Wat vind je nou het fijnste toetsenbord.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-05 12:17
Omdat ik een enorme shortcut-key fanatiekeling ben, doe ik alles in Linux/Windows met toetsenbord. De muis gebruik ik amper, behalve bij Youtube dat nog niet lekker werkt met shortcuts.

Voor dit alles is een verfijnde toetsenbord essentieel. In m'n leven talloze toetsenborden versleten, totdat ik een Fujitsu KB400 toetsenbord tegenkwam. Gelijk 3 van besteld. Fijn toetsenbord. Fijne feedback bij toetsaanslagen, maar niet te diep/klikklak. Net als een laptoptoetsenbord, maar dan nét wat dieper. :9.

Afbeeldingslocatie: http://apacelli.com/photo/fujitsu-siemens/fujitsu-siemens-kb400-black-usb-1.jpg

Daar waar een laptoptoetsenbord net te ondiep gaat, gaat deze net wat dieper, maar nog verre van dat afgrijselijke IBM Model M keyboard.

Perfect toetsenbord, dacht ik zo. Voor paar jaren. Totdat ik bij iemand anders op een Medion systeem zat.

Verdomme, wat typt dat toetsenbord toch heerlijk. O+. Nu vond ik m'n KB400 maar een onding. :r.

Afbeeldingslocatie: http://bda.medion.com/_gfx/pdb/20049050.png

Gelijk 5 van besteld. :Y).

Serieus, je vindt écht geen fijnere toetsenbord met perfecte feedback dan deze.. Alhoewel dit natuurlijk persoonlijk is. Wat vind je nou de fijnste toetsenbord. En niet aankomen met: "Ik heb toevallig deze, hij doet prima, dus het zal wel de fijnste zijn.". :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Laptop toetsenborden zonder die vreselijk ruimte tussen de toetsen (heeft toch een naam dacht ik?). Dat zijn de besten _/-\o_ . Helaas worden ze bijna niet meer gemaakt. Mijn huidige laptop heeft het ook niet meer helaas, mijn oude nog wel, maar voordat die is opgestart ben je een half uur verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Afbeeldingslocatie: http://addons.songbirdnest.com/addon-images/3089/appleAlKeyboard_large.jpg

Deze mofo. Gisteren zes van meegenomen bij de apple store. Voor kantoor weliswaar, thuis ben ik voorzien :P

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 24-09-2013 19:26 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Met het risico dat dit een opsomtopic wordt:

De Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1249583376.jpeg

Tja, wat moet je er van zeggen: het is een van de weinige écht ergonomische toetsenborden. Op het volgende plaatje zie je het beter:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/14252/11379.jpg
Je ziet dat er dus ook in de hoogte een welving in zit, en niet alleen in het horizontale vlak.

Thuis heb ik er een die al 5 jaar dienst doet, en op mijn werk gebruik ik er al 4 jaar een. Nog nooit een probleem mee gehad.
En voor mij moet een toetsenbord juist lekker ruim zijn; van zo'n laptop toetsenbordje krijg ik juist direct kramp.

De enige voorwaarde van zo'n ergonomisch toetsenbord is dat je blind kunt typen, maar dat zal bij veel tweakers vast geen probleem zijn. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het grote mechanische toetsenborden topic

Mijn Filco TenKeyless bevalt erg goed :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
@DrivinUCrazy, daar heb ik ook naar gekeken. Ik merk dat mijn handen in een onnattuurlijke houding liggen bij de Medion toetsenbord. Dus ik zou liever de Microsoft Ergonomic Natural toetsenbord willen hebben, ware het niet dat ze 'te diep' uitzien. Wat in praktijk dan ook meestal zo is...

Je zou het kunnen uitproberen. Maar ik heb het afgezien, toen ik het bijhorend prijskaartje te zien kreeg. (rond 60 euro). Dan vind ik het risico te groot.

Een toetsenbord met de toetsen van Medion en de indeling van Microsoft Natural Ergonomic zou een mooie combinatie zijn. Helaas wegen de toetsen van Medion net zwaarder voor mij dan de ligging van m'n handen.
Met diepe aanslagen KLIK KLAK. Hoe kun je dat serieus nou fijn vinden? :{.

[ Voor 19% gewijzigd door Hatsieflatsie op 24-09-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Somt ook maar op

Afbeeldingslocatie: http://www.thelaptopcentre.co.uk/user/products/dell-d620-keyboard.jpg

dell d60 keyboard

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Orian schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:24:
Laptop toetsenborden zonder die vreselijk ruimte tussen de toetsen (heeft toch een naam dacht ik?).
Chiclet. Ik vind ze vreselijk typen. Geen holling in de toetsen en die vervelende randen er omheen. Voor mijn huidige laptop had ik een 10" Acer Netbook, die typte wel erg lekker. De toetsen waren net iets kleiner dan normaal (90%?), wat ik eigenlijk wel prettig vond.

Voor gamen vind ik laptoptoetsen (scissor switches) wat te ielig. Voor mijn desktop wil ik nog wel een keer mijn Logitech Wave toetsenbord (dome switches) voor een mechanisch toetsenbord vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hatsieflatsie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:36:
Omdat je dan kunt rammen op je tobo, heerlijk. Ik heb een eigen kantoor op het werk :p

Belangrijk bij mechanische keyboards is de feedback, ik maak minder fouten bij deze toetsenborden.

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 24-09-2013 19:41 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Je hebt verschillende soorten switches ;) ze doen lang niet allemaal KLIK KLAK.

Er is geen betere typervaring dan een mechanisch toetsenbord. Alleen geven sommige switches nogal wat lawaai.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wat uitproberen betreft: toen ik deze kocht lag dat toetsenbord nog bij de Mediamarkt in het schap. Dus daar kon ik gewoon proberen. :+
Daar niet gekocht, want de Mediamarkt vroeg er 80 euro voor, terwijl ze ook bij Paradigit lagen voor 55 euro.

Oh ja, ik heb er trouwens wel nog een opmerking over: de spatiebalk maakt volgens mijn omgeving veel lawaai. Zelf stoort het me niet, maar ik wilde het wel even vernoemen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Geen idee wat voor soort aanslag 't volgende toetsenbord geeft, maar het is en blijft mijn favoriet:
Afbeeldingslocatie: http://ak1.ostkcdn.com/images/products/P401168.jpg
Ok, de muis moet je direct weggooien (nog met bal), maar 't toetsenbord is werkelijk geweldig.

Overigens krijg ik bij vrijwel alle toetsenborden commentaar van m'n omgeving dat ik zoveel lawaai maak bij 't typen... 300+ APM kan nou eenmaal niet rustig...

[ Voor 23% gewijzigd door Ardana op 24-09-2013 19:45 ]

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hehe leuk in een vol kantoor. die rammelplanken

Ik heb in het verleden wel eens wat toetsenborden vervangen daardoor, mensen die als een mitraiileur er over gingen mer die lawaaige toetsen. hier heb je een mooie schone nieuwe

Ja schone, dat is ook zoiets. die dingen kunnen echt ranzig worden, omg. eerst een nieuwe pakken dan ga ik je wel helpen viespeuk

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:34

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Logitech Illuminated Keyboard :)
Geweldig is die

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:24

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Afbeeldingslocatie: http://beatjim.free.fr/Clavier/3-Logitech%20Internet%20Navigator%20Keyboard%20Special%20Edition.jpg
Logitech Internet Navigator SE
Het scrollwiel en de stop/play/shuffle/volumetoetsen zijn heerlijk

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het is een lomp geval i.v.m. een standaard Dell ramplankje, dat was in ieder geval mijn eerste vaststelling toen ik hem uit de verpakking haalde. En ik had de eerste twee weken na ingebruikname toch krampen in mijn polsen, niet normaal. Tja, als je vingers/polsen de standaard gewend zijn en dus noodgedwongen niet meer weten hoe het is om in een natuurlijke houding te moeten typen en dat geforceerd moeten gaan doen, ja, die gaan wel in verzet. Na die twee weken was de gewenning een feit, geen misslagen meer, blind typen wil prima.

En elke keer weer dat ik nu terug moet naar een standaard toetsenbord merk ik gewoon dat ik er niet lang achter wil zitten om te typen. Ik krijg haast de neiging gewoon die Natural 4000 elke dag maar in mijn rugtas te stoppen om overal en nergens in te pluggen :+ Ik wil iig niets anders meer. Maar ik heb ook wel nadelen om op te noemen. De toetsstickers slijten als de malle, aswd/c+v zijn blanco inmiddels :+ Verder is de spatiebalk best luidruchtig te noemen. En oh, dat plastic prullaria geval waarmee je hem naar voren kunt laten hellen voor optimale ergonomische ondersteuning is geen lang leven beschoren. Die bevestigingspunten breken zo, het is iig geen bestendig plastic. Maar zonder die plastic ergonomische-stand-on typt het als nog 10x beter dan elk ander normaal toetsenbord voor mijn vingers en polsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:46
CyBeR schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:26:
[afbeelding]

Deze mofo. Gisteren zes van meegenomen bij de apple store. Voor kantoor weliswaar, thuis ben ik voorzien :P
Leuke dingen, maar ik vind het jammer dat ze zo snel goor worden (geel/bruinige aanslag) als je ze veel gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/mobile/lenovo-thinkpad-t61/keyboard.jpg
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Fanatic_FS schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:47:
[afbeelding]
Dat was het beste toetsenbord wat ik ooit gehad heb! Heerlijk was dat ding! Toen ie af was heb ik nog een 2e hands gehad. Uiteindelijk ben ik over gegaan naar een Logitech G11 wat wel even wennen was. Ik typ blind (na veel schade en schande zelf aangeleerd) maar de toetsen bij de G11 zitten dichter op elkaar door de macro keys aan de linkerzijde. Maar na 3 jaar gebruik went het wel. Iig, Logitech maakt wel fijne input media. (mijn muis is een Logitech MX518) Tenzij ik ooit eens wat beters vind, blijft het Logitech. :)

De reden om voor een G11 te gaan was de volume dial, die ook op de Internet Navigator SE zat. Zat werkt gewoon lekker bij het spelen van muziek, deurbel gaat, even een zwieper aan die dial en klaar. Met games werkt het helaas niet altijd even goed, maar als je lekker staat te koken met een muziekje aan op vrij hard, is het fijn om ff een zwieper aan die dial te geven als de deurbel gaat. :)

[ Voor 18% gewijzigd door FiXeL op 24-09-2013 20:06 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Omdat je gewoon heerlijk kunt rammen op dat soort keyboards, en dat werkt best prettig als je veel moet tikken. Tenminst, dat vind ik zelf.

Ik heb nu zelf een of ander Razerbordje liggen. Niet het fijnste plankje waar ik mee gewerkt heb. Ik vond vroeger die oude Compaq keyboards ook wel fijn, maar die halen het niet bij een fijn mechanisch bordje.

Ik heb een keertje gewerkt met een SteelSeries keyboard, die vond ik ook heel erg fijn eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:26
Ik gebruik zelf deze: Afbeeldingslocatie: http://www.thinkpads.com/wp-content/gallery/thinkpad-usb-keyboard/lenovo_thinkpad_usb_ultranav_keyboard-top.jpg

En natuurlijk een Lenovo laptop ;)

Het superieure aan dit ding is de clit in het midden. Dat voorkomt dat ik voor iedere muisbeweging mijn hand van m'n keyboard moet halen. Ben nog wel een keer op zoek naar een goede mechanisch keyboard wat ook een goedwerkende trackpoint heeft.

Voor het zwaardere cijferwerk gebruik ik een IPv6-buddy.

[ Voor 7% gewijzigd door Freeaqingme op 24-09-2013 20:06 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hier ook een 'fan' van het ergonomische toetsenbord (ms natural ergo 4000).

Kan niet meer zonder, zowel thuis als op het werk gebruik ik het. Dagje intensief werken achter een normaal toetsenbord betekent instant rsi.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Begrijp niet dat niemand de Logitech Ultra-X (oude model) nog heeft genoemd:

Afbeeldingslocatie: http://im9.cz/iR/importprodukt-orig/1fd/1fd6fd387530645d1f750f269204ae6e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:46
fish schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:45:
[..]

Ja schone, dat is ook zoiets. die dingen kunnen echt ranzig worden, omg. eerst een nieuwe pakken dan ga ik je wel helpen viespeuk
Als je je eigen toetsenbord schoon wilt maken: Uit elkaar halen, en dan bovenste deel (dus bovenkant + knoppen) in de vaatwasser :) Onderste gedeelte + flexprint even afnemen met een vochtig doekje.

Komt ie er brandschoon weer uit hoor :)

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 24-09-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Joosie200 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:57:
[...]

Het is een lomp geval i.v.m. een standaard Dell ramplankje, dat was in ieder geval mijn eerste vaststelling toen ik hem uit de verpakking haalde. En ik had de eerste twee weken na ingebruikname toch krampen in mijn polsen, niet normaal. Tja, als je vingers/polsen de standaard gewend zijn en dus noodgedwongen niet meer weten hoe het is om in een natuurlijke houding te moeten typen en dat geforceerd moeten gaan doen, ja, die gaan wel in verzet. Na die twee weken was de gewenning een feit, geen misslagen meer, blind typen wil prima.

En elke keer weer dat ik nu terug moet naar een standaard toetsenbord merk ik gewoon dat ik er niet lang achter wil zitten om te typen. Ik krijg haast de neiging gewoon die Natural 4000 elke dag maar in mijn rugtas te stoppen om overal en nergens in te pluggen :+ Ik wil iig niets anders meer. Maar ik heb ook wel nadelen om op te noemen. De toetsstickers slijten als de malle, aswd/c+v zijn blanco inmiddels :+ Verder is de spatiebalk best luidruchtig te noemen. En oh, dat plastic prullaria geval waarmee je hem naar voren kunt laten hellen voor optimale ergonomische ondersteuning is geen lang leven beschoren. Die bevestigingspunten breken zo, het is iig geen bestendig plastic. Maar zonder die plastic ergonomische-stand-on typt het als nog 10x beter dan elk ander normaal toetsenbord voor mijn vingers en polsen. :)
1 Het is inderdaad een lomp geval.
2 In het begin is het inderdaad even wennen. Kramp heb ik hiermee echter nooit gehad. Maar, dit houd ik wel een hele dag vol, en een rechte ramplank niet.
3 Bij mij is alleen de D half weggesleten. En zoals ik al zei; dit toetsenbord is er sowieso om blind mee te typen; van mij mocht het ook wel als "Das Keyboard" zijn: helemaal zwart. 8)
4 Die rare plastic steun voor eronder heb ik welgeteld maar 2 minuten geprobeerd. Wat een onding. Er zullen vast mensen zijn waarbij dat werkt, maar ik heb maar zelden in zo'n onnatuurlijke houding gezeten. Maar, als ik het toetsenbord plat leg is het voor mij perfect.

Maar ik merk dat er meerdere gebruikers hier zijn die zweren bij dit type toetsenbord. Dan moet er toch ook nog steeds een markt voor zijn... Wordt deze nog gemaakt? --> microsoft verkoopt hem nog steeds, dan zal die ook nog wel gemaakt worden.
Want de opvolger (geen idee van het typenummer) haalt het imho niet bij de 4000. :)

[edit]Oh nee, die opvolger was er alleen in de complete set met muis en los numeriek tobo te krijgen, en daardoor friggin duur. 129 euro! linkje

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 24-09-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Afbeeldingslocatie: http://thirdpinion.com/main/wp-content/uploads/2012/02/Leopold-Keyboard1.png

Met Cherry MX Brown switches. Wel tactile, niet zo ongelofelijk IBM-klik-klak als de Blue switches ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:20
Gewoon een Das Keyboard Model S Professional US Silent (met bruine cherry's).

Afbeeldingslocatie: http://vinnicave.files.wordpress.com/2013/05/das-keyboard-launches-model-s-professional-for-mac1.jpg

http://vinnicave.files.wordpress.com/2013/05/das2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:11

Robtimus

me Robtimus no like you

Fanatic_FS schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:47:
[afbeelding]
Inderdaad een heel fijn toetsenbord, tot je gaat gamen. Bij Virtua Tennis kreeg ik regelmatig als ik schuin wou bewegen en daarna slaan met spatiebalk een PIEP te horen waarna het keyboard niets meer deed tot ik alles los liet. Dit bleek "as designed", dat het toetsenbord maar 2 toetsen tegelijk aankon.

Daarna heb ik een G11 gehaald, en dat vond ik echt een fijn ding. Helaas begaf die het eerder dit jaar. Ik heb nu een G110 maar die is toch net wat minder. Ik zit soms net naast een aantal toetsen (G8 ipv Esc, enter ipv \), maar het begint wel wat meer te wennen. Ik had alleen wel liever mijn oude G11...

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:02

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

spone schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:06:

[afbeelding]
Verschilt de oude dan zo veel van de wijlen nieuwe, buiten een zwart balkje?
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2vno294.jpg

Iedereen die een plaatje van een internationaal model met een gehoekte enter-toets plaatsen. Is dat het eerste plaatje van Google, of gebruiken jullie ook echt die uitvoering? Als ik op zulk model typ worden al mijn hoofdletters een slash+letter en al mijn linebreaks worden een backslash :/.
Hatsieflatsie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:21:
Omdat ik een enorme shortcut-key fanatiekeling ben
*O*
Toetsenborden met afwijkende toetsenlayout :r.

[ Voor 13% gewijzigd door Nextron op 24-09-2013 20:36 ]

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vind de oude er net iets beter uitzien. Dat zwarte lijkt fingerprints aan te trekken, en dat is niet handig rondom quick access toetsen ;-) Functioneel en aanslagtechnisch volgens mij geen verschil.

Gehoekte enter toets is UK model. Ik heb gewoon de US Int. versie zoals die ook op jouw plaatje staat.

Waar ik overigens totaal de oorlog aan verklaard heb zijn toetsenborden waar de insert plaats heeft gemaakt voor een dubbelhoge delete, :r in plaats van de klassieke 6-toetsen in het blok, of Microsoft-toetsenborden waar de F-toetsen of niet of per 5 zijn gegroepeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door spone op 24-09-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img.gfx.no/847/847656/Qpad_MK-80_full.jpg

Met bruine switches :9~ (en met de juiste lay-out)

[ Voor 12% gewijzigd door Rikkiz0r op 24-09-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ik heb op mijn speurtocht naar een Logitech UltraX (uit productie) uiteindelijk een Siig JK-US0412-S1 gekocht (alleen in productie in de VS... gelukkig schipped overstock naar europa). Moet zeggen dat hij wat betreft toetsen erg dicht in de buurt komt van een UltraX, en het solide chrome frame is eigenlijk beter. Het is vrijwel onmogelijk nog een scissor switch keyboard met normale/klassieke layout te vinden, maar deze is prima. Ook gewoon een draad, en geen nutteloze toevoegingen zoals duizend hotkeys en verlichting -- op de usb hub na dan, had voor mij niet gehoeven, maar stoort ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://i.walmartimages.com/i/p/00/66/27/74/00/0066277400831_500X500.jpg

Voor de UltraX fans: http://www.overstock.com/...oard/4695530/product.html Vrijdag besteld, maandag in huis, geen problemen met douane gehad, 76 euro totaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Zoijar op 24-09-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-05 20:25
Ik ram nog steeds code op een oude IBM plank:
Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/clicky/ballboard1024.jpg
En ik koop pas een nieuw toetsenbord als dit kapot is :P

Voordeel: het hele huis hoort dat je druk aan het werk bent. :p

[ Voor 15% gewijzigd door NjitsSs op 24-09-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ThinkPadd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:07:
[...]

Als je je eigen toetsenbord schoon wilt maken: Uit elkaar halen, en dan bovenste deel (dus bovenkant + knoppen) in de vaatwasser :) Onderste gedeelte + flexprint even afnemen met een vochtig doekje.

Komt ie er brandschoon weer uit hoor :)
He mijn toetsenbord is wel schoon hoor. Maar als daar een lulhannes zit met bruine toetsen met "schone" vlekjes in het midden van de de meest gebruikte toetsen. ben je gewoon een viespeuk

Poll: Zie je meer dan 2 kleuren (zonder naar de letter te kijken)
Nee
Ja, ik ben een viespeuk
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=387825&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-05 17:07
Freeaqingme schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:05:
Ik gebruik zelf deze: [afbeelding]

En natuurlijk een Lenovo laptop ;)

Het superieure aan dit ding is de clit in het midden. Dat voorkomt dat ik voor iedere muisbeweging mijn hand van m'n keyboard moet halen. Ben nog wel een keer op zoek naar een goede mechanisch keyboard wat ook een goedwerkende trackpoint heeft.

Voor het zwaardere cijferwerk gebruik ik een IPv6-buddy.
Werkt inderdaad fijn die TrackPoint. Ik gebruik de muis eigenlijk nooit wanneer ik op de laptop zelf typ.
Verder kan ik op alle toetsenborden wel fijn typen, zolang ze maar geen Nederlandse indeling hebben (met een toets tussen de Z en shift en zo'n smalle enter). Daar wordt ik echt gek van als ik daar op moet typen :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
[afbeelding]

Eensch! Superfijn toetsenbord, thuis gebruik ik de ingebouwde van mijn macbook, op kantoor die externe. met kabel, omdat de draadloze niet over een numeriek gedeelte beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Afbeeldingslocatie: http://az413224.vo.msecnd.net/img/39344/m_39344_1.jpg
Heb dr zo eentje, gekozen uit een stapel ouderwetse toetsenborden omdat deze de meeste gelijktijdige toetsaanslagen toestaat. (handig voor games) en hij tikt verder prima.. :)

[edit:] dus vooral de combinatie van "goed genoeg", het feit dat ik een stuk of 6 toetsen tegelijk kan indrukken, en de prijs (€1) doen t voor mij.. Ik zie weinig reden om een toetsenbord van vele tientallen euro's te kopen tot dusver.. :)

[ Voor 54% gewijzigd door AlexanderB op 24-09-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:19
De Microsoft Elite Keyboard II. http://img.rakuten.com/PIC/51763790/0/1/500/51763790.jpg. Niet meer te verkrijgen, dus de Natural 4000 is een zeer waardige opvolger...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
Ik vind dit een fijn toetsenbord, ook voor gaming:

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/peripherals/corsair/K60/K60_01.jpg

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ramon schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:26:

[afbeelding]
Ik bezit momenteel een G105.
Afbeeldingslocatie: http://gaming.logitech.com/assets/47816/9/g105-gaming-keyboard-images.png

Nu heb ik nog niet veel toetsenborden gehad, maar dit typt wel vele malen fijner dan mijn oude logitech dingetje en zeker veel beter dan die meuk die we op school hebben.

Ryzen 3600 - GTX1060

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:38
Ik gebruik nou al enkele jaren een Logitech UltraX Premium (al eerder afgebeeld, zwarte balk versie) met plezier. Ik vind de knoppen lekker aanslaan en hij neemt ook niet zoveel ruimte in als sommige toetsenborden.

Enige nadelen zijn imho het schoonmaken en de grijze/zilveren/aluminium verf slijt. Boven de pijltjestoetsen zit al een aardig zwarte vlek. Iemand anders ook zo'n last van verfslijtage of zit ik gewoon teveel achter mijn computer?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:22

HaterFrame

Well... Poo came out!

[afbeelding]
Deze voorheen bij mn iMac gehad omdat ik niet van dat geklooi hield met draadloos.
Nu Macbook tobo, ook erg fijn!

Vroeg ramde ik op deze plank:
Afbeeldingslocatie: http://codinghorror.typepad.com/.a/6a0120a85dcdae970b0128776fcf06970c-pi
Ook erg fijn!

I am the great Cornholio!

Anoniem: 325202

Ik gebruik zelf deze:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1231496452.jpg

Ik heb er al heel vaak bier en water over geknoeid en het enige wat gebeurde is dat de mijn computer uitviel als ik daarna de pc weer aanzet is alles weer ok. Echt het sterkste toetsenbord wat ik ken. En ook geen lelijk opvallend game-ding met vage kleuren. Echt een aanrader wat dat betreft. Je kunt ook heel veel toetsen tegelijk indrukken bij spelletjes en ze registreren allemaal omdat hij ook via een ps2 connector wekrt blijkbaar.

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 20:11

iChaos

It's Lupus.

Afbeeldingslocatie: http://www8.pcmag.com/media/images/178670-dell-optiplex-755-keyboard-and-mouse.jpg

Deze, die je bij Dell Optiplex computers krijgt.

• Kurkentrekker
  • Niet online
Ik zie weinig mensen die verlichting in hun toetsenbord gebruiken trouwens, ik vind dat thuis wel fijn. Op kantoor heb ik wel voldoende, maar ik zou echt niet meer zonder willen in mijn laptop. Zeker als je 's avonds bij weinig licht achter een PC kruipt en je wordt verblindt door het scherm, dan is het zonder lampjes best lastig om direct te vinden hoe je het scherm moet dimmen.

• Ardana
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Datligt er meer aan dat je mt een laptop eigenlijk te dicht op je scherm zit waardoor je verblind wordt. Vroegah, toen je nog een 17" monitor had, belichtte die je toetsenbord afdoende.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-05 16:10

Madstorm

Derping all the way!

Razer Black Widow Ultimate, heerlijk toetsenbordje, eerste mechanische toetsenbord, en wil niet meer anders.
Afbeeldingslocatie: http://gearforgaming.com/wp-content/uploads/2011/12/razer-blackwidow-2.png

I'm an Ironman!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Ardana schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:24:
Datligt er meer aan dat je mt een laptop eigenlijk te dicht op je scherm zit waardoor je verblind wordt. Vroegah, toen je nog een 17" monitor had, belichtte die je toetsenbord afdoende.
En daarom had mijn PC toen ook geen verlichting in het toetsenbord, maar volgens mij hebben we tegenwoordig geen CRT's meer staan, uitzonderingen daargelaten :)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:30:

De Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000
[afbeelding]

Tja, wat moet je er van zeggen: het is een van de weinige écht ergonomische toetsenborden. Op het volgende plaatje zie je het beter:
[afbeelding]
Je ziet dat er dus ook in de hoogte een welving in zit, en niet alleen in het horizontale vlak.

Thuis heb ik er een die al 5 jaar dienst doet, en op mijn werk gebruik ik er al 4 jaar een. Nog nooit een probleem mee gehad.
En voor mij moet een toetsenbord juist lekker ruim zijn; van zo'n laptop toetsenbordje krijg ik juist direct kramp.

De enige voorwaarde van zo'n ergonomisch toetsenbord is dat je blind kunt typen, maar dat zal bij veel tweakers vast geen probleem zijn. :)
I second that! Ik type de hele dag op het werk op dit tobo. Klopt eigenlijk vrijwel aan alle kanten en de layout is ook een beetje zoals het hoort. Dus geen vreemde onnodige aanpassingen aan het blokje boven de pijltjestoetsen (waarom moeten fabrikanten daar toch altijd mee lopen kutten??) met page up, pagedown, etc.
Op de tweede plek zou ik deze willen zetten:
Afbeeldingslocatie: https://www.microsoft.com/hardware/_base_v1//products/comfort-curve-keyboard-2000/mk_cck2000_ci.jpg
Comfort Curve 2000.
Was een goedkoop en licht plastic ding, iets ergonomisch en hele fijne aanslag (denk laptop, maar dan iets dieper). Jammergenoeg is de opvolger van dit ding crap omdat ze de layout veranderd hebben en de aanslag is ook niet meer wat het was.

Ik kan (en wil) dus eigenlijk niet of nauwelijks meer comfortabel typen op een "normaal" recht toetsenbord. Jammergenoeg is de markt voor ergonomische toetsenborden een beetje te klein om echt fatsoenlijk keus te hebben. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 25-09-2013 08:56 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Afbeeldingslocatie: http://ergonomicinfo.com/wp-content/uploads/2011/08/v3.jpg

De meeste mensen deugen!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:38

-tom-562

Oliesjeik

MetaFrame schreef op woensdag 25 september 2013 @ 03:20:
[...]

Deze voorheen bij mn iMac gehad omdat ik niet van dat geklooi hield met draadloos.
Nu Macbook tobo, ook erg fijn!

Vroeg ramde ik op deze plank:
[afbeelding]
Ook erg fijn!
!!
Ook mijn fijnste, 2 jaar geleden weg gedaan wegens te ranzig geworden :P

[ Voor 70% gewijzigd door -tom-562 op 25-09-2013 09:07 ]

Vaak bu'j te bang!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-05 17:23
Ramon schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:26:

[afbeelding]
Ik wil deze ook heeeel graag. grote enter en \ aan de linkerkant. beter wordt het niet qua layout. als het plankje er dan ook nog eens sexy uit ziet is dat mooi meegenomen ;)

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik vind mijn logitech g110 geweldig om deze redenen.
-Verlichte toetsen.
-volume draai knop. (soort scrolwiel, veel fijner dan de normale volume knoppen)
-koptelefoon aansluiting.
-Soort van autotalker ingebouwt, wat bij bepaalde spellen wel voordeel geeft.

Heb hem alleen in de verkeerde uitvoering gekocht waardoor de tekens niet kloppen. :|

(heb alleen ervaring met zo'n standaard toetsenbord die je overal ziet en de Logitech wave toetsenbord.)

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 15:54

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: http://addons.songbirdnest.com/addon-images/3089/appleAlKeyboard_large.jpg

^^ deze dus. Geen ramplank die beter tikt dan de Apple. Ben baaitheweej absoluut geen Applefan, maar deze bordjes zijn onverslaanbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door NeFoRcE op 25-09-2013 09:22 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
ThinkPadd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:00:
[...]

Leuke dingen, maar ik vind het jammer dat ze zo snel goor worden (geel/bruinige aanslag) als je ze veel gebruikt.

[afbeelding]
:Y
Die idd!

Al kan ik aan de nieuwe ook best wennen.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gottabemobile.com/wp-content/uploads/2012/05/thinkpad-x230-keyboard-2.jpg

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Cyphax schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:54:
[...]

I second that! Ik type de hele dag op het werk op dit tobo. Klopt eigenlijk vrijwel aan alle kanten en de layout is ook een beetje zoals het hoort. Dus geen vreemde onnodige aanpassingen aan het blokje boven de pijltjestoetsen (waarom moeten fabrikanten daar toch altijd mee lopen kutten??) met page up, pagedown, etc.
Op de tweede plek zou ik deze willen zetten:
[afbeelding]
Comfort Curve 2000.
Was een goedkoop en licht plastic ding, iets ergonomisch en hele fijne aanslag (denk laptop, maar dan iets dieper). Jammergenoeg is de opvolger van dit ding crap omdat ze de layout veranderd hebben en de aanslag is ook niet meer wat het was.

Ik kan (en wil) dus eigenlijk niet of nauwelijks meer comfortabel typen op een "normaal" recht toetsenbord. Jammergenoeg is de markt voor ergonomische toetsenborden een beetje te klein om echt fatsoenlijk keus te hebben. :(
Ja dat vind ik ook wel jammer, soms zie je echt wel heel kekke toetsenborden langskomen, maar nooit in ergonomische uitvoering, en dan valt ie voor mij al meteen af :(

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Andersom gaat het dus ook vaak mis omdat de fabrikanten eigenwijs zijn. Logitech voorop; ze maken prachtige spullen (mijn muizen komen eigenlijk altijd van Logitech) maar die toetsenborden... ugh.
We hebben op kantoor een Wave liggen:
Afbeeldingslocatie: http://news.cnet.com/i/bto/20070725/CdlsDT_Wave_CTG_540x234.jpg
Ziet er mooi uit, niet? Ik was na 10 seconden klaar met dat ding; de layout is zo bizar en onwerkbaar tenzij je eerst een half jaar gaat wennen... alles zit zo krap bij elkaar, en die grote delete-toets... mijn god. Zo zonde.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 25-09-2013 09:44 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Afbeeldingslocatie: http://www.clickykeyboard.com/2006/at101/at101-001.jpg
Best keyboard ever :w de onvernietigbare Dell AT101, uit het tijdperk dat toetsenborden nog werden gemaakt voor de eeuwigheid.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 12:55

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Hier ook een fan van het MS Ergonomic Keyboard 4000. Vorig jaar helaas thuis gesneuveld door de regen die nogal hard via het dakraam naar binnenkwam :X
Heb nu weer een nieuwe waar ook het nieuwe Windows logo op staat die doet het weer fantastisch.
Wil eigenlijk op het werk ook zo een hebben..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Standeman
  • Laatst online: 19:56

Standeman

Prutser 1e klasse

Dit topic past beter in Overige Hardware move SG >> OH

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

warhamstr schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:24:
Al kan ik aan de nieuwe ook best wennen.

[afbeelding]
Stoort het niet dat de Fn-knop links van de control-knop zit?

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-03 09:10
Madstorm schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:37:
Razer Black Widow Ultimate, heerlijk toetsenbordje, eerste mechanische toetsenbord, en wil niet meer anders.
Ik ben sinds een aantal maanden troste eigenaar van de Razer Black Widow Ultimate 2013 Stealth Edition. Wat een gigantisch fijn toetsenbord. Voor de stealth editie gekozen omdat de normale toch wel erg veel geluid maakt. De stealth maakt overigens ook nog redelijk veel lawaai, i.p.v. stealth zou "les noizy" beter gepast hebben :) . Vergelijking stealt vs normal.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1349965098.png

• rambann
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 13:04
spone schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:06:

[afbeelding]
Die staat bij mij ook op de nummer 1. Fijne platte toetsenbord vooral en fijne lichte aanslag.
Nu licht deze als reserve toetsenbord thuis.

Ik heb ook jarenlang veel plezier gehad van de Microsoft Entertainment Desktop 7000 (nu veredelde HTPC toetsenbord) :)
Afbeeldingslocatie: http://www.buypakistan.com/images/products/originals/microsoft-hardware-wireless.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door rambann op 25-09-2013 11:32 ]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Nextron schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:56:
[...]

Stoort het niet dat de Fn-knop links van de control-knop zit?
Mij ondertussen niet meer, je kunt hem wel omwisselen in de bios.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

CAP-Team schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:40:
Hier ook een fan van het MS Ergonomic Keyboard 4000. Vorig jaar helaas thuis gesneuveld door de regen die nogal hard via het dakraam naar binnenkwam :X
Heb nu weer een nieuwe waar ook het nieuwe Windows logo op staat die doet het weer fantastisch.
Wil eigenlijk op het werk ook zo een hebben..
Ik gebruik op het werk een MS Ergo 4000 die ik ooit in een ver verleden zelf betaald heb. Inmiddels 2 werkgevers verder, en dat toetsenbord houdt gewoon vol. En het voordeel: collega's blijven er van af.

(als ik mijn muis verstop en de Wacom Intuos tablet als muisvervanger gebruik, weet ik helemaal zeker dat er niemand aan mijn spullen/pc komt. :P)

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/Paradigit/components/webhandlers/pimspecificpicture.ashx?productnumber=20023742&catalogcode=PR&maximumwidth=700&maximumheight=525&picturetypecode=HIGHRESOLUTION&filename=Logitech_K120_US.jpg
Goedkoop & tikt fijn. Geen gamer dus wat minder punten om op te letten.

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:32
Ik typ al jaren op deze:
Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/1/6/9/9/7/logo-opengraph.jpg
Lekker laag (plat) fijne aanslag. De media toetsen zijn ruk, maar die gebruik ik toch niet op het werk.

Thuis typ ik op deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.laptopmag.com/images/uploads/ppress/43753/APPLE_SH_keyboard.jpg
Typt goed, vergelijk met de cherry. Ook lekker laag.

https://f1nerd.nl

Anoniem: 324949

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:30:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1249583376.jpeg

Tja, wat moet je er van zeggen: het is een van de weinige écht ergonomische toetsenborden.
toon volledige bericht
Quote enigszins aangepast, maar dit is dus ook mijn favoriete keyboard. Vorig jaar een nieuwe aangeschaft omdat de toetsen niet meer leesbaar waren na +/- 6 jaar intensief gebruik.

Voor mijn werk heb ik een MBP met wireless Apple keyboard, maar het is altijd een genot om weer achter mijn PC'tje te kruipen s'avonds en een full size ergo keyboard te hebben.

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-05 21:31
dion_b schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:13:
[afbeelding]

Met Cherry MX Brown switches. Wel tactile, niet zo ongelofelijk IBM-klik-klak als de Blue switches ;)
Wat voor model is deze? En herinner je echt al je knopjes?

Ikzelf gebruik ook de Microsoft curve 2000

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hardware/_base_v1//products/comfort-curve-keyboard-2000/mk_cck2000_ci.jpg

Heb deze ook aan veel mensen aangeraden zeker an het samenstellen van een budget pc. "Ga nu toch weg van zo'n geel wit ding en probeer deze."

Heb er leuk op kunnen gamen, mijn vingertoppen kennen de weg. Ik gebruik behalve het calculatorknopje geen andere snelkoppelingstoetsen.

I wil graag een opvolger maar geen idee welke.

Ook een kleine ode aan zijn broeder de Logitech G9. Dit duo heeft zijn strepen verdiend.

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:30

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Op de uni typ ik lekker op het toetsenbord van mn Latitude E5430, lekkere hoeveelheid travel (zeker voor een notebook) en ook voorzien van verlichting én een clitje

http://content.hwigroup.n...titude_e5430_54301864.jpg

Thuis hang ik er een Logitech Media Keyboard 600 aan, heb deze voornamelijk uitgezocht vanwege de multimediaknoppen en een draaiknop voor de volumeregeling.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1234774850.jpeg

Ik zou nog wel een leuk draadloos keyboardje willen met backlight en trackball/touchpad, zodat ik vanaf de bank lekker kan youtuben op de tv :P

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-05 11:49
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/3555/jpg/28063.1.0.jpg
deze gebruik ik thuis en typte heerlijk. (mk320)

Maar toen ik eenmaal een Razer Black Widow Ultimate bij mijn neef geprobeert heb.
vond ik de mk320 niks meer.
Afbeeldingslocatie: http://blog.gaingame.com/wp-content/uploads/2010/08/Razer-BlackWidow-Mechanical-Keyboard-Unveiled-5.png

[ Voor 15% gewijzigd door rodebest op 25-09-2013 15:44 ]

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Heb al jaren Logitech en ben een paar maanden terug overgestapt naar mechanisch, de G710+.

Ik zou niks anders meer willen.

Afbeeldingslocatie: http://nl.ign.com/pictures/articles/3491/92783.jpg

(Heb de o-ringen wel vervangen met rode)

[ Voor 17% gewijzigd door TheDeeGee op 25-09-2013 16:54 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Op mijn werk heb ik een Das Keyboard Silent (brown switches) met O-ring mod:

Afbeeldingslocatie: http://www.wired.com/images/productreviews/2009/09/pr_das_keyboard_f.jpg

En thuis tik ik op een Qpad MK-85 (red switches):

Afbeeldingslocatie: http://cdn0.sbnation.com/entry_photo_images/2328801/qpad_MK85_1000_large_verge_medium_landscape.jpg

Mechanische keyboards FTW. *O*

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2ujpi8l.jpg

De Trust Easy Scroll Silverline.

Ja, ik ben serieus.

Ervoor al genoeg planken van verschillende merken uitgeprobeerd, was het telkens net niet: niet diep genoege aanslag, te diepe aanslag, te veel herrie, irritante lay-out, zoals kleine shift links, afgebroken pootjes, niet bestand tegen een glas cola etc etc.

Dus ik kocht deze toen maar op de koninginnemarkt voor 2 euro, om uit te proberen. Sindsdien wil ik alleen nog maar deze. Precies de goede holling, niet te stroef en niet te glad, grote shift links, fijne grote spatie, cola-bestendig.

Ook zijn de extra toetsen, voor bijv. kopieëren, knippen en plakken best wel handig. Ook is het extra scrollwiel soms ook fijn.

Het toesenbord van mijn Asus K75 is trouwens ook wel redelijk, wel erg gevoelig voor viezigheid onder de toetsen.

People as things, that’s where it starts.

• Hatsieflatsie
Aangezien ik al enige tijd RSI-achtige klachten kreeg bij mijn fanatisme enkel de ASDF-rij te gebruiken voor alles... moest de volgende toetsenbord dus ergonomisch worden.

Gisteren dit besteld, vandaag aangekomen:
Afbeeldingslocatie: http://winsupersite.com/site-files/winsupersite.com/files/uploads/2013/08/sculpt-ergo-01.jpg

En warempel, hij bleek nog fijner te typen dan mijn vorige toetsenbord. Laptoptoetsen, met ruimte tussen, die 'warm' aanvoelen ipv koud, en niet te hard. Alhoewel de feedback het beste is van alle toetsenborden die ik uitgeprobeerd heb, kan de feedback nog iets beter zo heb ik het idee.

Toetsenbord is Microsoft Sculpt Ergonomic. Best prijzig, maar aangezien je zowat hele dag achter de pc hangt, en enkel de toetsenbord gebruikt voor jaren, dan kan-ie maar beter ook goed zijn.

Enige wat ik nog mis, is een trackpoint (voor de kenners onder ons, de cilt) in het midden zodat ik die muis helemaal niet meer nodig heb bij key-onvriendelijke applicaties.

[ Voor 22% gewijzigd door Hatsieflatsie op 28-09-2013 16:12 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De Logitech Ultrax:
Afbeeldingslocatie: http://prohardver.hu/dl/upc/2011-04/15621_logitech_ultrax_keyboard.jpg

Had er 2. Eentje voor thuis, en de andere lag op het werk. Niets is fijner dan overal de zelfde layouts hebben en kunnen vliegen over een ramplank.. Jammer genoeg zijn deze er niet meer...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Razer Blackwidow Tournament Edition

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XMqSE3j1Qk7Cdjis7xFtpcs5/full.png
Cherry blue, prima prijs, en ziet er goed uit en werkt ook goed onder macOSX

[ Voor 21% gewijzigd door Fietsbel op 28-09-2013 16:19 ]

39

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:59
Logitech Illuminated
Heerlijk om mee te typen, is stil en heeft verlichting.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1220963450.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardcorecomputacion.com.ar/blog/otrasimagenes/illuminated1.jpg

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-04 16:56
Stroopwafels schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:20:
Logitech Illuminated
Heerlijk om mee te typen, is stil en heeft verlichting.

[afbeelding]

[afbeelding]
Helemaal mee eens :o

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Voor mijn game pc gebruik ik een G105 Logitech.
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/xl/130705/logitech_g105.jpg

Voor mijn HTPC gebruik een K400r van Logitech.
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/assets/46526/wireless-touch-keyboard-k400r-glamour-lg.png

En voor mijn office pc gebruik ik een K360 van Logitech.
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/assets/43834/wireless-keyboard-k360-emea-white-paisley-white-glamour-image-lg.png
Om te tikken heb ik het liefst een compact toetsenbord met lage toetsen(vergelijkbaar met laptoptoetsen) En weinig weerstand.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Hatsieflatsie
RaZ schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:17:
De Logitech Ultrax:
[afbeelding]

Had er 2. Eentje voor thuis, en de andere lag op het werk. Niets is fijner dan overal de zelfde layouts hebben en kunnen vliegen over een ramplank.. Jammer genoeg zijn deze er niet meer...
Is een KB400 niets voor jou? Hetzelfde als UltraX, a.d.h.v. plaatje.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het zelfde? Dan mag je echt eens richting een opticien hoor :P

Hoewel ik nu ook een chiclet keyboard heb (zowel de laptop, als de K360 van logitech), vind ik een oud laptopttoestenbord veel lekkerder tikken. Daar kan ik echt overheen rossen zonder m'n vingers van de plank te moeten halen, omdat ik het dan puur op gevoel doe, want blind typen kan ik niet, en met zo'n plank kan ik dat wel ;)

Als ze de oude 1ste serie Ultrax weer op de markt zouden brengen, dan koop ik er echt per direct 10 stuks.. Een fijner keyboard heb ik nog nooit in m'n handen gehad...

• Hatsieflatsie
Daarom zeg ik het ook!

Het ging mij niet om de keyboard layout, maar a.d.h.v. de toetsen kun je redelijkerwijs wel inschatten hoe de feedback en 'feeling' van toetsen zal zijn. Daarom mijn opmerking dat je eens voor de gein KB400 moet uitproberen. Ze kosten iets van 17 euro, kan geen kwaad. :)

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Waar vind je de KB400 en waar voor die prijs? Pricewatch toont geen shops daarbij. Google toont NL shops met prijzen boven de 60 euro. Ik zag wel een Duitse shop, maar ja... die zal waarschijnlijk de QWERTZ-layout hebben.

Ik gebruik zelf een UltraX, de 'nieuwe' versie. Dit was zelfs eentje die ik extra heb gekocht, maar dit is langzamerhand ook aan vervanging toe. Heerlijke laptoptoetsen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Medion MD 86540. Lage toetsen, stil en verlicht. Verlicht was een leuke extra, niet specifiek gezocht destijds. Wou enkel een toetsenbord met lage toetsen dat stil was, stoor me te pletter aan toetsgeluiden.

Afbeeldingslocatie: http://bda.medion.com/_gfx/pdb/50040455.png

• Hatsieflatsie
Trinsec schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:47:
Waar vind je de KB400 en waar voor die prijs? Pricewatch toont geen shops daarbij. Google toont NL shops met prijzen boven de 60 euro. Ik zag wel een Duitse shop, maar ja... die zal waarschijnlijk de QWERTZ-layout hebben.
http://www.ebay.nl/itm/Fu...ash=item3f24865f30&_uhb=1

[ Voor 15% gewijzigd door Hatsieflatsie op 28-09-2013 18:01 ]

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ziet eruit als UK layout. :/ Met die layout kan ik niet werken. Moet US International hebben. Brede enter van 1 hoog, brede linkershift, de \ boven de enter.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:41

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Zelf vind ik de 6gv2 super typen, Ook door de functie knoppen met de Steelseries knop werkt het lekker.

pricewatch: Steelseries 6Gv2

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-05 12:39

Baggeraar

Wat een gebagger..

ymoona schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:42:
Ik typ al jaren op deze:
[afbeelding]
Lekker laag (plat) fijne aanslag. De media toetsen zijn ruk, maar die gebruik ik toch niet op het werk.
Heel fijn inderdaad dat cherry board.
Ik gebruik het (helaas) ook om mee te gamen en dan merk ik vrij snel dat hij bepaalde toetsencombinaties niet aankan... jammer..
Pagina: 1