Toon posts:

Nieuwe PC speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers!

Ik ben op zoek naar nieuwe PC speakers. Ik gebruik momenteel de pricewatch: Logitech X-230 die overigens fantastisch werken voor het geld, vooral de bas van deze speakers i.c.m. de subwoofer vind ik erg prettig voor films en bas-heavy muziekgenres. Desalniettemin ben ik nu op zoek naar beter geluid. Ik hoef geen receiver met losse speakers, maar ik heb het liefst gewoon een 2.0 of 2.1 setup met een ingebouwde versterker, zoals de X230's hebben.

Ik heb even rondgekeken op het internet en zag dat deze speakers pricewatch: Edifier Studio R1600T Plus 2.0 (Zwart) erg veel lovende reviews krijgen. Het enige probleem bij een 2.0 setup is dat ik mogelijk de bas ga missen van de subwoofer, of valt dat wel mee?

Een andere optie zijn de: pricewatch: Logitech Speaker System Z623, maar ik weet niet hoeveel ik er op vooruit ga met deze speakers in verhouding met mijn huidige x230's. Een voordeel van deze speakers is denk ik de iets betere bas.

Heeft iemand nog betere aanraders of tips?

• volkano
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-12-2025
Zelf vind ik Teufel speakers wel lekker klinken. Voor 180 euro heb je de Concept C 100 BE. Dan heb je een erg mooi 2.1 setje dat ook zeer goed wordt gewaardeerd.

http://www.teufelaudio.nl...100-be-2.1-set-p9895.html

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38

JT

VETAK y0

Goed geluid met minder dan 100e = voor mij ofwel 2e hands en anders 2.0 en geen 2.1.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Je kunt eventueel ook kiezen voor monitor speakers (2.0). Op mijn tv en computer heb ik monitor speakers aangesloten en dan mis ik niet de subwoofer.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mij lijkt het als je in deze prijsklasse zit dat het vervangen van je huidige setje - waar je dus tevreden over bent - geen toegevoegde waarde zal hebben. Zonde van je geld; mijn advies zou dus zijn: niet doen. :N

Verwijderd

Topicstarter
_Rayman_ schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:19:
Je kunt eventueel ook kiezen voor monitor speakers (2.0). Op mijn tv en computer heb ik monitor speakers aangesloten en dan mis ik niet de subwoofer.
Als het goed is zijn de Edifier R1600's monitors, of niet?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38

JT

VETAK y0

Ik vind het woord monitors nogal misbruikt de laatste tijd. Wordt steeds meer om 2.0 systemen aan te duiden, terwijl monitor een soort 2.0 systeem is en niet andersom. Als je kijkt naar een 2.0 systeem dan komt het wel goed.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
S1NN3D schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:39:
Mij lijkt het als je in deze prijsklasse zit dat het vervangen van je huidige setje - waar je dus tevreden over bent - geen toegevoegde waarde zal hebben. Zonde van je geld; mijn advies zou dus zijn: niet doen. :N
Ja dat dacht ik ook, maar ik las op internet dat mensen een significant verschil hoorden tussen de Logitech Z623 en de Edifier R1600T, waarbij het geluid van de Edifier een stuk beter zou zijn. Wat vreemd is, omdat de Logitech een stuk duurder is. Daarom leek het me logisch dat het geluid al helemaal veel beter zijn, omdat ik de x230's heb.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:59
Ik heb de Z623 thuis staan voor wat pc geluid en zo nu en dan wat muziek. Het voordeel van de subwoofer is dat je op elk volume de controle hebt over de hoeveelheid laag. Voorwaarde is wel dat je de baspoort dichtmaakt met een bolletje van wat oude sokken, dan klinkt de sub opeens stukken beter en niet zo achterlijk overdreven aanwezig zoals bij alle Logitech sets.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Ik krijg de Edifier zo binnen, hopelijk is het wat! :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:34:
Ik krijg de Edifier zo binnen, hopelijk is het wat! :D
Oh te gek! Zou je kunnen vertellen hoe ze klinken en wat je er van vindt? En zou je kunnen vertellen wat voor soort speakers je hiervoor had? :)

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 16:15
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:09:
[...]

Ja dat dacht ik ook, maar ik las op internet dat mensen een significant verschil hoorden tussen de Logitech Z623 en de Edifier R1600T, waarbij het geluid van de Edifier een stuk beter zou zijn. Wat vreemd is, omdat de Logitech een stuk duurder is. Daarom leek het me logisch dat het geluid al helemaal veel beter zijn, omdat ik de x230's heb.
Hogere prijs != beter geluid :)
Pagina: 1