm
Hoogte 106,00 cm
Gewicht 21,50 kg

• Ronin_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 08:42
Ik merk trouwens op dat bij je vorige setje (melkpakjes), de LT2 Mk2 er bij de pricewatch staat dat de sub passief is? Is dat geen probleem als je dit wilt aansluiten op de Denon?
Op de website van Teufel staat dan weer wel dat het om een actieve gaat? Of heb ik het fout?

Ik vind je topic leuk ... speel ook met dezelfde vraag ongeveer dus ik lees even mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ronin_ schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:38:
Ik merk trouwens op dat bij je vorige setje (melkpakjes), de LT2 Mk2 er bij de pricewatch staat dat de sub passief is? Is dat geen probleem als je dit wilt aansluiten op de Denon?
Op de website van Teufel staat dan weer wel dat het om een actieve gaat? Of heb ik het fout?

Ik vind je topic leuk ... speel ook met dezelfde vraag ongeveer dus ik lees even mee.
Verhip je hebt gelijk, dus dat valt af. Dus dat wordt zeker verder zoeken.
Vreemd dat die teufel info persoon dat niet tegen aan heeeft gemeld. :?

• S1NN3D
  • Niet online
Een nieuwe dag dus ik zal nog een poging doen... Speakers moet je niet kopen op basis van specs dus het is sowieso niet handig om ze via internet te kopen. Elk merk/type klinkt anders en geluid is erg persoonlijk. Wat jij mooi vindt klinken, zal de ander niets vinden en andersom.

Je kan het beste voor jezelf een budget stellen. Ga met deze gedachte naar een hifi-zaak (dus niet de Mediamarkt, BCC, etc.) en vertel daar wat je wensen zijn. Ga dan binnen je budget de aanwezig speakers uitproberen, vergelijken en wegstrepen. Dan houdt je de set over die het beste bij je past. Je zult daarbij merken dat de verschillen tussen de speakers echt enorm zijn.

Je hoeft ook niet direct met een volledige 5.1 set te starten. Als je 2 goede vloerstaanders uitgezocht hebt, kun je daar in principe al behoorlijk goed meer vooruit en van genieten. Deze zullen al véél beter klinken dan wat je nu hebt staan en een subwoofer zul je dan echt nog niet missen. Later kun je eventueel uitbreiden met een center, rears en een sub.

Het is echt niet zo moeilijk maar je moet er gewoon wat tijd in steken om te gaan luisteren en dan kun je nooit een miskoop doen want je hebt zelf bepaald dat je dat het mooiste vond klinken.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Die laatste twee Teufels zijn waarschijnlijk prima, maar dat weet je pas als je het hoort...

• Ronin_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 08:42
Hoe belangrijk is het trouwens dat zuilen iets van de muur afstaan tov. melkpakjes? Ik begrijp dat er sowieso al veel verschil is qua geluid tussen de 2 maar gewoon voor de weet.
Zuilen in huis krijg ik heeeeel misschien nog verkocht aan de lady des huizes maar als ze dan ook nog eens 30cm diep zijn en ze moeten ook nog eens 30cm van de muur afstaan dan gaat het hier helaas niet meer passen waardoor ik terug bij de melkpakjes ben.

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan zou ik met deze wel goed uitzijn want deze heeft wel 80 hz.
System 5 THX® Select™-certificaat"5.1-Set Cinema"
http://www.teufelaudio.nl...-5.1-set-cinema-p600.html

Afbeeldingslocatie: http://d3gfhqqfijchn9.cloudfront.net/media/oart_0/oart_s/k297/thumbs/8072_65828.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2013 10:51 ]

• S1NN3D
  • Niet online
Ronin_ schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:44:
Hoe belangrijk is het trouwens dat zuilen iets van de muur afstaan tov. melkpakjes? Ik begrijp dat er sowieso al veel verschil is qua geluid tussen de 2 maar gewoon voor de weet.
Zuilen in huis krijg ik heeeeel misschien nog verkocht aan de lady des huizes maar als ze dan ook nog eens 30cm diep zijn en ze moeten ook nog eens 30cm van de muur afstaan dan gaat het hier helaas niet meer passen waardoor ik terug bij de melkpakjes ben.
Is afhankelijk van het type speaker. Zeker als de basreflexpoort aan de achterkant van de speaker is gepositioneerd, is die ruimte zeer wenselijk. En die melkpakjes, niet doen. Klinkt toch niet dus zonde van je geld.
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:48:
Dus dan zou ik met deze wel goed uitzijn want deze heeft wel 80 hz.
System 5 THX® Select™-certificaat"5.1-Set Cinema"
http://www.teufelaudio.nl...-5.1-set-cinema-p600.html

[afbeelding]
:'( :F :N

Verwijderd

Topicstarter
S1NN3D schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 07:30:
Een nieuwe dag dus ik zal nog een poging doen... Speakers moet je niet kopen op basis van specs dus het is sowieso niet handig om ze via internet te kopen. Elk merk/type klinkt anders en geluid is erg persoonlijk. Wat jij mooi vindt klinken, zal de ander niets vinden en andersom.

Je kan het beste voor jezelf een budget stellen. Ga met deze gedachte naar een hifi-zaak (dus niet de Mediamarkt, BCC, etc.) en vertel daar wat je wensen zijn. Ga dan binnen je budget de aanwezig speakers uitproberen, vergelijken en wegstrepen. Dan houdt je de set over die het beste bij je past. Je zult daarbij merken dat de verschillen tussen de speakers echt enorm zijn.

Je hoeft ook niet direct met een volledige 5.1 set te starten. Als je 2 goede vloerstaanders uitgezocht hebt, kun je daar in principe al behoorlijk goed meer vooruit en van genieten. Deze zullen al véél beter klinken dan wat je nu hebt staan en een subwoofer zul je dan echt nog niet missen. Later kun je eventueel uitbreiden met een center, rears en een sub.

Het is echt niet zo moeilijk maar je moet er gewoon wat tijd in steken om te gaan luisteren en dan kun je nooit een miskoop doen want je hebt zelf bepaald dat je dat het mooiste vond klinken.
Nee aan 2 staanders alleen heb je niks, want je helaal niet behoorlijk goed meer vooruit en van genieten want je krijgt dan geen seround. je zal toch ook achter je, speakers moeten hebben. :? :F

• S1NN3D
  • Niet online
Op de door mij geschetste wijze hebben veel Tweakers een betere geluidsset neer kunnen zetten. Het was maar een voorbeeld om de kosten te spreiden. Als je er het budget voor hebt, kun je natuurlijk direct voor 5.1 (of nog verder) gaan.

Maar gezien je posts en reacties de afgelopen dagen heb ik niet het idee dat je kan en/of wil begrijpen hoe je de aanschaf beter zou kunnen aanpakken. Ik geef het dus op. Succes er mee want dit is natuurlijk zonde van mijn tijd.

Verwijderd

Topicstarter
Ronin_ schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:38:

Ik heb teufel even gebeld, maar het is wel een actieve subwoofer.

Verwijderd

Topicstarter
S1NN3D schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:56:
Op de door mij geschetste wijze hebben veel Tweakers een betere geluidsset neer kunnen zetten. Het was maar een voorbeeld om de kosten te spreiden. Als je er het budget voor hebt, kun je natuurlijk direct voor 5.1 (of nog verder) gaan.

Maar gezien je posts en reacties de afgelopen dagen heb ik niet het idee dat je kan en/of wil begrijpen hoe je de aanschaf beter zou kunnen aanpakken. Ik geef het dus op. Succes er mee want dit is natuurlijk zonde van mijn tijd.
Ja maar ik wil meteen achter seround geluid hebben, anders kan ik niet genieten. Wat de meeste mensen met mij wel eens zullen zijn. Beter gemiddeld geluid, maar wel seround speakers, dan alleen goed stereo geluid zonder achter speakers. Er zijn altijd nog audiofreaks. Maar zo ben ik niet, ik wil wel een vrij goede geluid, en niet te luid. Ik woon in een appartement, dus kan niet zomaar alles wat meer open draaien.
En niet alle mensen kunnen grote staanders kwijt. Dus die vlieger gaat niet altijd op. En dan kom je in een andere verhaal terecht. Wat voor kwaliteiten in die middemoot zit.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Beter gemiddeld stereo dan belabberd surround ;)

Stereo kun je uitbreiden, surround moet je vervangen.
Ga eens luisteren, zelfs in de mediamarkt hoor je verschil.

[ Voor 55% gewijzigd door mr.paaJ op 10-10-2013 13:21 ]

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-11 09:18
De TS is zó hard aan het trollen. _O-

• JT

JT

VETAK y0

Nou ja, laten we wel wezen, het zal gerust niet zo zijn dat je met die Teufel set slecht geluid zal hebben. De TS is bereid iets op geluidskwaliteit in te leveren in ruil voor echt surround. En met zo een Teufel set krijg je dan echt geen slecht geluid. De TS verwoordt het alleen niet zo goed. En waar ik me samen met iedereen over blijft verbazen is de totale focus op specificaties en onwil om wat keuzes te gaan beluisteren.

[ Voor 5% gewijzigd door JT op 16-10-2013 12:41 ]

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu naar enkele zaken geweest, Teufel kan je nergens beluitseren, dus ben ik naar Kef Serround speakers set gaan kijken, en luisteren. Staanders zal er niet inkomen. Voor mij zijn kef 3050.se en 2050.3 en kef e305 prima setjes met goed geluid. En ook mooi afgewerkt en elegant.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 18:06 ]

Pagina: 1