Dat script ken ik zeker! Al had ik versie 2 nog niet bekeken, dus dat heb ik gedaan:
Versie 2 levert nog steeds alleen generieke gegevens, direct toepasbare inzichten ontbreken. bijv:
Zijn er user-GPO's gekoppeld aan een OU met alleen machines? in welke GPO's is loopback geactiveerd en in welke modes?
Daarnaast vereist het script een bepaalde versie PowerShell en lokaal geinstalleerde Word. Dat zijn voorwaardes die in de weg zitten als het bij een klant gebruikt wordt. "Ik moet eerst .net, PowerShellv3 en Word installeren voordat ik iets kan zien". Dit is de reden waarom ik .vbs koos en het resultaat exporteer naar .csv bestanden. De csv opmaak maakt excel draaitabellen eenvoudig en geeft extra inzicht, succes daarmee in Word
Tegen de tijd dat de PowerShell user klaar is met prerequisites installeren, bespreek ik al de resultaten
Tot slot, als rode draad door het script wordt te pas en te on pas queries afgevuurd op AD (soms zelfs in for-each loops). Er zijn ook dubbele queries, bijv 2 queries die alle computer objecten opvragen, 1 keer met een kenmerk van een DC, andere keer zonder dat kenmerk. Zo zijn er meerdere voorbeelden te vinden. Dat is niet zo fraai.
Het alternatief is alle AD queries in het begin van het script te runnen, deze bevatten alle informatie die wordt gebruikt in het hele script. Dat geeft veel minder load op een Domain Controller en is vele malen sneller.