Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb thuis een goede lekker snelle laptop die nog prima werkt na 3 jaar. Echter is hij niet zo mobiel en nu ben ik opzoek naar iets dat ik makkelijk mee kan nemen, op kan werken(studie gerelateerd) en lekkere batterij duur.

Ik heb niet een zeer groot budget en ben daarom uitgekomen op de chromebook en de microsoft surface RT (incl. Type-cover)

Wat ik dus zoek is dit:
- Kan er fatsoenlijk voor school op werken
- werkt prima, en kan PDF's, word openen (ook tegelijk)
- mobiel, ergonomisch
- Kan er dingen opslaan
- eventueel films kijken

Nu weet ik dat de chromebook puur gericht is voor werken en heel afhankelijk van internet + verkapte versie van word.
De microsoft surface heeft dus goede office 2013 maar weinig apps en weet niet hoe deze precies in multitasken is.

Ik hoor graag van jullie welke word aangeraden aangezien hier veel verstand te vinden is. Andere suggesties mogen zijn ook van harte welkom!

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 177% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2013 12:49 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:30

P_Tingen

omdat het KAN

Een tijd geleden zat ik voor mijn dochter met hetzelfde dilemma. Lees dit topic maar eens: Flutlaptop of hucky-bucky tablet

Wij zijn uiteindelijk op een Surface RT uitgekomen qua keuze. Als het goed is komt hij een dezer dagen binnen :)

... en gaat over tot de orde van de dag

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Op de Surface heb je de MS Office, en een PDF reader (http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/reader-faqs). Video's kijken zal ook moeten lukken: http://www.brorsoft.com/m...videos-on-surface-rt.html

Op Chromebook zul je volledig afhankelijk zijn van Cloud oplossingen of heel beperkte apps dei je lokaal kunt installeren. Ik zou niet op school vast willen zitten dat je niets kan doen omdat je internet plat ligt, of doordat je app te veel beperkingen heeft.

Dus... mijn advies zou zijn de Surface te nemen.

Verwijderd

Mijn advies:

een paar weken wachten en kijken of de Asus T100 niet een beter alternatief is dan de Surface.
De asus T100 is een baytrail atom tablet met keyboard dock, tevens ook met MS office.

De prijs is vergelijkbaar me Surface RT. $349,- voor 32 GB

http://www.tabletsmagazin...us-transformer-book-t100/

Verwijderd

Waarom geen goedkope laptop?
Zo te lezen past dat beter bij wat je wil.
Ook moderne kleine laptop met Windows 7 of 8 heb je in je gevraagde prijsklasse.
En ook met goede looks zoals een Asus Vivobook ed.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal. Ik heb de surface (€299,50 icl. typecover)besteld want hoor hier toch veel goede verhalen over.

@P_taingen: bedankt voor die topic;)

@Sake: kleine netbooks zijn bijna niet meer te verkrijgen en de gene zijn vaak al snel te duur. Ik heb echt een beperk budget namelijk. En ik wil zo weinig mogelijk gewicht meedragen.

@n_n: ziet er ook heel mooi uit en is volgens mij heel vergelijkbaar met de surface, alleen ietsjes duurder en vraag me af of je daar het toetsenbord bij zou krijgen? Mocht de surface RT me niet bevallen kan ik altijd later nog kijken naar de T100 maar dat zien we tegen die tijd wel.

Allemaal bedankt voor feedback en ik hoop dat de surface RT me bevalt!
Pagina: 1