Toon posts:

Welke van deze twee intel processoren en overige componenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb er helemaal geen verstand van, maar wil na wat dramatische ervaringen met Mac computers toch maar zelf een PC gaan samenstellen.
Ik snap er niet veel van maar gelukkig kunnen winkels me wel helpen met het in elkaar zetten van het systeem. Echter zal ik de componenten zelf uit moeten zoeken.

Nu twijfel ik tussen:

http://www.alternate.nl/h...d=pcBuilder&className=cpu
of
http://www.alternate.nl/I...uct/1063410/?event=search

ik wil dit graag gaan combineren met 16GB werkgeheugen en een goede grafischekaart die geen fortuin kost. Ik twijfel nog over een SSD en HDD. Of enkel een HDD.

Ik gebruik het hele Adobe CS (CC) pakket met nadruk op Permiere, After Effects, Photoshop en Audition. Ik speel nooit games en ben dit ook niet van plan te gaan doen.

Zou iemand me wat op weg kunnen helpen, voornamelijk met de processoren?
Ik sta voor alles open en wil graag zo wat meer informatie en kennis op doen.

Toevoeging

Ik heb zelf al wat rond gekeken en bij vrienden nagevraagd wat slim zou zijn nu kom ik hierop uit:

ASUS GTX650-DC-1GD5

Intel® Core™ i5-4670K

be quiet! Pure PowerL7 630W

ADATA Premier Pro SP900 ASP900S3-128GM-C, 128GB SSD

Seagate Barracuda 7200.14, 2 TB

Corsair 16 GB DDR3-1866

ASUS B85-PLUS

Ik zat te twijfelen of deze processor een meerwaarde zou zijn:
Intel® Xeon® E3-1225V3
(nu lees ik dat hij slechter scoort en geen ingebouwde GPU heeft, ik weet niet of het ontbreken van een GPU nadelig is?)

Of de videokaart krachtig genoeg is of juist teveel van het goede weet ik ook niet zo goed, zelfde geldt voor het wel of niet kopen van een SSD. 16GB RAM staat zo goed als vast.

Mijn maximaal budget is +/- 900-1000 euro, liever niet meer daar waar ik ook nog een fijne monitor wil aanschaffen en daar ook aardig budget voor vrij gemaakt heb.
De computer gaat gebruikt worden voor (semi) professionele grafische doeleinden en zal dus langdurig intensief gebruikt worden met bovengenoemde programma's. Ik hoop dat hiermee mijn post voldoet aan de eisen om een topic te kunnen starten en ik wat feedback van jullie kan krijgen, ik heb namelijk echt te weinig kennis dit zelf op te kunnen lossen :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 19:59 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:33

Bolletje

Moderator Harde Waren
Omdat het over aankoopadvies gaat verplaats ik je topic naar CAA.

Het is nog niet duidelijk of je nu alleen advies wil over de processor of een geheel systeem. Misschien kan je dat eerst toelichten. Neem daarbij niet enkel linkjes op, maar verwijs naar pagina's in de pricewatch; http://tweakers.net/pricewatch/

[ Voor 65% gewijzigd door Bolletje op 05-10-2013 19:17 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:30

Quad

Doof

Wij willen zeker helpen maar lees je eens eerst meer in in de onderstaande topics:

DAA beleid voor een degelijke topicstart.
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen Voor wat betreft het idee voor jezelf waarom je een bepaalde CPU kan kiezen.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-02 18:15
De E3-1225V3 heeft geen ingebouwde GPU.

Volgens CPU bench is de Intel Core i5-4670K zo'n 100 punten sneller.
http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie feedback tot dusver. Ik heb mijn openingspost wat verder aangepast zodat deze voldoet aan de eisen :)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Een xeon is vooral bedoeld voor servers, dus als je een server gaat bouwen....

Kijk eens naar de kant en klare oplossingen die we hier samengesteld hebben, dat is misschien een goed idee, voor 1000 euro ben je dan klaar.
Ben je niet zo veeleisend, kan je bijv de grafische kaart weglaten en een lichtere processor nemen zoals de i5-4670

reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2013

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een Xeon kun je best in een normale pc douwen hoor, geen enkel probleem, het zijn gewoon i5 of i7 cpu's zonder igp en vrije multiplier en met wat extra instructies erbij. Ik zie geen reden waarom je geen Xeon cpu zou kunnen nemen. Het voordeel is vooral dat ze goedkoper zijn.

pricewatch: Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed is de goedkoopste Xeon met hyperthreading, een veredelde i7 dus. Volgens mij heeft dat wel nut bij de door jouw gebruikte programma's.

People as things, that’s where it starts.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:12

Thomg

Aww yiss

Om nog even toe te voegen, de 1225/1220 zijn nogal "brakke" instapprocessors, ik dacht dat de 1220=4430 en 1225=4570, oftewel overpriced. Die koop je alleen als je per sé xeon wilt.
Zodra je iets als een 1230 pakt krijg je echt veel meer performance, deze presteert, met afstand, gelijk aan een 4770 zonder igpu.
Pagina: 1