Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-11 19:41
Ja, helaas wederom een topic waarbij iemand komt zeuren om wat te kopen.

Momenteel heb ik een bijzondere situatie in mijn kamer waar ik met de subwoofer van een Z-5400 setje normale speakers aanstuur. Dit heeft de situatie al een boel verbeterd. Ik gebruik mijn kamer tevens als homecinema-ruimte, dmv een beamer, groot scherm en 5.1 surroundspeakers.

Probleem is nu alleen, ik vind de aansluitmogelijkheden van deze set nou niet je-van-het en de oomph van de subwoofer blijft voor mij ook een beetje achter.

Dus om de situatie flexibeler te maken, en wat meer oomph uit mn set te halen heb ik besloten om een "echte" receiver aan te schaffen. Ik hoop morgen een geschikt model te vinden die ik even op kan halen.

Nu blijft dus enkel over een fijne (actieve) subwoofer die meer oomph heeft als die van mijn Z5400 :).

Nu moet het allemaal lekker betaalbaar blijven en heb ik mezelf een budget van rond de 150 euro gezet. Mocht er natuurlijk echt heel veel te behalen zijn kan dat nog iets omhoog bijgesteld worden :).

Nou kan ik makkelijk doen en lekker een filtertje aanzetten in de pricewatch. Daar kom ik een eind verder mee, maar ik ben bang dat ik een verkeerde keus maak en alsnog met matig geluid blijf zitten.

http://tweakers.net/categ...hYE2gB21nPk4XQBOsaSzmnPML

Dat zijn de subs uit mijn selectie. Zit daar uberhaupt iets tussen dat mij een goede ervaring gaat bezorgen of richt ik veel te laag met mijn budget en kan ik beter "doorsparen" of een 2e hands sub kopen?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken :)

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 09:46
Een losse sub van €150 klinkt niet beter dan die logitech. Mijn advies is om je budget minimaal te verdubbelen en met dat bedrag 2e hands te gaan kijken. Denk dan bijvoorbeeld aan SVS, rel of BK.

[ Voor 12% gewijzigd door Lumics op 06-10-2013 00:42 ]

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:52 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:47

DjVe

Hatsaflats!

Een sub van €300 staat echt niet in verhouding tot de rest van de set. Ik zou dat dus niet doen. Bijna alle normale subs zijn beter dan dat ding wat bij een 5400 zit. Ik kom op zoiets:

http://link.marktplaats.nl/727382808

Wat je ook kan doen is de hele 5400 verkopen en er een 5.1 set voor terug kopen.

http://link.marktplaats.nl/715852893

Tilt je hele set direct naar een hoger niveau.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 09:46
De TS vraagt om subwoofer advies, niet hoe de subwoofer zich verhouding tot de rest van de set. De Overige speakers worden ook nergens benoemd. Daarnaast is €300 voor een subwoofer nog steeds aan de lage kant.

Je moet ergens beginnen met het upgraden van de set. Een matige subwoofer voor een andere matige subwoofer en daar dan ook nog eens €100 voor neerleggen is zinloos.

[ Voor 18% gewijzigd door Lumics op 06-10-2013 09:52 ]

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11 18:41
Kijk eens in de opruiming, ik denk dat je voor 300 euro al heel veel sub kunt krijgen.

Hier bijvoorbeeld: http://www.correct.nl/cat...~%3B4~HiFi+%26+Audio~C~~I

Of deze, die ik heb, prima ding voor 390 nieuw:

http://www.intosurround.n...=com_virtuemart&Itemid=70

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 19:49
verkeerd gelezen

[ Voor 94% gewijzigd door ShittyOldMan op 06-10-2013 11:53 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

TS wel, wij niet. Dus een kleine verhuizing die kant op: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een goede subwoofer is prijzig dus ik verwacht eerlijk gezegd niet dat je met het gestelde budget vooruitgang zult boeken. Zonde van het geld dus ik zou deze upgrade niet doen.

• The Eagle

The Eagle

Ik heb zelf deze staan: Klipsch SUB-10. Samen met de rest van de Synergy serie overigens (matching set). Dit is normaal gesproken een duurdere sub die ook muziekaal prima zijn mannetje staat. Maar omdat het een uitlopend model is, is ie best wel voordelig. Ik heb er destijds dik 200 euro voor betaald. Dan heb je een behoorlijke sub voor relatief weinig geld :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:26

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wellicht dat het ook handig te weten is welke receiver je op het oog hebt en welke overige speakers er aan komen te hangen. Dan kan bepaald worden of het zinvol is of niet. En als het zinvol is, welke geadviseerd kan worden.

Life is not about specs, it is about joy!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

Als je tweedehands zoekt dan vind je wel een vooruitgang, nieuw niet :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:52 ]

• The Eagle

The Eagle

Wat heb je voor die Denon betaald als ik vragen mag? :)

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:52 ]

Pagina: 1