Wifi bereik in clubhuis verbeteren met externe antenne?

Pagina: 1
Acties:

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-02 16:49
Hello,

Bij de scouting hebben we een clubhuis met wifi. Nu komt deze wifi van een klein standaard kpn-modem.
Nu vroeg ik me af hoe het bereik verbeterd kan worden, het clubhuis zelf is aardig groot(past 100+ man in).

Nu dacht ik aan een externe antenne die aan het dak geschroeft kan worden. Zijn er mensen met tips/oplossingen hier voor? Welk product kan ik het beste gebruiken? Zou een linksys accespoint(wap54g?) genoeg zijn en daar bijvoorbeeld de volgende antenne op schroeven(mits dat kan):

Afbeeldingslocatie: http://www.nierle.com/pic/12765p.jpg
Dit is 9 DBI, ik weet helaas niet de verhouding van dbi tot bereik in meters. Natuurlijk afhankelijk van de constructie van het clubhuis(volledig houten constructie en betonnen scherfmuur aan buiten kant).

Alvast dank!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb nooit gezegd dat je een slechte kabel moet gebruiken. Jij komt met de claim dat een "kabeltje" niet goed genoeg zou kunnen wezen

Ik zeg gewoon dat een kabeltje het singaal beter van a naar b zal transporteren dan lucht. met allelei stukken beton en shit ertussen

De uitnodiging staat nog steeds,
Ik heb hier een ini mini cheap ass kutkabeltje van 6 meter van een of andere kabelwebsite tussen mijn router in de meterkast en de zolder. dan mag jij het verschil meten met de antenne boven op de kabel en met de antenne beneden.
Ik zou me eens verdiepen in de geschiktheid van een bepaalde kabel voordat je iets gaat roepen.
wait whut ?

Ik heb me over geen enkele type/merk/soort uitgelaten. daar ben jij mee begonnnen

edit: hehe

jup rg58, niet te geloven. maar kan bijna nooit slechter wezen dan wat ik nu heb liggen (is iets van 3mm dik) (karakteristiek is mij even onbekend )

Je zal het wel niet geloven maar dit ini mini ding zit er nu op. en lang niet zo'n kadaver als waar jij het over hebt.

Afbeeldingslocatie: http://gotfish.nl.eu.org/kabeltje.png

@ts
Het beste voor jou blijft eerst een cat5 van je modem naar de ideale ruimte en daar je (nieuwe?) router te plaatsen

[ Voor 70% gewijzigd door Fish op 04-10-2013 17:57 ]

Iperf

Pagina: 1