Windows 8 install "Hard drive may fail soon" negeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:40

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Hoi medetweakers.
Ik zit met een lastig probleempje voor mijn HTPC.
Dat ding werd nogal traag op Windows 7 dus ik dacht, ik doe gewoon een fresh install met Windows 8 (legaal).
Misschien handig om erbij te vermelden dat de harde schijf uit een laptop is gehaald omdat deze slechte SMART waarden had. Niet zo handig voor die laptop omdat je daar geen gegevens op wil verliezen, maar voor een HTPC is dat niet erg. Die HDD werd gewoon gebruikt als bootschijf. Als die HDD kapot gaat jammer dan, dan koop ik wel een nieuwe.

Maar dus, nu heb ik die HDD geformatteerd in de windows installer, maar hij wil windows niet installeren met de volgende melding:
Windows cannot be installd on this disk. The disk may fail soon. If other hard disks are available, install windows to another location.
Ik besef dat die HDD binnenkort kapot kan gaan, maar dat interesseert mij niet, ik wil gewoon windows installeren :( Die harde schijf werkt nog gewoon, voor nu.
Is er geen manier om die melding te bypassen? Ik las op internet dat ik SMART moest uitzetten in mijn BIOS maar zo'n optie is er niet (ik heb alles doorlopen en niets dat erop lijkt).

Nu zit ik dus met een lege harde schijf die nog wel werkt, maar ik krijg er geen windows meer op omdat hij KAN kapot gaan. Hellup? 8)7

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom zou je in vredesnaam een schijf willen gebruiken die na installatie al de geest kan geven? Dat Windows weigert te installeren vind ik juist goed. Een gare schijf veroorzaakt veel vreemde resultaten tijdens het draaien van een OS. Corrupte bestanden, blauwe schermen, je wilt er echt niets meer mee doen. Dat W7 traag werd is daar een heel duidelijk teken van.

De schijf is niet meer in orde. Accepteer het en koop een nieuwe.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt er (tijdelijk) een goede harddisk naast hangen, daarop windows installeren en dan clonen naar je slechte harddisk.

Dan weet je meteen of die slechte harddisk inderdaad zo slecht is als windows beweert; als 't clonen mislukt, dan is-ie inderdaad rijp voor de vuilnisbak
(of geef 'm aan je kinderen; die kunnen een hoop lol maken met een hamer en een harddisk, zag ik gisteren)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Je kunt ook gewoon kijken of je SMART uit kunt schakelen in de BIOS ofzo....maar wat hierboven al gezegd is. Een nieuwe HDD tegenwoordig voor weinig, waarom zoveel geklooi als de oplossing zoveel simpeler kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:15
laat er een low level format op los.
Dit maskeert, met wat geluk de foute sectoren en misschien accepteert Windows 8 dan wel de HDD
zie de FAQ
voor HDDregenerator of een ander HDD low levelformat tool

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:50
Zijn de reservesectoren niet gewoon op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

beascob schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:51:
laat er een low level format op los.
Dit maskeert, met wat geluk de foute sectoren en misschien accepteert Windows 8 dan wel de HDD
zie de FAQ
voor HDDregenerator of een ander HDD low levelformat tool
Als de SMART status al aangeeft dat de schijf rot is, zal een format in elke vorm er niets aan veranderen. Zelfde als met de inkt cartridge tegenwoordig, chip erin zegt leeg, dan blijft de printer zeuren om 'm te vervangen terwijl je 'm handmatig bijvult.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1