Een goed bord bedoel je ?Op woensdag 06 juni 2001 14:35 schreef Sn@ke het volgende:
OK ik ga voor de Intel 1000mhzjes
Iemand had het over 0.13 Micron ofzo... Dat is elke 1000mhz processor neem ik aan ?
Kan mijn Thermoengine op een P3 ?
Ik heb liever geen Abit mobo meer... Zijn MSI mobo's beetje ez met overclocken ? Ik wil niet aan de slag met jumpertjes nl.
ASUS CUSL-2 (i815E)
Kiek em op site mijong..
Quote van een site:
!! The Hottest fan on the market Fits both Intel/AMD Socket 370 /462 "Price includes UPS Ground shipping in US"
OkEen goed bord bedoel je ?
ASUS CUSL-2 (i815E)
Welke is dat?
-Asus CUSL2
-Asus CUSL2-C
-Asus CUSL2-C Black Pearl
En wat is het vershil tussen die 3 ?
Trouwens ThermoEngine specs:
For AMD Athlon 1.5GHz and Intel PIII 1.13GHz
Dat moet wel lukken dus...
Volgens mij heeft de C iets onboard..Op woensdag 06 juni 2001 14:41 schreef Sn@ke het volgende:
[..]
Ok
Welke is dat?
-Asus CUSL2
-Asus CUSL2-C
-Asus CUSL2-C Black Pearl
En wat is het vershil tussen die 3 ?
Bp zal wel zwarte uitvoering zijn..
De laatste is zonder sound onboard.
ik heb ook wel eens problemen met mijn verschillende ABIT bordjes.. (AMD ofcource
ik vind het een beetje kort door de bocht om nu gelijk, omdat dit systeem niet zo goed werkt, een intel systeem kopen... probeer eerst eens wat dingen, draai eens zonder al die pci kaarten, leen een sblive van iemand... kijk ff of je hetzelfde mobo van iemand kan proberen... dan met jou hele config enzow...
_af en toe_ is het wat kloten met AMD configs... maar dat zal ongetwijfelt ook met intel configs zo zijn! het is dus gewoon een kwestie van pech hebben
als je dan toch nog een intelletje wil hebben: een p4!!!
ik heb niks tegen intel. integendeel...
Audi A8 W12 6.0
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
op het mamaplankje zelf geluid... dus geen kaartje erinOp woensdag 06 juni 2001 14:44 schreef Sn@ke het volgende:
Zoiets d8 ik ook al maarjaWat precies on board... Geluid hoef ik niet on board
))
ff beter lezen * delyver
ik vind het niet prettig...
Audi A8 W12 6.0
Dan w8 ik wel ff...
Ik ben trouwens ook al tijden aan het kloten geweest met PCI sloten en weet ik veel wat maar dat heeft allemaal geen nut...
Verder kan ik je ook een P3 aanraden. Ik vind dat Intel toch een bepaalde stevigheid heeft die je niet terugziet in benchmarks.
En dat kinderachtige AMD RULEZ en "Als het bij nou niet werkt ben je een faaler en geen echt tweaker" is onzin van de bovenste plank, bovendien zijn dat ook de mensen die in andere threads vragen hoe je een blue orb met arctic silver op een GeForce kan krijge
...gamen blijft leuk...
Op woensdag 06 juni 2001 14:55 schreef Selachii het volgende:
En dat kinderachtige AMD RULEZ en "Als het bij nou niet werkt ben je een faaler en geen echt tweaker" is onzin van de bovenste plank, bovendien zijn dat ook de mensen die in andere threads vragen hoe je een blue orb met arctic silver op een GeForce kan krijge
Gaan jullie zo door, doe ik dit topic dicht.
Jammer maar helaas..
Ik ben het helemaal met je eens, maar ehhh, je gebruikt (een gedeelte van) mijn sig...?Op woensdag 06 juni 2001 11:47 schreef Tubby het volgende:
Ik heb een duron op een abit kt7 en dat ding loopt al anderhalf jaar op 1 installatie, doe dat maar eens na!. en voorlopig draait ie op 910... Abit & Amd rulezzz
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Bedankt voor je reply... Daar heb ik tenminste wat aan... Ik denk dat ik nog even ga wachten op die 0,13 micron dingen... En als me dat te lang duurt ga ik voor die ASUS Cucl2-C.Tussen de cul2 en cusl2-c zit het verschil dat de cusl2-c geen onbaord troep heeft (i815EP chipset ipv i815E). Verschil tussen de cusl2-c en cusl2-c black pearl is dat de BP een aantal extraatjes heeft waar je eignlijk niks aan hebt. Zie ook http://www.asus.com. Ik heb zelf een Cusl2-c en kan deze aanraden. Ook de software die erbij zit is erg leuk als je een beetje met netwerken bezig ben (LCDM 6,0). Ik heb ook een Asus CUV4X liggen. Zeer goed P3 board als je geen intel chipset wil.
Bedankt voor jullie reacties
9 van de 10 keer komt dit door een gebruiker die niet overweg kan met compu's (no offence), stellen foute dingen in in het bios, overclocken te ver, letten niet op de temp... etc..
ik zeg niet dat het altijd aan de gebruiker ligt maar vaak wel, zeker nu de overclock-rage steeds groter word en mensen maar denken dat je hem kan overclocken, vaak kan dit ook zonder problemen, maar verwacht alsjeblieft niet dat een processor boven zijn capiciteiten altijd goed werkt.
Nog een punt, Amd is niet altijd de oorzaak van de instabiliteit , heel vaak is de oorzaak het moederbord, slechte kwaliteit, slechte rivisie.. etc..
En ze voorkopen geen 800mhz die gegarandeert op 1000 loopt. 800mhz werkt op het normale voltage (1.75) en 100mhz bus goed, maar zodra je hoger gaat kunnen er problemen opduiken. Zoals de problemen die je daar noemt.
Ik hoor/lees vaak dat Abit vaak conflicten heeft met specifieke hardware, probeer is een ander pci-slot ,andere geluidskaart of ander moederbord bv.
Asus A7V-133 , die heb ik ook , en ik heb echt NOOIT vastlopers door mijn hardware als ik deze op de standaard snelheden laat lopen.
Dicht ? Ik zou eerder de personen er persoonlijk op aan gaan spreken.Op woensdag 06 juni 2001 15:05 schreef Phreak het volgende:
Ok nou ophouden met Intel rulez, AMD rulez, want dit is flamen.
Gaan jullie zo door, doe ik dit topic dicht.
Jammer maar helaas..
Ik zie ze namelijk iedere keer weer opduiken in dit soort discussies.
Alsof iedereen zo ff een ander moederbord of geluidskaart ophaald??Ik hoor/lees vaak dat Abit vaak conflicten heeft met specifieke hardware, probeer is een ander pci-slot ,andere geluidskaart of ander moederbord bv.
Asus A7V-133 , die heb ik ook , en ik heb echt NOOIT vastlopers door mijn hardware als ik deze op de standaard snelheden laat lopen.
Dat jij een a7v stabiel hebt lopen wil idd nix zeggen over een andere combinatie met een A7v en andere hardware..
Idd, topic word gesloten door die AMD gasten enzo..Op woensdag 06 juni 2001 15:09 schreef Serum het volgende:
[..]
Dicht ? Ik zou eerder de personen er persoonlijk op aan gaan spreken.
Ik zie ze namelijk iedere keer weer opduiken in dit soort discussies.
Ik zou i.i.g. eerst nog voor een PIII gaan met een Cusl-2 moederbord.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Verwijderd
en wat voor voeding heb je?Op woensdag 06 juni 2001 11:35 schreef Sn@ke het volgende:
Ik draai 98SE... Win2k gaat niet echt goed...
Ik ben niet echt een hele PC n00b... Maar ik weet wel dat met met een standaard systeempje waar onze bouwers het hier over hebben, minder problemen zult hebben dan met een Turtle Beach...
BTW temp is geen probeem dit ding word nooit warmer dan 45 graden...
330 watt chieftecOp woensdag 06 juni 2001 15:17 schreef schumache het volgende:
[..]
en wat voor voeding heb je?
(btw, ik ken zijn problemen
ok, 340 dan
Maar na ong. 2 weken is het weer zover..
[off-topic}Op woensdag 06 juni 2001 11:51 schreef Sn@ke het volgende:
[..]
Ik heb geen vastlopers tijdens installatie en volgens mij zijn die com ports al gedisabled... Zal ff kijken...
Turtle Beatch!!!
[/off-topic]
Dat viel mij ook al opOp woensdag 06 juni 2001 15:20 schreef X-Tweaker het volgende:
[..]
[off-topic}
Turtle Beatch!!!Snoop Dogg Mode
[/off-topic]
ok, dan nog 1:
Aopen = Lite-On btw..
LoLz een errortje van mijTurtle Beatch!!! Snoop Dogg Mode
PS goed opgemerkt je bent de 1e sinds 4 maand die het opgevallen is
als die mensen die AMD! schreeuwen mogen van mij deze jongen wel eens mee helpen ipv te gaan zaniken dat die van hun wel stabiel is, en dat hij er niks van kan.
ps...
mensen zeggen vaak heel veel om hun aankoop te verdedigen. maar ondertussen zitten ze met BSOD's en hardwareprobleman in andere topics. [ik noem geen namen of uhhh... merken.. strax word ik nog gebanned door een AMD-mod]
Heel soms nog dat het geluid in CS in 1x wegvalt...
Verder niet...
Maar een keer in de 2 weken een nieuwe image eroverheen vind ik toch reden genoeg om die VIA chipset te vervangen door een Intel.
Ik kan nog wel ff met Win2k aan de gang gaan... Maar het probleem is dat Win2k geen A3D 2 ondersteund... En ik gebruik mijn PC toch wel voor een groot deel voor CS/TFC... Dus A3D...
Ik heb zelf ook een KT7A(RAID) maar dan geeft veel minder problemen dan sn@ke, maar ja, daar zit weer andere hardware in..
Ik denk zelf dat een oplossing hier niet gegeven gaat worden, omdat dat simpelweg niet zo simpel is..
Nogmaals, iedereen heeft andere hardware componenten, dus kun je eigenlijk niet oordelen over iemand kwaliteiten/kennis betreft het stabiel maken van een pc..
En degenen die zeggen dat het altijd stabiel is te maken.........
Dus als iemand nog een gouden tip heeft voor meneer Sn@ke, plz..
Ik leef met hem mee..
A3D is verslavend als de tering...
Trouwens ik heb ook wel met andere dingen probs gehad... Maar dat was idd op te lossen... Updateje hiervoor... Software daarvoor... Nix doet het in 1x sinds ik deze PC heb. En die internet fallout is wel zoooooooooo vervelend...
Door hier op GOT te komen rondkijken is hij o.a. overgestapt op een nieuwer systeem, een AMD, maar tot dusver dus zonder groot succes..:'(
Soms is het gewoon niet allemaal te begrijpen..
Gewoon verkopen die handel, en kijken naar Intel ofzo..
Of misschien toch een AMD760 mobo ??
Zo simpel is het mensen. Het is niet te doen om alle users aan te spreken op hun gedrag en dan ook nog eventueel hun reacties te verwijderen. Dit is nou eenmaal een topic waarin je kan verwachten dat er geflamed wordt, doe je niks aan.
Je overdrijft !Op woensdag 06 juni 2001 15:47 schreef Phreak het volgende:
Flame > Slotje.
Zo simpel is het mensen. Het is niet te doen om alle users aan te spreken op hun gedrag en dan ook nog eventueel hun reacties te verwijderen. Dit is nou eenmaal een topic waarin je kan verwachten dat er geflamed wordt, doe je niks aan.
Deze hoeft niet dicht ...
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
Dat klopt dus niet. Windows wordt gemaakt voor x86 cpu's. Een AMD cpu is gebasseerd op x86. (Correct me if i'm wrong)Windows word gewoon gemaakt voor Intel naar mijn id...
Ennuh... Windows 2000 draait bij mij als een tiet op mijn systeem, zie sig
Verwijderd
W8en is wel moeilijk hoorOp woensdag 06 juni 2001 15:49 schreef Beaves het volgende:
Gewoon ff blijven rotzooien met je Duron en straks lekker de Northwood kopen. Die wordt namelijk veel sneller dan de huidige P4 core en zijn er als het goed is DDR chipsets
Maar dat is misschien wel een 'leuk' idee..
Als je gevoel tegen AMD is, dan moet je inderdaad voor Intel kiezen.
Met het huidige aanbod is het het voordeligst (prestaties gedeeld door kosten) om een Pentium 3 met i815 moederbord in huis te halen. Geen VIA Apollo want dan krijg je hetzelfde gedonder opnieuw. Kijk ff bij de verschillende hardware sites wat de beste 815 is (Asus CUSL2 wordt vaak genoemd en de Black Pearl is een plaatje) en je ben heppi.
Wel ff de nieuwste Intel drivers downloaden, zijn net uit.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Nop, hoeft ook niet. Alleen geluidskaart en mobo vervangen. De rest is primaOp woensdag 06 juni 2001 14:27 schreef Sn@ke het volgende:
Ik ben niet van plan om mijn geluidkaart, videokaart en netwerkkaart allemaal te gaan verkopen omdat ze niet samen gaan met ee VIA chipset... Daarom ga ik voor Intel.
Geloof me, dat kost je veeeeeeeel minder geld dan een Intel P3 1000 + mobo.
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Verwijderd
Het probleem is niet AMD, maar de chipset en de implentatie daarvan.
Andere windows versie proberen? Zit zelf nog op win98, loopt als een zonnetje op mijn Asus A7V133.
idd win ME is brak..Op woensdag 06 juni 2001 11:33 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Draai je niet toevallig onder WinME? Dat het internet na 2 weken niet meer werkt, KAN bijna niet aan je hardware liggen... toch?
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Verwijderd
Problemen met de geluidskaart... damn daarvoor koop je een nieuwe pc? Zou dan toch maar een andere geluidskaart doen.Op woensdag 06 juni 2001 11:30 schreef Sn@ke het volgende:
Nine daar ligt et echt niet aan en een kameraad van mij die bijna dezelfde PC heeft, heeft ook problemen met die geluidskaart...
Edit: dat je inet er na 2 weken mee kapt is dus echt geen hardware probleem.
Helemaal mee eens.... argumenten zie ik tegenwoordig nergens meer. Allemaal: hou toch je bek man, of: je lult uit je nek etc.Wat een nuttleloze discussie dit zeg, allemaal flop argumenten en iedereen probeert er weer eens zn eigen mening doorheen te drukken.
Geef toch eens feiten, links etc. i.p.v. een mening voor een feit te verkopen.
Cool, nou is het onzinnig EN offtopic!Op woensdag 06 juni 2001 18:27 schreef slacksoff het volgende:
euh... ik dacht dat jij de grote AMD-zealot was hier EAS. wat is er gebeurd?ga je ons die THG
benches niet laten zien deze keer?
Wil jij een mening en een feit horen ?Op woensdag 06 juni 2001 18:30 schreef EaS het volgende:
Ik kom tenminste met pics, links ofwat dan ook om mijn mening hier te onderbouwen, niet met van die uit de lucht gegrepen argumenten.
Dat kan:
Mening: Ik vind jouw een irritante flamer met je gemodificeerde stukken tekst.
Feit: Je hebt totaal geen verstand van het hele verhaal.
Doe mij maar 'n TB 1.4ghz hoor.. of nog even wachten op de Athlon4, met SSE2.
Ben trouwens nog heel tevreden met m'n Duronnetje nu hoor..
Ik dacht dat jij hier de meastro van de speculaties was, en als je dan een zootje argumenten ziet die je niet bevallen is diegene in jouw ogen een flamer: sweet dreams. Ik zie in jouw reply's geen enkele onderbouwde shit, alleen speculatie.Mening: Ik vind jouw een irritante flamer met je gemodificeerde stukken tekst.
Feit: Je hebt totaal geen verstand van het hele verhaal.
Verstand van zaken ?? -> Dit concludeer je uit argumenten die je niet bevallen ofzo ?? Staaltje van arrogantie is dit.
(en zo sprak de wannabee mod)
met papier mache kun je alles maken!!
AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHHOp woensdag 06 juni 2001 18:48 schreef Xtuv het volgende:
Sn@ke, koop de duurste P4! dat is toch wat Intel wil??
Doe mij maar 'n TB 1.4ghz hoor.. of nog even wachten op de Athlon4, met SSE2.
Ben trouwens nog heel tevreden met m'n Duronnetje nu hoor..
spuit 11
van mij mag deze topic gesloten worden hoor. hier word echt nix zinnigs meer gezegd.
Hmmm ja zou je denken maar mijn geluidskaart kost 700 piek... Als ik mijn Duron+mobo verkoop vang ik ook nog wel wat... Als ik dan 700 piek bijleg heb ik zeker een p3...Nop, hoeft ook niet. Alleen geluidskaart en mobo vervangen. De rest is prima
Geloof me, dat kost je veeeeeeeel minder geld dan een Intel P3 1000 + mobo
Verwijderd
IRQ 5 is ook vaak een probleem... Om compatible te zijn met SB16 (voor DOS spellen) nemen geluidskaarten als ze niet op IRQ5 staan toch vaak zonder dat je het merkt IRQ5 er bij in. Heb je een andere kaart die IRQ5 gebruikt, bijv. een intern modem, dan heb je zonder dat je het merkt conflicten. In dit geval zou je, als je COM2 niet gebruikt, COM2 in je BIOS op disabled kunnen zetten om een extra vrij IRQ te kunnen krijgen. Problemen genoeg met geluidskaarten dus. Het SB16 verhaal loop je ook tegen het lijf met Intel systemen....
Over problemen met geluidskaarten onder W2K praat ik maar niet. Er zijn nog geen fatsoenlijke drivers gemaakt door de geluidskaartfabrikanten voor W2K....
Edit: de geluidskaart van 700 piek ben ik in een ander topic over problemen met een geluidskaart tegen gekomen.
Lees: Verknalde geluiden op blz. 116 van c't (niet Computertotaal). Mischien datutjehellupt.
Verwijderd
Geluidskaart moet ook wel kunnen werken op je Abit gewoon de Abitfaq eens lezen...
Kijk ik wil niet lullig doen, maar in het begin toen AMD met zijn Durons en Tbirds echt super goedkoop was zei iedereen dat die dingen roelden.
Nu is Intel ietwat goedkoper aan het worden en dus meer betaalbaarder en beginnen een hoop mensen hun AMD af te zeiken...
Dus was je AMD altijd ruk,...of alleen sinds intel ook wat toegankelijker is voor je portemonnee?
Het heeft NIX maar dan ook NIX met @home te maken... Ik ken hier genoeg mensen uit de buurt... oa. The Fox... We hebben een ping die maar 1 van elkaar verschilt... We hebben altijd dezelfde lag op precies dezelfde momenten... En alleen MSN blijft et doen als ik dat heb... Iedereen in Emmen kan gewoon alles doen... Behalve mijn op PC... En toevallig als ik er een nieuwe image overheen zet doet alles het weer?!
Dream on...
Verwijderd
als je alles gewoon goed installeert en configureerd werkt alles gewoon goed.
dus met software eerst win dan 4in1 en dan pas de rest (als je dat niet gedaan hebt werkt het systeem natuurlijk nooit lekker) en als je dan nog problemen hebt ga je je PCI kaarten een beetje verwisselen en probeer je andere slots andere drivers wat fixes windows updates en service packs...
Je kan wel vanalles vinden, maar alles wat jij roept gaat eerst door je AMD-filter en dan pleur je het hier neer.Op woensdag 06 juni 2001 18:50 schreef EaS het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij hier de meastro van de speculaties was, en als je dan een zootje argumenten ziet die je niet bevallen is diegene in jouw ogen een flamer: sweet dreams. Ik zie in jouw reply's geen enkele onderbouwde shit, alleen speculatie.
Verstand van zaken ?? -> Dit concludeer je uit argumenten die je niet bevallen ofzo ?? Staaltje van arrogantie is dit.
Ik ben tenminste nog een beetje neutraal ingestelt.
Ik reageer niet eens op die post... Je moet eerst het verhaal maar lezen... Sozwhat de fuck kan je hardware te maken hebben met MSN dit is echt ultra bullshit
als je alles gewoon goed installeert en configureerd werkt alles gewoon goed.
dus met software eerst win dan 4in1 en dan pas de rest (als je dat niet gedaan hebt werkt het systeem natuurlijk nooit lekker) en als je dan nog problemen hebt ga je je PCI kaarten een beetje verwisselen en probeer je andere slots andere drivers wat fixes windows updates en service packs...
Verwijderd
gheh je hebt wel gereageerdOp woensdag 06 juni 2001 21:40 schreef Sn@ke het volgende:
[..]
Ik reageer niet eens op die post... Je moet eerst het verhaal maar lezen... Soz
Natuurlijk is dat wegvallen van internet irritant, maar er zijn ook genoeg andere problemen geweest..
En dat zit nog vers in het geheugen denk ik..
wat in jouw sig staat is ook echt puur een mening (een domme naar mij inzien)Op woensdag 06 juni 2001 11:25 schreef FFF het volgende:
bah zie mijn sig....
AMD is gewoon zeker zo goed als intel maard an goedkoper, en in de meeste gavallen ook sneller. Misschein kun je beter gewoon een anders mobo proberen ofzo. Of een x een format, of nieuwere win versie etc.
Ik denk niet dat je echt veel verschil gaat merken.. tussen AMD en Intel op ca. dezelfde kloksnelheden.Op woensdag 06 juni 2001 11:36 schreef worsie het volgende:
Als je voeding geschikt is voor een P4 dan is de kast ook wel geschikt. Dat is het niet.
Ik zou toch wel voor de P4 gaan dan. Hangt een beetje van de toepassingen af waarvoor je hem gebruikt, maar de punten waarop de P4 minder functioneert dan de P3 zijn toch geen punten waar je last van hebt IRL. Als jij 3 milliseconden langer moet wachten in Excel omdat je pipeline zo lang is zal je dat hoogst waarschijnlijk niet echt merken
Je zit er met de P4 voolopig wel goed bij, alleen moet je er wel aan denken dat upgraden er niet of nauwelijks bij is omdat Intel al vrij snel zal switchen naar een nieuw mobo.
En voor alle Intel sucks-kleuters hiero: zet je geweldige systeem nou gewoon eens naast een Intel systeem van de zelfde snelheid en ga er nou eens goed naar kijken. Benchmarks zijn leuk hoor, maar dacht je nou echt dat je verschil merkt in het echie? Think again...
Heb net een T-bird 1GHZ gehaald, en die loopt stabiel op 1300 met standaard voltage.
Dat loopt toch wel zo verschrikkelijk snel en stabiel, heb ik nog nooit meegemaakt.
Dat systeem wordt gebruikt voor video montage.. en ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn systeem zomaar 12 uur achter elkaar stabiel in premiere liep, zonder ook maar 1 crash (en ik heb een hoop systemen gehad).
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Verwijderd
Hmmm...dit heb ik ook wel eens..maar ik zit via het netwerk hier op internet. Maar de server is toch echt wel intel. Op die server kun je ook nergens meer naar connecten. Het probleem hier ligt duidelijk bij Chello.Op woensdag 06 juni 2001 13:50 schreef Sn@ke het volgende:
Internet kapt...
Ik kan niet connecten op servers ofzo... IRC niet... CS niet... IE doet helemaal nix... Alleen MSN doet het nog... Het enige progje wat het nog doet... Ik kan ook nog pingen naar servers... Maar voor de rest nix noppes nothing...
Verwijderd
Ik heb ook @Home .. met die standaard netwerk kaart die intel dus .. of zelfs als ik een 3Com pak heb ik problemen .. deze zijn totaal opgelost door kaartjes van 3 tientjes van reatek, (heb trouwens ABIT KT7 en een KT7 Raid) .. draaien nu beide stabiel .. sound is trouwens van Creative !
Verwijderd
idd.. de huidige p4 is niks..Op woensdag 06 juni 2001 15:30 schreef slacksoff het volgende:
ik zou even wachten op de .13micron intels. dan even kiezen of je een tualatin of een northwood neemt.
intel-bezitters mag anders niet klagen over BSOD's hoor.. (vooral de sommige 600Mhz P3 bezittersals die mensen die AMD! schreeuwen mogen van mij deze jongen wel eens mee helpen ipv te gaan zaniken dat die van hun wel stabiel is, en dat hij er niks van kan.
ps...
mensen zeggen vaak heel veel om hun aankoop te verdedigen. maar ondertussen zitten ze met BSOD's en hardwareprobleman in andere topics. [ik noem geen namen of uhhh... merken.. strax word ik nog gebanned door een AMD-mod]
Een stabiel systeem hangt voor het grootste gedeelte NIET van de CPU af.. ONTHOUD DAT NOU EENS!!
meeste oorzaken BSOD's en andere leuke dingen zijn:
- geheugen
- buggy/prereleased drivers
- foeki-woeki moederborden en/of chipsets.
- insteek-kaarten
- VOEDING!
Als je de processor gaat overklokken en/of je hebt een 600Mhz/1.13Ghz P3 / sommige Cyrix'en dan heb je idd met de processor te maken.
I arrest this case
Verwijderd
Lijkt mij ook.Op woensdag 06 juni 2001 11:33 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Draai je niet toevallig onder WinME? Dat het internet na 2 weken niet meer werkt, KAN bijna niet aan je hardware liggen... toch?
Probeer eens alles opnieuw in te stellen. Er is ook een site waar problemen van je Abit besproken worden. Kijk eens op www.viahardware.com ofzo, daar staat een hoop info en patches voor problemen.
P3 of P4 is moeilijk. P3 is nu nog goedkoper, maar in de toekomst heb je er weinig aan denk ik mbt upgrades.
Verwijderd
Kijk, daarom ben ik voorstander om de multiplier en fsb opties gewoon weer via jumpers te regelen i.p.v. via het BIOS. Dan hebben de meeste onwetende geen duf om te gaan overklokken. Dit is ook niet nodig, je koopt namelijk een pc die je behoefte vervult. Dat je als tweaker er meer uit kan halen is dat ok. Je koopt toch ook geen auto die 100 kan en die dan eerst thuis in je garage opgaat voeren /tweaken. ZOdat hij 120 kan rijden zodat je je maximum snelheid (in nederland dan) kan halen.Op woensdag 06 juni 2001 15:09 schreef Black_Adder het volgende:
Iedereen loopt maar te blaten over Amd, Amd, Amd zus....slecht zo instabiel blabla,
9 van de 10 keer komt dit door een gebruiker die niet overweg kan met compu's (no offence), stellen foute dingen in in het bios, overclocken te ver, letten niet op de temp... etc..
ik zeg niet dat het altijd aan de gebruiker ligt maar vaak wel, zeker nu de overclock-rage steeds groter word en mensen maar denken dat je hem kan overclocken, vaak kan dit ook zonder problemen, maar verwacht alsjeblieft niet dat een processor boven zijn capiciteiten altijd goed werkt.
Nog een punt, Amd is niet altijd de oorzaak van de instabiliteit , heel vaak is de oorzaak het moederbord, slechte kwaliteit, slechte rivisie.. etc..
En ze voorkopen geen 800mhz die gegarandeert op 1000 loopt. 800mhz werkt op het normale voltage (1.75) en 100mhz bus goed, maar zodra je hoger gaat kunnen er problemen opduiken. Zoals de problemen die je daar noemt.
Ik hoor/lees vaak dat Abit vaak conflicten heeft met specifieke hardware, probeer is een ander pci-slot ,andere geluidskaart of ander moederbord bv.
Overklokken moet je alleen doen als je weet wat de gevolgen zijn en je er verstand van hebt. Dat is mijn mening.
Maar ja nu denkt iedere gebruiker dat oh kan hij zo sneller worden doe dat dan maar. Niet denkend aan de gevolgen zoals hitte enz.
Verwijderd
2e : Als jouw geluidskaart niet wil ligt dat aan het mobo..niet aan de processor
/me has spoken
AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR
Tis misschien niet allemaal direct de oorzaak van de AMD cpu zelf, maar combinatie van... Er moet gewoon teveel gelet worden op hetgeen wat er gedaan word met deze pc/combinatie, want voor je het weet loopt er weer iets in't soep..Op donderdag 07 juni 2001 17:10 schreef Binne het volgende:
1e :Als bij jouw MSN niet werkt..ligt dat echt niet aan een AMD Processor.
2e : Als jouw geluidskaart niet wil ligt dat aan het mobo..niet aan de processor
/me has spoken
Hij vermeld hier 2 problemen waar die zelf het meeste last van heeft..
Al met al wil hij dus graag een alternatief wat ie kan aanschaffen..
Alle reacties betreft via drivers, bios settings, viahardware.com zijn allemaal bekend
Dus ik denk dat die topic wel op slot kan, want we komen er toch niet uit samen.. T' zijn allemaal voor de hand liggende reacties die je zelf ook kunt bedenken
..........................................
Verwijderd
Zelf heb ik een Abit KT7-RAID, met merkonderdelen, dus niet allemaal vage rommel.
Intel is vergevingsgezinder wat betreft goedkope/merkloze hardware.
Wat je AMD-systeem betreft : ga ermee terug naar je leverancier, of
als je zelf gebouwd hebt : probeer eens ACPI uit te schakelen in je bios)
ACPI is niet standaard uit te schakelen, maar dit kan door je bios te wijzigen.
zie bv http://go.to/kt7faq. Hier vind je een programma genaamd MODBIN6, wat je bios kan veranderen.
Simpeler opties:
win98 - doet niet aan acpi
winME - via bios
win2000 - F5 of F7 kiezen tijdens setup, en kernel STANDARD COMPUTER kiezen, ipv ACPI COMPUTER
Als je je computer zelf gebouwd hebt, moet je dus zelf genoeg kennis hebben voor de nodige support, en kun je dus zelf je bios gaan wijzigen indien nodig!
Zoniet leer het maar of koop een kant en klaar systeem met 3 jaar service erbij! (na die tijd is je systeem toch zeer verouderd)
Verwijderd
Mee terug gaan heeft geen zin, want het is los gekocht.. Misschien zou je idd met het mobo kunnen terug gaan en zeggen dat het niet stabiel is te maken, maar ik denk niet dat dat een optie is omdat het al een tijdje geleden is..
Verwijderd
bij INTEL hetzelfde..Op donderdag 07 juni 2001 18:18 schreef BMWFW22 het volgende:
ik heb hier hetzelfde gevoel als bij bijv. Micheal Schumacher, ik ben niet tegen hem maar heb wel een beetje een hekel aan hem door zijn fans, idem bij AMD...
ik koop gewoon wat ik op dit moment goed vindt/voor me is.. is het intel..dan koop ik dat.. AMD... ook goed.. merken en Mhz'en boeien me allemaal niet zoveel,
stabiliteit, prijs, performance, opklokbaarheid en upgradebility des te meer.
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Onderzoek heeft aangetoond dat topics over Intel vs. AMD of vice versa de lezers aanzet tot flamen.
Overgens had meneer ook de moeite kunnen nemen door de 4in1-drivers te installeren.
Koop zo snel mogelijk een Dell ofzo en vraag of je hier gebanned mag worden, tweaken helaas tis je niet gelukt
Heb zelf ook zo'n tyfus Abit KT mobo met tering VIA chipset samen met een klote SB live en pleuris IBM DTLA drive, tv kaart en nog meer rommel... alleen het ergste is: DAT TERING DING IS TE STABIEL!!!!!!
owja dat is juist de bedoeling... oops
Verwijderd
Chipsets van intel zijn inderdaad beter van kwaltiteit dan die van VIA, mede doordat intel goede chipsets maakte. Vage PC problemen komen ook bij Intel PC's voor, en ik ken meerdere gevallen van PC die uit de hel lijken te komen, die dus om de twee weken vastlopen.
Een gaar mobo of voeding lijkt mij zeker een probleem, verder zijn er de bekende incompatibiliteitsproblemen van bepaalde combo's.
Wat ik je kan aanraden is om de moed niet op te geven, en een PC stap voor stap te testen, en veel te vragen over problemen.
Verwijderd
Maareh.. m'n broer had ooit een bordje met TX chipset en een Turtle beach.. zelfde problemen.
Hij is van ellende (en mijn advies) maar lekker voor een SBLive gegaan -> weg problemen..
En nu op AMD/VIA .. mhh..
Overclocken naar 1250MHz is zo gepiept.
Dat is op dit moment de beste keus !
(Wacht nog maar even met de P4)
Op donderdag 07 juni 2001 23:37 schreef bazs2000 het volgende:
Was meneer de topicstarter op zoek naar aandacht ofzo?
Onderzoek heeft aangetoond dat topics over Intel vs. AMD of vice versa de lezers aanzet tot flamen.
Overgens had meneer ook de moeite kunnen nemen door de 4in1-drivers te installeren.
Dat jij hem stabiel hebt, wil nix over iemand anders systeem zeggen..Op donderdag 07 juni 2001 23:47 schreef Redje het volgende:
Je kan hier 1 ding opzeggen:
Koop zo snel mogelijk een Dell ofzo en vraag of je hier gebanned mag worden, tweaken helaas tis je niet gelukt
Heb zelf ook zo'n tyfus Abit KT mobo met tering VIA chipset samen met een klote SB live en pleuris IBM DTLA drive, tv kaart en nog meer rommel... alleen het ergste is: DAT TERING DING IS TE STABIEL!!!!!!
owja dat is juist de bedoeling... oops
Ik heb blablabla met blabla wel stabiel , en ik heb blablabla met dit blablabla.. Daar hebben we nu echt ff niks aan hoor..
emmm dat wil wel wat zegge, want ik heb 3 systemen stabiel lopen met Asus A7V....Op woensdag 06 juni 2001 15:14 schreef The Fox het volgende:
[..]
Alsof iedereen zo ff een ander moederbord of geluidskaart ophaald??
Dat jij een a7v stabiel hebt lopen wil idd nix zeggen over een andere combinatie met een A7v en andere hardware..
dus su,
SNAKE: ja waarschijnlijk kom ik wel.
Je hoort het nog wel van me.
BTW irc: #ifcnl @ quakenet
Verwijderd
ja en de k6-2 is echt eemn kutding
sloom en zo...
de athlon is wel goed mits je win2k gebruikt
of linux/bsd/os/2/allesbehalvewin98
Verwijderd
*ReuteL*Op vrijdag 08 juni 2001 13:16 schreef bl00dhound het volgende:
amd doet het op win98 niet goed dat weet idereen, zelker ali chipsets niet.
ja en de k6-2 is echt eemn kutding
sloom en zo...
de athlon is wel goed mits je win2k gebruikt
of linux/bsd/os/2/allesbehalvewin98
..pfff....
WOEHHHAHAHHAHAHAAAAAAA
goed,
heeft U ook nog serieuze opmerkingen ?
Verwijderd
heeft toch helemaal geen ruk met overclocken te maken...
Verwijderd
Mijn steun heb je.Op vrijdag 08 juni 2001 13:27 schreef Hiro Shima het volgende:
Kan dit topic niet naar Proc's en Mobo's
heeft toch helemaal geen ruk met overclocken te maken...