Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Flutlaptop of hucky-bucky tablet

Pagina: 1
Acties:

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:30

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Gegeven:
Mijn dochter studeert sinds dit jaar en heeft de afgelopen week haar laptop mee naar college genomen. Dat, gecombineerd met drie dikke wetboeken en nog want ander spul is wel wat optimistisch om 2 á 3 keer in de week mee te nemen, dus ben ik aan het kijken naar alternatieven.

De wetboeken schijnen elke keer mee te moeten, dus een electronische versie van de boeken op de laptop is geen optie. Blijft over de laptop. Dit is een 15'' Dell latitude.

Overwegende:
Mogelijkheid is om nog een laptop erbij aan te schaffen en dan die mee te nemen ipv de Dell. Omdat hij eigenlijk alleen voor aantekeningen gebruikt gaat worden en dan ook nog alleen tijdens college, hoeft het geen snel / mooi / goed apparaat te zijn, dus een goedkoop flutding is prima. En dan het liefst wat klein. Als ik hierop zoek krijg ik bv:Maar ja, de asus is alweer 400 euro en de HP is een chromebook. Dell heeft ook nog een simpele Inspiron die met kortingen €289 kost, maar die is weer net zo groot als wat ze nu heeft dus lost niks op. Dell heeft zo te zien niks goedkoop kleiners?

Alternatief is een tablet. Die zijn nog kleiner, houden het vaak langer uit en zijn nog goedkoper ook. Ook hier hoeft het geen high tech te zijn, dus een of ander Hucky Bucky merk is prima, zolang hij het maar een paar uur uithoudt en geschikt is om aantekeningen op te maken, dus met BT of USB voor een extra toetsenbordje. Een snelle zoektocht in de pricewatch levert een verrassende lijst op.

Voorbeelden:Deze zijn compact en de eerste 2 hebben het formaat van een iPad zodat je ook makkelijk passende hoesjes en evt toetsenbord kan kopen. De laatste is een 8" en is de lichtste van het stel. Wellicht is het wat lastiger daar een handig toetsenbordje voor te vinden die er makkelijk bij op te bergen is.

Vragen:
Hoe zijn de ervaringen met aantekeningen maken op een tablet?
Is een tablet handig of is dan een simpel laptopje beter?
Of kan ik beter tweedehands kijken?

... en gaat over tot de orde van de dag

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:12
Wat dacht je van de surface? Gebruik is zelf ook en bevalt heel erg goed!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Had ik idd nog niet aangedacht, maar een surface met tobo is ook alweer dik €400...

Ik ben nu serieus aan het kijken in de V&A

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-11 22:49
Als ze student is kan je de Surface goedkoper krijgen. Icm touchcover is dit €260 en met typecover is dit €300.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-11 17:53
P_Tingen schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:47:
Had ik idd nog niet aangedacht, maar een surface met tobo is ook alweer dik €400...

Ik ben nu serieus aan het kijken in de V&A
Zoals Lucash zegt is de Surface een prima tablet daarvoor. Ik zou zeker in die investeren, in een Intertoys tablet 150 investeren is desinvesteren namelijk. Daarnaast heeft de Surface een prima scherm en in combinatie met dat toetsenbord ook zeer handig in gebruik tijdens studies!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:45
Als het alleen voor aantekeningen is, dan is deze laptop toch erg fijn: pricewatch: Samsung Chromebook XE303C12-A01NL

Lange accuduur (~10uur in gebruik) klein & licht, typt prima.

Overigens gebruikte ik in mijn studietijd dit voor aantekeningen. Zeer lange accuduur en dun en licht.

[ Voor 11% gewijzigd door bas-r op 06-09-2013 13:01 ]

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
bas-r schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:55:
Overigens gebruikte ik in mijn studietijd dit voor aantekeningen. Zeer lange accuduur en dun en licht.
Ja, die gebruikte ik zelf ook. Werkt zelfs nu nog, na al die jaren, maar ja, ze wil wat moderner.

Die Chromebook gaat op de shortlist!

[ Voor 4% gewijzigd door P_Tingen op 06-09-2013 13:08 ]

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:04
P_Tingen schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:08:
[...]

Ja, die gebruikte ik zelf ook. Werkt zelfs nu nog, na al die jaren, maar ja, ze wil wat moderner.

Die Chromebook gaat op de shortlist!
Dus de Chromebook kan maar de Surfspot-korting die je krijgt op de Surface is te weinig? :P
Ik zou de Surface prefereren, kan ze ook werken op plekken waar geen internet is (Chromebook, toch grotendeels gemaakt om constant online te zijn).

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Merethil schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:21:
[...]Dus de Chromebook kan maar de Surfspot-korting die je krijgt op de Surface is te weinig? :P
Ik zou de Surface prefereren, kan ze ook werken op plekken waar geen internet is (Chromebook, toch grotendeels gemaakt om constant online te zijn).
Korting die je krijgt kan nooit hoog genoeg zijn >:) maar om je gerust te stellen: die Surface staat óók op de lijst. Ik denk dat € 300 ook wel echt het maximum moet zijn voor een "extra" apparaat.

[ Voor 7% gewijzigd door P_Tingen op 06-09-2013 13:30 ]

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:45
Merethil schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:21:
[...]

Dus de Chromebook kan maar de Surfspot-korting die je krijgt op de Surface is te weinig? :P
Dat is niet waar. Ik kan gmail, google docs, google keep allemaal gewoon gebruiken als ik offline ben. Zodra ik online ben synct ie de boel.

Ik heb geen ervaring met een Surface RT, dus ik kan 'm niet vergelijken met mijn Chromebook, maar ik denk dat de functionaliteit vergelijkbaar is en dat je afhankelijk bent van een beperkte app portfolios van beiden.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:52

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Moet 'ie perse nieuw zijn? Voor rond de 200-250 euro heb je een tweedehands zakelijke subnotebook (12", Core2Duo CPU, SSD) en die zijn een stuk degelijker dan een nieuw prutding. En 12" dus niet groot en zwaar.

Denk aan een Dell E4200 of een IBM/Lenovo X61 :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Grootste probleem was het gewicht dat ze steeds mee moet sjouwen. Ook een chromebook weegt nog steeds ruim een kilo. Een tablet met tobo zal op de helft daarvan uitkomen.

De vraag is dan: is een tablet met tobo handig genoeg om aantekeningen te maken?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:57
Surface tab via surfspot aangezien je dochter studeert, ben je voor 250 euro klaar :).

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

P_Tingen schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:34:
Grootste probleem was het gewicht dat ze steeds mee moet sjouwen. Ook een chromebook weegt nog steeds ruim een kilo. Een tablet met tobo zal op de helft daarvan uitkomen.

De vraag is dan: is een tablet met tobo handig genoeg om aantekeningen te maken?
Zo'n Dell E4200 weegt iets meer dan een kilo. Of het handiger is dan een tablet weet ik niet, het is wel handig dat zo'n ding normale software kan draaien :)

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:21
Ga alleszins niet voor één van die tablets uit je topicstart. (of check anders de reviews eens) 't Zijn allemaal verouderde modellen en die eerste twee hebben zo toch hun kwaaltjes. Daarnaast is een Windows tablet veel geschikter om aantekeningen te maken (heeft Office etc)
En de touchcover is leuk maar voor veel schrijven nu niet echt handig vind ik. Typecover beter geschikt daarvoor.

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-11 22:00
Ik zou zelf ook voor de Surface RT met typecover gaan (€299,50 voor studenten, bij Surfspot). Vooral de meegeleverde Office RT vind ik een groot pluspunt. Zie ook dit filmpje voor de mogelijkheden.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Thmz159 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:42:
Ga alleszins niet voor één van die tablets uit je topicstart. (of check anders de reviews eens) 't Zijn allemaal verouderde modellen en die eerste twee hebben zo toch hun kwaaltjes. Daarnaast is een Windows tablet veel geschikter om aantekeningen te maken (heeft Office etc)
Ja die reviews had ik ook gezien, maar als ze goed genoeg zijn om aantekeningen op te maken, dan is het prima. Voor het "echte" werk en voor de leuk heeft ze al een Dell laptop met i3 processor en 15" scherm van 1600x900, dus ze hoeft geen gekke dingen op de tablet te doen.
En de typecover is leuk maar voor veel schrijven nu niet echt handig vind ik. Typecover betergeschikt daarvoor.
Snap ik niet. Typecover nou wel of niet handig?

• Merethil
P_Tingen schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:52:
[...]

Ja die reviews had ik ook gezien, maar als ze goed genoeg zijn om aantekeningen op te maken, dan is het prima. Voor het "echte" werk en voor de leuk heeft ze al een Dell laptop met i3 processor en 15" scherm van 1600x900, dus ze hoeft geen gekke dingen op de tablet te doen.

[...]

Snap ik niet. Typecover nou wel of niet handig?
Kwestie van proberen. Touchcover is op zich erg fijn, vind ik, maar of je er lange stukken mee wilt schrijven... Typecover is daar mee voor gemaakt, die kan je dan beter gebruiken.

Ik denk dat hij als eerste ipv "typecover" touchcover wilde zeggen, maar het verkeerd schreef ofzo ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Merethil op 06-09-2013 14:12 ]

• AMARONE
Pindasmeer schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:46:
Ik zou zelf ook voor de Surface RT met typecover gaan (€299,50 voor studenten, bij Surfspot). Vooral de meegeleverde Office RT vind ik een groot pluspunt. Zie ook dit filmpje voor de mogelijkheden.
Dat filmpje is niet de RT maar de Surface Pro welke 800 euro kost. De RT heeft geen bureaublad maar heeft wel Office wat mij het belangrijkst lijkt.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Dat Office RT zit standaard op een Surface? En is dat een abonnement of een niet-tijdgebonden versie?

• Merethil
P_Tingen schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:28:
Dat Office RT zit standaard op een Surface? En is dat een abonnement of een niet-tijdgebonden versie?
Is een volledige versie die niet tijdgebonden is. Je krijgt dus een volledige office voor nop erbij.
Bij de Chromebook kan je natuurlijk ook werken met dat soort programma's, komen er volgens mij ook bij, maar da's toch weer anders dan de "Standaard Office" ;)

• Pindasmeer
AMARONE schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:21:
[...]

Dat filmpje is niet de RT maar de Surface Pro welke 800 euro kost. De RT heeft geen bureaublad maar heeft wel Office wat mij het belangrijkst lijkt.
Dat filmpje is wel de RT, welke €299,50 kost (inclusief type cover). De RT heeft wel een bureaublad maar ondersteunt alleen apps uit de Windows Store. :D

@P_Tingen: Klopt, op de Surface zit een (onbeperkte) versie van Office RT!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:28
Ik heb een Asus EEE PC1025C met 4GB en een SSD erin. Ding is echt nog snel. ben je voor 250 euro klaar na upgrade van HDD --> SSD en meer ram. CPU is een 2 core/4 threads, 1.6GHZ CPU-tje

Accu duur gaat ook lang mee, en je hebt gewoon volledige windows versie tot je beschikking :)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:49
Ik snap even niet wat er mis is met de huidige 15" Dell Latitude, is hij soms wat aan de zware kant?
Kijk ook eens naar de Dell Vostro 3360 :)

My favorite programming language is solder.

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

m.lammers schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:42:
Ik heb een Asus EEE PC1025C met 4GB en een SSD erin. Ding is echt nog snel. ben je voor 250 euro klaar na upgrade van HDD --> SSD en meer ram. CPU is een 2 core/4 threads, 1.6GHZ CPU-tje

Accu duur gaat ook lang mee, en je hebt gewoon volledige windows versie tot je beschikking :)
Wil ik nog steeds een lans breken voor mijn suggestie van de tweedehands zakelijke laptop, sneller dan zo'n atom en vooral veel degelijker (en een zeer goed toetsenbord!) ;)

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dus, even wachten, je dochter moet veel meesjouwen, vind dit wat lastig (kan ik snappen) - dus dan ga je voor een lood om oud ijzer oplossing als een andere laptop...

Mag ik toch opperen om eens aan een mooi schrijfblok te denken? :). Ik zit redelijk wat vergaderingen bij en voor en niks maakt zo snel en handig aantekeningen. Ok, het is ff uitwerken daarna maar aan de andere kant weegt het amper iets, gebruikt het geen batterijen en kost het een fractie ;).

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:28
mentalmadnizz schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:10:
[...]

Wil ik nog steeds een lans breken voor mijn suggestie van de tweedehands zakelijke laptop, sneller dan zo'n atom en vooral veel degelijker (en een zeer goed toetsenbord!) ;)
Degelijker ja, sneller ja.

Kleiner en lichter... nee.

Tis net waar je prio ligt denk ik. ;) :)

[ Voor 60% gewijzigd door CarJunkyXL op 06-09-2013 15:32 ]

• AMARONE
Pindasmeer schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:38:
[...]

Dat filmpje is wel de RT, welke €299,50 kost (inclusief type cover). De RT heeft wel een bureaublad maar ondersteunt alleen apps uit de Windows Store. :D

@P_Tingen: Klopt, op de Surface zit een (onbeperkte) versie van Office RT!
Echt? :D Ik was in de veronderstelling dat je alleen in Metro kon werken en er daarvoor een speciale office opstond. Ik neem hierbij mijn woorden terug dus. Dat maakt de Surface RT zelfs voor mij interessant nu _/-\o_

Vorige week een Vaio Fit 15 gekocht en twijfelde door de IFA om hem terug te sturen en te wachten op de Fit Multi-flip maar kan net zo goed een tablet dan ernaast nemen. _/-\o_

Ik zou als ik TS was de Surface nemen dan inderdaad!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:58:
Ik snap even niet wat er mis is met de huidige 15" Dell Latitude, is hij soms wat aan de zware kant?
Kijk ook eens naar de Dell Vostro 3360 :)
Ja, de Dell is een prima laptop, maar wel wat zwaar om mee te sjouwen (+ adapter en tas). Vandaar de zoektocht naar wat anders.
Servor schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:21:
Dus, even wachten, je dochter moet veel meesjouwen, vind dit wat lastig (kan ik snappen) - dus dan ga je voor een lood om oud ijzer oplossing als een andere laptop...

Mag ik toch opperen om eens aan een mooi schrijfblok te denken? :). Ik zit redelijk wat vergaderingen bij en voor en niks maakt zo snel en handig aantekeningen. Ok, het is ff uitwerken daarna maar aan de andere kant weegt het amper iets, gebruikt het geen batterijen en kost het een fractie ;).
Nee, als je de thread even terugleest zie je dat ene P_Tingen (hé, thats me!) zegt:

Dus ik zat inmiddels al meer op de tablet-lijn.

En het schrijfblok was ook al door bas-r voorgesteld en is ook al door dochter geprobeerd maar ze is op zoek naar iets handigers. Vandaar mijn zoekactie.

[ Voor 13% gewijzigd door P_Tingen op 06-09-2013 16:07 ]

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mijn excuus, die link van bas-r heb ik overheen gelezen, maar mijn opmerking was wel degelijk serieus. Vooral tablets leggen het redelijk af tegen een schrijfblok qua handigheid, hoe goed de touchscreens ook zijn tegenwoordig. Misschien met zo'n typecover maar daar hoor ik mijn collega ook vaak op schelden...

Anyway, succes met je zoektocht en hopelijk vind je iets wat bevalt :).

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
We zullen er eens serieus over nadenken in het weekend. Ze heeft ook een iphone, dus wellicht is een 2e hands iPad ook een goede optie. Nieuw is een iPad2 nog steeds wel aan de prijs...

• Pindasmeer
P_Tingen schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:10:
We zullen er eens serieus over nadenken in het weekend. Ze heeft ook een iphone, dus wellicht is een 2e hands iPad ook een goede optie. Nieuw is een iPad2 nog steeds wel aan de prijs...
Klopt, nieuw is de iPad 2 nog steeds €405, dat vind ik wel érg veel. Bovendien vind ik de iPad niet erg geschikt voor productie: typen op een touchscreen is niet ideaal (en een toetsenbordje kost geld) en voor het serieuzere naslagwerk vind ik het werkgeheugen te beperkt (ik heb op mijn iPad 3 toch wel regelmatig dat het 'vorige tabblad' opnieuw geladen moet worden wanneer ik deze aanklik).

Wat dat betreft heeft de Surface RT als voordelen (t.o.v. de iPad 2):
  • €105 goedkoper met toetsenbord, en bijna €200 goedkoper zonder toetsenbord
  • Standaard 32gb (ipv 16gb), uit te breiden met micro-sd, en bevat een USB-poort, zodat je ook even iets voor iemand anders op een geheugenkaartje kan zetten, of iets kan printen (of een muis/ander toetsenbord aan kan sluiten)! Ook heeft de Surface een micro-HDMI aansluiting.
  • Microsoft Office meegeleverd (m.i. nog steeds het meest uitgebreide officepakket)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangenomen dat die wetboeken iedere dag meemoeten (maar dubbelcheck dat aub even voordat je groef geld uitgeeft), is er wellicht nog een goedkopere oplossing. De uni waar ze studeert zal namelijk ongetwijfeld lockers oid verhuren. Kunnen daar die wetboeken in. Kost je misschien een paar tientjes per jaar en dan ben je klaar :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:21
Hoe sleept ze al die spullen mee dan? Ik sleep wellicht geen wetboeken mee naar college, maar ik neem mijn boeken+laptop mee in een rugtas en dat lukt prima (90% van de reistijd zit je toch :P )..

[ Voor 3% gewijzigd door Bobmeister op 06-09-2013 16:47 ]

Verwijderd

Persoonlijk vind ik kleine laptops in jouw prijssegment ondingen. Het scherm is zonder uitzondering ruk. Je moet enorm goed zoeken als je iets wilt wat de hele dag mee gaat. Sterker nog, het enige model wat dat deed is deze week uit de pricewatch verdwenen.

Een tablet daartegen haalt vrijwel zonder uitzondering de hele schooldag op een accu, het scherm is veel beter. Je krijgt een touchscreen, en zijn doorgaans iets lichter. Alleen een geschikt model met toetsenbord vinden is lastig.

• Oljoner
  • Laatst online: 22-10 12:04
Net zoals mentalmadnizz zou ik een tweedehands laptop aanraden.

Een lenovo x200 of x61 zijn handig, klein, hebben een superieur toetsenbord en goedkoop (dikke 100€ tweedehands). Zelf heb ik een x200 als laptop, met een lichte linux distro erop (met wine is ms office dan ook geen probleem). Tot nu toe ben ik nog niet zo veel laptops tegengekomen die ik zou willen ruilen tegen de mijne..
De nadelen zijn:
1) de batterij, die is aan vervanging toe, stel dat je deze ook nieuw koopt: dikke 60€ voor een 7200mAh model.
2) De trackpoint (geen touchpad op deze dingen)
Totaalprijs: met verzending enz, een kleine 200€.
Koop er een dockingstation bij (kleine 40€) en thuis converteer je de pc met een klik in een desktopmodel (= nog altijd het summum als er serieus werk moet worden gedaan).

Met een tablet zou ik persoonlijk niet willen werken als student. Enkel de modellen die geconverteerd kunnen worden naar een laptop lijken me wel iets, in een aula is het immers zeer handig indien het scherm zelf recht kan blijven staan, zonder dat het moet balanceren op een omgeplooid hoesje..
Kan je met een tablet trouwens 2 programmas simultaan langst elkaar bekijken?

[ Voor 3% gewijzigd door Oljoner op 06-09-2013 19:29 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:52
De Surface RT kan je rechtop zetten met een ingebouwde standaard dus dat werkt waarschijnlijk een stuk beter dan zo'n omgeplooid hoesje. Ook kan je op een Windows (RT) tablet 2 programma's (apps) tegelijk gebruiken. Hoewel ik niet weet wat je van zo'n tweedehands laptop mag verwachten denk ik wel dat de Surface RT heel geschikt is voor de TS. Zeker voor 209 euro (zonder cover). Ook een voordeel van de Surface is de usb aansluiting waardoor je makkelijk je favoriete toetsenbord kunt aansluiten hoewel de touchcover en de typecover ook wel aardig schijnen te zijn als je er even aan gewend bent. Ik zou in ieder geval nog even de review lezen: reviews: Microsoft Surface RT: productieve tablet
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Als ik voor 209€ een surface rt kan kopen. Had ik hem NU nog besteld..

Eventueel iemand die hem voor me wil bestellen?

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:14
Misschien gaan haar college's nu nog op een laag tempo, maar bij 99% van mijn college's hoef ik het niet eens te proberen om aantekeningen te maken op mijn laptop, laat staan op een tablet. En ja, ik heb mijn typdiploma ;). Ook is het moeilijk om snel en efficiënt verbanden te leggen tussen de verschillende aantekeningen die je digitaal maakt. Het is wel mogelijk om zelf de diagrammen na te maken op je laptop/tablet.....ow wacht, we zijn al weer 3 sheets verder.

Maar anyway, als ze dan toch echt haar aantekeningen digitaal wil maken zou ik voor een zeer kleine laptop gaan. Genoeg keuze daarin in ieder geval!

[ Voor 10% gewijzigd door Dersan op 06-09-2013 23:05 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:13:
Persoonlijk vind ik kleine laptops in jouw prijssegment ondingen. Het scherm is zonder uitzondering ruk. Je moet enorm goed zoeken als je iets wilt wat de hele dag mee gaat. Sterker nog, het enige model wat dat deed is deze week uit de pricewatch verdwenen.

Een tablet daartegen haalt vrijwel zonder uitzondering de hele schooldag op een accu, het scherm is veel beter. Je krijgt een touchscreen, en zijn doorgaans iets lichter. Alleen een geschikt model met toetsenbord vinden is lastig.
Vergeet niet dat uit verschillende reviews is gebleken (waaronder die van tweakers) dat de surface RT echt een heel erg goed scherm heeft (t.o.v. andere tablets)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30
P_Tingen schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:10:
Ik gebruik zelf een ipad3 met stylus en de juiste app (notes plus) voor vergaderingen en dat werkt perfect. Ook PDF bewerken kan daar prima mee. Ik kan er even snel mee schrijven als op papier en heb al mijn aantekeningen altijd bij me (en gesynct naar dropbox). Ik denk dat je dochter met de juiste app daarom prima aantekeningen op een tablet kan maken, het zal voor Surface RT even zoeken zijn naar de app.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-11 22:49
De ibood van vandaag is misschien ook interessant voor je. Al zou ik dan eerder voor de Surface gaan, maar tis het vermelden waard ;-)

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:52
http://www.ibood.com/nl/n...n_Android_42_refurbished/
reviews: Asus Transformer Pad 300T: van hetzelfde
Ik weet niet of zo'n toetsenborddock een beetje lekker typet.
Zo ja, dan is dat waarschijnlijk wel een voordeel tegenover de Surface, maar met android zul je dan toch met apps moeten werken die zwaar onderdoen voor Office. Persoonlijk lijkt de Surface RT me de beste keus, maar misschien is het een goed idee om eens naar de mediamarkt te gaan om daar alles even uit te proberen. Dan krijg je toch het beste beeld van dingen als het gewicht, het toetsenbord, bouwkwaliteit en schermkwaliteit.

• Pindasmeer
Kassad schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 23:25:
[...]

Ik gebruik zelf een ipad3 met stylus en de juiste app (notes plus) voor vergaderingen en dat werkt perfect. […] Ik kan er even snel mee schrijven als op papier en heb al mijn aantekeningen altijd bij me (en gesynct naar dropbox).
Er even snel mee schrijven als op papier: ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik vind het wel heel knap van je ;)
Ik denk dat je dochter met de juiste app daarom prima aantekeningen op een tablet kan maken, het zal voor Surface RT even zoeken zijn naar de app.
Ik denk dat je al bijzonder ver komt met de meegeleverde OneNote app. Verder zijn er in de Store ook apps zoals Evernote.

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30
Pindasmeer schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 10:12:
[...]

Er even snel mee schrijven als op papier: ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik vind het wel heel knap van je ;)
het is een kwestie van de juiste app én oefening. Deze app heeft een inzoomvenster waarin je kan schrijven waar het papier onder door loopt zeg maar, zodat je constant op dezelfde plek op het scherm schrijft, zo kan je je pols stilhouden, dat helpt enorm.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Awsom schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:47:
Hoe sleept ze al die spullen mee dan? Ik sleep wellicht geen wetboeken mee naar college, maar ik neem mijn boeken+laptop mee in een rugtas en dat lukt prima (90% van de reistijd zit je toch :P )..
Jamaar vrouw dus handtas..
Gok ik zo, ik kan het fout hebben :P

Maar even serieus, koop een 2de hands/Ibood transformer of een Surface RT en dan zit je goed.

Zeker geen noname Android tablets gaan kopen. Je kan er donder op zeggen dat hij net voor de aantekeningen opgeslagen kunnen worden vastloopt.

En zoals anderen al opgemerkt hebben, locker?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
We hebben het er nog over gehad. Een laptop valt af, want meer van hetzelfde als wat ze nu heeft en dus te zwaar. Ze wil de tablet (want dat moet het dus worden) vooral bij de werkcolleges gebruiken. Bij de hoorcolleges is minder ruimte en wil pen en papier prima. Bij de werkcolleges komt het vooral aan op aantekeningen maken en gegevens ordenen en evt iets opzoeken op internet.

Zoals jullie hierboven al aangeven is de surface eigenlijk het ideale apparaat. Wel aan de bovenkant van het budget, maar de meerwaarde van een type cover is wel dat het de extra kosten rechtvaardigt. Ze heeft zelf ook wat dingen bekeken, oa de reviews hier op Tweakers en is al een beetje verliefd geworden op de surface. Via de RUG dus voor net geen 300 euro, inclusief Office en dus ook OneNote. Vooral de beschikbaarheid van OneNote vond ik zelf een goed argument; ik gebruik het op het werk ook en ik kan alleen maar zeggen dat het by far het beste pakket is dat ik ooit gebruikt heb. OneNote rules!

Ze wil zelf ook een deel meebetalen dus het lijkt wel een Surface te gaan worden. Allemaal reuze bedankt voor de input!

Edit: zojuist besteld:1 surface rt + type cover voor Eur 299,50 :*)

[ Voor 3% gewijzigd door P_Tingen op 07-09-2013 18:49 ]

• Pindasmeer
Mooi! Veel plezier ermee!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ga je (ze) veel plezier aan beleven. De RT is 1 van de beste aankopen die ik ooit heb gedaan. Heerlijk ding

Alleen de touchcover was een foutje, had type moeten nemen. Dat heb je dus al goed gedaan ;)

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Ben benieuwd..
Ik heb er ook soort van 1 besteld.
Als k sommige filmpjes zie snap ik niet waarom mensen nog ipads e.d. kopen..

App aanbod zal inderdaad minder zijn. Maar ik hecht meer waarde aan GOEDE apps dan veel en slechte apps (soundboards en schetenlaat apps enzo heb k geen behoefte aan)..

Ik zal hem meer gebruiken als thuis op de bank hang tablet.. Waar ik nu elke keer 4+ kilo alienware voor mee moet slepen.

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Verwijderd

Merethil schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 14:12:
[...]

Kwestie van proberen. Touchcover is op zich erg fijn, vind ik, maar of je er lange stukken mee wilt schrijven... Typecover is daar mee voor gemaakt, die kan je dan beter gebruiken.

Ik denk dat hij als eerste ipv "typecover" touchcover wilde zeggen, maar het verkeerd schreef ofzo ;)
Ik zou dan voor de Touchcover 2 gaan, die is backwards compatible en is flink verbeterd. Meerprijs is ongeveer € 30 euro

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Te laat :)

De tc2 is geïntroduceerd na mijn bestelling. De RT is inmiddels binnen en in gebruik. Tot nu toe heb ik er zelf nog niet uitgebreid mee kunnen spelen, maar mijn ervaringen tot nu toe zijn goed: het scherm is - ondanks niet zo'n hoge resolutie - scherp, het reageert snel en kleeft echt aan je vinger, veel beter dan mijn (android) telefoon en Samsung tab 1. Wat dat betreft vind ik het vergelijkbaar met een iPad; ook daar kleeft het beeld echt aan je vinger.

Geïntegreerde office werkt goed en opslag op Skydrive is handig om aantekeningen ook op andere computer te kunnen bewerken. Ze heeft de tablet nu een paar keer meegehad naar college en werkgroepen en het bevalt haar prima. Het toetsenbord voelt goed aan en er is goed op te typen. Tot nu toe nog geen minpunten ontdekt, behalve de out-of-box experience.

Bij het ingebruiknemen ging het allemaal redelijk soepel in het begin, maar we kregen geen verbinding met de Store. Het probleem was redelijk vaag. Het heeft waarschijnlijk te maken gehad met updates die nog toegepast moeten worden want na een keer opnieuw opstarten (en bijwerken) kreeg ik wel verbinding. Een half uur of zo. Toen was het weer gebeurd. Weer opnieuw opgestart en weer bijgewerkt en toen deed hij het.

Ik heb zoiets bij mijn pc ook wel eens en het duurt altijd even voor ik doorheb dat er updates klaarstaan. Na opnieuw opstarten en updates installeren werkt het weer als een dolle. Zo dus kennelijk ook met de Surface.

Hierna hebben we geen rare dingen meer gehad, maar dit was wel wat vaag.

• graphy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 19:45
Wou ook de surface bestellen met de studentenkorting maar helaas is het afgelopen :(

Veel plezier ermee

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10 20:23
Voor de wettensetten: Koop een Kluwer wetensetten bundel, zit een cd'tje bij met een software versie van de wettensetten. Werkt prima en hoef je die bakbeesten niet steeds mee te sjouwen :)

Laptop zonder cd speler? maak er ff een image van en mount die met deamon tools, werkte bij mij perfect
Pagina: 1