backup wat houdt het in?

Pagina: 1
Acties:

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-01 20:02
Hey Guys,

Hoe zorg je ervoor dat je data altijd veilig is? bijvoorbeeld je maakt een backup naar een 2tb hd schijf.
diezelfde dag heb je nieuwe fotos van een telefoon op je computer gezet in je data folder.
dan is meteen je backup al weer oud? moet je dan weer 2 tb backuppen en overschrijf je de usb hd backup? is dit geen tijdverspilling?? lijkt me lang duren? en wat als op het moment dat je de backup schrijft de usb harddisk kapot gaat en dan ben je beiden backups kwijt?

enig inzicht hierin?

Ik zou graag de basis principes willen weten van wat een backup inhoudt en hoe het gemaakt wordt?
kan een backup van een 1tb systeem kleiner zijn dan de 1tb? hoge compressie?

wat als je elke dag nieuwe data hebt en je wilt daar meteen een backup van kan je de nieuwe data injecten in de backup of moet je telkens een compleet nieuwe backup maken??, en dit is dan toch erg veel data??

dank je guys :D

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-01 21:39
Dat zijn wel heel erg veel vragen tegelijk. Klopt mijn vermoeden dat je eigenlijk nog helemaal niets zelf gezocht hebt? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je dit niet gevonden hebt: Thematopic: Backups

[ Voor 31% gewijzigd door ShitHappens op 28-09-2013 14:35 ]

• R.G
Hey :)

top zal dat doorlezen, nog niet gezien,
maar meeste wat ik zag, gaat niet er diep over in, van wat ik zoek.

dank je !

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je niet weet wat je precies zoekt, is dat inderdaad lastig. Wellicht schept dit wikipedia artikel wat licht in de duisternis: Wikipedia: Incremental backup

Ey!! Macarena \o/

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 16:57
Normaal gesproken ga je met een back-up niet weer alle data kopiëren. Dat zou zonde zijn van de tijd en resources. Hiervoor zijn zaken als incrementals en archive bits uitgevonden.

Compressie wordt bij fatsoenlijk back-up pakketten ook toegepast.

In de link van ShitHappens staat al eea, maar je zou ook eens hier kunnen kijken: Het Online Backup Topic

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
En je hebt natuurlijk Google Scholar waar je alles over backups kan vinden.

• R.G
Super !!! :D

dank jullie wel. :)
Pagina: 1