Ik ben voornemens een inbouw pelletkachel met cv ondersteuning aan te schaffen.
Mijn oog is gevallen voor de Focus in glass cv pelletkachel.
Om een aanschaf een beetje te rechtvaardigen ben ik eens naar onze kosten gaan kijken jaarlijks aan de NUON.
Over het jaar 2012 heb ik verbruikt aan stadswarmte 40,35 GJ totaal € 815
Vastrecht komt uit op ruim € 289 maakt totaal circa € 1100
Een aanzienlijk bedrag wat ik graag wil verlagen.
Uiteraard moet ik voor dit bedrag ook even meenemen de omvang van de woningVloeroppervlakte totaal is circa 230m2 wat neerkomt op een inhoud van ongeveer 575 M3 met alleen maar vrijstaande muren.
De zwaarste kachel van Focus in glass zou in aanmerking komen.Kosten kachel circa 3600 met daarnaast nog circa 500 aansluit kosten.
Nu mijn volgende vragen.
Kan ik NUON de stadsverwarming laten afsluiten en alleen nog gebruik maken van hun tapwater?Hierbij vervallen dan de vastrecht kosten.
Kom ik met een 20 KW kachel uit wat betreft de inhoud van de woning?
Ik heb uitgerekend dat ik natuurlijk ook via verschillende wegen tapwater zelf kan produceren,maar gezien mijn tapwater verbruik zou de investering dan zeer lang duren om terug te verdienen.
En hoe kijken jullie er tegen aan.
Mijn oog is gevallen voor de Focus in glass cv pelletkachel.
Om een aanschaf een beetje te rechtvaardigen ben ik eens naar onze kosten gaan kijken jaarlijks aan de NUON.
Over het jaar 2012 heb ik verbruikt aan stadswarmte 40,35 GJ totaal € 815
Vastrecht komt uit op ruim € 289 maakt totaal circa € 1100
Een aanzienlijk bedrag wat ik graag wil verlagen.
Uiteraard moet ik voor dit bedrag ook even meenemen de omvang van de woningVloeroppervlakte totaal is circa 230m2 wat neerkomt op een inhoud van ongeveer 575 M3 met alleen maar vrijstaande muren.
De zwaarste kachel van Focus in glass zou in aanmerking komen.Kosten kachel circa 3600 met daarnaast nog circa 500 aansluit kosten.
Nu mijn volgende vragen.
Kan ik NUON de stadsverwarming laten afsluiten en alleen nog gebruik maken van hun tapwater?Hierbij vervallen dan de vastrecht kosten.
Kom ik met een 20 KW kachel uit wat betreft de inhoud van de woning?
Ik heb uitgerekend dat ik natuurlijk ook via verschillende wegen tapwater zelf kan produceren,maar gezien mijn tapwater verbruik zou de investering dan zeer lang duren om terug te verdienen.
En hoe kijken jullie er tegen aan.