Toon posts:

Waarom is Dhr. Super Grover gebanned?

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heren Admins,

Graag zou ik even wille informeren waarom SuperGrover is gebanned?
Het lijkt mij een zeer overdreven reactie op zijn kritiek op dit forum.

Of is het soms niet toegestaan om kritiek te geven, want : 'als het je niet bevalt, dan ga je toch ergens anders heen!'??

Als dit de uitspraak is waar het allemaal om te doen is :
Op dinsdag 05 juni 2001 13:23 schreef Super-Grover het volgende:
Ik krijg het idee dat de hele zooi hier door een paar gassies wordt gerunt die allemaal vriendjes van mekaar zijn. Al die replies met, search blabla , slotje !!!! dat weten we nou wel, ik dag ik open een topic waar iedereen die dat leuk vin ze ij kweit ken en jahoor, ik hoor nie bij de vriendjes en gelijk dicht. Selectief of }:
Dan vraag ik me af of kritiek leveren een gegronde reden is om iemand te bannen?

En ok, het staat er natuurlijk allemaal lomp,
en het is natuurlijk niet zo dat alle users over dezelfde kam geschoren kunnen worden.
Maar als andere users, en zelfs een mod toegeven 'dattie wel een klein beetje gelijk heeft' ( Jah hoor, meneer heeft hem door hoor! NU AL? )worden deze ook gebanned dan?

Daarom zou ik graag zien dat uw ban op Super Grover terug draait.

PS. Ja ik ben inderdaad een vriend van Grover.
PPS. Nee ik ben Super Grover niet.
PPPS. Admins en mods, dit topic is serieus bedoelt, dus gooi er niet gelijk een slotje op, enneuh..users die gelijk om een slotje beginnen te schreeuwen : :r

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:48

mvds

Totally awesome!

Het ging idd om de manier waarop de kritiek geuit werd. We zijn het gewend dat users beginnen te klagen als een topic van hun op slot gaat. Maar als het om topics gaat die niet gewenst zijn hier (wat in de FAQ terug te vinden is) en wat duidelijk gemaakt word door een mod dan zou dat dan genoeg moeten zijn. In dit geval ging de desbetreffende user (Super-Grover) zo ver dat ie meteen maar alles en iedereen begon af te kraken en maar een beetje in het wilde weg met beschuldigingen begon te smijten.

Als hij dan niet door heeft waarom ie gebanned is dan is dat niet onze schuld. Hij heeft een mailtje gehad waarin staat uitgelegd waarom hij is gebanned.

Het heeft in dit geval niets te maken met "als het je niet bevalt hier dan..." maar gewoon om het feit dat hij zich niet wist te gedragen. En we hebben wel meer te doen dan zoveel tijd te steken in een user die toch niet voor rede vatbaar is.

Dat is dus de reden. En voor jouw info, ik ben degene die hem gebanned heeft, en idd user Geraldo ook.

Verwijderd

Bovendien was het taalgebruik van hem ook buiten proporties.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:43

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op woensdag 06 juni 2001 13:29 schreef ShiN het volgende:
( Jah hoor, meneer heeft hem door hoor! NU AL? )
<offtopic>
ik zie dit wel vaker, zo'n link.. t werkt alleen niet... t is ook geen geldige url... maar het is telkens zo dat het stukje "gathering.tweakers.net/" mist, hoe komt dat?
</offtopic>

volgens mij is z'n manier van praten en uitlokken van flames toch reden genoeg tot een ban... ik weet niet of dit z'n enige topic was waar ie zo sprak, zo ja, dan was het idd een beetje snel... zo nee, was is een ban terecht...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:38

Jaymz

Keep on moving !

Bekijk de profiles van beide heren eens.
Beide kort geregistreerd ( 1 Juni en 5 Juni)
Beide weinig posts (maximaal 14 ofzo)

Dit doet impliceren dat dit mensen zijn die hier langer komen en om deze actie zichzelf geregisreerd hebben, of

Een kloontje hebben gemaakt.

Je om zo'n actie regisreren getuigt niet van goede wil, en dan kan ik een ban begrijpen.

Klonen zijn duidelijk => ban

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie Obsidian,
Als hij dan niet door heeft waarom ie gebanned is dan is dat niet onze schuld. Hij heeft een mailtje gehad waarin staat uitgelegd waarom hij is gebanned.
Erm..ik vraag het me af hoor, dat staat los van Super-Grover, hij zal het vast 'weten'.

Ik denk echter dat ondanks zijn geschreeuw,
super-grover wel iets wilde aankaarten, wat door verschillende gebruikers als storend wordt beschouwd. Ik heb namelijk al heel wat reacties gelezen welke het toch eens zijn met super-grover. (oa in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/155742)
Er wordt echter in alle reacties van de mods, geen 1 keer ingegaan op de reden van het starten van het topic.

Verder vind ik het moment dat Super-Grover wordt gebanned ook vrij vreemd, pas op het moment dat Geraldo een reactie plaatst welke vrij ver gaat, wordt gelijk ook maar ff Grover gebanned? hmm..???
Op woensdag 06 juni 2001 13:49 schreef Gordijnstok het volgende:
Bovendien was het taalgebruik van hem ook buiten proporties.
Jaja, in bijna een kwart van alle replys hier kom ik veel gekkere dingen tegen!! :?

Het onderwerp van LA wordt niet te ruim genomen he? (Voor al je flames, klachten, complimenten en steunbetuigingen aangaande ons mooie forumpje)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dat voorbeeld waar jij het over hebt is wel iets anders en dat word ook door andere mensen behandeld. Daar ga ik niet over en ik ga daar dus ook niets in posten.

Maar daar ging het niet om. Het feit is en blijft gewoon dat hij tever is gegaan. En dat hij daarom gebanned is. Plain and simple.

Kritiek uiten op een normale manier word hier wel getolereerd, en dan krijg je ook gewoon antwoord/reactie. Maar op de manier waarop het nu gedaan werd was totaal overbodig.

Dat was geen gegronde kritiek uiten maar gewoon flamen voor het flamen. En dat dan ook onder een account van maar een dag oud.

De reden waarom zijn topic gesloten werd was duidelijk gemaakt, en op basis van de policy en FAQ hier. Dus hij had het niet eens hoeven te vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 14:21 schreef Jaymz het volgende:
Bekijk de profiles van beide heren eens.
Beide kort geregistreerd ( 1 Juni en 5 Juni)
Beide weinig posts (maximaal 14 ofzo)

Dit doet impliceren dat dit mensen zijn die hier langer komen en om deze actie zichzelf geregisreerd hebben, of een kloontje hebben gemaakt.

Je om zo'n actie regisreren getuigt niet van goede wil, en dan kan ik een ban begrijpen.

Klonen zijn duidelijk => ban
Lieve Admins, geloof me, Super-Grover en Geraldo zijn niet dezelfde persoon!
Ik heb grover net ff gebeld (hijs mijn broer), en hij kent die hele Geraldo niet eens!! :(:( Dus als de reden van zijn ban is : klonen, dan is deze ban onterecht!!
Op woensdag 06 juni 2001 14:40 schreef obsidian het volgende:
Dat was geen gegronde kritiek uiten maar gewoon flamen voor het flamen. En dat dan ook onder een account van maar een dag oud.
Als je denkt dat die account is aangemaakt om te flamen heb je het mis, Super-Grover is al heel lang zijn bijnaam.Hijs hier gewoon nieuw, en is er gelijk ff op gewezen wat een gezellige boel het bij GoT altijd is (vooral voor een newbie, of niet ingewijde).
De reden waarom zijn topic gesloten werd was duidelijk gemaakt, en op basis van de policy en FAQ hier. Dus hij had het niet eens hoeven te vragen.
Tja, waarom wordt dan het topic niet verplaatst, en waarom worden andere topics welke volgens de faq niet kunnen opengelaten:?... Politiek? In ieder geval zijn sommige mods niet consequent.
Wat grover vooral irriteerd, en wat mij en vele andere 'niet-super-ingewijde-GoT'ers' zijn (oneerlijke?) onconsequente mods.
Dus flamen om het flamen slaat nergens op.
Enneuh..ik heb al zijn replys nog eens doorgelezen, eerlijk gezegd zijn dat toch niet keiharde flames, of wel soms??

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 14:17 schreef HaaZie het volgende:

[..]

<offtopic>
ik zie dit wel vaker, zo'n link.. t werkt alleen niet... t is ook geen geldige url... maar het is telkens zo dat het stukje "gathering.tweakers.net/" mist, hoe komt dat?
</offtopic>

volgens mij is z'n manier van praten en uitlokken van flames toch reden genoeg tot een ban... ik weet niet of dit z'n enige topic was waar ie zo sprak, zo ja, dan was het idd een beetje snel... zo nee, was is een ban terecht...
Tja Haazie, als je al zijn vorige replys leest zie je denk ik dat hij ook serieuze topics heeft gestart, en vragen heeft gesteld. Wat vind jij?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik geloof niet dat je het begrijpt. Ik heb toch heel duidelijk gezegd dat het flamen de reden was voor zijn ban?

Idd had zijn topic gemoved kunnen worden. Maar hij had het ook gewoon in het juiste forum kunnen zetten. Als hij hier idd al langer komt dat weet hij waar hij het topic had moeten zetten. En het topic sloeg alzo nergens op. En had een beetje een verkeerde ondertoon.

Het moedigde gedrag aan wat we hier niet willen hebben. Maar de discussie gaat niet over zijn topic, maar over zijn gedrag. DAT was de reden dat hij gebanned werd. Hij had ook normaal kunnen reageren en dan had het topic misschien wel weer open gegaan.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:38

Jaymz

Keep on moving !

Super Grover zal nu wel beter doorhebben hoe het er hier aantoe gaat lijkt mij ;)

Verwijderd

Topicstarter
Als iedereen die hier wel eens een flame uit gelijk wordt gebanned is het hier gelijk een stuk rustiger, komop zeg, deze reacties zijn toch geen reden voor een ban?
Ik heb hier in het +/- jaar dat ik hier zit, echt bijna elke dag veel gekkere dingen gezien. Ik weet best dat jij als mod daar niet verantwoordelijk voor bent, ik vind het echter wel erg inconsequent en raar/vreemd dat er nu zo snel iemand wordt gebanned(heb het nu alleen over grover) Zeg Obsidion, heb je het topic 'Negers' wel eens gelezen? Het is maar een voorbeeld natuurlijk, maar wat was dan precies de reden welke jij zag om hem te bannen?

Ik snap trouwens best dat je een beetje moedeloos wordt van dit topic hoor, maarja, ik bedoel..tis wel me broer hoor, en ik vind het ZO onterecht dattie gebanned is omdat t'ie IMHO gewoon zegt waar het op staat hier bij GoT.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 20:07 schreef Jaymz het volgende:
Super Grover zal nu wel beter doorhebben hoe het er hier aantoe gaat lijkt mij ;)
Ja, hij zal nu inderdaad wel door hebben hoe het er hier bij GoT aantoe gaat, lees anders zijn bevindingen nog eens na, maarja, je was het daar toch ook best wel mee eens?
..Ik geef 'em ook geen ongelijk, ik weet heus wel door een verpakking heen te prikken...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Het is heel simpel. Wij runnen hier een forum waar heel veel mensen gebruik van maken. Dat is op zich prima. Maar het nadeel van zoveel users is dat je al snel irritaties hebt. Op zich geen probleem als iedereen zich weet te gedragen. Af en toe komt er iemand langs die het nodig vind om zijn frustraties te uiten door maar in het wilde weg te gaan schreeuwen. Leuk, maar daar zijn we hier niet van gediend. Lullig voor hem, maar daar had ie maar eerder aan moeten denken.

Jij kan het oneerlijk vinden, maar ik vind het dan wel vraamd dat er veel meer mensen zijn die het ermee eens zijn dat ie gebanned is.

Ik zou zeggen, lees de FAQ nog even. En dan vooral het stuk over hoe je met elkaar om hoort te gaan hier.

De meeste mods hebben zich moeten bewijzen voordat ze in de crew kwamen, dus van vriendjes politiek is in maar weinig gevallen sprake van geweest. Maar ja, die broer van jou is natuurlijk een expert en hij weet het beter. Het vreemde is wel dat hij dat ineens zoveel helderder zag nadat er een topic van hem dicht ging.

Zou het echt zo zijn dat hij dat ineens doorkreeg, of dat ie gewoon pissig was over zijn topic en af wilde reageren. Nou ja, mij boeit het niet. Hij ging tever en daarvoor is ie gebanned. Pech voor hem, maar die ban blijft staan.

En idd, ik begin dit topic zat te worden. Je broer heeft het zichzelf aangedaan, en niet ik. Ik ben alleen het persoon die samen met de rest van de crew ervoor moet zorgen dat iedereen zich gedraagd hier.

Verwijderd

Topicstarter
Als je het topic van Grover bekijkt zie je toch zeker wel waarom die dat topic heeft gestart? Precies om dat achterlijke bureaucratische en corructe regime wat hier heerst!! Dus over afreageren gesproken...??
Iemand geeft zijn mening (noemt geen namen) en wordt gelijk maar ff de kiem in gesmoren!!

Je stuurt zelfs nog dit mailtje :
On 5 Jun 2001, at 23:00, *** wrote

Hallo,

Ondanks waarschuwingen en meermaals verzoek heb je besloten
onzin te blijven posten op gathering.tweakers.net hiermee
heb je het zover gekregen dat wij het tijd vonden je account
op slot te zetten (bannen dus).

Jammer dat het zo ver heeft moeten komen.

Met vriendelijke groet,
Jaja,meerdere waarschuwingen? Bedoel je daarmee dit :
Ik vind dat jij een behoorlijk grote mond hebt voor iemand die net hier geregistreerd is. Zou jij je wat normaler willen opstellen? Dank.
En na dit replietje van jouw, (check de tijden maar) heeft hij nog 1 reply geplaatst...

LEKKERE WAARSCHUWING :r

• mvds

mvds

Totally awesome!

pvdk
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.