huidige socket 1150 frontwards compatible met broadwell?

Pagina: 1
Acties:

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoioi,

Ik wil een medium itx gamebuild gaan bouwen.
Het enige twijfelpunt is het moederbord.

Ten eerste is er in itx 1150 weinig keus, echter alle fabrikanten behalven Asus en Asrock vallen direct af door vage plaatsing van de socket (asrock en asus is meer centraal).
Daarnaast wil ik 3 jaar garantie waardoor ik dus automatisch bij Asus uit kom.

Helaas heb ik slechte ervaringen met asus (p8p67, RMA, maar ZerCom failliet ==> geen garantie) desalniettemin gaat het dus toch een Asus worden.

Mijn vraag aan jullie: is elk socket 1150 moederbord compatible met broadwell, al dan niet met bios update. Indien niet, welke type moet ik dan aan denken of zijn alle broadwell borden anders door de ddr4 ondersteuning?

Ik ga namelijk een 4670k kopen met het oog die door te verkopen/ruilen tegen een non K broadwell op 3.8 a 4 ghz turbo. Ik ga niet overklokken, maar een k processor is over 2 jaar makkelijker te verkopen.

Ik zit te denken aan de volgende build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 198,90€ 198,90
1Asus H81I-PLUS€ 71,20€ 71,20
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 67,-€ 67,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,60€ 22,60
1Seasonic G-Serie 450Watt€ 75,02€ 75,02
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 434,72

HDD/SSD/RAM heb ik al, de 6850 neem ik mee totdat er een opvolger komt van de 7870 qua performance per watt, maar daarvoor moet ik tot Nvidia 2014 line-up wachten aangezien AMD de 7870 als enige niet rebrand en dus EOL is.

offtopic:
Heb een beetje OCD voor performance per watt, zeker in ITX formaat, vandaar

p.s. mocht iemand een stillere koeler in dit prijssegment weten, post het hier

p.p.s een mailcontact voor Asus Nederland wordt ook zeer op prijs gesteld, want ik wil Asus graag vragen of ze voortaan wel echt 3 jaar garantie geven (dus ook als leverancier failliet gaat). Seasonic heeft bijvoorbeeld 3 tot 7 jaar carry-in waarbij je ook echt 3 tot 7 jaar garantie kan claimen bij seasonic zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door eL_Jay op 29-09-2013 15:07 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:12

Thomg

Aww yiss

Overzichtelijk relatief verschil tussen videokaarten
De 7950 is verassend zuinig voor zijn performance.

Broadwell zal compatible zijn met 1150 en dus dmv een bios update werken.

Kwa moederbord is er gewoon geen keuze als je je limiteert tot asus.

pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Stille koeler, performance is meh, maar het gaat om geluid neem ik aan.

[ Voor 27% gewijzigd door Thomg op 29-09-2013 15:14 ]

• eL_Jay
Bedankt voor je reactie, maar op 1080p is een 7950 niet bang/watt zoals een 7870
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/ASUS/GTX_760_DirectCU_Mini/images/perfwatt_1920.gif

Wat betreft mobo keuze, je hebt gelijk, maar de MSI's, GB etc. beginnen pas bij 100 euro + die plaatsen de socket heel raar waardoor een beetje koeler niet past of haaks gemonteerd moet worden wat funest is voor de airflow.
Asrock is in principe oke, maar die hebben slechts 2 jaar garantie waar alle andere fabrikanten 3 jaar geven, gezien het gezeik met me vorige asus is 3 jaar een pre.

Wat betreft koeler, hij moet een stock 4670k wel onder 70 graden kunnen houden, als ik echte performance wilde had ik wel een mid-tower gekozen en me mugen 2 erin gelegd ;)
Eventueel kan ik mijn mugen fan erop aansluiten voor push/pull

• eL_Jay
Bump Bump Bump Bump it up.
Vraag: Gaat DDR4 roet in het eten gooien wat betreft compatibiliteit huidige 1150 moederborden voor haswell i.c.m. een broadwell cpu?

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-08-2025
Voor upgraden naar broadwell zal je weer een nieuwe socket (en dus moederbord) nodig hebben.

Zie ook:
http://www.geek.com/chips...-new-motherboard-1568738/

• eL_Jay
Helder, dacht dat Intel een vergelijkbaar pad als met Sandy/Ivy zou gaan bewandelen, maar dat doen ze dus duidelijk niet.

Nogmaals dank voor de link.

(overigens is de socket waarschijnlijk wel gelijk, maar zijn andere factoren deal-breakers)
Pagina: 1