Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ventielen van auto blijven scheuren

Pagina: 1
Acties:

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Hoi Tweakers,

Mijn auto is een Citroen Saxo VTS uit 2002 waarop licht metalen velgen gemonteerd zitten (16") met als banden Yokohama's (195/45 R16).

Eind mei: banden op velgen gekomen. Incl. nieuwe ventielen.
Eind augustus: lekke band door lek ventiel, bij controle bleek ook een tweede ventiel lek. Dus beiden vervangen. De andere 2 ventielen waren ook slecht(maar nog niet lek), maar ivm tijdsdruk kon ik die pas half september laten vervangen.
Half september: De 2 ventielen die nog niet waren vervangen ook laten vervangen, en toen geconstateerd dat de pas 2 weken oude ventielen ook alweer begonnen te scheuren. Garage dacht dat het kwam door het gewicht van de chromen sierdopjes en hulsjes om mijn ventielen. Die er dus rondom af gehaald en vervangen door standaard plastic dopjes.
Nu: Nu zie ik echter dat ook de laatst gemonteerde ventielen alweer beginnen te scheuren, dat terwijl ik nog geen 600 km gereden heb sindsdien. Bij deze ventielen hebben dus geen moment chromen hulsjes of sierdopjes eromheen gezeten, maar standaard plastic dopjes.

Hoe kunnen mijn ventielen in hemelsnaam telkens zo snel scheuren? Iemand enig idee? Moet binnenkort op vakantie naar Frankrijk, 3000km. En als ik zie hoe snel ze al scheuren binnen 600km.. En dan ook alle 4 de ventielen hebben dit probleem. Bij één zou je kunnen denken aan een scherpe velgrand oid.

Foto's:

Banden:
Afbeeldingslocatie: http://img837.imageshack.us/img837/5047/3ddl.jpg

Velgen:
Afbeeldingslocatie: http://img801.imageshack.us/img801/9978/fajf.jpg

2 weken oud ventiel:
Afbeeldingslocatie: http://img822.imageshack.us/img822/9880/97kl.jpg

Ruim een maand oud ventiel:
Afbeeldingslocatie: http://img849.imageshack.us/img849/7264/7ed4.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door heracles op 02-10-2013 17:12 ]

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Ziet eruit als gewoon gare ventielen. Ga je altijd naar dezelfde bandenboer? Misschien moet je eens naar een andere gaan?

• heracles
ebia schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:14:
Ziet eruit als gewoon gare ventielen. Ga je altijd naar dezelfde bandenboer? Misschien moet je eens naar een andere gaan?
Goed punt, echter ter aanvulling, de montage van banden + nieuwe ventielen (eind Mei) is door een ander bedrijf gedaan dan waar ik de laatste twee keer mijn ventielen heb laten vervangen. Dus dan zouden beide garages last moeten hebben van een batch slechte ventielen, een wel hele kleine kans denk ik.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Misschien creeren je velgen een soort windstroom waardoor de ventielen steeds opzijgebogen worden.

• heracles
KillerAce_NL schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:25:
Misschien creeren je velgen een soort windstroom waardoor de ventielen steeds opzijgebogen worden.
Alhoewel ik hier niet eerder van gehoord heb, zou het natuurlijk kunnen! Is er een manier om dit op te lossen? (behalve andere velgen?) Ik zit zelf ook al te denken aan vrachtwagenventielen te laten monteren, die zijn veel steviger dan autoventielen. Echter zal dat ook een duur geintje zijn, maar het telkens blijven vervangen van ventielen + laten balanceren telkens is ook niet echt goedkoop.

[ Voor 30% gewijzigd door heracles op 02-10-2013 17:27 ]

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hoe lang heb je de auto/velgen al? Had de vorige eigenaar ook al problemen met de ventielen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• heracles
zonoskar schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:27:
Hoe lang heb je de auto/velgen al? Had de vorige eigenaar ook al problemen met de ventielen?
De auto heb ik sinds mei, de velgen zijn er op gezet bij de aankoop. Daarom kan ik de vorige eigenaar niet vragen naar ervaringen, hiervoor zaten er namelijk wieldoppen op.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
Volgens mij waren die ventieltjes al oud en verdroogt voordat ze in je velg terecht zijn gekomen. Je kan er ook metalen ventielen in zetten (al zou ik dan wel plastik ventieldopjes blijven gebruiken, metalen ventieldopjes kunnen zich met pekel en vocht er op vast vreten).

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Zijn ze misschien gescheurd doordat de velg er in de rijrichting op duwt? (als je snapt wat ik bedoel, beetje lastig uit te leggen. Zit de scheuring alleen aan de bovenkant, of ook aan de onderkant van het ventiel?)
Trek je vaak hard op / Rem je vaak hard af?

Misschien dat de band lichtelijk verschuift... je zou eens een verticaal streepje op band en velg kunnen zetten zodat je kunt kijken of ze misschien verschuiven ten opzichte van elkaar.. Dat verschuiven schijnt te kunnen gebeuren als er teveel vet op de band is gesmeerd bij montage.

Verder wel gewoon de goede maat banden die op de velg hoort?

Edit: Ik ben in de war met een fietsband, bij een autoband zit het ventiel in de velg, en niet aan de band vast (tubeless immers...) dan kan het door mijn genoemde oorzaken niet komen :p

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 02-10-2013 18:21 ]

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
Je ben net te vroeg/op tijd met je edit. Omdat het tubeless is maakt de banden maat ook niet uit voor het ventiel.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 13:06

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dit ziet er duidelijk uit als oude/uitgedroogde ventielen. Werk zelf bij een banden bedrijf, en heb dit nog nooit zien gebeuren binnen 2 weken. Vrachtwagen ventielen gaan trouwens niet werken, zijn veel groter, en passen dus niet in een auto velg. Stalen ventielen zal ik afraden, zo vlak voor de winter. Die gaan ontzettend snel corroderen, met afbreken tot gevolg. Gewoon terug gaan naar het bedrijf, en erbij blijven staan als ze nieuwe ventielen monteren. Wij zouden dit ook als garantie behandelen.

---RAWE CEEK!!!---

• heracles
martijn_tje schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 18:11:
Volgens mij waren die ventieltjes al oud en verdroogt voordat ze in je velg terecht zijn gekomen. Je kan er ook metalen ventielen in zetten (al zou ik dan wel plastik ventieldopjes blijven gebruiken, metalen ventieldopjes kunnen zich met pekel en vocht er op vast vreten).
NoFearCreations schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:58:
Dit ziet er duidelijk uit als oude/uitgedroogde ventielen. Werk zelf bij een banden bedrijf, en heb dit nog nooit zien gebeuren binnen 2 weken. Vrachtwagen ventielen gaan trouwens niet werken, zijn veel groter, en passen dus niet in een auto velg. Stalen ventielen zal ik afraden, zo vlak voor de winter. Die gaan ontzettend snel corroderen, met afbreken tot gevolg. Gewoon terug gaan naar het bedrijf, en erbij blijven staan als ze nieuwe ventielen monteren. Wij zouden dit ook als garantie behandelen.
Ja, ik dacht dus ook eerst oude ventielen. Maar hij liet me bij bij het vervangen van ventiel 3 en 4 in september de ventielen nog zien voor hij ze er in zette, (hij pakte extra nieuwe ventielen uit een onaangebroken verpakking), die kwamen dus gewoon net uit de verpakking en zagen er perfect uit zonder scheurtjes (heb ze nog zelf in de handen gehad en gebogen om te kijken of er geen haarscheurtjes in zaten). En daarbij waren ze ook al in Mei vervangen door een ander bedrijf, dan zouden die ook oude/uitgedroogde ventielen gehad moeten hebben. Die kans is toch heel klein? Ik heb dus uit 3 verschillende batches in totaal ventielen gehad, en allemaal zouden ze oud/uitgedroogd moeten zijn?
ThinkPadd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 18:18:
*knip*

Verder wel gewoon de goede maat banden die op de velg hoort?

Edit: Ik ben in de war met een fietsband, bij een autoband zit het ventiel in de velg, en niet aan de band vast (tubeless immers...) dan kan het door mijn genoemde oorzaken niet komen :p
Banden zijn de goede maat, zijn ook niet gestretcht oid, en Yokohama is ook niet bepaald een B-merk geloof ik, al zou dat zelfs niet uit mogen maken voor het ventiel.

Verwijderd

Rubbers lijken uitgedroogd, andere set proberen te halen. Die garage kan die rubbers ook al jaren op voorraad hebben he.

• heracles
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 23:07:
Rubbers lijken uitgedroogd, andere set proberen te halen. Die garage kan die rubbers ook al jaren op voorraad hebben he.
Ja, maar er zijn dus al vanuit 3 verschillende sets ventielen gemonteerd? Door twee verschillende garages. Waarvan ik bij één set zeker weet (in handen gehad) dat ze nog geen maand in het schap hadden gelegen en dat ze 100% goed waren, geen haarscheurtjes oid, ook niet bij het handmatig ombuigen. De garage heeft me aangeboden om ze weer opnieuw te vervangen, echter ben ik bang dat ze dan weer zo kapot gaan. En dat met een reis van 3000 km over 2 weken zie ik niet echt zitten.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-11 16:22
de lucht in je band is duidelijk over de datum!

je kunt vragen naar bestelwagen ventielen, die worden ook gebruikt op caravans en aanhangers, is een combi van metaal en rubber ventiel :)

[ Voor 60% gewijzigd door Reloader op 03-10-2013 08:37 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe zijn de gaten waar de ventielen doorheen gaan afgewerkt? Zit daar geen scherp randje o.i.d. waar ze steeds langs schuren? Ik weet dat je dat niet aanneemt omdat het bij alle vier gebeurt, maar dat kan een probleem met dit model velg zijn natuurlijk en als de vorige eigenaar metalen dopjes gebruikte (gezien de velgrandschade op je foto's zullen ze niet nieuw zijn?), had die daar geen last van. Misschien dat ze met wat polijstwerk of vloeibaar rubber daar een gladdere en minder abrassieve rand van kunnen maken?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Reloader schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 08:36:

je kunt vragen naar bestelwagen ventielen, die worden ook gebruikt op caravans en aanhangers, is een combi van metaal en rubber ventiel :)
Die was ik vergeten ja. Vraag naar hoge druk ventielen, die zijn staal van binnen met een rubber omhulsel. Zijn wel iets duurder, maar moeten ook een stuk langer mee gaan.

---RAWE CEEK!!!---

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-11 13:57

Aapje

Opel-beun
Gebruik je schoonmaakmiddelen?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 16:10
Kijk nog eens goed naar de foto's :)

Punctuality is the politeness of kings

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 20:34

AvK

Ready Set Go

Vreemd ja.
Remmen reiniger en/of velgen reiniger is aggressief spul, gebruik je dat? Zo te zien niet inderdaad :) . Zou het kunnen dat er om de een of andere reden een resonantie optreed? Dat de ventielen fibreren bedoel ik.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Enige wat ik zou kunnen bedenken, is dat ze op een of andere manier erg warm/heet worden, en daardoor zo snel uitdrogen. Lopen de remmen niet aan ofzo, of rem je veel slepend?

---RAWE CEEK!!!---

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Gezien de bandenmaat en bijbehorende prijs zou ik tijdens de vakantie tijdelijk metalen velgen monteren. Met een beetje geluk schaf je een goed setje aan voor nog geen €100,- waarmee je meer zekerheid hebt. Wat smallere banden op een lichte auto zijn ook handiger als het sneeuwt.

Enigste wat ik me daarnaast nog kan voorstellen is dat er vocht in je banden zit of condensvorming. Maar het lijkt me sterk dat het zo snel schade oplevert.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 16:13
NoFearCreations schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:09:
[...]

Die was ik vergeten ja. Vraag naar hoge druk ventielen, die zijn staal van binnen met een rubber omhulsel. Zijn wel iets duurder, maar moeten ook een stuk langer mee gaan.
In alle ventielen zit staal verwerkt :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Verwijderd

ik had ook een tijd last van lekkende ventielen.

het zag EXACT zo uit als op de foto :)

wat ik dus heb laten doen, de punt (gat) waar het ventiel uit komt minder ''scherp'' laten maken. wat bleek namelijk.
tijdens het rijden schuurde de ventiel telkens tegen de rand van het ventielgat. nadat ik deze heb laten afvlakken sindsdien geen enkel ventieltje dat vroegtijdig kwam te overlijden.

de scherpe randjes worden gewoon min of meer afgerond en geslepen. koste mij wel 12,50 per velg. maar zaten ook nieuwe ventieltjes bij inbegrepen.

Verwijderd

Iblies schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:24:
zou ik tijdens de vakantie tijdelijk metalen velgen monteren.
Wat heeft hij nu dan? Hout?

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 15:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:34:

wat ik dus heb laten doen, de punt (gat) waar het ventiel uit komt minder ''scherp'' laten maken. wat bleek namelijk.
tijdens het rijden schuurde de ventiel telkens tegen de rand van het ventielgat. nadat ik deze heb laten afvlakken sindsdien geen enkel ventieltje dat vroegtijdig kwam te overlijden.

de scherpe randjes worden gewoon min of meer afgerond en geslepen. koste mij wel 12,50 per velg. maar zaten ook nieuwe ventieltjes bij inbegrepen.
Goed punt. Stukje afdraaien.

Je zou zeggen dat er een grappenmaker in de ochtend tegen je ventieltjes aantrapt zodat deze op langere duur stuk gaan. :+

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:36:
[...]

Goed punt. Stukje afdraaien.

Je zou zeggen dat er een grappenmaker in de ochtend tegen je ventieltjes aantrapt zodat deze op langere duur stuk gaan. :+
Precies aan zoiets dacht ik ook.
Ff afbramen dus, of tenminste ff de randjes navoelen.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hij bedoeld waarschijnlijk stalen velgen.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 20:34

AvK

Ready Set Go

Hij heeft nu licht metalen velgen. Iblies bedoelt STALEN velgen. De gewone velgen waar 80% van Nederland mee rijdt. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Bij mijn vorige baan als aanhanger bouwer voor Pak 'n Bak, hebben we hier meermalen mee te maken gehad.
Zelfs pallets met spiksplinternieuwe wielen werden aangeleverd met gare ventielen.
Wij zijn toen overgestapt op RVS ventielen en hebben geen problemen weer gehad.

Het is gewoon goedkope meuk uit de groothandel wat al veel te lang op de plank heeft gelegen. Maar bandenboeren en de garage op de hoek is gek op dat goedkope spul(net zoals de roestende balanceergewichtjes van tegenwoordig) want meer marge, dus meer winst.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• heracles
Allereerst excuses voor mijn late reactie, druk druk en druk. :|
Reloader schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 08:36:

NoFearCreations schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:09:
[...]

Goed idee, ik zal het maandag eens met de bandenboer overleggen.
Grrrrrene schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:26:
Hoe zijn de gaten waar de ventielen doorheen gaan afgewerkt? Zit daar geen scherp randje o.i.d. waar ze steeds langs schuren? Ik weet dat je dat niet aanneemt omdat het bij alle vier gebeurt, maar dat kan een probleem met dit model velg zijn natuurlijk en als de vorige eigenaar metalen dopjes gebruikte (gezien de velgrandschade op je foto's zullen ze niet nieuw zijn?), had die daar geen last van. Misschien dat ze met wat polijstwerk of vloeibaar rubber daar een gladdere en minder abrassieve rand van kunnen maken?
De gaten zijn niet scherp voor zover ik weet, ik weet dat de monteurs bij het vervangen van de laatste 2 ventielen daar ook nog naar gekeken hebben, want dat was het eerste wat zij dachten. Daarbij zitten de scheurtjes net iets hoger dan waar ze de rand zouden kunnen raken. Ik zal de garage echter vragen er nog eens naar te kijken.
AvK schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:25:
Vreemd ja.
Remmen reiniger en/of velgen reiniger is aggressief spul, gebruik je dat? Zo te zien niet inderdaad :) . Zou het kunnen dat er om de een of andere reden een resonantie optreed? Dat de ventielen fibreren bedoel ik.
Normaal gesproken maak ik mijn velgen altijd schoon met Dasty, echter is hij de laatste 2 maand ofzo niet meer gewassen, dus dat is het ook niet. Ik heb echter ook gedacht dat de ventielen te lang waren waardoor ze heen en weer zouden "zwaaien" als het ware bij optrekken, rijden en afremmen. Echter zou het dan bij veel meer auto's voor moeten komen toch? Zijn standaard ventielen.
NoFearCreations schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:52:
Enige wat ik zou kunnen bedenken, is dat ze op een of andere manier erg warm/heet worden, en daardoor zo snel uitdrogen. Lopen de remmen niet aan ofzo, of rem je veel slepend?
De remmen lopen niet aan, remvoeringen zijn allemaal nog zeer goed en zijn na aankoop gelijk gereviseerd bij de grote beurt.
Iblies schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:24:
Gezien de bandenmaat en bijbehorende prijs zou ik tijdens de vakantie tijdelijk metalen velgen monteren. Met een beetje geluk schaf je een goed setje aan voor nog geen €100,- waarmee je meer zekerheid hebt. Wat smallere banden op een lichte auto zijn ook handiger als het sneeuwt.

Enigste wat ik me daarnaast nog kan voorstellen is dat er vocht in je banden zit of condensvorming. Maar het lijkt me sterk dat het zo snel schade oplevert.
Dat is idd een optie, moet sowieso wintervelgen nog kopen. Echter staat lichtmetaal natuurlijk 10x beter, en is met het kopen van wintervelgen dit probleem nog niet opgelost. Smallere banden ben ik minder voorstander van, vooral omdat een beetje extra grip nooit kwaad kan. Vanuit diezelfde gedachte kies ik ook liever voor goede banden en goede remmen, ipv het goedkoopste.
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:34:

Ondanks dat ze dit al nagekeken hebben, zal ik de garage toch nog eens vragen er naar te kijken, omdat ik het nu vaker hier aangegeven zie worden als een mogelijke oorzaak.
kendo schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:50:
Bij mijn vorige baan als aanhanger bouwer voor Pak 'n Bak, hebben we hier meermalen mee te maken gehad.
Zelfs pallets met spiksplinternieuwe wielen werden aangeleverd met gare ventielen.
Wij zijn toen overgestapt op RVS ventielen en hebben geen problemen weer gehad.

Het is gewoon goedkope meuk uit de groothandel wat al veel te lang op de plank heeft gelegen. Maar bandenboeren en de garage op de hoek is gek op dat goedkope spul(net zoals de roestende balanceergewichtjes van tegenwoordig) want meer marge, dus meer winst.
Ik ga denk ik ook voor verstevigde ventielen icm het eventueel laten bijpolijsten/slijpen van eventuele scherpe randen in de velgen. Liever iets verder laten afronden voor de zekerheid, dan weet ik zeker dat het daar niet meer aan kan liggen iig.

Bedankt iedereen voor het meedenken iig en nogmaal excuses voor de vertraagde reactie.

Verwijderd

heracles schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:57:
Smallere banden ben ik minder voorstander van, vooral omdat een beetje extra grip nooit kwaad kan.
Ik weet niet of dat 's winters wel opgaat? Brede banden hebben eerder last van aquaplaning en hoe het op sneeuw zit weet ik niet.

• heracles
Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:30:
[...]
Ik weet niet of dat 's winters wel opgaat? Brede banden hebben eerder last van aquaplaning en hoe het op sneeuw zit weet ik niet.
Over het algemeen (behalve idd bij aquaplaning en sneeuw) komt een brede band er beter vanaf dan een smalle band, zie ook bijv.: http://www.autoblog.nl/ar...n-beter-dan-smalle-banden en http://ww2.autoscout24.de...-den-winter/53685/146042/ . Echter ga ik nu zometeen op vakantie naar Frankrijk/Spanje, en dan wil ik toch echt nog niet smalle winterbandjes erop hebben.

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:37

epic_gram

undercover moderator

Het kan eigenlijk niet komen door bramen in je velgen, dus het gat groter laten maken ofzo heeft geen zin denk ik. De scheurtjes zitten daarvoor te hoog op het ventiel, en daarbij zijn het ook niet echt sneeen maar echt droogtescheuren.

Dit soort spul heeft gewoon te lang in de groothandel op een plank gelegen. Dat je meerdere garages hebt met dezelfde problemen zegt ook niks, garages kopen dit soort dingen ergens bijna onderaan de keten. Het kan best zijn dat er ergens in azie (Maleisië is echt zo'n bandenland bijvoorbeeld) een partij van 10.000 van zulke bandjes hebben gelegen voor een paar jaar, en die dan nu in Europa/Nederland is beland.

Ik zou daarom een ander merk nemen, of idd RVS ventielen.

[ Voor 3% gewijzigd door epic_gram op 06-10-2013 17:43 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• heracles
Nog een update om te laten weten hoe het (hopelijk) afgelopen is, afgelopen week zijn er verstevigde ventielen (voor bestelwagens, caravans etc) ingezet met een stalen kern. De velgen zelf hadden absoluut geen scherp randje, dus daar hebben ze verder niets mee gedaan. Ik heb ze nu een week en het lijkt opgelost, nog geen scheurtjes iig! Bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

heracles schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:54:
Nog een update om te laten weten hoe het (hopelijk) afgelopen is, afgelopen week zijn er verstevigde ventielen (voor bestelwagens, caravans etc) ingezet met een stalen kern. De velgen zelf hadden absoluut geen scherp randje, dus daar hebben ze verder niets mee gedaan. Ik heb ze nu een week en het lijkt opgelost, nog geen scheurtjes iig! Bedankt voor jullie hulp.
fijn dat het opgelost is. is nooit fijn als je je auto wegzet en blijkt dat er één of meer banden plat zijn.
waar ikzelf altijd van op kijk zijn garages die een band maar geen ventiel vervangen onder de noemer ''die is nog goed''.

aan de ander kant, best wel stom dat een ventieltje van nog geen paar euro voor zoveel problemen kan zorgen.
Pagina: 1