Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

panasonic 50ST50 of 50ST60 (of 50GT50

Pagina: 1
Acties:

• thomas84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08 15:44
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV. In mijn nieuwe woning heb ik niet veel last van omgevingslicht (woonkamer op het noorden) dus ik denk dat ik het nu kan veroorloven om een plasma tv in de woonkamer te zetten.

Nu ging ik bij mijn lokale saturn kijken, en ik was eigenlijk op zoek naar de ST60, die ik op internet voor +- 999 kan kopen. Ik wilde zien hoe het beeld bevalt, gezien alle goede reviews die er zijn.

De eerste TV's van panasonic die ik zag waren een 50GT50 (999) en daarnaast stond een 50VT60 (1762). Ik vond de beeldkwaliteit van de VT60 veel mooier, niet alleen mooiere donkere kleuren maar vooral ook veel scherper (zelfde beelduitzending op de GT50 en de VT60).

De verkoper gaf me aan dat hij nog een stuk of 20 ST50's had die voor 599 weg gaan sinds afgelopen week.

Dat de VT60 de mooiste tv is is duidelijk, maar niet binnen budget. Heeft er iemand ervaring met de ST60, en hoe deze zich verhoudt tot de ST50 & GT50? De ST50 is natuurlijk zeer gunstig geprijsd voor een goede 50inch plasma, en de GT50 is net zo duur als de ST60 (op internet).

Graag advies en overwegingen. Ik game veel, maar niet fanatiek online, dus input lag van de ST60 is voor mij geen probleem.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De ST50 was qua prijs/prestatieverhouding dé beste tv van 2012. De opvolger, ST60, is fractioneel beter maar heeft volgens mij wel meer input lag. Gezien het enorme prijsverschil zou ik zelf gaan voor de ST50.

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:12
thomas84 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:15:

De verkoper gaf me aan dat hij nog een stuk of 20 ST50's had die voor 599 weg gaan sinds afgelopen week.
betreffen dat 50st50's?

zo ja? Mag ik weten welke verkoper, ik zit nml. met hetzelfde dilemma.

toettoett

• thomas84
Bij saturn in Amersfoort, en ja 50st50

[ Voor 22% gewijzigd door thomas84 op 08-10-2013 16:03 ]

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:18
In het volgende topic kun je alles vinden over de verschillen tussen de tv's:
[Plasma] Panasonic - Alle series - Deel 2

Gaat het om 50" versies van de ST50? Want daar ben ik namelijk ook in geïnteresseerd.. :)
edit:

Ok, 50".. Mooi :)

[ Voor 6% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 08-10-2013 16:04 ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Nou de keuze lijkt mij wel heel erg makkelijk zou lekker voor st50 gaan.
Heb hem zelf ook en ben er heeeel erg tevreden over, is mijn beste tv ooit!

Lees ik dat nou goed de 50 inche versie?
Zou hem zelf ook wel willen hebben. heb zelf de 42 inche versie en daar heb ik al veel meer voor betaald dan wat deze koste.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• thomas84
Bedankt voor de tips. De technische verschillen zijn me duidelijk, echter wil ze zelf toch ook zien. Weet iemand een winkel in de buurt van amersfoort waar ze de st50 en de st60 hebben staan. Gezien het prijsverschil zou ik zeker voor de st50 moeten gaan. Ik ben alleen benieuwd of het beeld echt scherper is op de ST60. Overigens hebben volgens mij alle st50's bij Saturn in Amersfoort wel in de winkel gestaan in. Dus zou goed controleren op burn in/IR.

• michael3
  • Laatst online: 30-12-2020
De ST50 ga je denk ik niet meer tegen komt in de showroom aangezien het een model van vorig betreft.
Je kan het vragen aan Saturn in Amersfoort of die hem aankan zetten naast de st60, Denk dat ze dat wel willen doen.

Lijkt me trouwens niet dat ze alle 20 in de showroom hebben gestaan.
Anders roept dat natuurlijk wel vragen op, zou er wat aan mankeren??

[ Voor 24% gewijzigd door michael3 op 08-10-2013 18:50 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-11 18:29
Ik heb ze net even gebeld en het gaat inderdaad om showroom modellen. Ze wist me niet te vertellen hoeveel uren ze aangestaan hebben, wel dat er nog 14 op voorraad zijn voor 599, gewoon met 2 jaar garantie... Ze hebben er trouwens geen doos meer bij.

Toen ik het net las, een 50st50 voor 599 had ik zoiets van hebbuh hebbuh maar twijfel toch een beetje omdat het aantal uren niet gezegd werd en het toch een uurtje rijden is... Lastig.

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:12
Oh dat zeiden ze niet tegen mij over de telefoon.. Voor mij ook een uur rijden. Hmm twijfel

toettoett

• thomas84
Ik ben even wezen kijken en verkoper (Panasonic expert van de vestiging) vertelde me dat er 1/8 levensduur van de 70.000 uren verstreken is. Ze hebben rijen met tv's en de hele bovenste tijd is de 50st50. De St60 hebben ze niet in de winkel, enkel de vt60 en de gt50. Ga morgen nog even met mijn mediaspeler langs, maar denk dat ik er wel een meeneem. Kan altijd nog tzt naar de slaapkamer ipv van de ue40b6000 van Samsung

• thomas84
Overigens mij werd ook verteld dat er gewoon nog 2 jaar fabrieksgarantie is, en er wordt op de bon gezet dat het een demo model is, wat betekent dat de winkel coulant is indien Panasonic moeilijk doet bij garantie.

Morgen dus van plan om even uitgebreid te testen. Nog wensen voor mensen die een uur moeten rijden? neem mijn mediaspeler mee

[ Voor 23% gewijzigd door thomas84 op 08-10-2013 22:09 . Reden: toevoeging testen morgen met mediaspeler ]

• Robsta86
Hoe laat ga je? Ben toch vooral nieuwsgierig hoeveel uur ze daadwerkelijk aan gestaan hebben en of er sprake is van burn in...

Have fun testing ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Robsta86 op 09-10-2013 07:15 ]

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
Je kunt het aantal branduren van een panasonic vrij makkelijk checken, hier staat duidelijk uitgelegd hoe het moet.

Pas in dit menu verder niks aan, want dan kun je enorme problemen veroorzaken.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
thomas84 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:00:
Overigens mij werd ook verteld dat er gewoon nog 2 jaar fabrieksgarantie is, en er wordt op de bon gezet dat het een demo model is, wat betekent dat de winkel coulant is indien Panasonic moeilijk doet bij garantie.
Jij hebt niets met de garantie van Panasonic te maken. Jij koopt bij de winkel en dus moet de winkel garantie geven.

• thomas84
De reden dat ik er gisteren niet een meegenomen heb, is dat mij verteld werd dat producten niet binnen 14 dagen retour gebracht konden worden zonder opgaaf van reden:

Nu kijk ik op de website van Saturn en zie ik onderstaande:

Meest gestelde vragen
•Retourneren / omruilen van producten gekocht in een Saturn-vestiging
11.1 De klant kan bij elke vestiging van Saturn in Nederland een in een Nederlandse vestiging van Saturn aangekocht product omruilen onder de hieronder genoemde voorwaarden.

11.2 Retournering van een bij Saturn gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk binnen veertien dagen na aankoop. Saturn is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet:

a. De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.

b. Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde vestiging van Saturn.

c. Het product moet ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.

d. Het product is ongebruikt.

11.3 Uitgesloten van retour en omruiling zijn:

a. Prepaid- en softwarepakketten.

b. Licentiegebonden producten.

c. Navigatieapparatuur.

d. Desktopcomputers, notebooks, tablets, smartphones en overige datadragende producten.

e. Satelliettunerpakketten en smartcards.

f. Hygiënische producten (bijvoorbeeld scheerapparaten, hoofdtelefoons).

g. Op maat gemaakte producten en/of aanpassingen aan producten in opdracht van de klant.

11.4 Ook uitgesloten van retour en omruiling zijn producten die enige verandering hebben ondergaan - in de breedste zin van het woord door toedoen van de klant of derden. Bij een geschil heeft Saturn het recht om een onderzoek te laten verrichten door de leverancier van het product zonder voorafgaand aan dat onderzoek te zijn gehouden tot omruiling of terugbetaling van het aankoopbedrag.

11.5 Indien Saturn uit coulanceoverwegingen producten alsnog retour neemt, afhankelijk in hoeverre het product niet aan de voorwaarden voldoet, kan Saturn het product retour nemen waarbij een bepaald percentage in mindering wordt gebracht van het aankoopbedrag of tegen uitgifte van een giftcard.

11.6 Giftcards kunnen niet tegen contant geld worden ingewisseld.

Kortom, het lijkt me dat het personeel onzin vertelt, en ik altijd zonder opgaaf van reden de tv terug mag brengen binnen 14 dagen en restitutie mag verlangen. Of mis ik iets?

• Robsta86
Ik kon vandaag wat eerder weg van het werk en toch besloten om die kant op te rijden en even een kijkje te nemen... Aan de hand van de link gepost door Flans die medewerker laten zien hoe je het aantal branduren op kunt vragen...

Die van mij zat op 3500 en een beetje... Gezien de scherpe prijs en we toch wel te spreken waren over de tv besloten om er maar een mee te nemen.

Voor zover we konden zien geen last van inbranden o.i.d.... Qua beeldkwaliteit kan ik bijna niet omschrijven wat een vooruitgang het is ten opzichte van onze oude 37" Philips LCD tv van 4 of 5 jaar geleden!

Met betrekking tot garantie: 2 jaar via Saturn, en wat ik zag op de site van Panasonic is het bij een 50" tv in principe service aan huis i.v.m. het formaat van de tv.

Tijd zal het leren of het een goeie keus is geweest, nu maar weer genieten van m'n tv ;)

• Dimens
Als je het geld hebt voor een nieuw model, zou ik niet voor een showmodel gaan.

• thomas84
Lol... Ook opgehaald ;-) weet iemand waar je goede calibratie settings voor ei modellen kan vinden?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Calibratie is specifiek per exemplaar... anders hadden ze dat in de fabriek wel beter afgesteld.

Met beeld op cinema/warm en alle beeldverwerkingen uit (met name de interpolatie uit of op minimaal) kom je een heel eind.
Custom kleurinstellingen heb je niets aan, de kans is net zo groot dat het daar minder van wordt.

Overigens: 14 dagen omruil mits ongeopend, niet op demomodellen.

[ Voor 84% gewijzigd door mr.paaJ op 09-10-2013 22:50 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• DuDePrOdUcTiOnS
Robsta86 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:46:
Ik kon vandaag wat eerder weg van het werk en toch besloten om die kant op te rijden en even een kijkje te nemen... Aan de hand van de link gepost door Flans die medewerker laten zien hoe je het aantal branduren op kunt vragen...

Die van mij zat op 3500 en een beetje... Gezien de scherpe prijs en we toch wel te spreken waren over de tv besloten om er maar een mee te nemen.

Voor zover we konden zien geen last van inbranden o.i.d.... Qua beeldkwaliteit kan ik bijna niet omschrijven wat een vooruitgang het is ten opzichte van onze oude 37" Philips LCD tv van 4 of 5 jaar geleden!

Met betrekking tot garantie: 2 jaar via Saturn, en wat ik zag op de site van Panasonic is het bij een 50" tv in principe service aan huis i.v.m. het formaat van de tv.

Tijd zal het leren of het een goeie keus is geweest, nu maar weer genieten van m'n tv ;)
thomas84 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:23:
Lol... Ook opgehaald ;-) weet iemand waar je goede calibratie settings voor ei modellen kan vinden?
Hebben jullie ook met een egaal grijze achtergrond gecontroleerd op inbranden/retentie? 3500 uur is nogal wat en als er altijd hetzelfde beeld op gestaan heeft, dezelfde zender of iets met het Saturn logo of iets dergelijks, dan is de kans groot dat dat wel zichtbaar blijft. Ik wil zelf ook graag één ophalen, maar het is nogal ver rijden voor mij dus ik wil dit even zeker weten van te voren. :) Ik ga er dan vanuit dat alle tv's hetzelfde beeld weergegeven hebben dus dat de branduren en eventuele inbranding over alle schermen hetzelfde is.

www.teamgenie.nl

• thomas84
Ik heb niks gezien eigenlijk. al blijft het lastig controleren. Heb wel mediaspeler met jpg foto's met egale kleuren meegenomen. geen grijs. zwart, wit, rood, blauw, geel.

Film e.d. was in de winkel al echt mooi.

Ook al zou er nu enige vorm van IR zijn dan heb ik het nog niet gezien, dus voor mij geen dealbreaker.

• Dimens
Als je tevreden bent, zou ik ook niet gaan zoeken naar beeldfouten. Eenmaal dat je ze ziet, kun je je eraan gaan ergeren.

• DuDePrOdUcTiOnS
Ok, duidelijk. Als het je nog niet opgevallen is, zal het in ieder geval niet heel erg aanwezig zijn (of zelfs helemaal niet). :) Nu maar hopen dat ze er nog een paar hebben. :p

www.teamgenie.nl

• Robsta86
Het is mij en mijn vriendin in ieder geval niet opgevallen. Gisteravond m'n nieuwe Vogels beugel aan de muur geschroefd en de tv opgehangen. Ik ben erg blij :).

Voor wat betreft voorraad gewoon even bellen. Toen wij er waren hadden ze er nog 11 op de bovenste plank en een paar op pallet. Ik had voor de zekerheid ook nog even gevraagd of ze nog wel hadden i.v.m. de reistijd.

Succes :)

• twerk
  • Laatst online: 17-11 03:14
Hoe zit het met de levensduur van bijvoorbeel de st50, 3500 zijn een hoop uren, wat houd je dan over?

[ Voor 4% gewijzigd door twerk op 11-10-2013 16:46 . Reden: grammaticale fout ]

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Theoretisch? Ongeveer 96500. ;)

Volgens mij is het aan/uit schakelen zwaarder voor de voeding, die in praktijk het meest kuren toont, en dat gebeurt in de winkel juist relatief weinig.

[ Voor 80% gewijzigd door mr.paaJ op 11-10-2013 17:10 ]

• twerk
Praktisch, Wanneer wordt de kwaliteit echt minder, het is een interessante aanbieding maar als hij door de 3500 uur

bijvoorbeeld bij 3 uur per dag tv, +- 1100 uur per jaar, Tv zou minimaal een jaar of 5 mee moeten kunnen gaan.

5500 + 3500 zit je al aan de 9000 uur als de kwaliteit dan al echt minder is zou ik voor een nieuwe TV gaan.

• thomas84
Volgens mij gaat dit absoluut niet op?

Het licht wat de pixels uitstoten wordt minder, maar niet zoals jij hier aangeeft. Ik heb nu even niet de artikelen die dit ondersteunen bij de hand, en even geen tijd om te zoeken, maar naar mijn weten gaat de beeldkwaliteit niet zo snel achteruit.

Zeker gezien het feit dat de meeste mensen eens in de 7 jaar een nieuwe tv kopen, en wij tweakers misschien wel vaker. De kwaliteit van de televisies is de afgelopen jaren zoveel vooruit gegaan, en daarnaast is de prijs van dit moois alleen maar gedaald dat het mijn inziens niet echt relevant is om de levensduur mee te nemen. Als het scherm nu mooi is, en geen zichtbare nadelen heeft is het voor mij waard om de 'gok' te nemen.

Daarnaast spelen voor mij nog andere overwegingen mee. Dit wordt namelijk mijn eerste plasma tv, en ik zou het zonde vinden als dit zou tegenvallen en ik de hoofdprijs heb betaald. Tot nu toe is het beeld fantastisch, het kijkt zo rustig, zelfs in het donker krijg ik geen mooie ogen. En dat terwijl ik mijn samsung b6000 altijd met backlight op 0 heb staan.

Overigens zag ik vandaag wel na de wedstrijd van het nederlands elftal een SBS6 IR, heel licht, en alleen zichtbaar bij een volledig witte achtergrond. Nu een serietje gekeken en al bijna niet zichtbaar. Dit is voor mij alleszins acceptabel

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

De theoretische levensduur van plasma/LED is gesteld op de halve lichtopbrengst ten opzichte van nieuw. 100.000 branduren heb ik destijds voor Panasonic plasma gevonden, maar zelfs als dat 50.000 zou zijn hoef je je met 3500 uur nog echt geen zorgen over te maken.

In praktijk is het de elektronica en voeding waar je mee zit, die hebben geen invloed op beeldkwaliteit tot het echt mis gaat en je niets meer hebt.

Zoals eerder geedit, ik heb het idee dat winkelgebruik relatief licht is voor eeen TV omdat de hoeveelheid aan/uit schakelingen erg meevalt.

[ Voor 36% gewijzigd door mr.paaJ op 12-10-2013 00:36 ]

• twerk
Bedankt voor de heldere uitleg!
Pagina: 1