Toon posts:

Triple monitor setup - aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik sta op het punt een triple monitor setup aan te schaffen en vroeg me af wat een goede keus zou zijn.

Ik had al een voor selectie gemaakt, maar door meevallers heb ik een groter budget gekregen. Ik sta in het budget open om geld te besparen op de monitoren en [later] dat geld voor een 2de (GTX 780) te gebruiken.

Doel
Betere kleurwergave en het uitbreiden van mijn screen real estate om voor werk meer tegelijk te kunnen bekijken. Ik ben van mijn laptop terug gestapt naar mijn oude display (Samsung T240HD, tft 60Hz) en ben zelf niet meer tevreden met de kleurweergave. Ook is één display te weinig om makkelijk te werken.

Ik hou zelf ook erg van multiboxing (meerder characters in-game tegelijkertijd spelen) en daarbij zou meer scherm ruimte ook goed uitkomen.

Ik heb een voorkeur voor 16:10 verhouding (vooral in triple) en 24" is mijn huidige schermgrootte. (Vind ik zelf een prettige maat.)

Budget
Ik heb zo'n €1500 (stretch: €1630) aan budget. Ik heb mijn oog al op een XFX Triple Display Monitor Stand dus zou er €1200 voor de displays overblijven.

Totaal:1500
Displays:1200
Per display:400

Gebruik
Mijn gebruik bestaat uit:
50%Programmeren
80%White on black
20%Black on white
40%Gaming
40%RTS (PA, SupCom, Civ)
40%[MMO] RPG (WoW, Borderlands, Rift, Skyrim, Minecraft)
15%[FP]Shooter/Action (Planetside, Far Cry, Saint Row, GTA)
5%Fighters/2D
10%Graphic design
60%3D
40%2D

Voorwerk
In eerste instantie zat ik te denken aan:
#ProductPrijsSubtotaal
3Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 239,-€ 717,-
1XFX Triple Display Monitor Stand€ 304,79€ 304,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.021,79

Dit valt goed binnen mijn budget, maar laat nog ruimte in mijn budget over, daarom vroeg ik me af of er betere opties zijn. Betere kwaliteit monitoren of dat geld beter anders besteed kan worden.

TL;DR
Ik zoek drie monitoren en een stand voor een triple display setup. Heb mijn oog op XFX Triple Display Monitor Stand en hou daarna 1200 euro over voor de displays. Voornamelijk werk en RTS/MMO RPG gaming.

Bedankt voor jullie tijd en kijk uit naar suggesties!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Dit is een prima combinatie, zeker geen miskoop.

Je zou echter nog kunnen overwegen om zonder die XFX tripple display monitor stand te gaan, en er 3x pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart neer te zetten. Je hebt dan nog veel meer oppervlakte en pixels. (een monitor stand kan je ook vrij eenvoudig zelf maken, google even op DIY tripple monitor stand en je ziet allerlei goedkope constructies)

Is uiteraard ook weer een stuk zwaarder voor je gtx780, maar je zou de alle games nog wel op medium-high kunnen spelen.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik had laatst een monitorstand gekocht voor nog geen 100,- (mdm06 met langere armen, apart erbij bestellen) zie Bullus in "iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4"
De reden dat ik zoiets gekocht heb is vanwege de hoek (40 grd) die ie moet maken voor racesims.

Als ik bv niet game dan is dat een beetje lastig om zo mee te werken, aangezien je uit 80% ermee werkt, is dan zo'n stand wel handig/nodig. Uiteraard hoef je hem niet zo schuin te zetten en is dan misschien niet een oplossing om geen stand te gebruiken en gewoon op je buro te plaatsen.
Uiteraard als je ruimte op je buro nodig hebt, is zo'n stand wel handig.

|2600k|Asus 290|

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:38
De XFX stand vergeten. Die is veel te duur.

Die Bullus stand is op Amazon.de en amazon.co.uk te koop en die kan je modulair opbouwen tot wat je wilt. Kan me voorstellen dat je de hoeken van de schermen onderling wat vlakker wilt hebben.

Zie mijn zielsroerselen hier: To Eyefinity and beyond!

Zelf overweeg ik deze beugel: http://www.conrad.nl/ce/n...itoren-tafelmontage-zwart?
Ik heb net de vorige 10 euro/10% kortingactie van Conrad gemist om deze te bestellen.

@Bullus, hoe stabiel is die steun? Blijven de schermen goed op hoogte als je een extra kort armpje toevoegt om de onderlinge hoeken wat vlakker te maken (zoals de Conrad steun)?

[ Voor 14% gewijzigd door Señor Sjon op 02-10-2013 12:05 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Bullus
Langere armen heb je nodig bij >15" schermen en dan kan ik ze ook vlakker zetten, dus extra kortere armen heb je niet nodig. Hij is vrij stabiel, je kunt alles stevig vastdraaien.(met handgereedschap)

Na een maand heb ik de monitors nog niet hoeven te verstellen..

[ Voor 14% gewijzigd door Bullus op 02-10-2013 12:24 ]

|2600k|Asus 290|

• Señor Sjon
Maar ik heb 3x23". Kan je ze in jouw opstelling wel vlakker zetten?

Heb je de basis triple set besteld plus 2x de langere armen?

• Bullus
Ik heb ff een reactie geplaatst in je topic, zodat deze schoon blijft..

|2600k|Asus 290|

• Señor Sjon
Thanx
Hier is ie ook wel nuttig. Vooral als je ziet wat je bespaart op de XFX steun.

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 23:57
Ik zie niet staan of je gechecked hebt hoe groot die schermen eigenlijk zijn..

Bij mij op het werk hebben we dual 2412's, voor proggen is meer echt overdreven. Zelfs op een stand (dus zo ver mogelijk van je zit positie bij een redelijk groot bureau) zijn ze echt groot, kan bijna niet je hele screen opp zien in een oogopslag, dus met drie..

Wat doe je voor prog werk?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties en informatie! Ik zal zeker naar een andere stand (of oplossing) kijken!

De 3x 27" zijn dan wel weer heel groot voor mijn gevoel (groter dan ik echt nodig zou hebben.) en ik steek dat geld dan liever ergers anders in door 3x 24" te gaan.

@BradKing
En dat klopt, hoewel ik het fijn vind in meerdere bestanden tegelijk te kunnen werken zonder heen en weer te gaan.

En in mijn oudere setup gebruikte ik één deel van één van de schermen om tegelijktijd films te kijken. Als een variant op muziek luisteren.

Voor programmeren is afhankelijk van het huidige project. (Combineer lesgeven met freelance programmeren, maar voor de leerlingen maak ik veel software zelf.)

Ik ben in ieder geval blij dat de monitoren zelf een goede keuze zijn! Bedankt voor julli tijd!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 16:07
Check die van mij maar prima triple stand en goed betaalbaar
Pagina: 1