IPS monitor geschikt voor games

Pagina: 1
Acties:

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-12-2025

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Na een hoop onderzoek ben ik tot drie schermen gekomen waar ik nog het meest positief over ben maar helemaal overtuigen is nog niet gelukt. Ik heb op dit moment een wat ouder Samsung TN scherm 22" 1680x1050 met een response van 2ms (zo staat erop tenminste). Toch wil ik graag naar een IPS scherm omdat dit naar mijn mening prachtige beelden oplevert en het ook meer de toekomst is. Nu game ik af en toe ook nog wel al zijn dat niet de snelste games. Op dit moment speelt ik eigenlijk alleen fanatiek Dota 2 en zal daar binnenkort Football Manager 2014 bij komen. Af en toe speel ik ook nog wel is shooters maar dit komt niet veel meer voor.

Volgens het lijstje:

Formaat: 23" // 24"
Kleur: Als die maar niet paars is
Reactietijd Volgens mij kom je niet lager dan 5ms met IPS?
Aansluiting HDMI, DP mag ook daar er binnenkort ook een nieuwe videokaart aan komt.
Ingebouwde speakers Niet nodig.
Eventuele merkvoorkeuren -
Budget <€200,-
Andere eisen Als het kan in hoogte verstelbaar al heb ik dat ook niet kunnen vinden.. en minimaal 1920 bij 1080 pixels

Zelf heb ik gevonden:
pricewatch: LG 23EA63V-P Zwart (Schijnt niet heel stevig te staan op je bureau? Volgens HWI kwam die goed uit de bus ook qua response tijd wat ze weer associeerden met gamen.)
pricewatch: LG 24EA53VQ-P Zwart (Minder ook te vinden, werd ook getest door HWI maar niet specifiek benoemd als goed scherm? Is dit niet gewoon een groter broertje?)
pricewatch: AOC I2367FH Zwart (Prachtig vormgegeven, wel de duurste van de opties dicht tegen het budget aan. Is deze het geld echt waard?)

Ik heb hier gewoon niet genoeg verstand van om een duidelijk oordeel te nemen. Verder doe ik nog webdev stuff en kijk ik wel is een video maar dat geloof ik allemaal wel dat deze schermen dat kunnen. Welke is het beste qua aanschaf voor mij of welk scherm zie ik over het hoofd?

HOI.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De spelen die jij speelt hebben geen baat bij een lage response tijd, dit is meer iets voor FPS:

pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart

of goedkoper in 23"
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart

• iThinkSo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-04-2025

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

Dota is toch ook redelijk gebaat bij lage response tijden?

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Naar mijn mening is Dota 2 inderdaad ook een game die fijner te spelen is bij een lage reponse tijd. Daarnaast heb ik mezelf bijna gek gemaakt met de gedachte dat ik van 2 ms kom en ik dus alles langzamer ga zien!

Verder ben ik ook nog dit scherm tegen gekomen http://nl.hardware.info/p...asus-vn248h#tab:overzicht (niet in de pricewatch te vinden?). Deze schijnt hetzelfde panel te gebruiken als de LG 24EA53VQ-P maar schijnt meer andere opties te hebben voor het afstellen en overdrive, maar is wel weer duurder.

HOI.

• Weedy
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
Goh, dat lijstje komt mij bekend voor van mijn topic (Aankoop advies monitor) haha.

Waarom zie ik de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart bij jou niet terug komen, ivm de HDMI aansluiting die ontbreekt? Zelf neig ik momenteel naar dat scherm, heb al diverse reviews gevonden op het internet die er allemaal over te spreken zijn.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
IPS is zeer geschikt voor gamen, men doet vaak alsof 6 ms extreem traag is...
Ik heb een 120Hz 1ms TN scherm naast een 120 Hz 6 ms PLS scherm staan. (soort IPS van samsung)
De PLS is niet merkbaar trager dan de TN.

Ik denk terug aan mijn 1e 15" 40 ms scherm, dat merkte je... :)

[ Voor 5% gewijzigd door unfor op 07-10-2013 22:39 ]

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Weedy schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:34:
Goh, dat lijstje komt mij bekend voor van mijn topic (Aankoop advies monitor) haha.

Waarom zie ik de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart bij jou niet terug komen, ivm de HDMI aansluiting die ontbreekt? Zelf neig ik momenteel naar dat scherm, heb al diverse reviews gevonden op het internet die er allemaal over te spreken zijn.
Ik heb het idee dat in twee jaar tijd de techniek wel wat verbeterd is en er dus betere schermen te krijgen zijn dan dat Dell scherm, ook al word ie inderdaad overal nog genoemd. HDMI maakt me niet heel veel uit maar 'schrik' ik dan wel weer bij 8ms en over de bleeding wat ik veel lees. Ook ben ik nu ontzettend tevreden met een 16:10 verhouding maar twijfel ik over het feit of ik niet gewoon over moet naar 16:9. Heb jij de de schermen die ik heb genoemd ook overwogen? Wat zorgt ervoor dat je daar nu niet naar neigt?
unfor schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:38:
IPS is zeer geschikt voor gamen, men doet vaak alsof 6 ms extreem traag is...
Ik heb een 120Hz 1ms TN scherm naast een 120 Hz 6 ms PLS scherm staan. (soort IPS van samsung)
De PLS is niet merkbaar trager dan de TN.

Ik denk terug aan mijn 1e 15" 40 ms scherm, dat merkte je... :)
Het zal ongetwijfeld geschikt zijn maar niet alle schermen natuurlijk. Van wat ik heb begrepen de afgelopen jaren is er echt pas sprongen gemaakt in de IPS techniek. Daarnaast heb je ook nog eens heel veel technieken wat weer op IPS lijkt en zie ik daardoor ook de bomen door het bos niet meer.

HOI.

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:24
Zelf recent ook op zoek geweest naar een monitor met ongeveer dezelfde eisen als jij stelt. Informatie ingewonnen via de Pricewatch, losse reviews, dit overzicht van HWI, GoT, Azerty.nl, MyCom, Computerland en Paradigit en de conclusie is weinig behulpzaam: er zijn meerdere goede merken met meerdere goede monitoren en die zijn allemaal goed genoeg. De HWI 20 IPS-monitoren review is in ieder geval mijn startpunt geweest in het zoeken en ben begonnen een keuze te maken uit de Silver Awards.

Ik denk dat de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart een zeer veilige en goede aankoop is. Ik heb zelf gekozen voor pricewatch: Iiyama XB2380HS-1 Zwart omdat de gemeten responstijden in overdrive erg laag zijn, all else pretty much equal.

Tot nu toe zeer tevreden maar nog te kort mee gewerkt om een definitief oordeel te vellen.

Edit: context: ik speel op dit moment veel RTW2, ben een uur of 2 aan het tekstverwerken per dag en kijk zo nu en dan een aflevering van een serie achter de computer.

[ Voor 6% gewijzigd door Hafermaut op 08-10-2013 10:46 ]

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
De HWI IPS monitoren review is ook mijn uitgangspunt op dit moment maar voor elk scherm van de SIlver Awards valt wel weer iets te zeggen. Waar ze specifiek het lg 23" scherm noemen als geschikt voor gamen heeft die dan weer het wiebelen tegen zich. De Iiyama IPS schermen heb ik eigenlijk nog niet goed bekeken daar zal ik nog even een blik op gaan werpen.

HOI.

Pagina: 1