Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies mediaspeler voor streamen films via internet

Pagina: 1
Acties:

• MrTuinstra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-10 03:18
Goedenavond mede-tweakers ! :)

Sinds een tijdje heb ik de volgende opstelling beneden staan
TV: Philips 7000-serie 40PFL7605H/12
Versterker: Philips HTS5563/12r.
De tv zit aangesloten dmv HDMI naar mijn versterker en er zit een ethernet kabel in mijn versterker.

Ben zeer tevreden over de tv alleen vind ik de ingebouwde NET tv optie veelste sloom.. Bovendien lukt het me ook niet om vanaf mijn zelfbouw nas (windows home server) films af te spelen die opgeslagen staan op mijn harde harde schijf ('netwerkschijf' in mijn netwerk).

De volgende opties heb ik al geprobeerd en werken dus niet:

-Windows media player (kan geen MKV met bijbehorende srt ondertiteling afspelen)
-Samsung All Share (jaja samsung werkt bij mijn samsung tv wel boven, alleen kan op mijn philips geen mkv afspelen)
-PS3 mediaserver (speelt MKV wel af alleen zonder bijbehorende srt onderiteling)

Heb afgelopen week een raspberri pi gekocht met XBMC erop alleen tijdens het afspelen via netwerkschijf (NAS) haperde hij flink en bladeren door het menu gaat hij aardig traag (ben snel gewend denk ik). Dacht dat dit de oplossing gaf, maar blijkbaar nog niet..

Hieronder nog even mijn wensen genoemd:
-MKV films met srt ondertiteling streamen naar mijn pc vanaf mijn netwerkschijf (NAS).
-Gebruik maken van snellere NET tv, dacht zelf aan android oid ?
-Toekomst verricht dus graag een mediaspeler met 3D functionaliteit.
Ik heb verschillende post gelezen hier op tweakers (hele weekend mee bezig geweest) ook verschillende dingen op mijn nas en 'gewone' pc geprobeerd alleen krijg het voor geen mogelijkheid voor elkaar..

Graag hoor ik jullie aanbevelingen en tips alvast bedankt ! :)

EDIT: Kreeg te horen dat internetsnelheid lokaal niks uitmaakte dus dat uit het topic verwijderd. Verder zijn de NAS en Raspberry Pi aangesloten via internetkabel op dezelfde router.

[ Voor 14% gewijzigd door MrTuinstra op 30-09-2013 11:59 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Advies mag je inwinnen in het subforum CEA. Ik verplaats je even! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voordat we je een netwerkplayer aanbevelen: hoe heb je de boel aangesloten? Wifi of bekabeld, en welke snelheid heeft de boel? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MrTuinstra
The Eagle schreef op zondag 29 september 2013 @ 23:21:
Voordat we je een netwerkplayer aanbevelen: hoe heb je de boel aangesloten? Wifi of bekabeld, en welke snelheid heeft de boel? :)
Vergeten te melden zie ik !
Gaat om een bedrade verbinding, snelheid is geloof ik 120 mbps dus aardig snel dacht ik.

Zelf zat ik te denken aan de MINIX NEO X5

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Om te beginnen gaat hier iets mis in de gedachtengang in mijn ogen. In de titel van het topic heb je het over streamen via internet. Als ik je openingspost lees, ga ik er echter vanuit dat je wil gaan streamen in je lokale netwerk. Dat is dus helemaal iets anders. Je internetprovider heeft niets te maken met streamen in je lokale netwerk dus al heb je een snelheid van 1 miljard mbps of zelf helemaal geen internet, dat heeft met streamen op je lokale netwerk helemaal niets te maken.

Dat je internet bedraad van je modem naar router loopt, geloof ik best maar gezien de verwarring, zou ik nogmaals willen vragen: hoe staan je Pi en NAS met elkaar in verbinding? Als deze met een netwerkkabel aan dezelfde router/switch hangen zou je in principe zonder happeringen moeten kunnen streamen. Dan zit er ergens iets mis in je instellingen en dan zal het kopen van een nieuwe mediaspeler geen zin hebben. Mocht je dit toch willen doen, adviseer ik je om verder te kijken. de MINIX NEO X5 is niet bepaald de makkelijkste speler imho. Voor ongeveer hetzelfde geld zijn een Dune HD TV-102 of diens voorganger de 101 aanraders.

Wat betreft PS3 Mediaserver; ik gebruik deze zelf niet, maar heb je al eens geprobeert om de MKV en SRT dezelfde naam te geven. Dat wil wel eens helpen.

• MrTuinstra
S1NN3D schreef op maandag 30 september 2013 @ 08:27:
Om te beginnen gaat hier iets mis in de gedachtengang in mijn ogen. In de titel van het topic heb je het over streamen via internet. Als ik je openingspost lees, ga ik er echter vanuit dat je wil gaan streamen in je lokale netwerk. Dat is dus helemaal iets anders. Je internetprovider heeft niets te maken met streamen in je lokale netwerk dus al heb je een snelheid van 1 miljard mbps of zelf helemaal geen internet, dat heeft met streamen op je lokale netwerk helemaal niets te maken.

Dat je internet bedraad van je modem naar router loopt, geloof ik best maar gezien de verwarring, zou ik nogmaals willen vragen: hoe staan je Pi en NAS met elkaar in verbinding? Als deze met een netwerkkabel aan dezelfde router/switch hangen zou je in principe zonder happeringen moeten kunnen streamen. Dan zit er ergens iets mis in je instellingen en dan zal het kopen van een nieuwe mediaspeler geen zin hebben. Mocht je dit toch willen doen, adviseer ik je om verder te kijken. de MINIX NEO X5 is niet bepaald de makkelijkste speler imho. Voor ongeveer hetzelfde geld zijn een Dune HD TV-102 of diens voorganger de 101 aanraders.

Wat betreft PS3 Mediaserver; ik gebruik deze zelf niet, maar heb je al eens geprobeert om de MKV en SRT dezelfde naam te geven. Dat wil wel eens helpen.
Bedankt voor uw reactie !
Heb ik weer wat geleerd dacht dat lokaal streamen ook afhangt van je internet.
De nas en pi zitten inderdaad aan mijn router gekoppeld. Toch krijg ik bij sommige bestanden happeringen.. terwijl ze op mijn samsung tv (ingebouwde mediaplayer) het wel doen.
Hieruit kan ik concluderen dat de pi het niet aan kan..

Ik zal even kijken naar de Dune HD mediaplayer, wat maakt het dat deze mediaplayer uw voorkeur is boven de MINIX Neo ?

Heb ook al geprobeerd om de MKV en SRT bestanden dezelfde naam te geven zonder succes..

EDIT: Oja wat ik vergeten te vermelden was is dat ik ook toekomst gericht kijk en dus het liefst ook 3D bestanden moet kunnen afspelen (Topic aangepast).

[ Voor 3% gewijzigd door MrTuinstra op 30-09-2013 11:56 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wanneer NAS en Pi bedraad aan dezelfde router/switch hangen, verbaasd het me dat dit niet probleemloos werkt. Zelf heb ik geen Pi maar wat op het forum zie je toch regelmatig voorbij komen dat mensen er probleemloos mee streamen. Het lijkt me dan een probleem met settings. Informeer eens in dit topic zou ik zeggen.

Ik ken de MINIX NEO X5 niet zo heel goed maar de eerste reviews die ik er zo snel van zag, kwamen op mij niet helemaal fantastisch over. Dune maakt gewoonweg erg goede mediaspelers, als je ook in 3D wil gaan kijken is de 102 een alternatief om te overwegen. Heb zelf positieve ervaringen met Dune, enige nadeel is dat er geen XBMC op draait. Er zijn echter nog vele andere mediaspelers met 3D-ondersteuning, check de pricewatch maar eens.

• MrTuinstra
Prima zal daar even informeren, vind het bladeren door de menu's ook aardig traag dus zoek toch een nieuwe die sneller is en dus ook alle gangbare formaten kan afspelen.

Mijn oog viel op de minix aangezien daarop Android draait en ik daarvan al een smartphone en dus ook ervaring van heb.

Wat zijn de grootste voordelen tussen de dune en de minix ? Is hij ook 'snel' met het bladeren tussen mappen/folders.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:57
Wanneer je het verschil niet weet tussen "internet" en je eigen "netwerk" dan moet je zeker niet aan welke mediaspeler op androidbasis dan ook beginnen.
Het zijn simpelweg geen uitgerijpte producten, ze doen pas na veel getweak wat je eigenlijk zou willen, en dan nog niet alles.
Zo'n dune is wel "klaar", werkt simpel, snel en speelt alles zonder gezeur af.
Al vraag ik me wel af waarom je huidige systeem dat niet ook zou kunnen.

[ Voor 0% gewijzigd door ASW1 op 30-09-2013 16:17 . Reden: spelling ]

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:41
Heb je op je raspberryPi XBIAN draaien of een andere distro? Hier heb ik geen haperingen met XBIAN en het scrollen gaat ook redelijk goed (geen klachten, maar ik gebruik vaker iPhone/iPad als afstandsbediening)

Mocht je een andere distro draaien, probeer dan XBIAN. Het zou namelijk allemaal vlekkeloos moeten werken. Mocht je ergens een 10MBIT router (of kabel) hebben dan zorgt een nieuwe mediaspeler ook niet voor een goede ervaring.

[ Voor 9% gewijzigd door PAL86 op 30-09-2013 16:26 ]

• MrTuinstra
PAL86 schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:25:
Heb je op je raspberryPi XBIAN draaien of een andere distro? Hier heb ik geen haperingen met XBIAN en het scrollen gaat ook redelijk goed (geen klachten, maar ik gebruik vaker iPhone/iPad als afstandsbediening)

Mocht je een andere distro draaien, probeer dan XBIAN. Het zou namelijk allemaal vlekkeloos moeten werken. Mocht je ergens een 10MBIT router (of kabel) hebben dan zorgt een nieuwe mediaspeler ook niet voor een goede ervaring.
Ik gebruik op de Pi Raspbmc.. deze vind ik niet zo vlot..
Heb begin dit jaar hele netwerk vervangen voor snelheden tot 1000MBIT enigste beperkende factor is mijn internetabonnement alleen hierboven las ik dat dit geen invloed heeft..

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:55
Als je op een gigabit netwerk zit(dus de kabels/switches/routers) is bandbreedte echt niet het probleem inderdaad. Hoe groot zijn de films die je wil streamen??

• MrTuinstra
sjaakwortel schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:53:
Als je op een gigabit netwerk zit(dus de kabels/switches/routers) is bandbreedte echt niet het probleem inderdaad. Hoe groot zijn de films die je wil streamen??
Dat dacht ik ook al..
Bestanden zijn mkv en van een formaat vanaf 8gb tot 20gb, maar zelfs de laagste haperd..

Nog even terug te komen op een eerdere post hierboven.
Heb vandaag Xbian geïnstalleerd op me pi, via SBM (weet afkorting niet zo meer) protocol nas schijf toegevoegd en nog steeds haperingen..

• egosuma
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-11 14:44
Geen enkel probleem hier met streamen via m'n pi (pi wired naar switch naar router naar nas). Maar verwacht geen multi-tasking of een moderne-desktop performance.
Gebruik een niet al te zware skin, zonder veel toeters en bellen voor verbetering in navigatie.
Erg grote mediafolders worden bij mij traag (ie: 500+ bestanden in 1 folder)
Je kan daarnaast de pi overclocken voor een iets betere performance.

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:41
@MrTuinstra, gisteravond had ik ook problemen met haperingen op mijn RaspberryPi! Dit kwam uiteindelijk door een brakke netwerk-kabel. Overal heb ik een GBIT liggen waarbij ik de connectoren zelf gemaakt heb (zowel de patchkastjes in de muur als de betreffende kabel). Na het omgooien van het interieur van de woonkamer (van de ene kant naar de andere kant) kregen we opeens constant buffer problemen (bij films.. series niet).

Een andere mediaspeler gepakt van boven die altijd werkt (mede8er) en deze haperde ook constant. Na wat onderzoek was het dus de kabel -> kabel vervangen en nu werkt de Pi zonder enige bufferproblemen. Wellicht een tip om je kabels ook te controleren?

Heeft iemand ervaring om Iperf te draaien oid op de Pi zodat de netwerksnelheid getest kan worden?
Pagina: 1